Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
IV. Bölüm - Aktif Öğrenme e-Kitap 3 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

IV. Bölüm - Aktif Öğrenme e-Kitap

4. BÖLÜM : YA DEĞERLENDİRME…

  •  Pek çoğumuz iyi not alamayız…
  •  Arkadaşlarınızdan daha düşük bir not almanız hiç hoş değil…
  •  Bazılarımız hasta olur…
  •  Başarısız olduğumuzda kendimizi kötü hissederiz…

 

ÖDEVLERİ NASIL DEĞERLENDİRİYORSUNUZ…

-   Öz değerlendirme

-   Akran değerlendirme

-   Grup değerlendirme

-   Öğrenci günlükleri

-   Performansa dayalı değerlendirme

-   Puanlama cetvelleri (Rubrik)

-   Öğrenci gelişimini izleme dosyası

 

ÖDEVLERİ SİZ Mİ DEĞERLENDİRİRSİNİZ?

ÖDEVLERİ ÖĞRENCİLERİNİZ Mİ DEĞERLENDİRİR?

ONLARDA NE VAR…

Öğrenciye bir ödev veriliyor…

 

Öğrenci;

-   araştırıyor,

-   anlatıyor,

-   sunum yapıyor,

-   sunuma göre değerlendiriliyor…

 

Öğrenci;

-   soru hazırlıyor,

-   birlikte yanıtlıyorlar,

-   bir süre geçiyor,

-   öğrenciye konuyla ilgili 1-10 soru yöneltiliyor,

-   yanıtlarına göre değerlendiriliyor…

 

Öğrenci;

-   araştırıyor,

-   sorular hazırlıyor,

-   yanıtlarını hazırlıyor,

-   süreç birlikte değerlendiriliyor,

-   sürece göre değerlendiriliyor…

 

BİZDE NE VAR…

Öğrenciye bir ödev veriliyor… 

Öğrenci ve biz ne yapıyoruz…?

Sınıfta sunum yaptırıyor musunuz?

Tespit edilen eksiklikleri birlikte mi tamamlıyorsunuz?

 

Ne yapıyor olmamız öğrenme sürecini aktif tutar…?

 

Ne olursa öğrencilerin bireysel öğrenmelerini, kendi kendilerinin yönetme sorumluluklarını geliştirebiliriz?

 

ÖĞRENCİLER NEDEN ÖDEV YAPMAZLAR…

 

BİRAZ CESARETE VAR MISINIZ?

BİR AL BİR VER (Each One Teach One; K1&K2, K3)

Beceriler:

-   Ekip çalışması,

-   Bilgi yönetimi,

 

Bu nedir?

Öğrenciler arasında olgusal bilgilerin büyük miktarda transferi için alternatif bir yoldur. Öğretmenin ders vermesinden ya da dikte etmesindense, öğrenciler konuyla ilgili bilgilerin bir parçasını akranlarıyla paylaşırlar. Başka yararlı aktivitelerin bilgi aktarımı için kümeleri gözlemleyebilirsiniz.

 

Sınıf düzeni için çıkarımlar:

Hareket ve etkileşim kolaylığı için geniş bir alan gereklidir. Alternatif olarak, eğer öğrenciler masada dörderli otururlarsa, belirlenen süre sonunda iki öğrenci grubunu değiştirebilir, böylece hareketlilik sağlanır.

 

Nasıl ilerler?

  1. Belirli bir olgu ya da istatistikle birlikte öğrenciler için birer kağıt dağıtılır. İdeal olarak her öğrenci için farklı bir ifade olmalıdır.
  2. Öğrenciler onların anlamlarını anlamak için, kendi anlamlarını okurlar.
  3. Öğrenciler hareket edebilir ve diğer öğrencilerle deneyimlerini paylaşabilirler. Onlar, olgularını ve figürlerini mümkün olduğu kadar çok açıklamayı hedeflemelidirler. 
  4. Öğrenciler, ilgililerse veya diğer öğrencilerle kendi deneyimlerini birleştirerek, örnekler vererek kendi açıklamalarını uzatmak için teşvik edilebilirler.
  5. Belli bir süre sonra olgularıyla iletişim kurmak, bu aktivite işlemi sırasında elde edilen bilgileri sınıflandırmak için öğrenciler küçük gruplarda çalışabilirler.
  6. Bir sonraki bilgi almada öğrenciler, onların sınıflandırılmış katyon sistemini kanıtlayabilir ve açıklayabilirler.
  7. Çeşitli faktörleri/istatistikleri duyduktan sonra, kendi reaksiyonlarını paylaşmak için ricada bulunabilirler. Onları ne şaşırttı? Onları ne şok etti? Onları mutlu ya da üzgün hissetmelerine sebep olacak bir açıklama yaptım mı? Onların özellikle ilgisini çeken şey ne?
  8. Öğrenciler kendi öğrenimlerini düşünmek için istekte bulunabilirler. Hangi bilgi parçalarını hatırlamak için en kolay yol hangisidir bulurlar ve nedenini açıklarlar. Hangisinin en zor olduğunu tespit ederler.
  9. Tüm bilgilendirme faaliyetleri için ana bulgular, sunumlarda kullanılan büyük yazı kağıtlarına ya da tahtaya yazılmalıdır. 

