Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Birlikte çalışmak ve okulda iletişim

Birlikte çalışmak ve okulda iletişim

DSCN5072.JPG

Birlikte çalışmak ve okulda iletişim(explorer dışında bir tarayıcıyla ulaşabilirsiniz) Normal 0 21 false false false TR X-NONE X-NONE ...

ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU MUĞLA ÖĞRENME YOLCULUĞUMUZ

ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU MUĞLA ÖĞRENME YOLCULUĞUMUZ

Atatürk İlköğretim Okulu Öğrenme Yolculuğumuz

 

DSCN4984.JPG

DSCN5025.JPGDSCN4977.JPG

DSCN5042.JPGDSCN5037.JPG

DSCN4980.JPG

 

DSCN5004.JPGmuğla Atatürk İ.O 042.JPGDSCN5040.JPGmuğla Atatürk İ.O 051.JPGmuğla Atatürk İ.O 055.JPGmuğla Atatürk İ.O 069.JPGmuğla Atatürk İ.O 104.JPGmuğla Atatürk İ.O 111.JPG

Muğla'da buluştuğumuz, Atatürk ilköğretim Okulu'nun öğrenme liderleri ÖRAV'la birlikte ve sürekli öğrenme yolculuğunda biz'de varız dediler. Şimdi ve burada diyerek koşulsuz saygıyla birlikte öğrenmenin keyfini yaşadık. Bu deneyimimizde sevgili meslektaşlarımızla birlikte, eğlenerek öğrendiklerimizden oluşan hikayeyi ve katkıları başka eğitim hikayelerine de taşıyacağız.  

Atatürk İ.O değerli öğrenme liderleri keyifli eğitim hikayelerinizi E-kampüste de bekliyoruz, paylaşıma devam..

      Sevgili Turhan ŞAHİN, Hakan BURÇOĞLU ve Malik GÜLTEKİN hocalarım  çok değerli meslektaşlarımızla buluşmamızı sağlayan eğitim öncesi ve eğitim sürecinde verdiğiniz katkı ve destekleri hep hatırlayacağız.

      Sevgili Faruk EFE,  birlikte öğrenmek eğlenceliydi, yeni öğrenme yolculuklarında aynı keyifle buluşmak dileği ile..

İyiki varsınız dostlar.

 

 

 

öğrenme yoldaşı

öğrenme yoldaşı

Öğrenme Yoldaşlığı

 Ne yazık ki, çoğumuz bütün yaşamımız boyunca uyurgezer olmak,  gibi çarpıcı bir yeteneğe sahibiz. Aramızdan artık ayrılmış, dört başkana danışmanlık yapmış ve ardında liderlik konusunda çok sayıda yapıt bırakmış olan John W. Gardner, “kendimizden kaçmakta kusursuz bir başarı” sergilediğimizi söylüyor. Kendimizi o kadar meşgul ediyor, yaşamımızı o kadar meşgul ediyor, yaşamımızı o kadar çok sapmalarla dolduruyor, kafamıza o kadar çok bilgi tıkıştırıyor, o kadar çok sayıda insanla ilgileniyor ve o kadar fazla yer kaplıyoruz ki, kendi içimizdeki ürkütücü ve harika dünyayı derinlemesine araştırmaya asla zaman bulamıyoruz.” *(Mark GERZON; Çatışmalı Ortamlarda Liderlik, çev, Ahmet KARDAM, Mess, 2006)
      Bu yazıda anlatılanlar bana mesleğimle ilgili farklı bir açıdan düşünme fırsatı verdi.
      Öğretmen kimliğimizle oldukça ağır sorumluluklar taşıyoruz. Bir yandan mesleğin gereklerini yerine getirmek, öte yandan toplumun beklentilerini dikkate almak, mesleki yenilikleri takip etmek ve özellikle eğitim teknolojilerindeki hızlı değişimlere ayak uydurmak, zaman, zaman yetememe duyguları oluşturuyor.
      Üniversiteden mezun olup öğretmen olarak atandığınız günü bir düşünün, neler hissetmiştiniz? Hatırlamaya çalışın aklınızdan neler yapmak geçiyordu? Ya göreve başladığınız ilk gün?  Yaşamımızda unutamayacağımız önemli günler arasında olduğunu düşünüyorum.
       Mesleğimizi uygulamaya başlamadan önce aldığımız kararlarımızı uygulama aşamasındayız artık. Bir bakıma neyi ne kadar bildiğimizi bilmediğimizi düşündüğümüz bir nokta, biraz gergin, heyecanlı ve endişeli bir ruh hali. Daha sınıfa girip öğrencilerimizle tanışmadan deneyimli meslektaşlarımızın söylemlerinden etkilenmeye başlarız. Şanslı olanlarımız “tükenmişliğin” yoğun olmadığı bir ekiple başlarken daha şanslı olanlar model alabileceği deyim yerindeyse tam bir beyin ve gönül arkadaşlığı kurabileceği meslektaşlar arasında bulur kendisini.
       Bir öyküye göre, Buda aydınlandıktan sonra, kente ilk kez geri dönüyormuş. Yoldan geçen birisi onu fark edip, yaydığı olağanüstü enerji ve ışık karşısında dehşete kapılmış.

