Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
5.Sınıf Sosyal Bilgiler- İklimler 0 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

5.Sınıf Sosyal Bilgiler- İklimler

Nasıl öğretebilirim ki iklimleri? Ezberlemeden nasıl akıllarında kalabilir ki?

İmdadıma öğrenme basamakları yetişti bile..Kahkaha

1-MERAK UYANDIRMA

Hiç konuşmadan, çok üşüyormuş gibi yaparak öğrencilerin montlarını aldım ve üzerime koydum...(Şaşkın bakışları görmeliydiniz) Sonra da terlemiş gibi yaparak montları üzerimden aldım.Şemsiye açarak sınıfta 1dak. kadar durdum.

2-İLGİYE ODAKLANMA

Yapmış olduğum bu dramatizasyon ile ilgili öğrencilerin fikir yürütmelerini istedim.Cevaplar çoğunlukla doğruydu."Hava çok soğuk üşüdünüz.Çok sıcak terlediniz.Yağmur yağıyor.) Verdikleri cevaplardan sonra hava durumlarını "iklimler" başlığı altında işleyeceğimizi  söyleyerek;üst zihinsel becerileri çalıştıracak sorular sordum..

a-Sizce Karadeniz Bölgesi'nin ormanlarla kaplı olmasının sebebi ne olabilir?

b-Erciyes ,Palandöken ve Sarıkamış'ta kış truzminin yaygın olmasının sebebi nedir?

c-Turistler kıyılara neden gelirler?

d-Siz olsaydınız, iklimlerden dolayı  hangi bölgede yaşamak isterdiniz? Neden?

3-ÖĞRENME DENEYİMİ

İklimlerin özelliklerini anlatarak,her öğrenciye bölgelere ayrılmış dilsiz Türkiye haritası fotokopisini dağıttım.Daha önce sorduğum soruları ve gelen cevapları hatırlatarak, her bölgeyi adım adım iklimlere göre boyamalarını istedim. (KARASAL İ.= siyah ; AKDENİZ İ.= sarı ; KARADENİZ İ.=yeşil)

4-DENEYİMİN PAYLAŞILMASI

Öğrenciler, boyadıkları dilsiz haritayı sıra arkadaşıyla değiştirerek karşılaştırmaları istendi.

 

 

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...