Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
V. Bölüm - Aktif Öğrenme e-Kitap 3 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

V. Bölüm - Aktif Öğrenme e-Kitap

5. BÖLÜM : ÖDÜL VE NOT DIŞI TEŞVİK STRATEJİLERİ

 

ÖDÜL VE NOT DIŞI TEŞVİK ETME STRATEJİLERİ NELER OLABİLİR?

-   Takdir ediyorum mesajı…

-   Seninleyim mesajı…

-   Ödülsüz dikkat…

-   Doğru yanıta dönüt verme…

-   Yanlış yanıta dönüt verme…

-   Sessiz yanıt…

-   Herkese ödül…

-   Dürüst ilgi…

 

TAKDİR EDİYORUM MESAJI…

  • Teşekkür ederim.
  • Söylediğin şey çok hoş.
  • Denediğin için teşekkürler.
  • Hoşuma gitti.

 

SENİNLEYİM MESAJI…

  • Aynı hatayı ben de yapabilirdim.
  • Kendini nasıl hissettiğini tahmin edebiliyorum.
  • Üzüntünü paylaşıyorum.

 

ÖDÜLSÜZ  DİKKAT…

  • Fiziksel temas.
  • Göz iletişimi.
  • Fark ettiğini gösterir sorular.
  • Öğrenciyle konuşma/zaman geçirme.
  • Onu özlediğini söyleme.
  • İlgi gösterme.

 

DOĞRU YANITA DÖNÜT VERME…

  • Evet, doğru.
  • Tamam
  • Doğru.
  • Evet, teşekkür ederim.

 

YANLIŞ YANITA DÖNÜT VERME…

  • Hayır, doğru yanıt…
  • Hayır, benim istediğim bu değil. İstersen tahtada yazılı notlardan fikir al.
  • İlk ismi doğru. Tam adı…
  • Evet, doğru. Gönüllü olduğun için de sana teşekkür ederim.
  • Hayır, yanıt güney batı. Ama çok kuvvetli bir sesle yanıt vermen çok güzel.

 

SESSİZ YANIT…

  • Hataları düzeltmek değişimi çok az etkiler… Bunu yerine hataları not ederek daha sonra o konuda çalışılabilir.
  • Henüz iletişim kurulamamış öğrenciler için kullanılabilir.

 

HERKESE ÖDÜL…

  • Bazı öğrenciler hep ödül alırken,
  • Bazıları hiç almaz…
  • Bireysel ödüller yerine grup ödülleri kullanılabilir.

 

DÜRÜST İLGİ…

  • Tişörtündeki renkler gerçekten çok hoş.
  • Bugün gözlerin ne kadar çok parlıyor.
  • Harika bir yanıt, çok yaratıcı.

 

  • SINIFLARIMIZI, OKUL BAHÇEMİZİ DÜZENLEDİK…
  • DERS PLANLARIMIZI YÖNTEM VE TEKNİKLERLE DESTEKLEYEREK 4 AŞAMALI OLARAK PLANLADIK…
  • OYUNLAR OYNADIK…
  • ÖDEV VERDİK…
  • ÖDEVLERİMİZİ DEĞERLENDİRDİK…

 

ŞİMDİ BÜTÜN BUNLARDAN SONRA; DAHA BAŞKA NE/NELER YAPABİLİRİZ?

 

DERS BİTİRME STRATEJİLERİ…

  • Hoşlanma/gelecekte ne yapacağını gözden geçirme…
  • Duygu/düşünce kartları…

 

HOŞLANMA/GELECEKTE NE YAPACAĞINI GÖZDEN GEÇİRME…

ŞİMDİ…:

  • Konuşma şeklinden hoşlandım…
  • Zamanı iyi kullanmak ve fikrini değiştirmek hoşuma gitti.
  • Çıkardığın ana noktalardan hoşlandım.

GELECEK..:

  • Gelecek sefer gönüllü olmak için daha erken davranacağım.
  • Gelecek sefer daha kolay bir konu alacağım.
  • Gelecek sefer bu kadar acele etmeyeceğim.

 

DÜŞÜNCE / DUYGU KARTLARI…

Öğrenciler bir karta ya da kağıdın bir kenarına düşüncelerini, diğer tarafına da duygularını yazarlar…

 

  • Öğrencilerin kendilerini tanımlamalarını ve kabul etmelerini destekler.
  • Sesli okunabilir ya da okunmayabilir.
  • Bu dönüt sürecinde öğretmen, sürecin ve öğrencilerin duygu durumlarının farkına varır…

 

UĞUR ÖZEREN…

GÖNLÜMÜZDE ELMA BAHÇESİ VARDI, KIRK TANE ELMA TOPLADIK.

''Bizi güçlü yapan yediklerimiz değil,

       Bizi zengin yapan kazandıklarımız değil,

          Muhafaza ettiklerimizdir.

