Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
ÖĞRETMEN EĞİTİMİ

ÖĞRETMEN EĞİTİMİ

Hizmet içi eğitimde durum:

  1. Ulaşılabilir değil
  2. Merkezi, yerelin ihtiyaçlarını yeterince karşılamıyor
  3. Maliyeti yüksek
  4. Çok klasik yöntemler kullanılıyor
  5. Başvuran öğretmenler eğitim ihtiyacından ziyade sosyal imkanları göz önünde bulunduruyor
  6. Deneyim paylaşımı, atölye çalışması, işbaşı eğitim gibi yöntemler yok
  7. Sertifikaların ekonomik, meslekte kariyer gibi alanlarda bir değeri yok
  8. Eğitmenlerin bir kısmının nitelikleri yeterli değil
  9. Eğitmen yada formatör seçimleri ile ilgili kriterler net ve belirleyici değil
  10.  

 

Nasıl bir Hizmet içi eğitim:

  1. Yerelde yapılacak ihtitaç analizlerine göre il il hatta okul okul farklılaşabilecek planlama
  2. Okul temelli atölye çalışmaları
  3. Mesleğe yeni başlayan öğretmenlere uygulamalı işbaşı eğitimleri
  4. Daha esnek il planları
  5. Kaynakların daha etkin kullanımı, çok daha düşük maliyetle daha çok kişiye ulaşma
  6. Eğitmen nitelikleri
  7. Stk ve üniversitelerle daha etkin işbirliği
  8. Belirli programlara katılımın belirli periyotlara bağlanarak zorunlu hale getirilmesi
  9. Meslektaşlardan öğrenmeyi sağlayacak metotlar geliştirilmesi
  10. İlgiyi arttırmaya yönelik olarak bazı sertifikaların özlük sisteminde puan ve terfilerde dikkate alınması
  11. Her ilde öğretmen gelişim yada hizmetiçi eğitim merkezi (sosyal imkanlar da sunacak merkezler)
  12. Çağın gereklerine uygun teknolojinin imkanlarını kullanan eğitim yöntemleri geliştirilmesi (e kampusteki sanal sınıflar gibi)
  13. Eğitmen eğitimleri merkezi olmalı ve belirli bir standarta bağlanmalı
  14.  

 

 

30 Nisan 2010 da Bir Dosta katkı olsun diye karalamıştım.

SİZLERDEN ÖNERİ BEKLİYORUM

 

Ahmet ÖZMEN

Ekim-2010