 

GÜÇLÜK HATLARI (Hassle Lines; K1&K2, K3)

Beceriler:

-   Düşünme ve karar verme

-   Ekip çalışması

Bu nedir?

Bu rol-oyun stratejisi ile ilgili bakış açılarının belirli bir konu veya temanın geniş bir incelemesi için izin verir. Bu çatışma simülasyon ve çözümleme senaryoları ile ilgili konular için özellikle yararlı olabilir.

Sınıf düzeni için çıkarımlar:

Hareket ve etkileşim kolaylığı için gereklidir.

Nasıl ilerler?

  1. Sınıf 2 gruba ayrılır.
  2. İki grup birbirine bakan iki çizgi oluşturur.
  3. Birinci hizadaki öğrencilere bir rol verilir.
  4. İkinci hizadaki öğrencilere başka bir rol verilir.
  5. Senaryo açıklanır.
  6. Her çift senaryoya göre hareket etmelidir.
  7. Herhangi bir noktada öğretmen “donun” talimatını verebilir. Öğrenciler oldukları pozisyonda beklemelidirler(bu, beden dilini analiz etmek için gereklidir).
  8. Eğer zaman yeterse roller değiştirilebilir.
  9. Geri bildirim yararlı olan şu soruları içermelidir: Bu rolde olmak nasıl hissettirdi? Kimsenin sınıfla paylaşmak istediği iyi bir deneyimi var mı?
  10. Aktivite farklı senaryolarla devam ettirilmelidir.

 

BURAYA NEREDEN GELDİK…?

Yeniden sınıfımıza dönersek;

-   Bu teknikler sınıfımıza girer mi?

-   Girerse neler olur?

-   Ne dersiniz?

 

ESİN ÖZBAY…

4 – E AKTİF ÖĞRENİYOR…

Aktif Öğrenme ile Öğrenen Sınıflar Sanal Dersinden  Kalanlar

Her salı okul çıkışı bir koşturmaca. Sabahtan yapılan yemeğin ısıtılıp hızla yenmesi, pilates salonuna koşarcasına gitme, onbeş dakika önce salondan ayrılma… Aktif öğrenme dersine yetişebilmek içindi bu koşuşturmacalar. Bilgisayarı açış, sisteme kabul için uğraşım, bir taraftan çay suyunu koyma ve adaşımın sesiyle başlayan dersim… Çaydanlık ve çerezim masada, kulaklığımı da taktım ve derse hazırım öğretmenlerim, ülkemin çeşitli şehirlerindeki görmediğim arkadaşlarım… Öğrenmeye hazırım…

Aktif öğrenme, geriye dönüp baktığımda bana ve öğrencilerime neler kazandırdı? Neleri yapabildik, neleri yapamadık? Düşündüm de…

SINIF DÜZENİ; gelen resimleri tahtaya yansıttım, farklı bir düzen oluşturmaya çalıştık, olmadı… Başka bir düzen için uğraştık yine olmadı. Yaptığımız oturma düzenini de sınıfı paylaştığım arkadaş beğenmeyince vazgeçtik. Sınıf yerleşim örnekleri çıktılarını öğretmenler odasında incelerken yöneticimiz geldi. Seneye 1.sınıf okuturken uygulayacağım düzeni gösterdim. Seneye sıraların değişeceğini, yeni sıralarla bu yerleşim örneklerini uygulamanın imkânsız olduğunu belirtti. Okullara gönderilen sıralar iki kişilik, sabit ve çok yer kaplayan cinsten.

