Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE OYUNLAR (HAYAT BİLGİSİ DERS AKIŞI)

GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE OYUNLAR (HAYAT BİLGİSİ DERS AKIŞI)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

KONU:GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE OYUNLAR

KAZANIM:C.2.5. AİLE BÜYÜKLERİNİN KÜÇÜKKEN OYNADIĞI OYUNLARI ARAŞTIRIR, BU OYUNLARLA KENDİSİNİN VE ARKADAŞLARININ OYNADIĞI OYUNLARI KARŞILAŞTIRARAK DEĞİŞİMİ FARK EDER.

SÜRE: 40+40 DAKİKA

Türkçe:Görsel okuma yapma

Matematik:Düzeyine uygun grafikleri okur

Müzik:Düzeyine uygun şarkıları söyler

MERAK UYANDIRMA:Ekranda bir topaç resmi yansıtılır,ne olduğu sorulur,hiç oynayan var mı diye soruldu,alınan cevaplar üzerinde konuşuldu.

kucuk_IMG389.jpg

2.İLGİYİ ODAKLAMA:Sınıfça bilinen bir oyun oynandı.Kulaktan kulağa oyunu ile ilgiyi odaklamaya devam edildi.

kucuk_IMG395.jpg

oyunla ilgili duygu ve düşünceleri alındı.

3.ÖĞRENME DENEYİMİ:Bir gün öncesinden aileleri ile röportaj yapmaları ve onların küçükkken oynediklerı oyunları belirlemeleri istenmişti.Oyunların isimleri yazıldı.

kucuk_IMG390.jpg

şimdi bizim oynadığımız oyunlar ile büyüklerimizin oynadığı oyunlar karşılaştırıldı.

 

kucuk_IMG396.jpg

büyüklerimizin oynadığı oyunlarla bizim şimdi oynadığımız ortak bir oyun seçildi.Bahçeye çıkılarak oyun oynandı.

 

kucuk_IMG398.jpg

kucuk_IMG399.jpg

 

kucuk_IMG400.jpg

büyüklerimizin oynadığı oyuncaklar ile bizim oynadığımız oyuncaklar karşılaştırıldı.Bu değişimin neden olduğu beyin fırtınası ile belirlendi.Oyuncak fabrikalrının açılması,plastik malzemelerin bol olması,oyuncak isteklerinin değişmesi,isteklerin d

FİZİKSEL ÖZELLİKLER(HAYAT BİLGİSİ DERS PLANI)

FİZİKSEL ÖZELLİKLER(HAYAT BİLGİSİ DERS PLANI)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

KONU:FİZİKSEL DEĞİŞİKLİKLER

KAZANIM:Kendisinin,arkadaşlarının ve ailesindekilerin fiziksel görünümlerinin zaman içinde nasıl değiştiğini fark eder.

SÜRE:40+40

BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Öz yönetim-kendini tanıma ,gelişimini takip etme

ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME:Sağlık kültürü-bireylerin farklı büyüme hızlarını takip eder.

TÜRKÇE:Görsel Okuma

MATEMATİK:Düzeyine uygun problemleri  çözer.

MÜZİK:Düzeyine uygun şarkıları söyler.

BEDEN EĞİTİMİ.Düzeyine uygun oyunları oynar.

ARAÇ VE GEREÇLER:Fotoğraflar,kağıt ve renkli kalemler,derse ait sunular...

