Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
BREMEN MIZIKACILARI(KONSER)

BREMEN MIZIKACILARI(KONSER)

kucuk_DSC_0050.JPGkucuk_DSC_0072.JPGkucuk_DSC_0090.JPGkucuk_DSC_0093.JPG

ENGELLERİ MÜZİKLE AŞMAK ADINA BREMEN MIZIKACILARI İLE VERDİĞİMİZ ORTAK KONSERİ İKİ KATLI SALONDA YAKLAŞIK 300 DAVETLİMİZ TEF VE MARAKASLARIYLA EŞLİK EDEREK İZLEDİLER.

RENGARENK SAHNEMİZDEN SALONA TAŞAN RİTİMLER GECENİN ŞÖLEN HAVASINDA GEÇMESİNİ SAĞLADI.

kucuk_DSC_0122.JPGkucuk_DSC_0126.JPGkucuk_DSC_0195.JPGkucuk_DSC_0231.JPGkucuk_DSC_0234.JPGkucuk_DSC_0287.JPGkucuk_DSC_0293.JPG

BREMEN MIZIKACILARI İLE TANIŞMAMIZA VASITA OLAN ÖRAV'A,YAŞAR MORPINAR'A VE EMEĞİ GEÇEN HERKESE SONSUZ TEŞEKKÜRLER...

KARALAR VE DENİZLER (HAYAT BİLGİSİ)

KARALAR VE DENİZLER (HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:3

TEMA:BENİM EŞSİZ YUVAM

KONU:KARALAR VE DENİZLER

SÜRE:40 DAK. HAYAT BİLGİSİ

40+40 DAK. GÖRSEL SANATLAR

40 DAK. MATEMATİK

KAVRAM:HARİTA,KÜRE

MERAK UYANDIRMA:Sınıfa küre,dünya ve Türkiye haritalarıyla girildi.Merakla incelediler...

kucuk_DSCF0542.JPG

İLGİYİ ODAKLAMA:Küre ve haritalarda neler gördükleri soruldu.Özellikle siyasi ve fiziki haritaları kıyaslamaları istendi.Fiziki haritalardaki renklerin farklılığı alındı.

ÖĞRENME DENEYİMİ:Harita ve küre kelimelerinin anlamlarını sözlükten bulup yazmaları istendi.

kucuk_DSCF0548.JPG

Haritalar üzerinde gördükleri baskın renkler soruldu.Kahverengi,yeşil ve mavi renkler alındı.

Her öğrenciye üçer kağıt verilip mavi,kahverengi ve yeşile boyamaları istendi.

OYUN: Deniz,dağ,ova,orman,okyanus,göl,akarsu kelimeleri söylendi.Söylenen kelimeye haritada hangi renk uygunsa o rengi kaldırmaları istendi.

kucuk_DSCF0549.JPGkucuk_DSCF0550.JPGkucuk_DSCF0551.JPG

Dünya haritası dağıtılıp karalar,okyanuslar ve denizleri uygun renklerle boyamaları istendi.

kucuk_DSCF0565.JPG

Karalar ve sular denilince akıllarına neler geldiğini iki başlıkta toplayıp listelemeleri istendi.

kucuk_DSCF0554.JPG

Harita üzerinde hangi renklerle gösterildikleri incelettirilip beyin fırtınası ile çıkarım yapmaları sağlandı.

Bahçeye çıkılıp keser ve küreklerle deniz,orman,dağ,ova,yayla gibi yeryüzü şekillerinin oluşturulduğu bir model hazırlandı.Üzerleri insan modelleri ile süslendi.

kucuk_DSCF0558.JPGkucuk_DSCF0559.JPGkucuk_DSCF0560.JPG

Sınıfa dönülüp fiziki haritalar incellettirildi.Aynı renklerin farklı tonlarına dikkat çekilip sebebi konuşuldu.Derinlik ve yükseklik farklılıklarını çıkarımlamaları sağlandı.

Türkiye haritalarını öğrendikleri renkler ve tonlarıyla boyamaları istendi.

kucuk_DSCF0565.JPGkucuk_DSCF0566.JPG

AİLE YAPILARI(HAYAT BİLGİSİ)

AİLE YAPILARI(HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYATBİLGİSİ

SINIF:3

TEMA:BENİM EŞSİZ YUVAM

KONU:AİLE YAPILARI

KAZANIM:B.3.15.Kendi ailesi ile diğer aileleri karşılaştırarak,aile yapılarının farklı olabileceğini keşfeder.

BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Öz yönetim (Farklılıklara saygı duyma)

YÖNTEM VE TEKNİKLER:

MERAK UYANDIRMA: Öğrencilerden, verilen renkli yapışkanlı kağıtlara en sevdikleri 3 kişiyi yazmaları ve tahtaya yapıştırmaları istendi.

kucuk_DSCF0662.JPGkucuk_DSCF0663.JPG

Tahtaya yapıştırılan kağıtlar okundu.(Büyük çoğunlukla 1.Annem 2.Babam 3. Ablam,Ağabeyim yazıldığı görüldü.)

İLGİYİ ODAKLAMA:Sonuçlarla ilgili ne düşünüyorsunuz?Neler söyleyebilirsiniz sorularına AİLEMİZ deki kişiler cevabı alındı.

ÖĞRENME DENEYİMİ:Ailelerini anlatan bir resim yapmaları istendi.

Resimler tahtaya asıldı.

kucuk_DSCF0664.JPGkucuk_DSCF0665.JPGkucuk_DSCF0666.JPG

Tahtadaki resimlerden bir tanesini diğerlerinden ayırıp kenara yapıştırdım.