SORULARRR… Risk hatırlatıcılar… Güdü artırıcı sorular… Soru sorma, cevaplama, söz alma ve vermede sınıfım epeyce yol aldı. Dersin sonunda neler öğrendik arkadaşlar? Akran dayanışmasını da öğrendiler.

UZUN KULE sınıfımda uyguladım. Etkinliği öğrencilerim sevdi, bense çok yoruldum.

 Şınav çeker pozisyonunda eline geçen topu yanındaki arkadaşına uzatması, oyunun devam etmesi önce çok zorladı öğrencilerimi, sonrası eğlendiler coşkuyla.

4-E DONMUŞ ÇERÇEVE oyununda yaratıcı ve harikaydı.

PATATES BUZ KIRICI pipetle patatesi delmek bizimkilere zor geldi. Uğraşları eğlenceliydi. Birlikte mutlu olduk.

Oyun alanlarının düzenlenmesinin önemi… İdareci olsaydım neler yapardım okul bahçeme neler…

ÖDEV verilmeli mi, verilmemeli mi? Kontrolü nasıl olmalı? Bu da benim ev ödevimdi. Ödev konusunda epeyce araştırma yaptım. Araştırma yaparken Johan Vilhelm Snellman ile tanışma imkânı buldum. Çok etkilendim.

Finlandiya eğitimi için yaptıklarını öğrendim. SNELLMAN ve ÖRAV çalışanları… ÖRAV eğitimcileri de dağ, bayır, soğuk, sıcak demeden ülkemizin en ücra yerlerine ulaşmakta. Öğretmenlere dokunmakta, öğretmenler de öğrencilere dokunarak ülke eğitimine katkıda bulunmakta. Bir ülkenin kalkınmasını istiyorsak, eğitimden başlamalıyız. ÖRAV’ın Türkiye için çok önemli olduğunu bir kez daha gördüm. ÖRAV desteklenmeli, güçlenmeli. Daha çok öğretmene ulaşmalı, daha çok eğitim verebilmeli. Daha çok yapacak işimiz var eğitimciler  olarak…

 

YAŞAM BOYU ÖĞRENME(LLL)------ X-Y-Z GÖKKUŞAĞI---- HAREKET AKIŞLI DERS PLANI

- BLOM’UN TAKSONOMİSİ--- TABAKALI ÖĞRENME—KOLAJ-- OYUN ALANLARININ DÜZENLENMESİ

BİLGİ KARTLARI --  PİAGET, AUSUBEL, BRUNER, DEWEY, VYGOTSKY

 Sınıfımızdaki farklı zeka türleri ile neler yapabiliriz?

 Her tür zeka ve sınıf öğretmenlerinin becerileri… Bu teknikler sınıfımıza girer mi? Girerse neler olur?

Ne yapıyor olmamız öğrenme sürecini aktif tutar?

Bu akşam, şu andan sonra yarına ne götürüyorsunuz?

Salı akşamları bu soruları duymak ve düşünmek… Bizim sınıfa bazı teknikler girdi, öğrencilerim daha aktifleşti, oyunlar öğrendik, oynadık, yorulduk, güldük, eğlendik, düşündük…4-E çok şeyler kazandı.

       Teşekkür ederim Esin Burcu İliş öğretmenim,

       Teşekkür ederim Yusuf Ziya Güldere öğretmenim,

Bana ve öğrencilerime katkılarınızdan dolayı, emekleriniz için…

 

http://ekampus.orav.org.tr/blogger/esinfevzi/page/42521/4-e-aktif-ogreniyor

 

MUHAMMED TYILDIRIM…

YARDIMLAŞMA (HİKAYE YAZIYORUM, ÇİZİYORUM, HESAPLIYORUM,…)

Bir hayat bilgisi dersi etkinliği olarak başlayan gün tüm dersleri kapsayacak şekilde devam edince paylaşma ihtiyacı duydum. Yusuf Ziya Hocam’ın serzenişleri ve aktif öğrenme ile öğrenen sınıflar sanal dersinin günü ve saatine uyamayışımla bu konuda benim de e-kampüste izim bulunsun, burayı takip eden arkadaşlara da katkım olsun diyerek yazılmış bir güncedir. Keyifle okumak dileğiyle…

 

