Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Sosyal Bilgiler Dostları - 8. Sınıf TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük - "Kim, Kiminle Birlikte?" etkinliği 0 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Sosyal Bilgiler Dostları - 8. Sınıf TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük - "Kim, Kiminle Birlikte?" etkinliği

Öğretmen Akademisi Vakfı’nın 1. DÖNEM (2011–2012) eKampüs internet sitesi üzerinden Sayın Yusuf Ziya GÜLDERE’nin verdiği Sosyal Bilgiler dersini almaktayım. Bu ders doğrultusunda öncelikle ikişerli gruplara(Yasemin ERDİNÇ-Ahmet GÜNDÜZ) ayrıldık. Grubumuzla beraber bir ders etkinliği planladık. Planladığımız etkinliği sınıfımızda uyguladık. Olumlu veya olumsuz yönleri üzerinde fikir alış verişi yaptık.

Aşağıda Yusuf Ziya GÜLDERE ve Serap BENİBOL öğretmenlerimizin yönlendirmeleriyle, Yasemin ERDİNÇ öğretmenimle beraber hazırladığımız “Kim, Kiminle Birlikte?” etkinliğini görmektesiniz. Yorumlarınızla bu etkinliğe katkılarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler…  

ÖĞRETMEN AKADEMİSİ VAKFI

SOSYAL BİLGİLER DERSİ

Kim, Kiminle Birlikte?

Hazırlayanlar : Yasemin Erdinç /Ahmet Gündüz

 DERS: 8. Sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük

ÜNİTE ADI: Milli Uyanış:Yurdumuzun İşgaline Tepkiler – 2.Ünite

KAZANIM: I. Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin durumunu, topraklarının paylaşılmasını ve işgali açısından değerlendirir. (7. sınıf “ Ülkeler Arası Köprüler” ünitesinin 1. kazanımı “20. yüzyılın başında Osmanlı Devleti ve Avrupa ülkelerinin siyasî ve ekonomik yapısıyla I. Dünya Savaşı’nın sebep ve sonuçlarını ilişkilendirir.”  kazanımı ile ilişkilendirme yapılacaktır. 1. kazanım)

SÜRE: 40 dk

MATERYALLER: Video ses kaydı /görüntüleri , Devletlerle ilgili bilgi kartları

 İŞLENİŞ:

A)    MERAK UYANDIRMA(5 dk)

Tahtaya aşağıdaki tablodaki devletlerin adlarının yazılı olduğu büyük bir kağıt asılır/projeksiyon cihazı varsa bu tablo (Bu dengede durmayan bir terazi şekli de olabilir.) perdeye yansıtılır(Devlet isimleri yanında I. Dünya Savaşı ile ilgili çeşitli görseller de bulunur).Öğrencilere, “Burada yazanlar size ne ifade ediyor?” sorusu yöneltilir.

İngiltere

               Fransa

Rus Çarlığı

                    ABD

                              İtalya

         Sırbistan

    Karadağ            Belçika

              Japonya    

 Yunanistan  

                            Portekiz

Romanya

Almanya

              Avusturya Macaristan

 

      Osmanlı İmparatorluğu

 

Bulgaristan

 

 

A)    İLGİYİ ODAKLAMA(5 dk.):   Öğrencilerden gelen yanıtlardan sonra, bu devletlerin I. Dünya Savaşı’nda savaşan devletler olduğu ve bu derste I. Dünya Savaşı öncesinde bazı devletlerin içinde bulunduğu siyasi ve ekonomik durumun inceleneceği belirtilir.

Öğrencilere 7. Sınıfta I. Dünya Savaşı ile ilgili işlenen konu (Ülkeler Arası Köprüler) hatırlatılır ve I. Dünya Savaşı ile ilgili hatırladıkları anahtar sözcükleri 2 dk. İçinde boş bir kâğıda yazmaları istenir. Bu kağıtlar biriktirilir ve saklanır (daha sonra kullanılacaktır, cepheler konusu da bitince )

 B)    ÖĞRENME DENEYİMİ

Öğrencilere çeşitli devletlerin I. Dünya Savaşı öncesindeki durumlarını ifade eden kartlar dağıtılır. Bu kartların sayısı sınıf mevcuduna göre düzenlenir.(Burada 24 kişilik bir çalışma taslağı var) Her öğrenciye bir kart verilir.

 

 

 

 

  

1.      Adım (5 dk):   8 devletin özellikleri toplam 24 karta karışık olarak yazılmıştır. Her bir devleti temsil eden üç öğrenci vardır. Her kartın üstünde o ülkenin adı ile ilgili harfler /heceler vardır. Öğrenciler kartlarındaki bilgileri okuyarak, aynı devleti temsil eden diğer iki arkadaşlarını bulmalı ve onlarla bir grup oluşturmalıdır(Doğru grubun oluşabilmesi için kartların üstündeki sözcüklerden bir devlet ismi oluşabilmelidir).   

 

 

 

 

2.      Adım (5 dk) : Öğrencilere,  I. Dünya Savaşı’nda savaşan devletlerin İtilaf ve İttifak olmak üzere iki bloğa ayrıldığı söylenir. Bir önceki adımda dinlediklerinden yola çıkarak İtilaf ve İttifak bloklarını oluşturmaları istenir. Her devleti temsil eden öğrenci grubu kol kola girer. Bir tanesi elinde devletin adını yazdıkları bir kağıt bulundurur ya da öğretmen daha önceden her devletin adının yazılı olduğu karton şapkalar hazırlayabilir. Öğrenciler bu şapkaları takabilir veya öğrencilere renkli balonlar dağıtılabilir.(itilaf devletlerine mavi, ittifak devletlerine kırmızı gibi) Sonuçta çıkarları ortak olan devletler bir yanda İngiltere diğer yanda Almanya öncülüğünde iki grup oluşturur.  

      

 

A)    DENEYİMİN PAYLAŞIMI (10 dk.)

           Her iki gruptan da İngiltere ve Almanya’yı temsilen birer öğrenci, grupları tarafından  seçilir. Bu öğrenciler İtilaf ve İttifak devletleri şeklinde bloklaşmaların ve her devletin niçin bu bloğun içinde yer aldığını açıklarlar. Daha sonra öğrencilere küçük kağıtlar dağıtılarak “sizce I. Dünya savaşının nedenleri neler olabilir?” sorusuna cevap yazmaları istenir.

Daha sonra aşağıdaki çalışma kağıtlarını projeksiyondan perdeye yansıtılıp veya fotokopiyle çoğaltılıp öğrencilerin çözmesi sağlanır. 

 

 

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...