Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
ÖNYARGILAR......

ÖNYARGILAR......

....Trende giderken, bir baba, 3 evladıyla oturup, sürekli ağlayan çocuklarına hiç, susun, demeden yolculuğa devam ettiğinde ; "siz ona ne gamsız adam", diyebilirsiniz. Ama sorsanız, belki de onlar hastaneden geliyorlardır ve bir saat önce çocukların anneleri ölmüştür ve eve dönüyorlardır.

 

Prof.Covey'in konuşmasını dinlemeye gelen annesi, arka sırada oturan 2 kişinin toplantı boyunca sürekli konuştuklarını görerek, çok öfkelenmiş ve oğlumu küçümsüyorlar diyerek te çok üzülmüş. Yemek molasında oğluna, şunların kafasına çantamı indiresim geliyor, demiş. Oğlu; "anne o adam Finlandiyalı, burada simultane tercüme yok, mecburen tercümanı yanına oturttuk" demiş.

 

Havaalanında aktarma yapmak isteyen yaşlı bir hanım, uçağının 2 saat gecikmeli olduğunu öğrenince, dergiler ve bir kutu kurabiye alarak bekleme salonuna geçmiş. Yanındaki sehpaya da dergileri ve kurabiye kutusunu bırakarak, okumaya dalmış. Bir ara bakmış ki, yanındaki koltuğu oturan bir adam, sehpadaki kurabiye paketini açıyor ve yemeye başlıyor. Kurabiyelerin kendisine ait olduğunu hissettirmek isteyen kadın, adama dik dik bakmış. Hatta canı o an istemediği halde, kutudan bir kurabiyeyi ağzına atmış. Her halde kurabiyelerin sahibinin kim olduğunu artık anlamıştır diye düşünürken, adam bir tane daha ağzına atmaz mı? Hemen kadın da bir tane daha atmış ve bir yarışma başlamış, adam bir tane, kadın bir tane. Sonuçta kutuda tek kurabiye kalmış, adam onu hızlıca kaparak ortadan bölmüş ve gülerek kadına ikram etmiş. O sırada, kadının uçağının alana indiği anonsu duyulmuş ve işlemler için kadın bankoya gitmiş. Pasaportunu çıkartmak için çantasını açtığında, ne görsün ; kendi kurabiye paketi, hiç açılmamış olarak çantasında durmuyor mu?

Meğer, bunca zamandır adamın kurabiyesini yiyormuş. Tabii çok utanmış ama, artık iş işten çoktan geçmiş.

 

Başkalarının düşünce ve davranışları hakkında hüküm verirken, elimizdeki veriler çoğu zaman yeterli olmuyor. Davranışların nedenini bilmeden çok yanlış yargılara varabiliyoruz.

 

Covey bu örnekleri ; "aynı enformasyona farklı bakış, bizim davranışlarımızı belirler" diye özetliyor. Buradan yola çıkarak çözemediğimiz sorunlar için, paradigma (zihin haritası) değiştirmenin gereğini vurguluyor ve Einstein'in bir sözünü anımsatıyor:

 

CANLILARIN ORTAK ÖZELLİKLERİ.......

CANLILARIN ORTAK ÖZELLİKLERİ.......

DERS:HAYAT BİLGİSİ

KONU: DÜN BUGÜN YARIN

KAZANIM : Canlıların ortak özelliklerini araştırır.          

ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME :Bilimin temel kavramlarını tanıma (değişkenlik-benzerlik)becerisini geliştirmeye yöneliktir.

 ARAÇ VE GEREÇLER :Çevremizdeki bitki ve hayvanlar,oyun hamurları

İLİŞKİLİ DERSLER :

              TÜRKÇE

     Kendini sözlü olarak ifade etme

     -Konuşmalarında sebep sonuç ilişkisi kurar.

     -Bilgi edinmek amacıyla soru sorar.

             Görsel okuma

    -Resim ve fotoğrafları yorumlar.

   -Bilgi toplamak amacıyla bilişim teknolojilerinden yararlanır.

         MATEMATİK

    -Cetvel kullanarak belli bir uzunluğu ölçer.

   -Metre ve santimetre arasındaki ilişkiyi açıklar.

      GÖRSEL SANATLAR

  -Çevresindeki evler,bitkiler,kuşlar vb.varlıkları belirleyerek bu varlıkların birer biçimi olduğunu farkeder.

   -Çevresinden belirlediği biçimlerden hareketle özgün çalışmalar yapa

HAYAT BİLGİSİ;MEVSİMLER

HAYAT BİLGİSİ;MEVSİMLER

DERS:HAYAT BİLGİSİ KONU: DÜN BUGÜN YARIN KAZANIM :Dünya'nın hareketleri sonucunda oluşan değişim ve sürekliliği algılar.                Mevsimlere özgü zaman dilimlerinde gözlenen değişim ve...

HOŞ GELDİN HAYAT BİLGİSİ "DUYGULARIM"

HOŞ GELDİN HAYAT BİLGİSİ "DUYGULARIM"

DERS:HAYAT BİLGİSİ

KONU: DÜN BUGÜN YARIN

KAZANIM :Kendisinin ve arkadaşlarının duygularındaki değişimin yüzlerine ve bedenlerine nasıl yansıdığını farkeder.

           

ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME :Sağlık Kültürü (Başkalarının duygularına duyarlı olur.

ATATÜRKÇÜLÜK:Atatürk'ün kişisel özllikleri(vatan ve millet sevgisi...)

ARAÇ VE GEREÇLER :Kalem,kağıt,bilgisayar

İLİŞKİLİ DERSLER :

Türkçe : Görsel Okuma ve Görsel sunu

Görsel Sanatlar :Beden dilini yorumlar

MERAK UYANDIRMA:

Sınıfa asık bir surat ve çatık kaşlarla girip,eğlenceli bir fıkra anlatılır.

İLGİYİ ODAKLAMA :

  Anlatılan fıkranın nasıl bir etki bıraktığı bir süre gözlendikten sonra,aynı fıkra birde gülümseyerek,olumlu bir yüz ifadesiyle anlatılır.Öğrencilerle her ikisi arasındaki fark üzerine bir süre sohbet edilir.Duygularımızın yüzümüze nasıl yansıdığı canlandırılıp,duygular üzerine bir kavram haritası çıkarılır.

 Bilim Çocuk dergisinin bu ayki sayısı da duyguları işlemiş.Dergideki duygu ifadelerini içeren fotoğraflar gösterilerek "ne yaşamıştır"sorusuyla beyin fırtınası yapılır.

GİRESUN/KEŞAP TÜRK TELEKOM İÖO'DA KEYİFLİ PAYLAŞIMLAR

GİRESUN/KEŞAP TÜRK TELEKOM İÖO'DA KEYİFLİ PAYLAŞIMLAR

    Bu hafta Giresun/Keşap Türk Telekom İlköğretim Okulundaydık,öylesine keyifli ve verimli günler geçirdik ki,mutlaka paylaşmalıyım diye düşündüm.Başta Okul Müdürümüz Adem Gündoğdu olmak üzere tüm öğretmen arkadaşlarımıza ve ekip arkadaşım Muhammet Türkmen'e çooook teşekkürler,hepiniz harikaydınız....

 

10 Nisan 2012 Salı 11:21 6 Yorum