            Bizi bilgili yapan okuduklarımız değil,

                Kafamıza yerleştirdiklerimizdir. ''

                                               ''Francis Bacon''



1. Öğrenmeye uygun bir atmosfer yaratılması

( Merak uyandırma):

    Elimde elma boyamaları sınıfa girdim. Elmaları istedikleri renge boyamalarını isteyerek izlemeye başladım. Sınıfta bir anda yeşil ve sarı boya kalemi sıkıntısı baş gösterdi. Sarı, yeşil, kırmızı elmalar  masaları süslerken, her masaya bir makas verdim. Bitirenler elmalarını ortaya çıkarırken 15 dakika sona ermişti.

 

 

2. Aktarılan bilgiyle ilk karşılaşma ( İlgiyi odaklama ):

  Sıra artık portakaldaydı. Portakalı, boyama sırasında, soyulurken sınıfı kaplayan kokusu ile başrole aldım. Elimdeki portakalı paylaşmak için Anıl'ı çağırdım. Anıl hevesle yanıma gelince yarısını ona verdim. Bu arada kıskanç gözler Anıl'ın portakalı üzerine toplanmıştı ki Anıl portakalı yemeden istediği bir arkadaşı ile eşit paylaşmasını istediğimi söyledim. Anıl elindeki portakalı Arda ile paylaşıyordu. Bende İrem ile eşit olarak paylaştım.

  Portakalları biraz sonra paylaşmak üzere masaya alıp elmalarımızın saplarını çıkardık. Elmaları bölmek için ortadan ikiye katlamalarını istedim. Elmalar itina ile ikiye katlandı. Elmaları eşit olarak iki parçaya bölmelerini isterken tahtaya büyük bir elma çiziyordum. İkiye bölme tamamlanınca elmaların durumunu belirledik.

''Yarım Elma''



Ortadan ikiye böldüğümüz bu elmaları matematik diliyle nasıl anlatırız?  diye sorunca yarım, bütün, çeyrek ile geçen seneden kalan bilgiler geldi.

-      Peki sayılarla anlatmak istesem, nasıl anlatırım? diye sorunca sınıf duraksadı.

Elmayı böldüğüm dik çizgiyi, yan çizerek ismini ''bölü çizgisi'' olarak belirledik.



-Elmayı kaça böldük? diye sorunca

-İki sesi gür şekilde belirdi.

İki sayısının elmanın eşit olarak bölündüğü gösterdiğini belirterek matematik dili ile payda dendiğini belirterek paydanın yerine iki sayısını yazdık. Sıra pay olayına gelmişti.

-Eş parçalardan kaç tane aldığımızı gösteren paydır, diyerek ikiye böldüğümüz elmanın yanına   ekleyince matematik dili konuşmaya başlamıştık.         

  1    Pay

-----  Bölü çizgisi

  2    Payda

Yazarak belirttik. Artık çeyrek kavramı daha kolaydı.Kağıt elmalarımızı dörde böldüğümüzde çeyrek kavramı matematik diline dönmüştü.

 1     Pay

-----  Bölü çizgisi

  4    Payda

Bütün öğrencilere çeyrek portakal dağıtırken teneffüs zili çalıyordu.


‘Hiçbirimiz başarısız olmak istemeyiz, ihtiyacımız olan üretkenliği ortaya çıkaran zorlanma ve başarısızlık durumudur.’

''Manu Kapur''

 

3. Yeni bilginin keşfedilmesi

Öğrenme deneyiminin yaşanması ):

Artık ismini kesirler olarak bildiğimiz konu ile bir uygulama ve değerlendirme çalışması yapmak, akran öğrenmesi ile öğrendiklerini birleştirme vakti gelmişti. Sekiz  gruba ayrılmış masalarda 5 öğrenci ile çalışmaya başladık. Hazırlanan etkinlik basitti. Hazır olan 14 şekilli çalışma kağıtlarında belirtilen kesirlerin yazımlarını deneyimleyecektik. Müzikle beraber çalışma başladığında yorulduğumu hissettim.

 

4. Bilgiyi hayata aktarma ( Deneyimin Paylaşılması ):

   Paylaşımda bulunmanın zamanı gelmişti. Bir son nokta koyma zamanı gelmişti.  Çalışma sona erince gruplar yaptıkları çalışmaları tahtada sunarak panoya  astılar. Hazırladığım bilgi kartlarını dağıtarak çalışmayı tamamladık. Bilgi kartlarını da panoya asılan çalışmaların altına iğneleyerek yaptığımız çalışma ile eşleştirmiş olduk. Toplam 2 ders saatinde eğlenerek yaptığımız değerlendirme çalışmaları ile etkinlik uygulayarak kavramları matematik dilinde bilgi haline getirmeye çalışmıştık. Şimdi zor bir görev bizi bekliyordu. Yeni pişmiş kekleri eşit bir şekilde parçalara ayırmak...

Kısacası,''Gönlümüzde elma bahçesi vardı, biz kırk tane elma topladık''

 

Esen kalın...

