Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
ÇOCUKLUĞUUUUM....

ÇOCUKLUĞUUUUM....

Çocukluğum

Ve en çok seni özledim ben.
Karşı komşunun sokağa çıkacağı zamanı beklemeni.
Her teyzeyi annen gibi sevmeni.
Sanki ayıpmış gibi kimselere söylememeni.
Ve o bisikleti ilk gördüğünde koşuşunu.
Yağmurlu bir günde annenin elinden yediğin ekmeği.
Islanan sokaklara bakıp duygulanmanı.
Yaz akşamlarında oturduğun kaldırımı.Seni bir kez daha görmek isterdim...
hiç konuşmadan..
kısa pantolonlu siyah beyaz halini..
bir lokma boyunu..
diz çöküp yere sımsıkı...ama çok sıkı
sarılmak sana..
gözyaşlarımı omuzlarına bırakıp gitmek istiyorum şimdi
sana kim olduğumu söylemeden...arkama bakmadan
ağladığımı sana göstermeden
seni çok özledim
ama çok özledim
çocukluğum! !
 

Ceyhun Yılmaz

  Bu gün oğlum ne zaman büyüyeceğim ben diye söylendiği zaman bu şiir geldi aklıma.ona şimdi çocukluğunun kıymetini bil,en güzel çağların diye nutuk atmaya hazırlanıyordum ki beni anlamayacağını düşündüm nedense, vazgeçtim.Ben çocukluğunu çok büyük bir hasretle hatırlayanlardanım,mevcut halimi sevmediğimden ya da memnuniyetsizliğimden değil aslında.Asıl özlediğim çocukluk özgürlüğüm,gamsızlığım ve şu anda yanımızda olamayan aile büyüklerim galiba.....Ne dersiniz?

BEYİN JİMNASTİĞİ.....

BEYİN JİMNASTİĞİ.....

 

 Hadi biraz beyin jimnastiği yapalım.....

 NOT : Süreniz 10 Dakikadır.

 

1)      Aşağıdaki satırlarda, her satırda bulunun dört harfli dört kelimeyi bulunuz ?

 

CHUPAMASNKYREBCJOLUTREGPMOLATAL

BHRDFPLOCAGENLUİKREFAMEKOIJCHAT

GAREBHGRTOIDCDVEMMLTYVOEUROUEKA

AZAMAKLELMOIBRASBJTAASZDECRTUHN

AOPBEURFREDGRUMIKUOLAPLHAYECYTH

    

2)      Eksik harfi bulunuz ?

  

      666-A

      421-D

      555-B

      007-?

   

3)      Eksik sayıyı bulunuz ?

 

A-1

BC-2

DEF-6

GHIJ-?

 

4)      Eksik kelimeyi bulunuz ?

 

E T  JÜPİTER P Ü

M Ş  Ç??I??A L A

 

5)      Sırayı tamamlayınız ?

 

A D Ğ J ?

 

6)      Sırayı tamamlayınız ?

 

1 2 5 12 27 ?

 

7)      Hangi kelime diğerlerinden farklı ?

 

kent          çıta      masa      zeki

      

 

 

8)      Öyle üç harf bulun ki, aşağıdaki harflerin ardına eklendiğinde her biri anlamlı birer kelime olsun ?

  

        K T M Y

 

9)      “Yalak” kelimesindeki harfl

YEŞİL SAPLI KIRMIZI ÇİÇEK

YEŞİL SAPLI KIRMIZI ÇİÇEK

YEŞİL SAPLI KIRMIZI ÇİÇEK

 

