Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
İLK DERS HAYAT BİLGİSİİİİİİİİ 1 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

İLK DERS HAYAT BİLGİSİİİİİİİİ

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:3

 SÜRE:40+40

KAZANIM:Okulda kurallara uyulmadığında ortaya çıkabilecek sorunlarla ilgili çözüm yolları üretir ve en uygun çözüm yolunu üretir.

BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Problem çözme becerini geliştirme becerisi,Elde ettiği verileri değerlendirebilme ve sözlü olarak ifade edebilme becerisi.

İLİŞKİLENDİRİLEN DERSLER:Türkçe(Soru cümleleri yazabilme,sözlü ifade)

                                                  Matematik(Veri sonuçlarını sayısal ifade edebilme)

YÖNTEM VE TEKNİKLER:Drama,Problem Çözme,Soru-Cevap,Beyin Fırtınası,Canlandırma

MERAK UYANDIRMA:Sınıfa girdiğimde elimdeki çöpleri çöp kovasının yanına attım.Masama geçince yine oturduğum yerden elimdeki kağıtları kovaya doğru fırlattım hepsi yerlere saçıldı.Önce şaşkın şaşkın bakakaldılar sonra öğretmenimneden yere atıyorsunuz ,kurallar nerdeeeee?diye sordular:))Tabi hemen çöplerimi alıp kovaya attım.

İLGİYİ ODAKLAMA:Benim yaptığım çöp örneğindeki gibi kurallara uymayan arkadaşlarını gördüklerinde nasıl tepki vereceklerini sorarak beyin fırtınası yöntemiyle hepsinden bir cevap alınır.Kurallar ve onların soncunda ortaya çıkabilcek gözlenebilir davranışlar üzerine kısa bir hatırlatma yapılır.

           Örnek bir kural ve onun gözlenebilir bir davranışını belirlemeleri istenir.Bizim çalışmamızda "Saygılı olmak" kuralının,"Arkadaşlarının eşyalarını izin alarak kullanır "davranışı belirlendi.Bu kurala ve davranışa uygun grupça bir olay yazılması istendi,yazacakları olayın sınıfta geçmesi gerektiği,kurala uyan ya da uymayan bir öğrencinin başından geçmesi konusunda küçük bir yönlendirme yapıldı burada,daha anlaşılır olabilmesi için.

ÖĞRENME DENEYİMİ:Oluşturdukları örnek olay"En sevdğim kalemimi okula getirdiğimden çok eminim,öğretmenimiz çıkarın kalemleri ve söylediklerimi yazın dedi,aradım taradım kalemimi bulamadım.Bir de ne göreyim kalemim arka sıradakaki arkadaşımın elinde...."Bu olay karşısında nasıl davranabiliriz?Nasıl davranmalıyız ?konusu tartışılırken bir öğrenci arkadaşına"istersen herkese sorabiliriz"diye arkadaşına düşüncesini arkadaşına kabul ettirmeye çalışırken,anlık bir gelişmeyle hadi o zaman okuldaki herkese bu soruyu soralım ve cevapları kaydedelim.Bakalım nasıl bir sonuç çıkacak dedik ve çıktık okulun koridorlarına .Öğrenci,öğretmen karşılaştığımız herkese bu olayı okuyup,ne yapardınız diye sorduk.

    Sonra sınıfımıza gelip aldıkları cevapları olumlu öneri ve cevaplar,olumsuz öneri ve cevaplar olmak üzere gruplamaları ve elde ettikleri sonuçları kendi istedikleri gibi tahtada göstermeleri istenir.Sordukları 20 kişiden 11 tanesinin  olumlu önerilerde ve tepkilerde bulunurken,9 tanesi çok kızardım,küserdim,döverdim vb. olumsuz ifadelerde bulunduğunu tespit ettiler ve bu 9 olumsuz tepkiye uygu,9 olumlu ifade belirlendi ve yanlarına yazıldı.

Öğrencilerin bakış açısının farklılığı ve ne kadar hassas düşünebilecekleri burada da ortaya çıktı.Birisi,ya arkadaşımda o kalemin aynısından varsa,boş yere onu üzmüş olurum,önce emin olmalıyım dedi.Güzeldi:))

DENEYİMİN PAYLAŞILMASI: Son aşamada ise  kendi sınıfımızda belirlediğimiz kurallar olmak üzere,gözlenir davranışları küçük kağıtlara yazdık ve sırayla herkes bir tanesini çekip sadece hareketleriyle o davranışın ne olduğunu anlatmaya çalıştı.Yani bir çeşit sessez sinema oynadık ve dersimizi güle oynaya bitirdik.

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...