Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Öğrenen Organizasyonun Özellikleri

Öğrenen Organizasyonun Özellikleri

Öğrenen Organizasyonun Özellikleri:

1-Organizasyonun tamamı sanki tek bir beyni varmışçasına öğrenir

2-Öğrenme diğer iş süreçleri ile paralel, entegre,sürekli ve stratejik bir süreçtir.

3-Üretim odaklı öğrenme ve yaratıcılık,öğrenmenin odağındadır.

4-Sistem düşüncesinin temel olduğuna inanılmaktadır.

5-Organizasyon,değişimi ve beklenmedik durumları öğrenme  için fırsat  kabul etmektedir.

6-Organizasyon, değişen çevre koşullarına kolay adapte olur, kendini yeniler ve canlı tutar.

7-Organizasyon çevik ve esnektir.

8-Çalışanlar organizasyonun başarısı için öğrenmenin öneminin farkındadır.

9-Çalışanların kendi ihtiyaçları için en doğruyu seçeceklerine inanılır.

10-Çalışanlar bilgiye sürekli erişim halindedir.

11-Bireysel ve toplu öğrenme inisiyatiflerini desteklemekte , ödüllendirmekte ve cesaretlendirmektedir.

12-Çalışanalr sürekli gelişim ve kalite odaklıdırlar.

Öğrenen Organizasyon Olma Yolunda İzlenecek Adımlar:

  • Ortak Vizyon
  • Öğrenmeye İnanma
  • Stratejik Hedefler Geliştirme
  • Kurum Kültürü Oluşturma
  • Öğrenmeyi sürece dahil etme
  • Rol model olma
  • Çalışanlara güvenme
  • Teknolojiyi kullanma
  • Bürokrasiden kurtulma
  • Bilgilendirme
Öğrenen Organizasyon Nedir?

Öğrenen Organizasyon Nedir?

Öğrenen Organizasyon:Bilgi üretilmesine imkan veren , en son teknolojiyi kullanarak üretilen bilgiyi ve ürünleri yeni mal ve hizmetlere dönüştürebilen , tüm bunların sonucunda elde edilen bilgiyi bir tecrübe olarak görerek bunları verimlilik için kullanan yapılardır.

 

v     Bilgi

v     Deneyim

v     Teknoloji

v     Yenilik

v     Nitelikli İnsanlar

 

Öğrenen Organizasyon Olmak İçin Çeşitli Nedenler:

1-Organizasyonun sürekliliğini sağlamak

2-Rekabet edebilmek

3-Başarılı,lider ve örnek bir organizasyon olmak

4-Dünyaya yeni ürün , bilgi veya hizmet sunmak

5-Kazancı arttırmak

6-Müşteri ihtiyaçlarına daha iyi cevap verebilmek

7-Hataların önüne geçmek ve tekarlanmasını engellemek

8-Organizasyonun ortak zekasını arttırmak

9-Motive edici bir ortam yaratmak

10-Çalışanların önerilerini almak

11-Nitelikli insanları işe almak ve onların kurumda kalmalarını sağlamak

12-Çalışanların gelişimlerini desteklemek

 

Öğrenen Organizasyonların Beş Yapı Taşı:

1-Bilgi

2-Çalışanalrı

3-Teknolojisi

4-Öğrenme Yeteneği

5-Kendisi