KARALAR VE DENİZLER (HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:3
TEMA:BENİM EŞSİZ YUVAM
KONU:KARALAR VE DENİZLER
SÜRE:40 DAK. HAYAT BİLGİSİ
40+40 DAK. GÖRSEL SANATLAR
40 DAK. MATEMATİK
KAVRAM:HARİTA,KÜRE
MERAK UYANDIRMA:Sınıfa küre,dünya ve Türkiye haritalarıyla girildi.Merakla incelediler...
İLGİYİ ODAKLAMA:Küre ve haritalarda neler gördükleri soruldu.Özellikle siyasi ve fiziki haritaları kıyaslamaları istendi.Fiziki haritalardaki renklerin farklılığı alındı.
ÖĞRENME DENEYİMİ:Harita ve küre kelimelerinin anlamlarını sözlükten bulup yazmaları istendi.
Haritalar üzerinde gördükleri baskın renkler soruldu.Kahverengi,yeşil ve mavi renkler alındı.
Her öğrenciye üçer kağıt verilip mavi,kahverengi ve yeşile boyamaları istendi.
OYUN: Deniz,dağ,ova,orman,okyanus,göl,akarsu kelimeleri söylendi.Söylenen kelimeye haritada hangi renk uygunsa o rengi kaldırmaları istendi.
Dünya haritası dağıtılıp karalar,okyanuslar ve denizleri uygun renklerle boyamaları istendi.
Karalar ve sular denilince akıllarına neler geldiğini iki başlıkta toplayıp listelemeleri istendi.
Harita üzerinde hangi renklerle gösterildikleri incelettirilip beyin fırtınası ile çıkarım yapmaları sağlandı.
Bahçeye çıkılıp keser ve küreklerle deniz,orman,dağ,ova,yayla gibi yeryüzü şekillerinin oluşturulduğu bir model hazırlandı.Üzerleri insan modelleri ile süslendi.
Sınıfa dönülüp fiziki haritalar incellettirildi.Aynı renklerin farklı tonlarına dikkat çekilip sebebi konuşuldu.Derinlik ve yükseklik farklılıklarını çıkarımlamaları sağlandı.
Türkiye haritalarını öğrendikleri renkler ve tonlarıyla boyamaları istendi.