Neden ayırdığımı merak ettiler.Üzerinde konuşuldu.Beyin fırtınası yapıldı.Ayırılan resim incelendi.

kucuk_DSCF0667.JPGkucuk_DSCF0668.JPG

Ders kitabındaki metin incelendi.Karikatürler okundu.Çalışmalar yapıldı.

kucuk_DSCF0669.JPG

DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Bu derste öğrendiklerinden akılda kalanları yazmaları istendi.

Gruplar birbirlerine misafir olarak diğer arkadaşlarının neler yazdıklarını okudular.

kucuk_DSCF0670.JPGkucuk_DSCF0671.JPGkucuk_DSCF0674.JPG

kucuk_DSCF0677.JPG

Günü özetleyen 3 cümleyi sınıfça belirlediler.

kucuk_DSCF0678.JPG

KENDİMİ SEVİYORUM (HAYAT BİLGİSİ)

KENDİMİ SEVİYORUM (HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

TEMA:BENİM EŞSİZ YUVAM

SINIF:3

SÜRE:40+40 dk.

KAZANIM:B.3.9. Fiziksel özelliklerini tanıyarak olumlu bir beden imgesi geliştirir.

BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Öz yönetim (kendini tanıma ve kişisel gelişimini izleme)

KİŞİSEL NİTELİKLER: Öz saygı ve öz güven üzerinde durulacaktır.

ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME:Rehberlik ve Psikolojik Danışma (1):Fiziksel,zihinsel ve duygusal olarak kendine bakmanın gerekliliğini bilir.

KAVRAM:Beden imgesi

ARAÇ GEREÇ:Ders kitabı,çalışma kitabı,''Yavru Fil''adlı masal,A4 kağıtları,boya kalemleri

DİĞER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME:

TÜRKÇE

TEMA:HAYAL GÜCÜ

SÜRE:40+40 dk.

KAZANIMLAR

   YAZMA

   1.Yazma Kurallarını Uygulama

1.Yazmak için hazırlık yapar

2.Yazma amacını belirler.

3.Kelimeler,cümleler ve satırlar arasında uygun boşluklar bırakır.

4.Bütün yazılarını bitişik eğik yazı ile yazar.

5.Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.

6.Yazılarında noktalama işaretlerini doğru yazar ve yerinde kullanır.

7.Yazılarında yazım kurallarını uygular.

8.Sayfa düzenine ve temizliğine dikkat eder.

9.Yazılarında sözlük ve yazım klavuzundan yararlanır.

10.Konu dışına çıkmadan yazar.

    3.Tür,Yöntem ve Tekniklere Uygun Yazma

6.Yazılarında betimlemeler yapar

    2.Kendini Yazılı Olarak İfade Etme

3. Yazısına uygun başlık belirler

    GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU

    1.Görsel Okuma

15.Metin ve görsel ilişkisini sorgular

ARAÇ GEREÇ:A4 Kağıtları,renkli kalemler,renkli kartonlar,delgeç

DERS:MATEMATİK

ÖĞRENME ALANI:ÖLÇME

SÜRE:40+40 dk.

ALT ÖĞRENME ALANI:UZUNLUKLARI: ÖLÇME

KAZANIMLAR:

5.Metre ve santimetre birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer ve kurar.

BECERİLER:Psikomotor beceriler,akıl yürütme,ilişkilendirme ve iletişim becerileri

YÖNTEM VE TEKNİKLER<

ETKİNLİK TEMELLİ HAYAT BİLGİSİ (TEŞEKKÜR)

ETKİNLİK TEMELLİ HAYAT BİLGİSİ (TEŞEKKÜR)

  Ekampüs'te güz dönemi dersleri sona erdi.

  Etkinlik Temelli Hayat Bilgisi dersinde sekiz hafta süresince yapılandırmacı yaklaşım ışığında,disiplinler arası ilişkilendirilmiş ders akış tasarımları yapmaya çalıştık.Güncelerde yayınlayıp,meslektaşlarımızla paylaştık.Her hafta perşembe günleri saat 19.30'da sanal derste bu tasarımların sunumunu yaptık ve neleri güzel,nereleri farklı yapabileceğimizi konuştuk.

  Aynı haftalar içerisinde Sosyal Bilgiler derslerine misafir olarak katılıp,arkadaşlarımızın paylaşımlarına ortak olduk.

  Sekiz haftalık keyifli öğrenme yolculuğumuzda bizden desteğini esirgemeyen sevgili Yusuf Ziya GÜLDERE hocam,takım arkadaşlarım Baysan Banu UZUNFaruk EFE... Enerjisiyle bize güç veren ve artık takımdan biri olan Arslan GÜRBÜZZZHavalı... Yine takımdan biri sevgili Kadir AÇIKBAŞ...Sosyal Bilgiler dersinde misafir edip bize misafir desteği veren Havva DEMİRDAĞ, Etkinlik Temelli Hayat Bilgisi dersini seçerek akış tasarımlarıyla günceleri ve dersimizi zenginleştiren Yasemin EKER,Gülistan BOZDAĞ TOSUN...Dersimize okul arkadaşlarıyla birlikte misafir olarak katılmakla kalmayıp akış tasarımlarıyla destek veren örnek bir öğrenme lideri Oğuz ÖZTÜRK...Mustafa AŞÇIOĞLU ve Meral ÇETE...Murat ve Tuğba öğretmenlerim...Ve değişik haftalarda bizlerle birlikte olan kıymetli misafirlerimiz...

   Sekiz haftalık yolculuğumuzda sizlerle birlikte olmak anlatılmaz güzellikti.Emeğiniz,katkılarınız ve dostluğunuz için sonsuz teşekkürler.Yolunuz hep açık olsun...Gülümse