VÜCUDUMUZ (HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:2
KONU:VÜCUDUMUZ
KAZANIM:2.20 Vücudunun bölümlerini tanıyarak,kendisinin ve arkadaşlarının vücudunun değerli olduğunu kabül eder.
BECERİLER:Kendini tanıma ve kişisel gelişimini izleme,öz saygı ,öz güven,birlik çalışma...
DİĞER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME:
TÜRKÇE KAZANIMLARI:Dinlediğini ve okuduğunu anlama,konuşma kurallarını uygulama,kendini ifade etme,görsel okuma,görsel sunu...
MATEMATİK KAZANIMLARI:Verileri tabloda gösterir.
MÜZİK KAZANIMLARI:A.2 Vücudunu ritm çalgısı gibi kullanır.
BEDEN EĞİTiMİ KAZANIMLARI:1.4 Vücudunun farklı bölümlerini kullanarak bireysel ve eşli olarak nesneleri hareket ettirir.
GÖRSEL SANATLAR:Duygu, düşünce ve izlenimlerini çeşitli görsel sanat teknikleri ile ifade eder
MERAK UYANDIRMA:Dersimize 'Vücudumuz' şarkısı söylerek başlandı.Şarkıyı söylerken şarkının sözleri canlandırılarak söylendi.
İLGİYİ ODAKLAMA:Şarkının sözlerinden yola çıkarak vücudumuzdaki hangi organlardan söz ediliyor,bunları belirlediler.Kendilerinin ve arkadaşlarının üzerinde şarkıda yer alan bölümleri gösterdiler.Vücutlarında bazı bölümlerin olmadığını düşünmeleri istendi, bunun sonucunda neler olabileceği üzerinde basit deneyler yapıldı.
Vücudumuzda bölümlerinden bir organımızın eksik olmasının hayatımıza ne gibi zorluklar kattığı ve vücudumuzun her bölümünün değerli olduğu hissettirildi.
ÖĞRENME DENEYİMİ:Vücudumuzun bölümleri ile ilgili görsel sunumuz izlenildi.
Vücudumuzun bölümleri belirlendi.Her grup gruptan bir arkadaşının vücut modelini alıp,bu model üzerinde vücudumuzun bölümlerini göstermeleri istendi.
Hareketler |
Vücudumun bölümleri |
|||
Kollarım |
Başım |
Bacaklarım |
Ayaklarım |
|
Yürürsem |
|
|
|
|
Koşarsam |
|
|
|
|
Kolumu çevirirsem |
|
|
|
|
Çekersem |
|
|
|
|
Arkadaşıma top atarken |
|
|
|
|
Arkadaşımla ip çekişirsem |
|
|
|
|
Hangi hareketlerde vücudumun hangi bölümü yada bölümleri çalışır tablosu her grupça yapıldı,karşılaştırıldı.
Buradan da yola çıkarak vücudumuzu korumak için neler yapabiliriz? her gruptan bir paylaşım alınarak tahtaya yazıldı.
Dört kez bacaklara vurma, dört kez el çırpma, dört kez göğse vurma, dört kez parmak şıklatma vb. hareketler sonrasında, öğrendikleri müziklere vücut perküsyonu ile uygun eşlik etme çalışması yapıldı.
DENEYİMİN PAYLAŞILMASI:Her gruba karışık şekilde vücudumuzun bölümleri dağıtıldı.Bunları birleştireerk vücudumuzun bölümlerini göstermeleri istendi.Sunumlarını yapıldı.
DEĞERLENDİRME:Öğrencilerden bir yansıtma yazısı oluşturmaları istendi.
1.Bu etkinlikler sırasında neler öğrendim.
2.Bu etkinlik sırasında en çok zevk aldığım çalışma.
3.Bu etkinlik sırasında en fazla ilgimi çeken çalışma şunlar oldu.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Çok güzel ve dolu dolu bir çalışma olmuş ellerine sağlık Yasemin:))
HAVVA DEMİRDAĞ
15.11.2011
teşekkür ederim ,sizlerin fikirleri çok önemli benim için
yasemin eker
16.11.2011
Çok zengin bir içerik,uygulama,eğlence,paylaşım hepsi var,daha ne olsun?Eline sağlık Yasemin hocam...
Baysan Banu Uzun
16.11.2011
teşekkür ederim banu hocam
yasemin eker
16.11.2011
Yasemin harika olmuş,eline sağlık. :)
Melike Özer Gündüz
16.11.2011
teşekkürler melikeciğim
yasemin eker
17.11.2011
Tebrikler Yasemin öğretmenim.Müthiş bir çalışma olmuş.Diğer derslerle ilişkilendirme hepsi süper.Emeğinize ve yüreğinize sağlık.Şapka çıkarıyorum:)
Kadir AÇIKBAŞ
16.11.2011
teşekkür ederim hocam...
yasemin eker
17.11.2011
Hocam elerinize sağlık süper olmuş yeni keşfettim burayı bundan sonra takıpçinizim :)
Cengiz
10.11.2013
çok güzel bir çalışma olmuş başarılar dilerim.
sefa yılmaz
31.10.2014