Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
AYNI EVDE,İLDE,ÜLKEDE,DÜNYADA YAŞAMAK...

AYNI EVDE,İLDE,ÜLKEDE,DÜNYADA YAŞAMAK...

DERSİN ADI: Hayat Bilgisi

SINIFI:  3

TEMA:  Benim Eşsiz Yuvam

KAZANIMLAR:   Aralarındaki benzerliklere ve farklılıklara karşın bütün insanların aynı gezegeni paylaştıklarını fark ederek, daha iyi bir dünya yaratmak için her bireyin üzerine düşen görevler olduğunu kavrar.

Süre: 40 +40 dk.

 

     Elimde bir kaç tane makas ve resimlerle sınıfa girdim ve her öğrencinin önüne sessizce bir makas ve bir resim bıraktım.(Bu etkinlikte abone olduğum Bilim Çocuk dergisinin vermiş olduğu yöresel kıyafetler içindeki çocuk resimleri çok işime yaradı.Bu resimler internet ortamında da rahatlıkla bulunabicek resimler.)

    Daha önceden kesilip hazırlanmış olan ev duvara yapıştırılarak,bu evde kimlerle yaşadıkları.bu kişilerle aralarındaki benzeyen ve farklı olan yönleri düşünmeleri istendi.Bu arada sınıfın diğer duvarına aynı evde,aynı,ilde,aynı ülkede ve aynı dünyada yaşayan insanlarla benzerlik ve farklılıklarımız yazılı kağıtlar asıldı.

Önce aynı evde yaşadıkları kişilerle aralarındaki benzerlik ve farklılıkları ilgili kağıda yazmaları istendi.Bütünü farklılıklarımıza rağmen aynı evde yaşandığı ve evlerinin daha iyi bir yer haline gelebilmesi için hepsinin ortak çalıştığı konusuna vurgu yapılır.

Daha sonra evimizi hazırladığımız il resminin üzerine yerleştirerek,aynı ilde yaşayan kişilerin benzerlik ve farklılıkları ve ortak amaçları üzerinde konuşuldu ve tahtadaki kağıtlara yazıldı.

Ev ve il resmimizi hazırladığımız Türkiye haritasının üzerine yerleştirerek aynı ülkede yaşayan insanların benzerlik ve farlılıkları üzerinde konuşulmaya ve konuşulanları kağıtlara yazmaya başlandı.Bu arada kestiğimiz ülkemize ait yöresel kıyafetlere ait çocuk resimleri haritanın üzerine öğrenciler tarafından yapıştırıldı.

29 Mart 2011 Salı 09:36 15 Yorum

BEYNİMİZ VE BİZ

BEYNİMİZ VE BİZ

1. Insan beyninin ayaktayken yaklasik %10 daha fazla calistigi düsünülmektedir.
 Önemli kararlarinizi alirken kapali alandaysaniz, "volta atmayi"
 deneyebilirsiniz.

 2. Insan beyni acik havada, kapali alanlara göre daha yüksek performansta calismaktadir.

Beyin acik havada ve ayaktayken daha iyi calisir.

 3. Yürürken kollari sallamak, beynin performansini olumlu etkiliyor. Önemli  kararlarinizi acik havada, kollarinizi saga sola sallayarak yürürken almaya ne dersiniz?

 4. Yabanci bir dil ögrenme ve ezber beyni güclendiriyor. Her gün birkac yabanci ya da yerli yeni bir kelime ögrenin ve kullanabilirsiniz. Sözlük okuyabilirsiniz.
 Alisveris listesi ve telefon numaralarini ezberlemeyi deneyebilirsiniz.

 5. Zihinsel jimnastik/antrenman yapin. Bunun icin basta Sudoku olmak üzere cesitli bulmacalar cözün. Satranc gibi "akil oyunlari" oynayin. Yatkinsaniz Meditasyon, yoga gibi zihin dinginlestiren teknikler üzerine calisin.

