Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
3 - F SINIFI

3 - F SINIFI

3 - F Sınıfı olarak bu yıl pek çok etkinlik oluşturduk. Eğitim öğretim yılı başından notaları öğrenerek sınıf koromuzu oluşturduk. Kitap fuarı sinema alışveriş merkezi ve piknik gibi çeşitli geziler düzenledik. Tabiatı inceledik. Sınıfımızda birçok etkinlik yaptık ve yarışmaları kazananları ödüllendirdik.

Yağ Satarım Bal Satarım.mp4

Havada Bir Top Bulut Olsam.mp4

Çok Çalışkan Olmalıyız.mp4

23 Nisan.mp4

kucuk_KARNE GÜNÜ 002.jpgkucuk_29052012787.jpgkucuk_29052012796.jpgkucuk_29052012797.jpgkucuk_29052012808.jpgkucuk_31052012813.jpgkucuk_31052012839.jpgkucuk_31052012843.jpgkucuk_31052012845.jpgkucuk_31052012846.jpgkucuk_23052012747.jpgkucuk_23052012748.jpgkucuk_23052012749.jpgkucuk_23052012751.jpgkucuk_23052012752.jpgkucuk_23052012758.jpgkucuk_23052012761.jpg



KISA BİR ANEKDOT

KISA BİR ANEKDOT

Geçen günlerde okulumuzda PDR öğretmeni arkadaşımızın anlattığı bir anısını çok önemsediğim için güncelerde yine onun izniyle paylaşmak istedim.

KISA BİR ANEKDOT.docx

YAŞADIĞIMIZ YER ( HAYAT BİLGİSİ )

YAŞADIĞIMIZ YER ( HAYAT BİLGİSİ )

DERS: HAYAT BİLGİSİ

SINIF: 3

KONU: YAŞADIĞIMIZ YER

SÜRE: 40+40 DK

TEMA: DÜN, BUGÜN, YARIN

KAZANIM: Yaşadığı yerleşim biriminin eski ve yeni hâlini araştırır, bunlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder.

BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME: Bilimin temel kavramlarını tanıma ( değişkenlik, benzerlik ), araştırma

KİŞİSEL NİTELİKLER: Vatanseverlik, kültürel değerleri koruma ve geliştirme.

KAVRAM: Yerleşim birimi 

ARAÇ VE GEREÇLER: Türkiye haritası, yaşadıkları yeri anlatan resim ve fotoğraflar,slayt gösterileri, resim kâğıdı, A4 ve A3 kâğıtlar, boyalar

TÜRKÇE: Resim ve fotoğrafları yorumlar. Duygu,düşünce ve hayallerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.

MATEMATİK: Geometrik Şekiller

GÖRSEL SANATLAR: 200 YIL SONRA

BEDEN EĞİTİMİ: "ESKİYDİM YENİLENDİM"

MERAK UYANDIRMA: İzledikleri görselleri çok dikkatli bir şekilde okumaları istenerek, internet üzerinden indirilen Diyarbakır'ın eski ve yeni hâlini gösteren slayt gösterisi izlettirildi. Bu fotoğraf ve videoların hangi şehre ait olduğu ve bulundukları şehrin ne ile ünlü olduğu soruldu. Türkiye haritasından yaşadıkları şehri bulmaları istendi.

kucuk_Yaşadığımız Yer 002.jpg

24 Mayıs 2012 Perşembe 08:30 12 Yorum

Yakma Kanser Olursun, Dökme Pişman Olursun

Yakma Kanser Olursun, Dökme Pişman Olursun

YAKMA KANSER OLURSUN, DÖKME PİŞMAN OLURSUN

Değerli Örav Dostları,
Bu defa güncemi çok önemli olduğuna inandığım bir konu üzerinden yayınlamak istedim. Geçenlerde okuldan eve geldiğim bir akşam belediyenin vidanjörünü sitenin önünde gördüm. Aynı vidanjör ertesi gün de sitenin önünde olunca merak edip sordum. Evimin bulunduğu sitede yaşayan insanların mutfakta kullandıkları atık yağları mutfağın lavabosundan gidere boşalttıkları için sitenin gideri tıkanmış ve belediyeden gelen görevliler iki günlük uğraşının sonunda ancak açabilmişlerdi. Bunun üzerine hafta sonu gazetede okuduğum haber, toplumu bilinçlendirmek adına yaşadığım olayla tam uyuşmuştu. Bu haberi toplumu eğiten ve bilinçlendiren biz eğitimciler için ÖRAV'da paylaşmam gerektiğini düşündüm. Haberin fotoğraflarını aşağıda yayınladım.  