1MERAK UYANDIRMA:

Bebeklik ve çocukluk foroğrafı  öğrencilere gösterilir.Fotoğraftaki halimi öğrencilerele birlikte incelenir,şimdiki halimle benzerlik ve farklılıklar üzerinde konuşulur.

kucuk_minik.bmp

 

2.İLGİYİ ODAKLAMA:Bir öğrencimiz daha önceki yıllarda giydiği kıyafetini şimdi giymesi istendi.Şimdiki haliyle o azamanki hali üzerinde konuşuldu.

kucuk_IMG365.jpgkucuk_IMG366.jpg

3.ÖĞRENME DENEYİMİ:

1.Konu ile ilgili sunu izlenildi,oradaki çocukların gelişimi üzerinde konuşuldu.Sınıfımızdan iki öğrenci arasındaki fiziksel özellikler karşılaştırıldı.Bu karşılaştırma sırasında aynı yaşta olmalarına rağmen boylarında ve kilolarında neden farklılıklar olduğu üzerinde konuşuldu.Bunların 'beslenme,spor,doğuştan gelen özellikler olabileceği... tahtada listelendi.

kucuk_IMG367.jpgkucuk_IMG368.jpg

kucuk_IMG369.jpg

2.Arkadaşlarııyla kendileri karşılaştırarak fiziksel görünümlerindeki benzer ve farklılıkları incelemeleri istendi.

3.Kendi bebeklik fotoğrafları ve gelişimlerini gösteren bir zaman tüneli çalışması yapmaları istendi.Bu çalışma sırasında beyin fırtınası yapaılarak fiziksel özelliklerinde ne gibi değişiklikler olduğu yazılması istendi.

kucuk_IMG370.jpg

Vatanım(Hayat Bilgisi ders planı)

Vatanım(Hayat Bilgisi ders planı)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

KONU: VATANIM

sSÜRE:40+40

KAZANIM:1.Yaşadığı yerleşim biriminin ve vatanının kendisi için özel bir yer yer olduğunu fark ederek ülkesini  de bir yuva olarak görür.

            2.Kendi evinde hissettiği olumlu duygular  ile ülkesininde hisseettiği olumlu duyguları vatan sevgisi açısından ilişkilendirir.

ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME:İnsan hakları ve Vatandaşlık,Vatandaş olmanın anlamını kavrar.

KİŞİSEL NİTELİKLER:Vatanseverlik,sevgi saygı,kültürel değerleri koruma...

ATATÜRKÇÜLÜK:Atatürk'ün kişisel özllikleri(vatan ve millet sevgisi...)

ARAÇ VE GEREÇLER:Türkiye haritası,sözlük,ATATÜRK'ün sözleri,kağıtlar

Yöntem ve teknikler:Beyin fırtınası,grup çalışması,görsel okuma,dinleme,araştırma...

TÜRKÇE:Düzeyine uygun şiir yazabilme(eş anlamlı sözcükler)

Görsel sanatlar:Düzeyine uygu el sanatları çalışması yapabilme

MÜZİK:Düzeyine uygun şakılar söyleme:

MERAK UAYANDIRMA:MEMLEKETİNM şarkısı dinletilir,klibi izletirilir.

İLGİYİ ODAKLAMA:Dinlediğimiz şarkıda ne anlatılmak istendiği hakkında beyin fırtınası yapılır.Kendi doğdukları yerler sorulur varsa özellikleri dinlenildi.

ÖĞRENME DENEYİMİ:İlgili slayt izlettirildi. 

kucuk_IMG359.jpgkucuk_IMG360.jpg

kucuk_IMG358.jpg

 1.Ders kitabından ilgili sayfa açtırılır,okunur.Oradaki kahramanın bahsettiği mahalle ,ilçe,il kavramlarını sözlükten bulup yazmaları istendi.Bununla ilgili olarak kendi oturdukları yerlere göre cümle kurmaları tamamlandı.

2.Yuva diyince akıllararına ilk gelen kelimeleri yazmaları  istendi.

11 Nisan 2012 Çarşamba 17:51 3 Yorum

hayat bilgisi(duygularımı anlatıyorum)

hayat bilgisi(duygularımı anlatıyorum)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

KAZANIM:Duygularını  kontrol  ederek uygun biçimde ifade eder.

TÜRKÇE:Görsel okuma,görsel sunu,dinleme

Becerilerle İlişkilendirme:Yaratıcı düşünme,araştırma,takım çalışması yapma...

