Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
HAYAT BİLGİSİ(AİLEMDEN KİME BENZERİM?)

HAYAT BİLGİSİ(AİLEMDEN KİME BENZERİM?)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

KONU:Ailemden kimlere benziyorum?

SÜRE:40+40

Kazanım:B.2.15 Aile bireyleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları gözlemler ve gözlem sonuçlarını çeşitli yollarla ifade eder.

Disiplinler Arası ilişkilendirme:

 Türkçe:Görsel okuma,görsel sunu,dinleme

Matematik:süre:40

1.Verileri tabloda gösterir.

2.Nesne grafiği oluşturur,grafiği yorumlar

Müzik:Birlikte şarkı söylemekten keyif alır.

Becerilerle ilişkilendirme:Değişkenlik ve benzerlik becerilerini geliştirmeye yönelik tir.

Araç ve gereçler:A4 kağıtları,yapışkanlı kağıtlar,boya kalemleri,aile fotoları,örnek aile resim sunuları...

Yöntem ve teknikler:Beyin fırtınası,gözlem,işbirlikli öğrenme

MERAK UYANDIRMA :

Keyifli bilmeceler ile derse başlandı.alınan cevaplardan yola çıkarak aile kavramı hissettirildi.Aile ile ilgili bir şiir okundu ve üzerinde konuşuldu.

Sıcacık sarar,
Sevgi ile kucaklar.
Hep yanımızdadır,
Yoktur onun gibi yar.
(anne)

Sıcak evin direği,
Pıt pıt eder yüreği.
Çalışır çabalar,
Eve getirir ekmeği
(Baba)

İLGİYİ ODAKLAMAK:

Gruplara yapışkanlı kağıtlar dağıtıldı,Bu kağıtlardan birine fiziksel özellikler,birine duygusal özellikler,birine de kişilik özelliklerin neler olabileceği üzerinde fısıltı kümeleriyle tartışarak belirlemeleri istendi.Tamamlayan gruplar tahtatadaki yerlerine asmaları istendi.

 

IMG198.jpg

 kucuk_IMG199.jpgkucuk_IMG200.jpg

Fiziksel ,duygusal,kişilik ve yeteneklerimizin ne olabilirliğiyle  ilgili yazılan notlar okundu,üzerinde konuşuldu.

kucuk_IMG201.jpg

Çocukların en sevdiği aile simpson ailesi ile tekrardan tanıştırdık.aile bireyleri tanıtıldı,Bu aileyi şu anda hangi özellikleriyle karşılaştırabileceğimiz soruldu.(Fiziksel özelliklerini karşılaştıp,benzer ve farklı yönlerini bulabil

İLETİŞİM KURARKEN (HAYAT BİLGİSİ DERS PLANI)

İLETİŞİM KURARKEN (HAYAT BİLGİSİ DERS PLANI)

DERS: HAYAT BİLGİSİ     

SINIF:2

KAZANIM:     A.2.24. Özensiz iletişimin yaratacağı sorunları
belirleyerek, öğretmeni ve arkadaşlarıyla iletişim kurarken nezaket ifadeleri kullanır.

TÜRKÇE KAZANIM:

1.Dinlemeokuma,yazma ve konuşma kurallarını uygular

2.Düzeyine uygun görsel okuma yapar,

3.İletişim sırasında göz kontağı kurar.

4.Duygu,düşünce ve izlenimlerini drama,tiyatro,müzikli oyun,kukla vb. yollarla sunar

Matematik kazanım:Gruplama yapar.

Görsel sanatlar kazanımDuygu, düşünce ve izlenimlerini çeşitli görsel sanat teknikleri ile ifade eder.

Müzik kazanım:Öğrendiği müzikleri  birlikte seslendirir. .

Değerler eğitimi :Hoşgörü

BECERİLER :İletişim becerisini . Öz Yönetim (Etik Davranma) becerisini ,Problem Çözme becerisini geliştirmeye yöneliktir.

ARAÇ VE GEREÇLER:Hikaye metni,ders kitabı,cd,sunu,makas yapıştırıcı.

YÖNTEM VE TEKNİKLER:Soru-cevap,beyin fırtınası,örnek olay,gösteri,grup çalışması,,tartışma,canlandırma

1.MERAK UYANDIRMA:Kulaktan kulağa oyunu ile derse başlandı. 30 Kasım 2011 Çarşamba 20:19 6 Yorum

VÜCUDUMUZ (HAYAT BİLGİSİ)

VÜCUDUMUZ (HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

KONU:VÜCUDUMUZ

KAZANIM:2.20 Vücudunun bölümlerini tanıyarak,kendisinin ve arkadaşlarının vücudunun değerli olduğunu kabül eder.

BECERİLER:Kendini tanıma ve kişisel gelişimini izleme,öz saygı ,öz güven,birlik çalışma...

DİĞER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME:

TÜRKÇE KAZANIMLARI:Dinlediğini  ve okuduğunu anlama,konuşma kurallarını uygulama,kendini ifade etme,görsel okuma,görsel sunu...

