İLK DERS HAYAT BİLGİSİİİİİİİİ
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:3
SÜRE:40+40
KAZANIM:Okulda kurallara uyulmadığında ortaya çıkabilecek sorunlarla ilgili çözüm yolları üretir ve en uygun çözüm yolunu üretir.
BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Problem çözme becerini geliştirme becerisi,Elde ettiği verileri değerlendirebilme ve sözlü olarak ifade edebilme becerisi.
İLİŞKİLENDİRİLEN DERSLER:Türkçe(Soru cümleleri yazabilme,sözlü ifade)
Matematik(Veri sonuçlarını sayısal ifade edebilme)
YÖNTEM VE TEKNİKLER:Drama,Problem Çözme,Soru-Cevap,Beyin Fırtınası,Canlandırma
MERAK UYANDIRMA:Sınıfa girdiğimde elimdeki çöpleri çöp kovasının yanına attım.Masama geçince yine oturduğum yerden elimdeki kağıtları kovaya doğru fırlattım hepsi yerlere saçıldı.Önce şaşkın şaşkın bakakaldılar sonra öğretmenimneden yere atıyorsunuz ,kurallar nerdeeeee?diye sordular:))Tabi hemen çöplerimi alıp kovaya attım.
İLGİYİ ODAKLAMA:Benim yaptığım çöp örneğindeki gibi kurallara uymayan arkadaşlarını gördüklerinde nasıl tepki vereceklerini sorarak beyin fırtınası yöntemiyle hepsinden bir cevap alınır.Kurallar ve onların soncunda ortaya çıkabilcek gözlenebilir davranışlar üzerine kısa bir hatırlatma yapılır.
Örnek bir kural ve onun gözlenebilir bir davranışını belirlemeleri istenir.Bizim çalışmamızda "Saygılı olmak" kuralının,"Arkadaşlarının eşyalarını izin alarak kullanır "davranışı belirlendi.Bu kurala ve davranışa uygun grupça bir olay yazılması istendi,yazacakları olayın sınıfta geçmesi gerektiği,kurala uyan ya da uymayan bir öğrencinin başından geçmesi konusunda küçük bir yönlendirme yapıldı burada,daha anlaşılır olabilmesi için.