Zaman Yönetimi
ZAMANI YÖNETMEK
Kişi olarak en çok yakındığımız şey zamandır. Çoğunlukla bazı işler için zamanın yetmediğinden, işlerin yetişmediğinden söz ederiz. Gerçekten zaman yetmiyor mu? Yoksa zaman yetiyor da, biz mi kullanmasını bilmiyoruz?
Zamanın iki yönü vardır. Birincisi saat dediğimiz aletle ölçülebilen zamandır. İkincisi ise yaptığımız işle ölçtüğümüz zamandır. Birincisi herkes için aynıdır. Bir gün 24 saat, bir hafta 168 saattir. İkincisi ise herkese göre değişir. Kimimiz hiçbir iş yapmadan geçiririz bu zamana, kimimiz yetiştiremediğimiz işlerle.
Zaman yönetimi dediğimiz şey de bu ikinci zamanın yönetimidir. Peki bu zamanı nasıl yönetmeliyiz?
Her şeyin başı planlamadır. İnsan yapacağı işleri önceden planlamalı, önem sırasına koymalıdır. Bunun için de yapılacak işler üç gruba ayrılabilir:
1-Çok önemli işler
2-Önemli işler
3-Az önemli işler
Bir gün yirmi dört saattir. Bu yirmi dört saatin 8 saati uykudur. Yaklaşık 3 saatini yemek için harcarız. 1 saati ise temizlik için geçer.Yolda geçirdiğimiz zaman da 2 saattir. 8 saat çalıştığımızı öngörürsek, toplam 22 saat yapar. Geriye iki saatimiz kalır. Bu iki saat kendimize ayırabileceğimiz zaman parçasıdır.
Zamanı yetiremediğimizde, bir takım bahanelerimiz vardır. Örneğin, başka bir işim çıktı, telefon geldi, bilgisayar ya da araba bozuldu, bankada sıra vardı, işler birikmişti,vb. Tüm bunlara baktığımızda, ne kadar haklı olduğumuzu düşünürüz. Halbuki bütün bu sayılanlar mazeret olmamalı. Bunları aşmanın da yolları vardır. Nasıl mı?
1- Bu günün işini yarına bırakma. Eğer yapılması gerekiyorsa hemen yap.
2- Önceden hazırlık yap. Yarın ne giyeceğini, ne götüreceğini akşamdan hazırla.
3- Alternatif planların olsun. Düşündüğün gibi olmadığında ne yapabileceğini önceden düşün.
4- İşleri önem sırasına koy. Bunları üç grupta toplayarak, az önemli, önemli, çok önemli olarak sıralarsak, en verimli çalışma zamanını çok önemli işlere ayır, önemli ve az önemli işler konusunda gerekirse başkalarından yardım al.
5- Yaşadığın ve çalıştığın yer düzenli olsun. Hani bir söz vardır; Ustanın yarı ömrü takım aramakla geçermiş, diye. Bu düzensizlik belirtisidir. Dağınık ortam, insanın çalışma şevkini kırar, iş yapmasını engeller.
6- Benden başka kimse iş yapmıyor ki, düşüncesini kafandan at. İnsanlara biraz da olsa güven ve onlara sorumluluk ver.
7- Kendine mutlaka zaman ayır. Çalışmak için önce dinlenmek gerekir.
8- Sağlığına dikkat et. Ancak sağlıklı insan çalışabilir.
9- Çevrende paylaşabi