Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
PAZARA GİDELİM (MATEMATİK DERS AKIŞ ÖRNEĞİ)

PAZARA GİDELİM (MATEMATİK DERS AKIŞ ÖRNEĞİ)

DERS:MATEMATİK

SINIF:2

KAZANIM:KİLOGRAMIN KULLANILDIĞI YERLERİ BELİRTİR

SÜRE:2 DERS SAATİ

 

İLİŞKİLİ OLDUĞU KONULAR:PARALARIMIZ,TOPLAMA,ÇARPMA

ARAÇ GEREÇ:TERAZİ,BOZUK PARALAR,ÇEŞİTLİ MEYVELER,RENKLİ KARTONLAR

MERAK UYANDIRMA:Öğrenciler sınıfa girdiklerinde tahtanın önünde duran bir terazi ile karşılaştılar.Meraklı bakışlarla ne olduğunu anlamaya çalışıyorlardı.Aralarında ne olduğu yönünde konuşmalar başlamıştı(pazarda görmüştüm,birşeyler tartıyorlar,tartı,terazi vb.)

Öğrencilerden bir gün önceden getirmelerini kararlaştırdığımız meyveleri sıraların üzerine koymalarını istedim.Dört tane sırayı tahtanın önüne dizdim,en baştakinin üzerine teraziyikoydum ve yanındakilerin üzerine meyveleri pazar tezgahlarındaki gibi dizmeye başaladım.Hemen yanıma gelip yardım etmeye başladılar.Tezgah hazırdı.

İLGİYİ ODAKLAMA:Çocuklar bu aracın adı ne?(Terazi cevabını aldım) Bu araçla ne yapacağız?(Meyveleri tartacağız)...Kilogram gösterilip adı soruldu.Kilogram cevabı gelince kilogramın tartmada kullandığımız birim olduğu vurgulandı.

Bu meyvelerin fiyatları ne kadar olabilir?diye sorup gelen cevaplar ışığında etiketler hazırlandı.

kucuk_DSCF0404.JPG

ÖĞRENME DENEYİMİ:Öğrencilerden kurayla seçilenler pazarcı oldu.Sırayla her öğrenci müşteri oldu,önceden hazırlanan paraları cebine koyup alışveriş yaptı.Hangi meyveden kaç kilogram istiyorsa pazarcı olan öğrenciler tartıp verdiler. Herkes pazarcı herkes müşteri olana kadar oyun devam etti.

kucuk_DSCF0405.JPGkucuk_DSCF0406.JPGkucuk_DSCF0407.JPGkucuk_DSCF0411.JPGkucuk_DSCF0416.JPGkucuk_DSCF0412.JPG

Kaç kilo meyve aldıklarını topladılar,çarptılar,hesapladılar.Para verdiler, para üstü aldılar.

26 Ocak 2011 Çarşamba 20:13 11 Yorum