 

http://ekampus.orav.org.tr/blogger/ugurozeren/page/42402/gonlumuzde-elma-bahcesi-vardi--kirk-tane-elma-topladik---

 

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

Mesleki Gelişim Yönelik Çalışmalar

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A1. Öğrencilere Değer Verme Anlama ve Saygı Gösterme >> A1.1.Plânında ve uygulamalarında öğrencilerin gereksinimlerine yanıt verecek farklı etkinlikler sunar. (C1.1;C1.2;C5.1;C5.5;D4.5)*

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A1. Öğrencilere Değer Verme Anlama ve Saygı Gösterme >> A1.11.Öğrencilere ödev verirken ve sınıf dışı çalışmalar yaptırırken onların gereksinim ve olanaklarını dikkate alır. (B1.3;C4.3)*

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A1. Öğrencilere Değer Verme Anlama ve Saygı Gösterme >> A1.12.Farklı özel eğitim gereksinimi olan öğrenciler için öğrenme amaçları belirleyerek uygun ortamlar hazırlar.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A1. Öğrencilere Değer Verme Anlama ve Saygı Gösterme >> A1.2.Oturma düzenini öğrenci özelliklerine ve onların öğrenmelerini kolaylaştırabilecek biçimde düzenler. (C3.2;C3.3) *

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A1. Öğrencilere Değer Verme Anlama ve Saygı Gösterme >> A1.3.Öğrenmeyi kolaylaştırmak için uygun materyal, kaynak ve etkinlik seçme ve bunları geliştirmede öğrencilerin özelliklerini dikkate alır. (C2.2) *

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A1. Öğrencilere Değer Verme Anlama ve Saygı Gösterme >> A1.4.Öğrencilerin farklı etkinlikler önermesine ve bunlara katılmasına olanak sağlar.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A1. Öğrencilere Değer Verme Anlama ve Saygı Gösterme >> A1.6.Öğrencilerin fikirlerine ve ürettiklerine değer verir. (B3.5)*

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A1. Öğrencilere Değer Verme Anlama ve Saygı Gösterme >> A1.9.Sınıf içi ve dışı etkinliklerde öğrencilerin sosyal ve kültürel özelliklerine uygun olarak çeşitliliğe yer verir. (B1.4)*

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A2. Öğrencilerin, Öğrenebileceğine ve Başaracağına İnanma >> A2.10.Her öğrencinin başarılı olacağına inanır.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A2. Öğrencilerin, Öğrenebileceğine ve Başaracağına İnanma >> A2.11.Beklentilerini oluştururken bireysel farklılıkları dikkate alır.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A2. Öğrencilerin, Öğrenebileceğine ve Başaracağına İnanma >> A2.2.Öğrencilerin farklı öğrenme özelliklerine sahip olduklarının farkındadır.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A2. Öğrencilerin, Öğrenebileceğine ve Başaracağına İnanma >> A2.3.Çalışmalarını planlar ve uygularken, öğrencilerin her birini var olan kazanım düzeylerinden daha ileriye götürmeyi amaçlar.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A2. Öğrencilerin, Öğrenebileceğine ve Başaracağına İnanma >> A2.5.Öğrenme ve başarma yollarının çeşitli olduğu konusunda öğrencileri bilgilendirir.(D3.4) *

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A2. Öğrencilerin, Öğrenebileceğine ve Başaracağına İnanma >> A2.7.Farklı düzeydeki öğrencilerin öğrenme çabalarını cesaretlendirir.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A2. Öğrencilerin, Öğrenebileceğine ve Başaracağına İnanma >> A2.8.Öğrencilerin kendilerini gerçekleştirmeleri için onlara sınıf içi ve dışında çeşitli etkinlikler ve olanaklar sunar. (E1.4;E1.5)*

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A2. Öğrencilerin, Öğrenebileceğine ve Başaracağına İnanma >> A2.9.Öğrencilerin başarılarını öne çıkarır ve destekler. (D3.6)*

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A5. Kişisel Gelişimi Sağlamak >> A5.11. Mesleğini severek ve isteyerek yapar.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A5. Kişisel Gelişimi Sağlamak >> A5.7.Üst düzey düşünme becerilerine sahiptir ve bunları kullanır.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A5. Kişisel Gelişimi Sağlamak >> A5.9.Yeni fikirlere ve değişime uyum sağlar.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A6. Mesleki Gelişmeleri İzleme ve Katkı Sağlama >> A6.3.Meslekî bilgi, beceri ve yeterliklerini geliştirmek amacıyla, hizmet içi eğitim, toplantı ve seminerlere katılır.

A- KİŞİSEL ve MESLEKİ DEĞERLER - MESLEKÎ GELİŞİM >> A6. Mesleki Gelişmeleri İzleme ve Katkı Sağlama >> A6.6. Meslekî gelişim plânı hazırlar ve kendini bu doğrultuda geliştirmek için sürekli çaba harcar.