 6. Zihinsel rutinlerinizi kirin. Bazen telefonu sol elinizde tutun,
 cantanizi diger elinizde tasiyin, evinize baska bir yoldan gidin. En azindan, bir günlügüne TV kumandasini sik kullanmadiginiz elinizde tutun!

 7. Entelektüel damak zevkinizi zenginlestirmek icin her gün mutlaka iyi bir  özdeyis antolojisinden, birkac cümle okuyun. Beyninizi kaliteli cümlelerle  besleyin!

 8. Her gün güzel bir resme, manzaraya veya fotografa bakmaya calisin.
 Estetik  alginiz, gördügünüz estetik seyler kadar gelisir. Beyninizi estetik görüntülerle besleyin!

 9. Her gün bir süre sevdiginiz bir müzigi gözleri kapali dinleyin. Beyin otoriteleri tarafindan klasik müzigin zekâyi 7 puan ekleyebildigi iddia edilmektedir.

 10.Günde aklimizdan 60 bin ile 80 bin arasi düsünce gecer. Bu düsünceler ne hakkindaysa, hayatimiz da ona göre sekillenir. Unutmayin kafanizda en cok neyi düsünürseniz, hayatinizda onu cogaltirsiniz.

 11. İyi bir uyku kaliteli bir beyin icin sarttir. Cok uyuyorum diye
 üzülmeyin, Einstein'in günlük 10 saatten fazla uyudugu biliniyor. 24 saati gecen uykusuzluk beyinde sarhosluga benzer bir etki yapmaktadir.

 12.Bol ve temiz "birinci el" oksijen beyin icin cok önemlidir. Beynimiz agirlik olarak vücudumuzun %2'sini olusturdugu halde, vücuda gelen oksijenin %25'ini tüketmektedir.

Oksijensiz kaldigimizda ölümü ilk gerceklesen organ beynimizdir. Odanizin penceresini acarak kendinize bol bol oksijen ismarlayin!

 13.Beyin kendisinin nasil calistigi hakkindaki bilgi ve inanclariniza göre calisir.
 "Türkün akli tuvalette calisir" diye inaniyorsaniz, beyniniz sizi
 dogrulayacaktir!
 Beynin calisma prensipleri hakkinda dogru bilgi ögrenin.

 14.Farkli düsünme tarzlari beyni gelistirir. Cocuklar ve hayvanlarla daha fazla vakit gecirin. Sizden farkli düsünen insanlarla konusun.

 15.Kullanilmayan organ körelir. Sürekli TV seyrederek beyninizi "düsük viteste" calistirmayin. Beyninizin sini

HAYAT BİLGİSİ;EVİN BÜTÜNLÜĞÜ İLE TÜRKİYE'NİN BÜTÜNLÜĞÜ ARASNDA BAĞLANTI KURAR.

HAYAT BİLGİSİ;EVİN BÜTÜNLÜĞÜ İLE TÜRKİYE'NİN BÜTÜNLÜĞÜ ARASNDA BAĞLANTI KURAR.

 

DERS: HAYAT BİLGİSİ

SINIF: 3

TEMA: BENİM EŞSİZ YUVAM

KAZANIM: Bir evin farklı işlevlere sahip bölümleri ile ülkenin farklı özelliklere sahip yerleri arasında bir benzerlik görür; evin bütünlüğü ile Türkiye’nin bütünlüğü arasında bağlantı kurar.

SÜRE: 40+40 dk

MERAK UYANDIRMA:Bir gün önceden yapılan kirigami etkinliklerinde kesilmiş olan insan figürlerini elbisemin çeşitli yerlerine iğneleyerek ve yine derse girmeden a3 kağıtları birbirine yapıştırarak oluşturduğum büyük çarşaf kağıtla sınıfa girdim,çarşaf kağıdı sınıfın uygun bir duvarına astım.Hiçbir yorum yapmadan şaşkın bakışlarla ne yapacağımı beklemeye başladılar.

