Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Suyla yolculuk 5 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Suyla yolculuk

Konu : Su (Yeşil Kutu içerisindeki ana başlıklardan yaralanılabilir )

Ders : Fen Teknoloji (Türkçe, Matematik, Sosyal bilgiler vb olabilir yapacağınız etkinliklere göre ilişkilendirebilir ve kazanımlarını ekleyebilirsiniz. Ben anlattığım ders için sadece Fen ve Teknolojiyi aldım)

http://www.yesilkutu.net/files/yonlendirme_tablosu.pdf yararlanılabilir.

Sınıf Seviyesi : 4. Sınıf. (Hangi sınıf seviyesine kere hazırladığınız önemli)

 

Kazanımlar : Yeşilkutun içindeki ders planlarından yaralanabilirsiniz.

Benim yaralandığım plan : http://www.yesilkutu.net/yesilkutu_icerikleri_uyelere_ozel/water/lessons/02-1.pdf

• Suyun gündelik yaşamdaki önemini fark eder.

• Su döngüsünü açıklar.

• Su kirliliğinin nasıl oluştuğunu fark eder.

• Su kirliliğinin önlenmesi için başvurulabilecek yöntemleri araştırır.

• Alışkanlıklarımızdaki basit değişikliklerin su tasarrufu sağlayabileceğini fark eder.

Ders saati : 2 (Yapacağınız etkinliklere göre belirleyebilirsiniz)

 

Merak Uyandırma : Derse 2 adet soğan , bardak, tuz ve kürdan getirmeleri istenir.

yansı-1-2.JPG


Yansı da ki resimlerin ne resmi olacağı tahmin ederek bir kağıda yazmaları istenir

İlgiyi Odaklama : Sınıfta öğretmen elindeki su şişesinden bir bardak içerek su içen öğrencilerden bir kaçından içtiği suyun yaşının tahmin etmesini isteyebilir.

Gelen yanıtlara göre 2,5 milyara ulamaya çalışır.

Her şekle girebilen şey nedir diyerek suyun her şekle girebileceği vurgulanabilir.

Topl şeklindeki bir dünya ile öğrencilerin birbirlerine atarak baş parmaklarının geldiği yeri söylemeleri istenebilir.

Öğrenme deneyimi : Öğrencilere Yeşil Kutudan ilgili ders planında Öğrenci Bilgi sayfası dağıtılır ( sayfa 32 http://www.yesilkutu.net/yesilkutu_icerikleri_uyelere_ozel/water/lessons/02-1.pdf )

İçme suyunun az olduğu sorusuna vurgu yapılarak sınıfta bulunan bardakalrdan hangisinde temiz su olduğu nun tadına bakmadan nasıl bulunacağı sorulur.

Gelen görüşlerden bazı bitki köklerinin temiz suya duyarlı olduğu vurgusu yapılarak

Getirdikleri soğanlarla deney kurulumu yapılır.

Yeşil Kutu ders planından Sağlık ve Çevre su kirliliği ders planından Öğrenci Bilgi Sayfası 224 öğrencilrere dağıtılır : http://www.yesilkutu.net/yesilkutu_icerikleri_uyelere_ozel/health_and_the_environment/lessons/20-3.pdf

)

Deneyim Paylaşımı : Öğrencilerin getirdikleri bilgi sayfalarından grafik olarak ifade etmeleri istenebilir. Öğrencilerden gelecek fikirler değerlendirilir; sınıfta su döngüsü ile ilgili bir hikaye yönlendirelbilir, örnek hikaye okunup masal, şiir ya da resim yapmaları yada bir canlandırma geçekleştirmeleri istenebilir.


NOT: 1.11.2012 saat 20.00-21.00 arası yapacağımız sanal sınıf 5.11.2012 saat20.00-21.00  ertelenmiştir. Dersi alan katılımcılarımız elektronik postalarını ve e-kampuste e-dersler bölümüne giriş yaparak iletişim bölümünden mesajlarını kontrol edebilirler.

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...