Günlerden Cuma ve ilk dersimiz hayat bilgisiydi. Konumuz da “Ailede Yardımlaşma” idi. Öncelikle aşağıdaki videolar ile dikkatlerini çekmeye çalışarak başladık birlikte öğrenmeye…

http://ekampus.orav.org.tr/file/41510/Ekip_ruhunedir23.mp4

http://ekampus.orav.org.tr/file/41511/Ekip_ruhunedir22.mp4

http://ekampus.orav.org.tr/file/41510/Ekip_ruhunedir23.mp4

 

Öğrencilerime videoda neler gördüklerini anlatmalarını istediğimde aldığım ilk cevap yardımlaşma oldu. Katkı sağlamak isteyen tüm öğrencilerden fikirlerini aldıktan sonra “yardımlaşma” sözcüğünü yazdık ve bizde ne çağrıştırdığı üzerinde beyin fırtınasına başladık.

İlk dersimizi bu şekilde tamamlamış olduk. Bir sonraki dersimiz Türkçe idi. Hem okuma hem okuduğunu anlama hem de çıkarımlar yaparak kendini ifade etme becerilerine yönelik olarak aşağıdaki linkte keyifle okuyabileceğiniz bir hikayeyi okuyarak başladık(Ben bir küçük dereyim).

http://ekampus.orav.org.tr/blogger/ugurozeren/page/42182/ben-kucuk-bir-dereyim---

Öğrencilerimizle birlikte bu güzel hikayeyi okuduktan sonra hep birlikte hikayenin en beğendiğimiz ve en az beğendiğimiz bölümlerini belirlemelerini istedik. Belirledikleri bu bölümlerde nasıl değişiklik yapmak istiyorlarsa yapmalarını isteyerek 2. Dersimizi bitirdik. Beğendikleri bölümü değiştirmelerini isteyerek hep daha iyiye gitmelerini, az beğendikleri bölümü değiştirmelerini isteyerek de günlük hayatlarında karşılarına çıkacak problem durumları karşısında harekete geçmeleri gerektiğini vurguladık.

 

Yapılan değişikliklerin ardından beyin fırtınasında elde ettikleri kelimelerle yeniden bir hikaye yazacağımızı belirttik.

 

Kısaca bir hikaye haritası oluşturduk. Hikayenin geçeceği yer, hikayede kimlerin olacağı ve hikayenin konusunu aşağıdaki şekilde belirledik.

 

“Hikayede kimler var?” sorusuna öğrenciler; deve, devenin sahibi, tavşan, akrep, yılan ve fare olsun dediler.

 

Hikayenin derede geçtiği sorusuna ise sıcak bir çöl dediler ve konusu ile tabi ki yardımlaşmaydı.

 

3.derste öğrencilerimiz gürültü metresinin kadranı 0’ı gösterirken kendi hikayelerini yazmaya başladılar.

Sanırım neler yazdıklarını merak etmeye başladınız bile… İşte size resimleri ve iki örnek hikaye…

 

YARDIMSEVER HAYVANLAR

Çok sıcak bir çölde yaşayan adam, çocuklarına yiyecek almak için devesiyle yola çıkmış. Devesiyle çölde ilerlerken hava çok sıcakmış. Öğlen saatlerinde karşılarına bir fare çıkmış.

 

Adam fareye bakarak bu sıcak yerde sen nasıl yaşıyorsun? diye sormuş.

 