       Şaşkın adam Buda’ya “sen Tanrı mısın?” diye sormuş.
“Hayır”
“Aziz misin?”
Buda yine hayır “Hayır” demiş.
“O halde bir prenssin?”
Yürümesine devam eden Buda “Hayır, uyandım” diye yanıt vermiş.

       Uyanmak! veya tükenmek, birincisini başarıp yoluna devam eden meslektaşlarımıza gıpta ederiz. Birer yıldızdır onlar ve işi yapmaz adeta yaşarlar. Yaşadıkları her deneyimi gelişim için bir fırsata dönüştürürken bireysel farkındalığımızı arttırarak bizi “uyanmaya” davet ederler.
       Bilirsiniz böyle durumlarda kendi kendimizle konuşmaya ve önümüze hedefler koymaya başlarız. Araştırmalar kendi kendimize konuşmaların

Grup Çalışmalarında Etkili Bir yöntem "Kalem Konuşur"

Grup Çalışmalarında Etkili Bir yöntem "Kalem Konuşur"

                       Grup Çalışmalarında Etkili Bir yöntem "Kalem Konuşur"

       Meslektaşım Benal ALKANLAR ile birlikte çalıştığımız Mavişehir İlköğretim Okulu'nda velilerimize yönelik yaptığımız eğitim  söyleşilerimizde ve seminer dönemlerinde meslektaşlarımızla yaptığımız çalışmalarda hem zaman yönetimini kolaylaştıracak ve hemde katılımcıları etkin kılacak çeşitli yöntemler kullanıyoruz.  ."Kalem konuşur" da  Örav çalıştaylarından alıp zenginleştiğimiz bir yöntem oldu.

      Önce Eylül seminer döneminde meslektaşlarımızla "Veliyle iletişimde karşılaştığımız engelleri aşma yöntemleri" başlığıyla yaptığımız çalışmada kullandık. "Velilerimizle iletişimlerimizde karşılaştığımız engeller nelerdir" sorusuna yaz yapıştır yöntemiyle yanıt aradık. 

DSCN4215.JPGDSCN4214.JPGDSCN4216.JPGDSCN4217.JPGDSCN4218.JPG

Katılımcıların yazdıklarından üzerinde çalışabileceklerimizi ayırdıktan sonra bunları dört ana başlık altında birlikte grupladık.

1-Okula gelmeyen veli, 2-Benmerkezli veli 3- Öğrencisini tanımayan veli 4- Okulun kurallarını dikkate almayan veli

Başlıkları belirledikten sonra "kalem konuşur" yöntemini  uyguladık. dört başlığı ayrı ayrı tahta kağıtlarına yazıp uygun yerlere astık. Veliyle iletişimlerimizde engelleyici olarak belirlediğimiz bu başlıklar için çözüm önerilerini yazmalarını istedik.

Katılımcılardan gelen çözüm önerilerini iletişim becerileri açısından değerlendirerek etikili sonuç verebileceğini düşündüğümüz başlıklar üzerinden paylaşımlar yaptık. 

DSCN4220.JPGDSCN4219.JPGDSCN4221.JPG

DSCN4225.JPGDSCN4223.JPG

2011 veli iletişim.jpg2011veliletişm.jpgG&oum
            </div>
            <div class= 13 Aralık 2011 Salı 23:33 18 Yorum

Didim-Mahir Özgür Damar İ.O 19-20/11/2011

Didim-Mahir Özgür Damar İ.O 19-20/11/2011

Aydın-Didim Mahir Özgür Damar İlköğretim Okulunun Öğrenme Liderleriyle Buluştuk

 

DSCN3721.JPG

DSCN3734.JPG

DSCN3738.JPG

DSCN3764.JPG

DSCN3814.JPG

DSCN3838.JPG

DSCN3839.JPG

 

Aydın-Didim'de yine bir klasik buluşma, Mahir Özgür Damar ilköğretim Okulu'nun öğrenme liderleri ÖRAV'la birlikte ve sürekli öğrenme yolculuğunda biz'de varız dediler. Şimdi ve burada diyerek koşulsuz saygıyla birlikte öğrenmenin keyfini yaşadık. bu deneyimimizde birlikte eğlenerek öğrendiklerimizden oluşan hikayeyi ve katkılarınızı başka eğitim hikayelerine de taşıyacağız.  Didim'e meslektaş olarak gelip dost olarak ayrıldık. Dostluğunuz ve konukseverliğiniz için teşekkürler. Keyifli eğitim hikayelerinizi E-kampüste de bekliyoruz, paylaşıma devam..

      Sevgili İbrahim ATA ve Yaşar YILDIRIM hocalarım  çok değerli meslektaşlarımızla buluşmamızı sağlayan eğitim öncesi ve eğitim sürecinde verdiğiniz katkı ve destekleri hep hatırlayacağız.

      Sevgili Faruk EFE, Çağdaş Çayırcı ve Fazilet YÜCESOY birlikte öğrenmek eğlenceliydi, yeni öğrenme yolculuklarında aynı keyifle buluşmak dileği ile..

İyiki varsınız dostlar.

    Bir başka açıdan hikayemize ulaşmak için adresimiz..    www.mahirozgurdamar.k12.tr/index.php?islem=haber&id=60

 

DSCN3827.JPG

DSCN2525.JPG