GÖRÜYOR,DUYUYOR,DOKUNUYORUM(HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:2
KONU:GÖRÜYOR,DUYUYOR,DOKUNUYORUM
KAZANIM:ÇEŞİTLİ ORTAMLARDA BAŞKALARIYLA İLETİŞİM KURARKEN HANGİ DUYU ORGANLARINDAN YARARLANDIĞINI AÇIKLAR
UYARI:İLETİŞİMİN SADECE SÖZEL OLMADIĞINI,SÖZSÜZ UNSURLAR DA İÇERDİĞİNİ BİLİR.
KAVRAM:ORTAM
SÜRE:40+40 DAK.
MERAK UYANDIRMA:Öğrencilerden bir gün önceden göz bağlamak için malzeme getirmeleri istendi.(Merak bir gün önceden başlamıştı.)
Bu malzemeleri çıkarıp gözlerini bağlamaları,bağladıktan sonra birbirleriyle istedikleri konularda konuşmaları istendi.
Kısaca ne hissettikleri konuşuldu.(Engelli insanların duygularını farketmeleri sağlandı)
İLGİYİ ODAKLAMA:İnsanların karşılarındaki kişilere duygu ve düşüncelerini aktarmalarına bizler ne isim veriyoruz?(İLETİŞİM cevabı alındı.)
İletişim kurarken hangi organlarımızdan yararlandık?(KULAK,EL,BURUN cevapları alındı.)
Bu organlara ne isim veriyoruz?(DUYU ORGANLARI cevabı alındı)
ÖĞRENME DENEYİMİ:Duyu organlarımız deyince aklınıza neler geliyor?Grupça AKIL HARİTALARIyla anlatalım.
Akıl haritaları üzerinde 5 duyu organı görüldü.
Bu duyu organlarının iletişimde nasıl kullanıldığı konuşuldu.Taklitler yaptırıldı.
Koridorun duvarlarına 5 ayrı yere A3 kağıtları asıldı.Her kağıdın üzerine bir duyu organının ismi yazıldı.Her gruba bir renk kalem verildi.Her grup bir kağıdın önüne geçti.(Bu duyu organı olmasaydı hayatımız nasıl olurdu sorusuna yönelik)Duygularını 3 dakika süresince HİÇ KONUŞMADAN bu kağıtlara yazı,resim,şiir,slogan şeklinde yazmaları istendi.3 dakika sonunda gruplar saat şeklinde yer değiştirdi.Böylelikle grupların 5 duyu organı ile de çalışmaları sağlanmış oldu.
Yapılan çalışmalar tahtaya asılıp keyifle okundu.Bu çalışmada nasıl bir iletişim kurduğumuz konuşuldu.SÖZSÜZ İLETİŞİM cevapları üzerine sözsüz iletişime