Alternatif Bir Değerlendirme Aracı "POTFOLYO"
Arzu CAR'ın katkılarıyla 09.Ocak.2012
Çarşamba günü saat 20.00 21.30 arası aşağıdaki link'ten derse katılabilirsiniz.
http://sanalsinif.orav.org.tr/r72372636/?launcher=false
Derse katılmak isterseniz, bu dersle ilgili dokümana aşağıdaki link'ten ulaşabilirsiniz.
http://ekampus.orav.org.tr/file/26943/portfolyo ıı. hafta.doc
Alternatif araçları yaşama geçirmek dileğiyle ...
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
09 OCAK 2013 ÇARŞAMBA
SUNUMDAN ÖZETLEDİKLERİMİZ
ÖĞRENCİ:
- süreçte en önemli kişi
- ürün seçiminde karar tamamen öğrenciye ait
- çalışmaların belgelendirilmesi önemli
- resimlerle çalışmalar belgelendirilebilir
- değerlendirme ölçekleri önemli
- öz değerlendirme yapılması önemli
VELİ:
- Önemli bir rol
- Sürecin ve araçların öğrenci/öğretmen açısından önemli ve anlamlı oldğunu bilmeli
Çocuğun her yönden gelişimini etkilediği ve desteklediği veliye anlatılmalı
- STANDART(hangi öğrenci daha çok biliyor?)/ PORTFOLYO(bu öğrenci ne biliyor?)
ÖĞRETMEN:
- rehberlik ve yardımcı olmak / - kapsamın belirlenmesinde ışık tutar
- sormluluk öğrencidedir, kararlar öğretmenle birlikte alınabilir / - portfolyonun değerlendirilmesi öğretmenin sorumluluğundadır, bu ölçek listesi ile sağlanabilir
- zaman alıcı bir çalışmadır/objektif değerlendirme sağlar/somut kanıtlara dayalı değerlendirme sağlar/süreç rutinleşince kolaylaştırıcıdır
Yönlendirici Sorular
-Neden bu çalışmayı seçtin?
- Bu çalışmadan en çok neyi beğendin?
- Çalışmanın kuvvetli yönleri sence neler?
- Sence en başarılı örnek hangisi?
- Sence çalışmanı nasıl daha iyi bir hale getirebiliriz?
KATILIMCI KONUŞMALARI
MUSTAFA GÖKTAŞ(Çıkarımlarım...):
- Bu süreci çok çok iyi kullanmalıyız.
- Planlama olası sıkıntıları engelleyecektir.
- Tümüyle öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmesine hizmet edeceğine inanıyorum.
- Müdahale öğretmenin dünyasını yansıtacaktır!!!
ÖĞRENCİ:
Oğuz ÖZTÜRK:
Ürün dosyasına konulacak ürünü öğrencinin seçmesi ne işe yarıyor?
- Kendi sorumluluğunu alıyor.
- Öğrenmesinin sorumluluğunu alıyor.
- Kendi doğrularını alıyor
- Seçim sürecinde çocuğun aktif olmasını ve öğrenci merkezli olmasını destekleyen bir uygulama sağlıyor kararı ve seçimi öğrencinin yapması.
- Öğretmen müdahil olduğu zaman (proföydeki ürünlere) "Ben ne yapayım da öğretmen onu seçsin?" düşüncesi oluşacaktır bu da akışın doğallığını ve gelişim sürecini etkileyecektir.
- --o---
Nuray BAŞPINAR:
Ölçek listesi...
1"den 9"a kadar rakamların yer aldığı bir pano oluşturarak yer alan sayı kadar resim çizmelerini belirttim... Bunun ölçek listesi ne olabilir?
* Öğretmen ölçeğinde yer alabilecek soru örnekleri... (Bu ifadeler öğrenciye yöneltilerek kendisini değerlendirmesi de sağlanabilir)
- Doğru sayı kadar resim çiziyor mu?
- Kaç sütunda doğru sayıda resim çizmiş?
- --o---
Mustafa GÖKTAŞ:
Nuray Öğretmenimin ifadesi, performans değerlendirmeye yönelik bir çalışma... Bu konuda daha geniş bir kaynak var mı? (gelecek program:) )
---o---
Ayşen ÖZNACAR: hedef çünkü burada öğrenci ne biliyor olmalı...katılıyorum....biz müdahale etmemeliyiz
===o===
VELİ:
Nuray BAŞPINAR:
Tüm ürünler portfolyodan ayrı bir dosya halinde tutularak çocuğun gelişmeye açık alanlarını kendisinin gözlemlemesi sağlanarak motivasyona etkisi desteklenebilir mi?
---o---
Ayşen ÖZNACAR: kesinlikle veli ile iyi işbirliği yapılmalı ve bu süreçler basamak basamak anlatılmalı...toplantılarda çocuklarındaki gelişmeler hakkında bilgi verilmeli...
---o---
Kadir Açıkbaş: çift dosya kalabalık sınıflarda bizim ve öğrenci için zor olmaz mı?
ÖĞRETMEN:
Oğz ÖZTÜRK
- Öğrencinin tümüyle aktif oldğu ve sorumluluğu aldığı bu süreçte "-Neden bu çalışmayı seçtin?
- Bu çalışmadan en çok neyi beğendin?
- Çalışmanın kuvvetli yönleri sence neler?
- Sence en başarılı örnek hangisi?
- Sence çalışmanı nasıl daha iyi bir hale getirebiliriz?"
soruları ile yapacağımız yönlendirme daha etkili olacaktır. Bizim vereceğimiz cevaplar onun kendisini tümüyle ifade etmesini sağlamayacaktır ve kendisini ifade etme imkanı verildiğinde yaşayacağı farkındalık daha fazla olacaktır.
- Ölçme aracı olarak kullanıyoruz "ama" ölçme değerlendirme yapmamızın temel amacına hizmet ediyor.
- Öğretmen hangi kazanımlar çerçevesinde hareket edileceğini yönlendirmekle birlikte her ikisi de süreci ve yolu net olarak görebilecekler...
Yusuf Ziya
13.1.2013
Sorular etkileyici teşekkürler usta
VEYSEL PARLAK
14.1.2013
Anladım ki,ben ne yapacağımı çok iyi bilir ve öğrencilerime ne yapacaklarını iyi bir şekilde açıklarsam ,portfolya zevkli bir şekilde hazırlanır.Öğrencilerimize de çok şeyler kazandırır.En önemlisi bir dosyanın nasıl hazırlandığını, eksiklerini gidermeyi öğrenecek.Temiz ve düzenli olmayı,araştırmayı,noktalama işaretlerine uymayı,birbirlerini tamamlamayı öğrenecekler.Ailesi ya da başkaları karşısında sunum yapmak ,öğrencilerimize çok şeyler kazandıracaktır.Arkadaşlarının neler yaptığını,kendisinin neler yapabileceğini.güçlü ve zayıf yönlerini görecektir.Hangi dersleri neden sevdiğini veya sevmediğini açıklayabilecektir.Belki de bazı problemlerini kendileri çözecektir.Yazma ve yorumlamayı öğrenecekler.Bu çalışmayı şunun için seçtim diyebilecekler.Sözlü ve yazılı anlatım üzerinde olumlu etkisi olacağını düşünüyorum.
Esin Özbay
23.1.2013