ZIT ANLAMLI KELİMELER OTOYOLU
DERS: TÜRKÇE
SINIF: 2
KAZANIM: Kelimelerin zıt anlamlarını bulur.
Zıt anlamlı kelimelerle ilgili eşleştirme oyunu için A4 boyutunda kağıda iki araba çizilir ve öğrenci sayısının 2 ya da 3 katı kadar çoğaltılır. ( Sınıf mevcudumuz az olduğu için 3 katı çoğalttık. )
Her bir öğrenciye ikişer ya da üçer tane kağıt verilir. Her öğrenci ikişer /üçer tane kelime söyler ve söylediği kelimeyi arabalardan birine, zıt anlamlısını da bir diğer arabanın üzerine yazar. Her öğrencinin birbirinden farklı kelimeler söylemesine dikkat edilmelidir.
Zıt anlamlı kelimeleri arabaların üzerine yazdıktan sonra arabalar makas yardımıyla çizgilerden kesilir. Kelimelerden bir tanesi bir poşete, zıt anlamı ise başka bir poşete atılır. Poşetlerden birinde bulunan kelimeler sınıfın farklı yerlerine asılır. Diğer poşetteki zıt anlamı ise her gruba eşit sayıda olacak şekilde dağıtılır. Gruplar kelimeleri hızlı ve doğru bir şekilde eşleştirmeleri için neler yapmaları gerektiğini kendi aralarında konuşurlar ve tüm gruplar hazır olduğunda marakas sesi ile oyun başlar. Ellerindeki kelimelerin tamamını zıt anlamı ile eşleştiren grubun marakası çalarak oyunu durduracağı soylenir.
Tüm öğrenciler ayağa kalkar ve ellerinde bulunan arabaların üzerinde yazılı olan kelimenin zıt anlamlısını sınıfın farklı yerlerine asılan kelimeler arasından bulup eşleştirir. Ellerindeki kelimelerin tamamını zıt anlamı ile eşleştiren grup marakası çalarak oyunu durdurur. Marakas çaldığı an tüm öğenciler olduğu yerde kalır ve tamamlayan grubun kelimeleri grup sözcüsü tarafından okunur ve sınıfça kontrol edilir.
Eğer yanlışlık varsa grup oyuna devam ederek kelime eşleştirmeyi tamamlamaya çalışır.
Yanlışlık yok ise grup birinci olarak oyunu tamamlar ve diğer grupların da aynı şekilde tamamlaması beklenir.
Ikinci tamamlayan da marakası çalar ve durdurur. Yine eşleştirmelerinin doğru olup olmadığı kontrol edilir.
Tüm gruplar ellerindeki kelimeleri zıt anlamı ile eşleştirene kadar oyun aynı şekilde devam eder.
Eşleştirmelerin tamamı bittikten sonra öğrencilerle birlikte kelimelerden bazılarının cümle içersinde kullanmaları istenir.
Arabalarımızı bir sonraki serbest etkinlikler dersinde boyadık ve zıt anlamlı kelimeler otoyolunu oluşturduk. Eşleştirdiğimiz iki kelimenin yazılı olduğu arabaları aynı renge boyadık. Arabaları gidiş geliş yönünde yola yerleştirdik.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Ders Planı
2 >> Türkçe >> DİNLEME: Dinlediğini Anlama >> Dinlediklerinde eş ve zıt anlamlı kelimeleri ayırt eder.
2 >> Türkçe >> OKUMA: Söz Varlığını Geliştirme >> Kelimelerin eş ve zıt anlamlılarını bulur.