MATEMATİK KAZANIMLARI:Verileri tabloda gösterir.

MÜZİK KAZANIMLARI:A.2 Vücudunu ritm çalgısı gibi kullanır.

BEDEN EĞİTiMİ KAZANIMLARI:1.4 Vücudunun farklı bölümlerini kullanarak bireysel ve eşli olarak nesneleri hareket ettirir.

GÖRSEL SANATLAR:Duygu, düşünce ve izlenimlerini çeşitli görsel sanat teknikleri ile ifade eder

MERAK UYANDIRMA:Dersimize 'Vücudumuz' şarkısı söylkucuk_adsız.bmpkucuk_IMG024.jpgerek başlandı.Şarkıyı söylerken şarkının sözleri canlandırılarak söylendi.

İLGİYİ ODAKLAMA:Şarkının sözlerinden yola çıkarak vücudumuzdaki hangi organlardan söz ediliyor,bunları belirlediler.Kendilerinin  ve arkadaşlarının üzerinde şarkıda yer alan bölümleri gösterdiler.Vücutlarında bazı bölümlerin olmadığını düşünmeleri istendi, bunun sonucunda neler olabileceği üzerinde basit deneyler yapıldı.

TRAFİKTEKİ DAVRANIŞLARIMIZ(HAYAT BİLGİSİ)

TRAFİKTEKİ DAVRANIŞLARIMIZ(HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

TEMA:OKUL HEYECANIM

SÜRE:40+25

KAZANIM:A.2.18 Okula geliş gidişlerinde insanların trafikteki davranışlarını gözlemleyerek kendisinin ve başkasının trafikte doğru ve yanlış davranışlarını ayırt eder.

İlişkilendirme:Eleştirel düşünme,iş birliği,paylaşım,katılım...

Kişisel Nitelikler:Doğruluk ve dürüstlük,kurallara uygun davranma

Araç ve Gereçler:Ders Kitabı,konuya ilişkin fotoğraf ve videolar,çalışma kağıtları,boya kalemleri...

MERAK UYANDIRMA:Her grubun masasına bir zarf bırakıldı..Zarfın bir süre masanın ortasında kalması istendi.Derse dair ip ucu da verecek bir bilmece ile derse giriş yapıldı.

'Bu kurallardır kazalardan koruyan, huzurlu, mutlu yaşamamızı sağlayan.'

Cevap:Trafik Kuralları

İLGİYİ ODAKLAMA:Yaya Geçidi adlı metin okundu,neler olduğu üzerinde konuşuldu.Onlarında okula geliş ve gidişlerinde arkadaşlarının ya da çevresindeki diğer insanların trafikte yaptıkları yanlış ve doğru davranışlar neler olduğu üzerinde gözlemlerinin paylaşmaları sağlandı.

YA YA GEÇİDİ

   Yaya geçitleri beyaz çizgilerle belirtilir. Eğer alt ve üst geçit, trafik ışığı ya da trafik polisi yoksa orda, yaya geçidi vardır. Yolun bir tarafından karşı kaldırıma kadar çizilen beyaz çizgilerin renkleri silinir ya İşte bunu yapan trafik canavarı TırodurÖzellikle çocuklar bu çizgileri görmesinler diye siler durur.A a a bakın, işte Feyza tam karşıya geçeceği sırada durmuş, çünkü yolda

HAYAT BİLGİSİ-ULAŞIM ARAÇLARI

HAYAT BİLGİSİ-ULAŞIM ARAÇLARI

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

SÜRE40

KAZANIM:Ulaşım araçlarını gözlemler ve sınıflandırır.

KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER:Bilmeceler,taşıt resimleri,boyama malzemeleri...

1.MERAK UYANDIRMA:Dersin girişinde  öğrencilere üzerinde bilmeceler yazılı,arkasında da cevabı resimle gösterilen kartlar sırasıyla gösterilerek cevapları alınır.Doğru cevap alınınca kart ters çevrilerek sorunun cevabı gösterilir.

BİLMECELERİMİZ:

*Dumanı tüter,isterse gider,balık değildir,denizde yüzer.(GEMİ)

*Altında dört teker,üstünde yük çeker(ARABA)

*Havalarda dolaştırır,yolcuları ulaştırır(UÇAK)

*Sıra sıra odalar,birbirini kovalar(TREN)

*Mavi tarla üstünde ,beyaz güvercin yürür(VAPUR)

Bilmecelerimiz tamamlanınca bilmece kartlarınısınıfımızın bir kenarına yapıştırdık.

2.İLGİYİ ODAKLAMA:Tahtaya resim yansıtılarak,hangi taşıtları gördükleri soruldu.

kucuk_Adsız.png

*Bu taşıtlardan hangilerini çevremizde(okula geliş gidişinde )karşılaştıyoruz diye soruldu,alınan cevaplar üzerinde konuşuldu.