ÖĞRETMEN EĞİTİMİ
Hizmet içi eğitimde durum:
- Ulaşılabilir değil
- Merkezi, yerelin ihtiyaçlarını yeterince karşılamıyor
- Maliyeti yüksek
- Çok klasik yöntemler kullanılıyor
- Başvuran öğretmenler eğitim ihtiyacından ziyade sosyal imkanları göz önünde bulunduruyor
- Deneyim paylaşımı, atölye çalışması, işbaşı eğitim gibi yöntemler yok
- Sertifikaların ekonomik, meslekte kariyer gibi alanlarda bir değeri yok
- Eğitmenlerin bir kısmının nitelikleri yeterli değil
- Eğitmen yada formatör seçimleri ile ilgili kriterler net ve belirleyici değil
Nasıl bir Hizmet içi eğitim:
- Yerelde yapılacak ihtitaç analizlerine göre il il hatta okul okul farklılaşabilecek planlama
- Okul temelli atölye çalışmaları
- Mesleğe yeni başlayan öğretmenlere uygulamalı işbaşı eğitimleri
- Daha esnek il planları
- Kaynakların daha etkin kullanımı, çok daha düşük maliyetle daha çok kişiye ulaşma
- Eğitmen nitelikleri
- Stk ve üniversitelerle daha etkin işbirliği
- Belirli programlara katılımın belirli periyotlara bağlanarak zorunlu hale getirilmesi
- Meslektaşlardan öğrenmeyi sağlayacak metotlar geliştirilmesi
- İlgiyi arttırmaya yönelik olarak bazı sertifikaların özlük sisteminde puan ve terfilerde dikkate alınması
- Her ilde öğretmen gelişim yada hizmetiçi eğitim merkezi (sosyal imkanlar da sunacak merkezler)
- Çağın gereklerine uygun teknolojinin imkanlarını kullanan eğitim yöntemleri geliştirilmesi (e kampusteki sanal sınıflar gibi)
- Eğitmen eğitimleri merkezi olmalı ve belirli bir standarta bağlanmalı
30 Nisan 2010 da Bir Dosta katkı olsun diye karalamıştım.
SİZLERDEN ÖNERİ BEKLİYORUM
Ahmet ÖZMEN
Ekim-2010
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Naçizane önerilerim:
1- Eğitmen eğitiminde usta-çırak ilişkisi olmalı
2- Eğitmenler sürekli bir geri bildirim sürecinin parçası olmalı
3- Katılımcılardan ve müstakbel katılımcılardan belli aralıklarla istekler toplanmalı
Volkan Bal
19.10.2010
1. Gereksinimler belirlenmeli.
2. gereksinimlere dayalı bir hizmetiçi eğitim programı hazırlanmalı
Mürşide Demirkol
20.10.2010
1-Verilen eğitimler sonunda uygulanabilir beceriler edinilebilmeli.
2-Katılımcıların, ilerleyen dönemlerde edindikleri becerileri nasıl kullandıkları,yeterlilikleri ve yetersizlikleri takip edilerek ilgili eğitim sürekli geliştirilmeli.
Baysan Banu Uzun
20.10.2010
2000 yılında başladığım ve 2003 yılıdna tamamladığım "İlköğretim öğretmenlerinin okul temelli hizmetiçi eğitime ilişkin görüşleri" başlıklı yüksek lisans tezim size bu konuda yardımcı olabilir diye düşünüyoru.
Mürşide Demirkol
21.10.2010
ahmet biliyorsun bu iş önce benimsemekle başalr.mili eğitimlerde hie şubesi işe yaramaz bir yer olarak kabul ediliyor ve formalite için yapılıyor.önerim hie şube müdürü bu işten başka bir iş yapmamalı ve akıllı olmalı o zaman çok şey yapılır bilmem anlatabildim mi
selamlar
Saim Çelik
21.10.2010
Öncelikle ihtiyaca yönelik(İhtiyaç analizi) hizmet içi eğitimler yapılmalı. Hizmet içi eğitimi verecek eğitmenler öğretmenlere inanmalı.Faaliyetlere ilişkin geri bildirimler alınmalı.
Cüneyt Akyol
22.10.2010