kucuk_Atık Yağlar 15.05.2012 005.jpg   

kucuk_Atık Yağlar 15.05.2012 006.jpg

444 30 19 numaralı telefonu aramamız gerekiyor.

kucuk_Atık Yağlar 15.05.2012.jpg

 

kucuk_Atık yağlar15.05.2012 007.jpg

kucuk_Atık Yağlar 15.05.2012 008.jpg 

 kucuk_Atık Yağlar 15.05.2012 009.jpg

 

 

HAYALİMDEKİ ÜRÜN ( HAYAT BİLGİSİ )

HAYALİMDEKİ ÜRÜN ( HAYAT BİLGİSİ )

DERS : HAYAT BİLGİSİ

SINIF : 3

TEMA : DÜN, BUGÜN, YARIN

KONU : HAYALİMDEKİ ÜRÜN

KAZANIM : Geleceğin teknolojik bir ürününü tasarlar, bunu akıcı ve özgün bir şekilde ifade eder.

SÜRE : 4O + 40 DK ( HAYAT BİLGİSİ )

40 DK GÖRSEL SANATLAR ( 200 YIL SONRA )

40 DK MATEMATİK : AÇI ÇEŞİTLERİ

TÜRKÇE : Duygu, düşünce ve hayallerini sözlü olarak ifade eder.

KAVRAM : TEKNOLOJİK ÜRÜN

MERAK UYANDIRMA : Sınıfa bir bilgisayar kamerası ile girildi. Bunun bir bilgisayar kamerası olduğu söylendi. Merakla incelediler.

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 045.jpg

İLGİYİ ODAKLAMA : Bununla neler yapılabileceği soruldu. "İnsanların bilgisayar üzerinden birbirleri ile görüntülü iletişim kurmalarını sağlar." "Sınıfta yaptıklarımızı kamera ile bilgisayara kaydedebilirsiniz." gibi cevaplar verildi. Bundan sonra sınıfta yaptığımız her davranışın kaydedilmesinin iyi fikir olduğu ve bunun yapılabileceği söylendi.

ÖĞRENME DENEYİMİ : Teknolojik ürün kavramının kendileri için neler çağrıştırdığı ve günlük yaşamımızda hangi teknolojik ürünlerin kullanıldığı soruldu. Bu ürünlerin bugünkü şekliyle kalıp kalmayacağı gelecekte değişime uğrayıp uğramayacağı sorularak bir önceki  "Havada, Karada, Suda" konusunun kazanımı ile bağlantı kuruldu. ( Kazanım : Ulaşım araçlarının geçmişten günümüze nasıl bir değişim geçirdiğini araştırarak bulgularını sınıfta sunar.) Atatürk'ün dayısının çiftliğinde bakla tarlasındaki kargalarla karşılaştığı problemi o günün şartlarında nasıl çözdüğü anlatılarak "Günlük yaşamımızda karşılaştığımız birtakım problemleri çözebileceğimiz ürünler tasarlayabiliriz." diyerek bu konu ile ilgili takım çalışması istendi.

OYUN : Oyun hamurları ile tasarladıkları ürünleri canlandırmaları istendi.

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 047.jpg

İnsanların konuşmadan sadece düşünceleriyle iletişim kurdukları "FİRİMA" isimli telefon.

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 053.jpg

Herhangi bir doğal afet sırasında hemen uçağa dönüşerek içindeki insanları o afetten kurtaran "UÇAĞA DÖNÜŞEN EV"  

<