İLGİYİ ODAKLAMA : İnsan figürlerini çıkarıp bir kenara koyarak,insanlar nerede bulunur?Nerede yaşar? Sorularıyla konuya giriş yapıldı,genel olarak alınan cevap evde,şehirde oldu.Ev nerededir?Mahalle nerededir?Şehir nerededir? Vb. sorular sorarak Türkiye haritasının incelenmesi sağlandı.

ÖĞRENME DENEYİMİ: Evimiz ve ülkemiz arasındaki benzerlikler nelerdir sorusu yöneltildi.Her ikisinde de biz yaşarız cevabı geldi.Ülkemizi evimiz gibi düşünürsek ,hangi bölümlerden oluşurdu?sorusu yöneltildi.öğrencilere fikir vermesi açısından Türkiye siyasi,Türkiye tarım ürünleri vb.haritalar sınıfın farklı yerlerine asıldı ve incelemeleri sağlandı.Duvara astığımız kağıda kurşun kalemle kabataslak  bir Türkiye haritası çizilerek kenarlarından öğrencilerin kalın bir kalemle geçmesi sağlandı.

Ülkemizi evimizin bölümleri gibi düşünerek büyük haritamızın içinide  odalara ayırdık.Öğrencilerimden çok yaratıcı cümlelerin çıktığını ve beni çok şaşırttıklarını söylemek isterim.

Ege bölgesi,zengin tarım ürünle

BURADA

BURADA

Yaşasın Ders Yine Hayat Bilgisi!!!!!

Yaşasın Ders Yine Hayat Bilgisi!!!!!

DERSİN ADI: Hayat Bilgisi

SINIFI:  3

TEMA:  Benim Eşsiz Yuvam

KAZANIMLAR:  Harita ve küre üzerindeki su ve kara alanlarını ayırt eder.

Süre: 40 +40 dk.

MALZEMELER:Küre,plastik top,kağıt peçete,tutkal,suluboya

   Merhabalar bu hafta öğrencilerimle birlikte çok eğlenceli bir etkinlik daha gerçekleştirdik.Buyrun dersimiz Hayat Bilgisi:))

  Dersimize kucağımda plastik top ve büyük bir rulo kağıt peçete ile girdim.Hemen gözleri faltaşı gibi açıldı tabi.Dünyamzın şekli ve üzerindekiler üstüne sohbet ettik biraz.

Bu topu dünya yapabilir miyiz?diye sordum.Pek çok şey söylediler.Söyledikleriyle bağlantı kurarak(bu fikri onların bulduğunu düşünmeleri hoşuma gitti)Çalışmaya başladık.

  Top dünyamızı yaptıktan sonra kuruması için bir kenara bırakarak,küre üzerindeki kara parçaları ve denizler üzeride sohbet edilerek bilgisyar aracılığıyla kısa bilgi notları topladılar ve bunları tahtaya astılar.

 Daha sonraki aşamada dilsiz bir dünya haritasından kestiğim kıtaları ve okyanus isimlerini,Sosyal Bilgiler öğretmenimizin yeğeninin yediği ve onunda belki bir gün lazım olur diye sakladığı sürpriz yumurta kutularına katlayarak yerleştirdik.Öğrenciler sırayla seçerek içinden çıkan kıtanın ya da denizin küreden yarıdm alarak hangisi oldğunu bulup kendi küremizde uygun yerlere yapıştırmaları istenir.Sonra tahatadan o parçayla ilgili bilgiyi bulup arkadaşlarına okular.Bütün parçalar bitince kendi oluştarduğumuz küre üzerinde karaların ve denizlerin çokluğu üzerine konuşulur.Son olarak küre üzerinde ülke ve deniz bulma oyunu oynanır..

14 Mart 2011 Pazartesi 21:18 14 Yorum