Öğrenen Organizasyonun Özellikleri
Öğrenen Organizasyonun Özellikleri:
1-Organizasyonun tamamı sanki tek bir beyni varmışçasına öğrenir
2-Öğrenme diğer iş süreçleri ile paralel, entegre,sürekli ve stratejik bir süreçtir.
3-Üretim odaklı öğrenme ve yaratıcılık,öğrenmenin odağındadır.
4-Sistem düşüncesinin temel olduğuna inanılmaktadır.
5-Organizasyon,değişimi ve beklenmedik durumları öğrenme için fırsat kabul etmektedir.
6-Organizasyon, değişen çevre koşullarına kolay adapte olur, kendini yeniler ve canlı tutar.
7-Organizasyon çevik ve esnektir.
8-Çalışanlar organizasyonun başarısı için öğrenmenin öneminin farkındadır.
9-Çalışanların kendi ihtiyaçları için en doğruyu seçeceklerine inanılır.
10-Çalışanlar bilgiye sürekli erişim halindedir.
11-Bireysel ve toplu öğrenme inisiyatiflerini desteklemekte , ödüllendirmekte ve cesaretlendirmektedir.
12-Çalışanalr sürekli gelişim ve kalite odaklıdırlar.
Öğrenen Organizasyon Olma Yolunda İzlenecek Adımlar:
- Ortak Vizyon
- Öğrenmeye İnanma
- Stratejik Hedefler Geliştirme
- Kurum Kültürü Oluşturma
- Öğrenmeyi sürece dahil etme
- Rol model olma
- Çalışanlara güvenme
- Teknolojiyi kullanma
- Bürokrasiden kurtulma
- Bilgilendirme