Bir küçücük oğlancık, bir gün okula başlamış. Pek mi pek akıllıymış. Okulu da pek büyükmüş. Ama akilli çocuk, sınıfına dışarıdan kestirme bir yol bulmuş.Buna çok sevinmiş. Artık okulu ona kocaman görünmüyormuş.  Bir zaman sonra, bir sabah öğretmen demiş ki;"Bugün resim yapacağız." "Ne güzel ! " demiş çocuk. Resim yapmasını pek severmiş. Her türlüsünü de yaparmış. Aslanlar, kaplanlar, tavuklar, inekler, trenler, gemiler ...
Mum boyasını çıkarmış ve çizmeye başlamış.  Ama öğretmen "Durun!" demiş. "Henüz başlamayın."  Ve çocuk herkes hazır olana kadar beklemiş.  "Simdi" demiş öğretmen, "Çiçek çizmesini öğreneceğiz."  "İyi demiş" çocuk. Çiçek çizmesini çok severmiş ve pek güzellerini yapmaya başlamış pembe, mavi, turuncu mum boyalarıyla..  Ama öğretmen, "durun" demiş, "size nasıl yapacağınızı göstereceğim." Yeşil saplı kırmızı bir çiçek çizmiş."İste" demiş öğretmen, "Böyle çizeceksiniz.  Simdi başlayabilirsiniz."  Küçük çocuk bir öğretmenin resmine bakmış, bir de kendininkine...Kendininkini daha bir sevmiş ama bunu söyleyememiş.  Kağıdı çevirip öğretmeninki gibi yeşil saplı kırmızı bir çiçek çizmiş.
Bir başka gün küçük oğlancık, sınıfa çıkan kapıyı tek basına açmayı becerdiğinde, söyle demiş öğretmen."Bu gün çamurdan bir şey yapacağız.  "(Çok üzgünüm dayanamayacağım şunları söyleyeceğim: ülkemizin hangi okulunun hangi sınıfında öğrenciler çamurla bir şey yapar.  Bu mümkün mü?  Yaratıcılık böyle gelişiyor dostlar, yaratıcılık dersleri pek işe yaramıyor.  İşte bu yüzden haftada 1400 patent başvurusu yapılmıyor ülkemizde bknz. Patentlenmiş buluşlar tablosu)    "İyi" demiş çocuk. Çamurla oynamayı pek severmiş. Her şeyi yapabilirmiş onunla. Yılanlar, kardan adamlar, filler, fareler, arabalar...  Başlamış çamuru yoğurup sıkıştırmaya..  Ama öğretmen "Durun, daha başlamayın !" ve beklemiş hazır olmasını herkesin.  "Simdi" demiş öğretmen, "Bir çanak yapacağız."  "Güzel" demiş çocuk. Çanak yapmasını da pek severmiş ve başlamış yapmaya boy boy, şekil şekil çanakları.  Ama öğretmen "Durun !" demiş, "Size nasıl yapılacağını göstereceğim." Ve de göstermiş herkese bir büyük çanağın nasıl yapılacağını. "İşte" demiş öğretmen "Artık başlayabilirsiz."  Küçük çocuk bir öğretmenin çanağına bakmış, bir de kendininkine.  Kendininkini daha çok sevmiş, ama bunu söyleyememiş.  Toprağını yuvarlayıp yeniden yapmış öğretmeninki gibi derin bir çanak.  Ve çok geçmeden küçük çocuk öğrenmiş beklemeyi, izlemeyi ve her şeyi öğretmen gibi yapmayı. Ve çok geçmeden başlamış kendiliğinden hiçbir şey yapmamaya.  Ama birdenbire küçük çocuk ve ailesi taşınıvermiş başka bir eve, başka bir şehire ve çocuk gitmiş başka bir okula...  Bu okul daha da büyükmüş öbüründen. Kestirme yolu da yokmuş dışarıdan. Büyük basamakları çıkmak ve uzun koridorları geçmek gerekiyormuş sınıfa kadar. 

ÖĞRENİRKEN ÖZGÜR OLMAK....

ÖĞRENİRKEN ÖZGÜR OLMAK....

resim

 

          Geçenlerde öğrencilerimizle birlikte yaptığımız  geziden bir kare bu resim.Fotoğraflara bakarken ne kadar rahat olduklarını farkettim,rahat ve mutlu aynı zamanda öğreniyorlar.Genelde tüm bu kavramları bir arada zor düşünürüz eğlenerek öğrenmek,isteyerek öğrenmek.Öğrencilerden rahat hareket edebildikleri,40 dakika sıra üstünde oturmaya mahkum edilmedikleri zaman çok daha iyi verim alabildiğimi uzun zaman önce keşfettim ben.Benim öğrencim derste merak ettiğini rahatça benimle ve arkadaşıyla tartışabilir,konuyla ilgili kafasına takılan şeyleri kalkıp sınıf kitaplığındaki kaynaklardan araştırabilir,biraz nefes alabilmek için pencereyi açıp temiz hava alabilir,sınıfın diğer köşesindeki arkadaşına ihtiyacı olan aracı götürebilir,yeterki bunları saygı ve sevgi çerçevesinde yapabilme becerisini kazanmış olsun.Ne dersiniz?

EİNSTEİN GİBİ OLMAK İSTER MİYDİNİZ?

EİNSTEİN GİBİ OLMAK İSTER MİYDİNİZ?

 
 
 
 
7 günde Einstein gibi olmanın yollarıŞaşırmış

Hangimiz bir gün yataktan kalkıp da daha akıllı olduğumuzu görmek istemeyiz ki? Bu dilek her ne kadar ütopik olarak görülse de bir bilim adamının yöntemi, 1 hafta gibi kısa bir sürede, zekayı yüzde 40 oranında artırmanın mümkün olduğunu ortaya koydu. Beynin herhangi bir kas gibi olduğunu ve egzersizlerle güçlenebileceğini öne süren İskoçya’daki Edinburgh Üniversitesi’nin Biyomedikal Bölümü’nden Prof. Mark Lythgoes’in 1 hafta süren programı BBC’de yayınlandı. Programa katılan 100 kişinin IQ’larında, yüzde 40 oranına varan artış görüldü. Bu artış katılımcıların programa katılmadan önce girdikleri testle, programdan sonra uygulanan test sonuçları karşılaştırılarak elde edildi.

İşte bir haftalık program

Cumartesi: Dişinizi her zaman kullandığını elinizle değil, diğeriyle fırçalayın. Ve gözünüzü kaparatak duş alın.

Pazar: Sabah saatlerinde bulmaca çözün. Ve kısa yürüyüşe çıkın.

Pazartesi: Akşam yemeğinde yağlı balık yiyin. İşe ya yürüyerek ya bisikletle ya da daha önce kullanmadığınız bir araçla gidin.

Salı: Sözlükten bilmediğiniz sözcükleri öğrenin. Ve bunları günlük konuşmanızda kullanmaya çalışın.

Çarşamba: Yoga, Pilates ya da meditasyon derslerine katılın. Daha önce tanımadığınız bir insanla konuşun.

Perşembe: İşe daha önce kullanmadığınız bir yoldan gidin. Televizyondaki ciddi bilgi programlarını izleyin.

Cuma: Alkol ve kafein tüketmekten kaçının. Alışverişe çıkarken listeyi ezberlemeye çalışın.
 
Yazan : Ana Kaynak: The Guardian-Men’s Health