Fare bu soruya arkadaşlarımın yardımıyla ben burada yaşayabiliyorum diye söylemiş. Adam dayanamamış ve “Peki nasıl yaşıyorsun?” demiş. Fare ise şu ilerdeki ağacı görüyor musun demiş. Çok sıcak olduğunda o ağacın altında gölgeleniyorum demiş. Arkadaşlarım da buldukları yemek kırıntılarını bana getiriyorlar karnımı doyuruyorum onlarla demiş. Fakat arkadaşlarım uzun süredir yiyecek getirmediler ben de çok acıktım demiş. Sıcaktan bunalan adam ve devesi fareye iznin olursa senin ağacının altında gölgelenebilir miyiz diye sormuşlar. Fare de evet diyerek onları ağacın gölgesine davet etmiş. Hep birlikte ağacın gölgesine doğru ilerlerken bir tavşan onlardan korkarak kaçmış. Hemen tavşana seslenmişler; biz dostuz bizlerden korkma demişler. Tavşan onlara buralarda ne aradıklarını sormuş. Adam bu soruya yiyecek arıyoruz diye cevap vermiş. Tavşan yiyeceğin nerede olduğunu biliyorum demiş ve hepsi tavşanın söylediklerine çok sevinmişler. Biraz dinlendikten sonra hep birlikte gideriz demişler. Otururken tavşan kumu karıştırıyormuş. Tavşan bir akrep görmüş ve birden bire  havaya sıçramış. Tavşan akrebe sormuş sen nasıl kumun altında yaşıyorsun demiş. Akrep kumun üstü çok sıcak bu nedenle bende kumun altında yaşıyorum demiş. Kumun altı üstünden daha serin olduğu için çok fazla sıcakta kalmıyorum demiş. Akrep siz ne geziyorsunuz buralarda diye sormuş. Onlar da biz yiyecek arıyoruz demişler. Bunu duyan akrep bende size katılabilir miyim diye sormuş. Tabii ki demişler ve yola koyulmuşlar. Yolda giderken açlıktan yorgun düşmüş bir yılana rastlamışlar. Yılana hasta mısın diye sormuşlar. Yılan da onlara çok açım demiş. Biz yiyecek bulmaya gidiyoruz bize katılabilirsin demişler ve yılanı da yanlarına alarak yürümeye devam etmişler. Az ilerideki tepeyi aşınca büyük büyük muz ağacı görmüşler. Hemen ağaçların yanına giderek bol bol muz yemişler.

Muhammed KANBAZ / 2-D Sınıfı

 

YARDIMSEVER HAYVANLAR

Çok sıcak bir çölde yaşayan adam, çocuklarına yiyecek almak için devesiyle yola çıkmış. Devesiyle çölde ilerlerken hava çok sıcakmış. Öğlen saatlerinde karşılarına bir fare çıkmış.

Adam fareye bakarak bu sıcak yerde sen nasıl yaşıyorsun? Diye sormuş.

Fare: Ben bir çöl faresiyim ve burada yaşıyorum, diye karşılık vermiş. Fare de adama peki sen buralarda ne geziyorsun demiş.

Adam cevap vermiş: Ben çocuklarıma yiyecek götürmek için buradayım. Ama hiçbir şey bulamıyorum, demiş ve yoluna devam etmiş. Az gitmiş uz gitmiş ve yoluna bir tavşan çıkmış.

Tavşan adama: Merhaba kardeş. Bu sıcak çölde ne yapıyorsun? Hayırdır demiş.

Adam: Çocuklarıma yiyecek bulmak için geziyorum demiş.

Tavşan: Ben sana yardım ederim beni takip et dedikten sonra birlikte yürümeye devam etmişler. Adam tavşanın söylediklerine çok sevinmiş. Biraz ilerledikten sonra su akan bir dere bulmuşlar, adam bu dereden tüm küplerini doldurmuş ve devesine su içirmiş. Devesine de kendisine yardım ettiği için teşekkür etmiş. Küpleri devenin üzerine yerleştirip yola devam etmişler. Biraz daha yürüdükten sonra türlü yiyecekler ve meyve ağaçları buldular. Adama bunları da toplayarak çocuklarına götürmek üzere yola koyulmuş. Tavşana da binlerce kez teşekkür etmiş.

Medine GÖK / 2-D Sınıf Öğrencisi

4. ve 5. dersimizde de bu hikayelerle tamamladıktan sonra öğrencilerimizle matematik dersinde adamın topladığı meyvelerle ilgli doğal sayılarda toplama işlemi gerektiren problemler oluşturup çözdük. Herkes kendi hikayesinin sonunda bulduğu yiyeceklerle ilgili problem yazmasını istedik. sonra da herkes kendi probleminin çözümünü arkadaşlarına anlattı.

son dersimiz (6.ders) ise görsel sanatlar dersi idi. tüm öğrencilerimizden yazdıkları hikayeleri resmetmelerini isteyerek tamamladık. çizdikleri resimleri de paylaşmak isterdim fakat bir kısmı resimlerini tamamlayamadıklarını ve evde tamamlayıp  getirmek istediklerini belittiler. sanırım günce epeyce uzadı o resimler de başka bir günce konusu olur diye düşünüyorum. günü tamamlayıp eve giderken tarif edilmez bir huzur içimi kapladı bilin bakalım sebebi ne olabilir.

http://ekampus.orav.org.tr/blogger/ymuhammed/page/42326/yardimlasma--hikaye-yaziyorum--ciziyorum-hesapliyorum-----

 

MUHAMMED YILDIRIM…

İKİ GÜNCE BİR DÜŞÜNCE(BÖLME İŞLEMİ)

Daha önce yayınlamış olduğumuz iki güncede paylaştığımız etkinlikleri  biraz yapılandırarak farklı konularda yaptığımız çalışmayı bölme işlemine uyarlamaya çalıştık. İlgililere duyurulur.

