Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Mesleki Gelişim 0 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Mesleki Gelişim

MESLEKİ GELİŞİM

Öğretmenlikte mesleki gelişim, öğretmen niteliklerinin gelişmesi ile okul gelişiminin ve eğitsel reformun temelini oluşturur. Öğrencilerin öğrenmelerini geliştirmek, eğitimde belirlenen amaçlara ulaşmak, okul gelişimini sağlamak, öğretmenlerin niteliklerini artırmak amacıyla hayat boyu, sistematik bir süreç ve etkinlikler bütünüdür.

A.  Mesleki Gelişim İhtiyacı

Eğitimde kaliteye ilişkin beklentilerdeki değişmeler, toplumsal gereksinimlerdeki değişimler, teknolojinin öğretme ve öğrenme üzerindeki etkisi, öğrenci profilindeki değişim, öğretme ve öğrenmede değişen paradigmalar öğretmenlikte mesleki gelişim ihtiyacını artırmıştır. Bununla birlikte eleştirel, yaratıcı problem çözme becerileri gelişmiş yüksek öğretim mezunları yetiştirmek, kişisel gelişim sağlamak, kendini yenilemek ve geliştirmek, topluma yararlı olmak, daha iyi çalışma koşulları sağlamak, kariyer basamaklarında ilerlemek yaşam boyu eğitimi yani mesleki gelişimi gerekli kılan sebepler arasında sayılmaktadır.

Mesleki gelişim ihtiyacını,  İrfan ERDOĞAN, Öğrenmenin Gücü adlı eserinde kullandığı metaforu okumamızda fayda olduğunu düşünüyorum.

“Bilginin sürekli değiştiği günümüzde üniversitelerde kazanılan diplomaların bile “tazeliklerini” sadece beş-on yıllık bir süre için koruyabildiği tartışılmaktadır. Bu durumda sürekli öğrenmek ve öğrenmeyi öğrenmek bir zorunluluk haline gelmektedir. Bir başka deyişle, öğrenme kavramı yüzyıllık hantallık ve sabitlik elbisesinden sıyrılmakta, bir çınar ağacının uçmasını sağlayacak kanatlarla donanmaktadır.“

Öğretmenin mesleki gelişimi;  öğretmenlerin uygulama alanlarını ve meslek bilgilerini geliştirir, bilimsel eğitsel ve bireysel yeterliklerini artırmalarına, bilgi ve iletişim teknolojilerini anlamlandırmalarına ve öğretme-öğrenme sürecine entegre etmelerine, sınıfta başarıya ulaşmak için gereksinim duydukları konu alanı bilgilerini geliştirmelerine, mesleki doyum yaşamalarını, mesleki yaşantılara yön verilmesine, bireysel ya da ortak gereksinimlerini karşılamada kendilerine yardımcı olabilecek yaşantı, uygulama ya da araştırmalarına yansıtma olanağı bulmalarına, eğitim politikalarında standartların yükseltilmesine katkıda bulunacağı düşünülmektedir. Mesleki gelişimin öğretmenlik mesleğinin boyutlarını geliştirmesine dikkat edilmelidir. Öğretmenlik mesleğinin 3 boyutu vardır. Bunlar:

1) Alan bilgisi, öğretmenin konu alanıyla ilgili niteliksel ve niceliksel bilgiye sahip olmasıdır.

2) Öğretmenlik bilgisi, öğretmenlik mesleğine özel davranışlara sahip olmasıdır.

3) Genel Kültür bilgisi, topluma uyum sağlama, toplum sorunlarını görme ve sorunların çözümüne katkı sağlayacak düzeyde genel kültür bilgisine sahip olmasıdır.

Nitelikli öğretmenin; bilgisi, yeteneği, deneyimi ve değerleri olmalı, bu nedenle mesleki gelişim çalışmaları bu dört niteliği kazandıracak şekilde planlanmalıdır.

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

  • Bu platformda biz kendimizi ve bilgimizi taze tutabilmek için birbirimizi destekliyoruz buna da çoook ihtiyacımız var.

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Hocam ben fotoğrafa takıldım. Sonra günceyi okuyabildim. Diploma 5 - 10 yıl geçerliliğini korur ifadesini öğretmenlik için, öğretmen 5 yıl sonra diplomanın gerçekliliğine ulaşır diye yenileyebilir miyiz

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    VEYSEL PARLAK

    1.3.2012

  • teşekkür ederim hocam, diploma ifadesine sizin önerinizi de ekleyebiliriz. Diplomanın 5-10 yıl arasında geçerliğini korumasının nedeni olarak gelişmeler gösteriliyor. Bu durumda güncel öğretmen ya da yeterli öğretmen olmak için diplomaya güvenmeden sürekli öğrenmek gerektiğine vurgu yapılıyor. Diplomanın gerçekliğine ulaşmak için 5 yıl gerek dediğimizde, öğretmen yetiştiren fakültelerin bu gerçekliğe bizi neden yaklaştırmadan mezun ettiklerini sorgulamak yararlı olabilir.
    Uzun zamandır e-kampüsü takip edemiyordum. Erzurum iyi geldi bu konuda, son girdiğimde resmi değiştirmeye gönlüm izin vermedi. Nedenini düşününce,Alanya Çalıştayından sonra, ÖRAV sayesinde bir zamanlar çocuk olduğumu hatırladım ve resmi ekledim. Çocukken aileme ya da öğretmenlerime sinirlendiğimde "siz böyle çocuk mu yetiştirilir sanıyorsunuz" diye çıkışıp, sinirleniyordum. (Annem hala anlatır. :)) Şimdi çocuk beni, her gördüğümde yaptıklarım aklıma geliyor ve yüzümde kocaman bir gülümseme oluyor. Çocuklara nasıl bakmam gerektiğini unutmamak için bir sembol. Yanına şimdiki beni de koysam iyi olacak..

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Nurten Tekin

    5.3.2012

  • Hepimizin ortak duygusu ,arayışı olmalı ''Gelişim''.Teşekkürler.Emeğinize sağlık.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    F.Bilge Kaplan

    1.3.2012

  • "... öğrenme kavramı yüzyıllık hantallık ve sabitlik elbisesinden sıyrılmakta, bir çınar ağacının uçmasını sağlayacak kanatlarla donanmaktadır.“
    Ne kadar zor, başarıldığında da ne kadar mutluluk verici.

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • yorumlarınız için çokk teşekkür ederim

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Nurten Tekin

    5.3.2012

Yorum Yap

İsim*

email*Sizi bilgilendirmek için kullanılacak

Yorumu Ekle