ÖĞRETMEN EĞİTİMİ
Hizmet içi eğitimde durum:
- Ulaşılabilir değil
- Merkezi, yerelin ihtiyaçlarını yeterince karşılamıyor
- Maliyeti yüksek
- Çok klasik yöntemler kullanılıyor
- Başvuran öğretmenler eğitim ihtiyacından ziyade sosyal imkanları göz önünde bulunduruyor
- Deneyim paylaşımı, atölye çalışması, işbaşı eğitim gibi yöntemler yok
- Sertifikaların ekonomik, meslekte kariyer gibi alanlarda bir değeri yok
- Eğitmenlerin bir kısmının nitelikleri yeterli değil
- Eğitmen yada formatör seçimleri ile ilgili kriterler net ve belirleyici değil
Nasıl bir Hizmet içi eğitim:
- Yerelde yapılacak ihtitaç analizlerine göre il il hatta okul okul farklılaşabilecek planlama
- Okul temelli atölye çalışmaları
- Mesleğe yeni başlayan öğretmenlere uygulamalı işbaşı eğitimleri
- Daha esnek il planları
- Kaynakların daha etkin kullanımı, çok daha düşük maliyetle daha çok kişiye ulaşma
- Eğitmen nitelikleri
- Stk ve üniversitelerle daha etkin işbirliği
- Belirli programlara katılımın belirli periyotlara bağlanarak zorunlu hale getirilmesi
- Meslektaşlardan öğrenmeyi sağlayacak metotlar geliştirilmesi
- İlgiyi arttırmaya yönelik olarak bazı sertifikaların özlük sisteminde puan ve terfilerde dikkate alınması
- Her ilde öğretmen gelişim yada hizmetiçi eğitim merkezi (sosyal imkanlar da sunacak merkezler)
- Çağın gereklerine uygun teknolojinin imkanlarını kullanan eğitim yöntemleri geliştirilmesi (e kampusteki sanal sınıflar gibi)
- Eğitmen eğitimleri merkezi olmalı ve belirli bir standarta bağlanmalı
30 Nisan 2010 da Bir Dosta katkı olsun diye karalamıştım.
SİZLERDEN ÖNERİ BEKLİYORUM
Ahmet ÖZMEN
Ekim-2010