Öğrenen Organizasyonun Özellikleri
Öğrenen Organizasyonun Özellikleri:
1-Organizasyonun tamamı sanki tek bir beyni varmışçasına öğrenir
2-Öğrenme diğer iş süreçleri ile paralel, entegre,sürekli ve stratejik bir süreçtir.
3-Üretim odaklı öğrenme ve yaratıcılık,öğrenmenin odağındadır.
4-Sistem düşüncesinin temel olduğuna inanılmaktadır.
5-Organizasyon,değişimi ve beklenmedik durumları öğrenme için fırsat kabul etmektedir.
6-Organizasyon, değişen çevre koşullarına kolay adapte olur, kendini yeniler ve canlı tutar.
7-Organizasyon çevik ve esnektir.
8-Çalışanlar organizasyonun başarısı için öğrenmenin öneminin farkındadır.
9-Çalışanların kendi ihtiyaçları için en doğruyu seçeceklerine inanılır.
10-Çalışanlar bilgiye sürekli erişim halindedir.
11-Bireysel ve toplu öğrenme inisiyatiflerini desteklemekte , ödüllendirmekte ve cesaretlendirmektedir.
12-Çalışanalr sürekli gelişim ve kalite odaklıdırlar.
Öğrenen Organizasyon Olma Yolunda İzlenecek Adımlar:
- Ortak Vizyon
- Öğrenmeye İnanma
- Stratejik Hedefler Geliştirme
- Kurum Kültürü Oluşturma
- Öğrenmeyi sürece dahil etme
- Rol model olma
- Çalışanlara güvenme
- Teknolojiyi kullanma
- Bürokrasiden kurtulma
- Bilgilendirme
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
mustaf hocam öğrenen organizasyonu etkili bir özetini vermişşiniz.
Burada önemli olan noktalardan biri bu teorik bilgiyi, sistem düşüncesini, okullarda uygulama zorluklarını veya iyi örneklerinden oluşan senaryolar oluşturmak ,tartışmak. Sanırım ilk aşamayı yani teoriyi hep birlikte tamamladık şimdi uygulama örneklerini paylaşım zamanı...teşekkürler..
Fatih Akdoğan
29.3.2011