 Ara Disiplinlerle İlişkilendirme:

1.Kızgınlık,öfke vb. davranışları kontrol edebilme becerisini geliştirir.

2.Rehberlik ve Psikolojik Danışma:Kızgınlık,öfke,mutluluk gibi duyguları uygun şekilde ifade eder.

3.sağlık kültürü:olumsuz duygularıyla baş etme becerisi geliştirir.

Araç ve gereçler:Sunular,konuya ait video,kağıt,kalemler...

Yöntem ve Teknikler:Görsel okuma,beyin fırtınası,anlatım ,canlandırma,işbirlikli öğrenme...

 

MERAK UYANDIRMA:Derse çok üzgün şekilde bir öğrencinin girmesi,diğerlerinin bu durumu fark etmeleri sağlandı.(1 gün önceden öğrencimizle hazırlandık)

kucuk_Fotoğraf0194.jpg

İLGİYİ ODAKLAMA:Karşınızdaki kişinin üzüldüğünü  anlayabilir misiniz?Arkadaşınızın üzgün olduğunu nasıl anladınız? sorularına cevap alındı.

ÖĞRENME DENEYİMİ:

1.Duygularımız üzerine bir sunu açıldı.Duygu tanımlamaları resimler üzerinde yapıldı,bu tanımlamaları yaparken beden ve yüz hateketlerinin bizi o duyguya göre doğru tanımlama yapmamızı sağladığı üzerinde duruldu.

kucuk_Fotoğraf0197.jpg

2.AYNA AYNA OYUNU ile karşımızdaki kişinin duygusunu görme ve yansıtma çalışması yapıldı.(Yaşadığımız sevinç ,öfke,heyacan,korku gibi duygularını çevrendeki kişilere nasıl yansıtırsınız?Karşınızdaki kişinin yaşadığı duyguları nasıl anlarsınız,bu sizi nasıl etkiler? mesajları  amaçlı bir çalışma yapılması sağlandı)

AİLEMİZDEKİ YARDIMLAŞMA(HAYAT BİLGİSİ)

AİLEMİZDEKİ YARDIMLAŞMA(HAYAT BİLGİSİ)

 

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

KAZANIM:Aile içindeki yardımlaşmayı gözlemleyerek,aile içinde üstlenebileceği görevlerle ilgili yeni fikirler üretir.

TÜRKÇE:Görsel okuma,görsel sunu,dinleme

Becerilerle İlişkilendirme:Yaratıcı düşünme,araştırma,takım çalışması yapma...

 Ara Disiplinlerle İlişkilendirme:

1.Yakın çeresinde kişilerin iş birlikte çalıştığını fark etme

2.Birlikte çalışmanın önemini kavrar

3.Aile içinde demokratik bir ortamın oluşmasının önemli olduğunu bilir,

5.Rehberlik ve Psikolojik Danışma:Evdeki sorumluluklarını yerine getirir.

6.Atatürkçülük Konuları :yardımlaşma ve dayanışma

Araç ve gereçler:Sunular,konuya ait video,kağıt,kalemler...

Yöntem ve Teknikler:Görsel okuma,beyin fırtınası,anlatım ,canlandırma,işbirlikli öğrenme...

MERAK UYANDIRMA:Konuya ilişkin video izlettirilerek derse başlandı.

kucuk_IMG230.jpg

Cocuklar Duymasin 2. Bölüm Part 1.flv

(Videonun yalnızca 2dakika 16 saniyelik bölümü izlettirildi.)

İLGİYİ ODAKLAMAK:Videoda yaşanılanlar üzerine konuşuldu.

Buradan yola çıkarak evdeki bireylerin,yardımlaşmaya yönelik üstlendiği görevler neler olabilir ?sorusu ile grupların beyin fırtınası yaparak,sonuçları küçük kağıtlara yazmaları istendi.

kucuk_IMG221.jpg

  16 Şubat 2012 Perşembe 18:18 2 Yorum