Öğretmenler Okuyor Projesi
Okulumuzda her gün (saat:08:30-08:50 arası) kitap okuma saati olarak uyguluyoruz. Birinci ders 08:50'de başlıyor. Öğrenciler kitap okurken öğretmenlerimizde kitap okuyor. (İdareciler, memur ve hizmetlilerde dahil) Öğretmenlerimiz için daha faydalı olması için bu kitap okuma saatini nasıl değerlendirelim diye düşündük ve ortaya her zamanki gibi yeni bir proje çıktı. Yeni projemiz "Öğretmenler Okuyor Projesi". Proje kapsamında öğretmenler odamızda öğretmen kitaplığı oluşturduk. Kitapları tümüyle öğretmenlerin mesleki gelişimine uygun kitaplardan seçtik. Örnek kitap listemiz aşağıdadır. Beklentimin çok üzerinde bir etki oluşturdu. Gerçekten başarılı ve çalışkan bir öğretmenimiz aynen şunu dedi: "12 yıllık öğretmenim. Kendimi başarılı görüyordum. Ancak bu yıl sene başından beri okudum kitaplardan sonra 12 yıllık öğretmenliğimi öğretmenlikten saymıyor. Ben öğretmenliği asıl bu yıl öğrendim." Projenin bu kadar etkili olacağını ben bile tahmin etmiyordum. Böyle bir projenin tüm okullara önemli katkılar sağlayacağına inanıyorum.
Proje ile ilgili öğretmenlerin görüşleri;
İnsan kendini yenileyip değiştirmesi hem mesleki hem de özel hayatını olumlu yönde etkiliyor. Bu projenin yararlı olduğunu düşünüyorum. Yeni gelişmelerden haberdar olmamızı sağlıyor.
Selcen Aslan
1.Sınıf Öğretmeni
“Çok bilip, çok yanılan” bir toplumun üyesi olarak bazı kalıplaşmış -doğru olduğunu düşündüğüm- yanlışlarımı görmeme de yardımcı oldu ve olmaya devam ediyor. Teşekkürler.
Mustafa Çadırcı
Sosyal Bilgiler Öğretmeni
Düzenli kitap okudukça kendini daha güçlü hissediyorsun. Okuduğun kitaplarda, yaşantından kesitler bulabiliyorsun. Hayata hazırlıklı olup, yaşayabileceğin olumsuzluklardan korkmuyor, hazırlıklı olup, yaşadığın zamanın bulunmaz bir nimet olduğunu düşünüp şükredip, mutlu yaşamaya çalışıyorsun.
İftadiye Kadıköylü
3.Sınıf Öğretmeni
Kitap okumak için bir projenin yapılması ne kadar düşündürücü olsa da bireylerin sağlıklı düşünerek, analiz ve yorumlayıcı bir zekâya sahip olmasının ilk adımı okuma ve araştırmadan geçer. Bu nedenle geleceğin temininde 1.sırada görevli olan öğretmenlerin böyle bir projede yer almaları hem örnek olmaları noktasında hem de kişisel görev açısından gayet memnun edici.
Murat Tarlak
Memur
İnşaat Mühendisi
Mesleki gelişimimizi olumlu etkilediğini ve bakış açımızı değiştirdiğine inanıyorum.
Yasemin Çantay
2.Sınıf Öğretmeni
Teknolojinin hızla geliştiği, insanların değiştiği ve ihtiyaçların, ilgilerin çeşitlendiği bir dünyada, öğretmenlerin de gelişime ayak uydurması için kendilerini yenilemeleri için “kitap okuma projesini” yerinde, faydalı hatta geç kalmış bir proje olarak görüyorum.
Serpil Şenay
1.Sınıf Öğretmeni
Öğretmenin kendini geliştirmesi, çağın gerisinde kalmaması adına oldukça yararlı bir proje. Öğrencilere güzel bir örnek; okuyan birilerini görerek motive olabilir.
Ubeyde Deşik
Beden Eğitimi Öğretmeni
Öğretmen Kitaplığına aldığımız ve öğretmenlerin okuduğu ve okumaya devam ettiği kitaplar;
Kitap Adı &n