KARALAR VE DENİZLER (HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:3
TEMA:BENİM EŞSİZ YUVAM
KONU:KARALAR VE DENİZLER
SÜRE:40 DAK. HAYAT BİLGİSİ
40+40 DAK. GÖRSEL SANATLAR
40 DAK. MATEMATİK
KAVRAM:HARİTA,KÜRE
MERAK UYANDIRMA:Sınıfa küre,dünya ve Türkiye haritalarıyla girildi.Merakla incelediler...
İLGİYİ ODAKLAMA:Küre ve haritalarda neler gördükleri soruldu.Özellikle siyasi ve fiziki haritaları kıyaslamaları istendi.Fiziki haritalardaki renklerin farklılığı alındı.
ÖĞRENME DENEYİMİ:Harita ve küre kelimelerinin anlamlarını sözlükten bulup yazmaları istendi.
Haritalar üzerinde gördükleri baskın renkler soruldu.Kahverengi,yeşil ve mavi renkler alındı.
Her öğrenciye üçer kağıt verilip mavi,kahverengi ve yeşile boyamaları istendi.
OYUN: Deniz,dağ,ova,orman,okyanus,göl,akarsu kelimeleri söylendi.Söylenen kelimeye haritada hangi renk uygunsa o rengi kaldırmaları istendi.
Dünya haritası dağıtılıp karalar,okyanuslar ve denizleri uygun renklerle boyamaları istendi.
Karalar ve sular denilince akıllarına neler geldiğini iki başlıkta toplayıp listelemeleri istendi.
Harita üzerinde hangi renklerle gösterildikleri incelettirilip beyin fırtınası ile çıkarım yapmaları sağlandı.
Bahçeye çıkılıp keser ve küreklerle deniz,orman,dağ,ova,yayla gibi yeryüzü şekillerinin oluşturulduğu bir model hazırlandı.Üzerleri insan modelleri ile süslendi.
Sınıfa dönülüp fiziki haritalar incellettirildi.Aynı renklerin farklı tonlarına dikkat çekilip sebebi konuşuldu.Derinlik ve yükseklik farklılıklarını çıkarımlamaları sağlandı.
Türkiye haritalarını öğrendikleri renkler ve tonlarıyla boyamaları istendi.
MATEMATİK:Derin deniz renginde noktalar çizelim.
Derin olmayan bir denizin haritadaki renk tonuna yakın renkte doğru çizelim.
Haritada çok yüksek bir dağı ifade edebilecek renkte bir doğru parçası çizelim.
Ormanları ifade eden renkte bir ışın çizelim.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:
1.Aşağıdaki renklerin haritada neyi ifade ettiklerini yazınız.
mavi................................
yeşil................................
kahverengi.......................
2.Tatilde yüzmeye gitmek için deniz belirlemeye çalışıyorum.Kumsal olsun istiyorum.Derin olmasın.Haritaya baktım mavinin değişik tonları var.Haritada bu durumu nasıl okumalıyım?Ne önerirsiniz?
...................................................................................
...................................................................................
..................................................................................
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Küçücük bir su birikintisi bile muhteşem bir eğitim aracı olmuş.Düşünen,araştıran beyin her şeyi kullanabiliyor demek ki.Harikasınız elinize emeğinize sağlık...
Baysan Banu Uzun
19.4.2012
Bence sen çok abartmışsın. Çünkü o bir su değil, haritadır.Bunu öğrenmiş ol! Önemlerle arz ve rica ederim!!!
Mustafa Şangal
8.4.2014
Murat Öğretmenim planınız etkinliğiniz harika olmuş.Tüm bunların üzerine bu dersi sizden dinlemek neyi niçin yaptığınızı anlamak çok daha etkili oldu.Emeğinize yüreğinize sağlık.
F.Bilge KAPLAN
20.4.2012
Murat Hocam çocukları çok merak ediyorum. Acaba hangi duyguları yaşıyorlar. Emeğinize sağlık. İyiki varsın.
VEYSEL PARLAK
23.4.2012
elinize. yüreğinize. paylaşımlarınıza sağlık öğretmenim. inanılmaz faydalanıyorum paylaşımlarınızdan.
Nurten Tekin
26.5.2012
açıkcası beğenmedim :D vdfgbfnhmj
nobik
4.4.2013
yaşım 87 ama hala hentbol oynuyorum en son kafam kırılmıştı
nobik
4.4.2013