 

  1. Etkinlik. Öğrencilerden belirlenen alanda serbest bir şekilde yürümeleri istenir. Öğretmen el çırptığında herkes durur ve en yakınındaki kişi ile eş olur. Öğrenciler ikili gruplar halinde yürürler. Öğretmenin el çırpmasıyla yere otururlar. En son oturan grup oyunu dışardan izlemeye devam eder. En son grup kalana kadar bu işlem devam eder ve en sona kalan grup alkışlatılır. Oyun, 3'lü, 4'lü, 5'li gruplar şeklinde de oynatılır. (Dikkat çekme aşaması)(Sınıf Kalabalık olunca bahçede oynadık)(bu oyunu 2. ve 3. sınıflarda geriye doğru ritmik sayma işlemi yaparak bölme işleminin kavratılmasında da oynattık.)   

 

Ara Değerlendirme: Oyunun sonunda öğrencilerden çember olmaları istenir. Oyunla ilgili duygu ve düşüncelerini paylaşmalına fırsat verilir. Sınıfımızdaki öğrencileri bir bütün kabul edersek eşit parçalara böldüğümüzü ve bu parçaların oyundan her defasında eksildiklerine vurgu yapılır. Bölme işlemi ile olan bağlantısı bulunur. Daha sonra sınıfı eşit sayıda gruplara bölme için ilk etkinlikteki oyun 5’li şeklinde oynatılır ve sınıfı 5’li gruplara böleriz. Öğrencilere bir hazine avına çıkacağımız ve buldukları hazineyi eşit şekilde paylaşmaları gerektiği vurgulanır. (http://ekampus.orav.org.tr/blogger/ymuhammed/page/42355/pizza-ustalari-isbasinda)

 

HAZİNE AVI

GEREKLİ ARAÇ GEREÇLER: Grup sayısı kadar kese kağıdı, her kese kağıdına 20 den fazla olacak şekilde nohut(isteğe bağlı olarak diğer bakliyat ürünleri ya da şekerler koyulabilir), hazine haritası hazırlamak için renkli kartonlar, kese kağıtlarının ağzını bağlamak için ip, grup sayısı kadar plastik tabak, öğrenci sayısı kadar pet bardak.

1- Tüm gruplardan kendi içlerinde bir lider belirlemeleri istenir bunun için 5 dk zaman verilir.

2- Liderini belirlemede güçlük çeken gruplara rehberlik edilir(Liderlik özelliği olan öğrencilerden birkaç tanesi aynı gruba denk gelirse böyle bir sorun ortaya çıkabiliyor)

3- Liderlerin grubun bir adım önünde dururlar ve hazine haritası gruptaki diğer üyelere verilir.

4- Gruptakiler tek tek hazine haritasındaki uygulama adımlarını okurken lider de onların söylediklerini yerine getirir.

5- Hazineyi bulan gruplara birer plastik tabak ve gruptaki üye sayısı kadar pet bardak verilir.

6- Hazineyi aralarında eşit şekilde paylaşmaları istenir.

Tüm gruplara hazineyi paylaşmaları için 10 dk süre verilir. Sürenin sonunda öğrencilere

“Nasıl paylaştınız?, Kim Paylaştırdı? Herkese eşit miktarda düştü mü?, Paylaşımla ilgili şikayetiniz var mı? Daha farklı nasıl paylaşılabilirdi?” soruları sorulur ve değerlendirme yapılarak bölme işlemindeki stratejiler tartışılır.

3. etkinlik: tüm gruplara hazineyi paylaşma esnasında eşit bir şekilde paylaşım olmadığında yaşanabilecek durumlarla ilgili bir canlandırma hazırlamaları ve sunmaları istenir. Sunum için her gruba3-5 dakika zaman verilir.

