PAZARA GİDELİM (MATEMATİK DERS AKIŞ ÖRNEĞİ)
DERS:MATEMATİK
SINIF:2
KAZANIM:KİLOGRAMIN KULLANILDIĞI YERLERİ BELİRTİR
SÜRE:2 DERS SAATİ
İLİŞKİLİ OLDUĞU KONULAR:PARALARIMIZ,TOPLAMA,ÇARPMA
ARAÇ GEREÇ:TERAZİ,BOZUK PARALAR,ÇEŞİTLİ MEYVELER,RENKLİ KARTONLAR
MERAK UYANDIRMA:Öğrenciler sınıfa girdiklerinde tahtanın önünde duran bir terazi ile karşılaştılar.Meraklı bakışlarla ne olduğunu anlamaya çalışıyorlardı.Aralarında ne olduğu yönünde konuşmalar başlamıştı(pazarda görmüştüm,birşeyler tartıyorlar,tartı,terazi vb.)
Öğrencilerden bir gün önceden getirmelerini kararlaştırdığımız meyveleri sıraların üzerine koymalarını istedim.Dört tane sırayı tahtanın önüne dizdim,en baştakinin üzerine teraziyikoydum ve yanındakilerin üzerine meyveleri pazar tezgahlarındaki gibi dizmeye başaladım.Hemen yanıma gelip yardım etmeye başladılar.Tezgah hazırdı.
İLGİYİ ODAKLAMA:Çocuklar bu aracın adı ne?(Terazi cevabını aldım) Bu araçla ne yapacağız?(Meyveleri tartacağız)...Kilogram gösterilip adı soruldu.Kilogram cevabı gelince kilogramın tartmada kullandığımız birim olduğu vurgulandı.
Bu meyvelerin fiyatları ne kadar olabilir?diye sorup gelen cevaplar ışığında etiketler hazırlandı.
ÖĞRENME DENEYİMİ:Öğrencilerden kurayla seçilenler pazarcı oldu.Sırayla her öğrenci müşteri oldu,önceden hazırlanan paraları cebine koyup alışveriş yaptı.Hangi meyveden kaç kilogram istiyorsa pazarcı olan öğrenciler tartıp verdiler. Herkes pazarcı herkes müşteri olana kadar oyun devam etti.
Kaç kilo meyve aldıklarını topladılar,çarptılar,hesapladılar.Para verdiler, para üstü aldılar.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Kilogramın ne olduğu,nerelerde nasıl kullanılabileceği pazarcılık deneyimini de gözönüne alarak anlatmaları istendi.
Çalışmanın bitiminde MEYVE PARTİSİ verdik.Herkes neşeli yine her yer RENGARENKTİ.Hep birlikte;
PAZARA GİDELİM
PORTAKAL ALALIM
PAZARA GİDİP PORTAKAL ALIP NE YAPALIM ...şarkısını söylerken bulduk kendimizi.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...