Alternatif Bir Değerlendirme Aracı "PORTFOLYO" - Portfolyo İçeriği Hazırlama
Arzu CAR'ın katkılarıyla 16.Ocak.2013
Çarşamba günü saat 20.00 21.30 arası gerçekleştirilecek olan sanal sınıfa aşağıdaki link'ten katılabilirsiniz.
http://sanalsinif.orav.org.tr/r42958694/
Bu derste "Portfolyo İçeriği Hazırlama" üzerine konuşuyor olacağız... Derse katılmak isterseniz, bu dersle ilgili dokümanlara aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.
http://ekampus.orav.org.tr/file/27583/15. adımda portfolyo hazirlama sureci.doc
Alternatif araçları yaşama geçirmek dileğiyle ...
===o===
Neler konuştuk portfolyo için...
- Öğrenci öğrenmelerine ilişkin gerçek durumun tespit edilmesini sağlar
- İyi bir ölçme değerlendirme aracı
- bence en önemli katkısı öğrencinin ne bildiğini, ne kadar, nasıl ilerlediğini ve hangi konuda kendini daha iyi hissettiğini tespit etmemizi sağlıyor.
- öğrencinin gelişim düzeyini belirlemesini sağlayabilir
- süreç içerinde öğrencilerin ve öğretmenlerin ne kadar geliştirdi. ben bunun neresindeyim sorusun cevabı sanırım
- öğrencileri kendi öğrenmeleri üzerinde sorumluluk almaya itecektir
- alt sınıflar için daha kolay uygulanabilir bir taslağının olması gerekiyor.
- bu çalışmaları değerlendirmek için kronolojik ilerlemeri de göz önünde bulundurmak gerekli sanırım
- sürece dayalı
- benim öğrencilerim böyle hazırlıyor
- bütünsel değerlendirme çok önemli
- kendine özgü bir şeyler olmalı
- başka bilgilerle de bütünleştirdiğinizde çok daha anlamlı olavaktır
- öğrenci hakkındaki bilgilerimiz yorumlarımızı zenginleştirebilir
- zaman zaman programın felsefesi bakımından ve pedagojik çıktıları açısından da değerlendirebilir miyiz portfolyoları
- “15 Adımda Portfolyo Hazırlama” başlıklı dosyada Portfolyoya konacak ürünlerin seçiminde dikkat edilecek konular başlığında “Bu kısım öğrenciyle birlikte yapılabilir. (En az 3. Sınıflarla).” deniliyor. Burayı biraz açıklayabilir misiniz?
- öğrencinin bir konu anlatım videosu de portfolya kapsamına dahil edilebilir mi? boyutları artırmak adına
- birbirlerine olumlu örnek olup birbirlerinin yaratıcılıklarını geliştirebilir.değerlendirmeye heyecan katar
- Ben 2 yıldır kullanmaya çalışıyorum,Öğrenciler yıl içerisindeki tüm çalışmalarını yerleştiriyorlardı. Gelecek yıl 1. sınıftan itibaren bu çalışmaları daha teknik olarak hazırlamam gerekecek sanırım.
- özel öğrencilerin de portfolyosu olabilir aslında yaptıkları etkinlikleri dosyada sergileyebilirler
- öz değerlendirme odaklı olmasını anlamlı buluyorum
- bendeki dikkat eksikliği ,otistik öğrencilerin çalışmalarını ben saklıyorum ve gelişimlerini ya da gerilediklerini görebiliyorum
- Öğrencinin öğrenme sorumluluğunu üstlenmesini dikkatimi çektiğini belirtmek isterim.
- öğretmenler birbirleriyle yarışmasa ,öğrencilerde yarışmayacak aslında
- okul başarısı çoğu zaman yaşam başarısını yordamıyor bu nedenle
- hep kendimizle yarışsak hep kazanırız.
- SBS'yi de portfoyonun parçası yapalım:)
- Hepsinden daha önemlisi öğrencimizin gelişimini biz ve öğrencimiz daha sağlıklı bir şekilde görmüş olmaz mıyız.
- aslında elimizde portfolyoda yer alabilecek çok zengin veriler var
- Bu dersten nitelikli portfolyo uygulamaları çıkarmalıyız.
- aslında görebilirse veli de somut ve gözlenebilir bir şekilde öğrencinin gelişimini görebilir diye düşünüyorum
- etki alanımızı ilgi alanımıza doğru geliştirmek için portfolyonun yararını yaşatabilmeliyiz kendi küçük çevremizde
- Çok eksiğimiz var portfolyoda çooook!
- Portfolyoyu hiç bu açılardan değerlendirmemiştim:((
- eksiğimiz çok olsa da bizler çalışkan öğretmenleriz.başaracağız.
- ne güzel motivasyon cümleleri var :)
- http://www.youtube.com/watch?v=TqaG1DZbSeA
- değişim olumlu da olsa sancılı bir süreçtir demiş ünlü biri adını unuttum
- "sahip olduklarımız arttıkça öğrencilerimizi daha zengin değerlendirme olanağı buluyoruz"
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...