4. etkinlik: (deneyimin paylaşımı) Bu aşamada her grup A4 kağıdına kendi hazinelerini ve nasıl paylaştıklarını bir problem şeklinde yazarak çözümünü de anlatan bir sunum hazırlarlar. (Örn: Bizim grubun hazine torbasından çıkan 76 tane nohutu 5 arkadaş paylaşmak istedik. Her birimize kaç nohut düşer? ...vb şeklinde)

http://ekampus.orav.org.tr/blogger/ymuhammed/page/42385/iki-gunce-bir-dusunce-bolme-islemi-  

 

BAYSAN BANU UZUN…

TARİHTEN ESİNTİLER

Merhaba  sizlerle geçen haftalarda tarih etkinliklerinde yaptığımız bir çalışmayı paylaşmak istedim. Tarihi kalıntıları onların nasıl oluştuğunu konuştuktan sonra müzeye gidip kalıntı örneklerini inceledik. Sonra kuruma gelip hem öğrendiklerimizi konuşup tartıştık hem de kendi kalıntı örneklerimizi yaptık. Bunun için bir miktar nemli ince kumu bir kutuya bastırdık(Pasta kutusu, ayakkabı kutusu vb.). Kalıbını çıkaracağımız uygun bir nesneyi bu kuma gömerek kalıbının çıkmasını sağladık. Nesneyi kumdan alınca çıkan kalıba alçı döküp donmasını sağladık.İyice kuruyan alçıyı çıkarına ürünümüzü elde ettik.

 

http://ekampus.orav.org.tr/blogger/uzunbaysan/page/42381/tarihten-esintiler----

 

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

Mesleki Gelişim Yönelik Çalışmalar

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A2. Öğrencilerin, Öğrenebileceğine ve Başaracağına İnanma >> A2.1.Öğrencilerde öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmeyi amaçlar.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A2. Öğrencilerin, Öğrenebileceğine ve Başaracağına İnanma >> A2.10.Her öğrencinin başarılı olacağına inanır.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A2. Öğrencilerin, Öğrenebileceğine ve Başaracağına İnanma >> A2.11.Beklentilerini oluştururken bireysel farklılıkları dikkate alır.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A2. Öğrencilerin, Öğrenebileceğine ve Başaracağına İnanma >> A2.2.Öğrencilerin farklı öğrenme özelliklerine sahip olduklarının farkındadır.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A2. Öğrencilerin, Öğrenebileceğine ve Başaracağına İnanma >> A2.3.Çalışmalarını planlar ve uygularken, öğrencilerin her birini var olan kazanım düzeylerinden daha ileriye götürmeyi amaçlar.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A2. Öğrencilerin, Öğrenebileceğine ve Başaracağına İnanma >> A2.4.Öğrenmeyi engelleyen etmenleri analiz ederek öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik düzenlemeler yapar. (D4.1-D4.5) *

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A2. Öğrencilerin, Öğrenebileceğine ve Başaracağına İnanma >> A2.5.Öğrenme ve başarma yollarının çeşitli olduğu konusunda öğrencileri bilgilendirir.(D3.4) *

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A2. Öğrencilerin, Öğrenebileceğine ve Başaracağına İnanma >> A2.7.Farklı düzeydeki öğrencilerin öğrenme çabalarını cesaretlendirir.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A2. Öğrencilerin, Öğrenebileceğine ve Başaracağına İnanma >> A2.8.Öğrencilerin kendilerini gerçekleştirmeleri için onlara sınıf içi ve dışında çeşitli etkinlikler ve olanaklar sunar. (E1.4;E1.5)*

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A2. Öğrencilerin, Öğrenebileceğine ve Başaracağına İnanma >> A2.9.Öğrencilerin başarılarını öne çıkarır ve destekler. (D3.6)*

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A5. Kişisel Gelişimi Sağlamak >> A5.1.Bireysel gücünün ve yetkinliğinin farkındadır.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A5. Kişisel Gelişimi Sağlamak >> A5.11. Mesleğini severek ve isteyerek yapar.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A5. Kişisel Gelişimi Sağlamak >> A5.7.Üst düzey düşünme becerilerine sahiptir ve bunları kullanır.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A5. Kişisel Gelişimi Sağlamak >> A5.9.Yeni fikirlere ve değişime uyum sağlar.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A6. Mesleki Gelişmeleri İzleme ve Katkı Sağlama >> A6.3.Meslekî bilgi, beceri ve yeterliklerini geliştirmek amacıyla, hizmet içi eğitim, toplantı ve seminerlere katılır.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A6. Mesleki Gelişmeleri İzleme ve Katkı Sağlama >> A6.6. Meslekî gelişim plânı hazırlar ve kendini bu doğrultuda geliştirmek için sürekli çaba harcar.