Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
AB Öğretmen Yeterlikleri Çerçevesi 3 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

AB Öğretmen Yeterlikleri Çerçevesi

AB Öğretmen Yeterlikleri Çerçevesi

Öğretmen Yeterlikleri / Standartları

 

Kariyer Basamakları

 HÖ Aday Öğrtemen

Okul Uygulamaları 1-2

Uygulama raporları, Uygulamalı Mesleki gelişim tezi, Bitirme tezi, Makale Uzman Öğretmen/ Baş Öğretmen/ Okul Müdürü / Eğitim Denetçisi / Öğretim Görevlisi.

            Akredite Merkezinden alınan;  Yeterlik temelli uygunluk belgesi.

            HİE ( SEM )

 Stajyer Öğretmen ( 3 yıl )

            Yeterlik temelli, Bireysel ( uygulamalı) mesleki gelişim planı,

            HİE ( SEM ) aldığı eğitimler. Her yıl 300 saat

            1 Uygulamalı mesleki gelişim tezi, 1 Makale

            Rehber Öğretmen/Uzman Öğretmen/ Baş Öğretmen/ Okul Müdürü / Eğitim Denetçisi / Öğretim Görevlisi.

            Akredite Merkezinden alınan;

  • Yeterlik temelli uygunluk belgesi.
  • Akredite

 Öğretmen ( 5 yıl )

            Yeterlik temelli, Bireysel ( uygulamalı) mesleki gelişim planı,

            HİE ( SEM ) aldığı eğitimler. Her yıl 300 saat  

            2 Uygulamalı mesleki gelişim tezi, 2 Makale

            Rehber Öğretmen/Uzman Öğretmen/ Baş Öğretmen/ Okul Müdürü / Eğitim Denetçisi / Öğretim Görevlisi.

            Akredite Merkezinden alınan;

  • Yeterlik temelli uygunluk belgesi.
  • Akredite

 Uzman Öğretmen ( 5 yıl )

            Yeterlik temelli, Bireysel ( uygulamalı) mesleki gelişim planı,

            HİE ( SEM ) aldığı eğitimler. Her yıl 250 saat

            2 Uygulamalı mesleki gelişim tezi, 2 Makale

            Rehber Öğretmen/Uzman Öğretmen/ Baş Öğretmen/ Okul Müdürü / Eğitim Denetçisi / Öğretim Görevlisi.

            Akredite Merkezinden alınan;

  • Yeterlik temelli uygunluk belgesi.
  • Akredite

 Baş Öğretmen ( 6 yıl )

            Yeterlik temelli, Bireysel ( uygulamalı) mesleki gelişim planı,

            HİE ( SEM ) aldığı eğitimler. Her yıl 200 saat

            3 Uygulamalı mesleki gelişim tezi, 3 Makale

            Rehber Öğretmen/Uzman Öğretmen/ Baş Öğretmen/ Okul Müdürü / Eğitim Denetçisi / Öğretim Görevlisi.

            Akredite Merkezinden alınan;

  • Yeterlik temelli uygunluk belgesi.
  • Akredite

 Eğitim Denetçisi "Müfettiş"

            Her yıl

Yeterlik temelli, Bireysel ( uygulamalı) mesleki gelişim planı,

            HİE ( SEM ) aldığı eğitimler. Her yıl 200 saat

            Uygulamalı mesleki gelişim tezi,  Makale

            Rehber Öğretmen/Uzman Öğretmen/ Baş Öğretmen/ Okul Müdürü / Eğitim Denetçisi / Öğretim Görevlisi.

            Akredite Merkezinden alınan;

  • Yeterlik temelli uygunluk belgesi.
  • Akredite      

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

  • Yusuf Ziya Hocam; üniversite sınavını kazanıyor, iyi kötü bir şekilde bitiriyor; kpss falan kazanıp atanıyor daha neyimize yetmiyor, öğretmen işte... Akredite falan,... öğretmen işte öğretiyor ya her şeyi doğru ya da yanlış biliyor işte. Hiç "bunu bilmiyorum" diyen öğretmen olur mu...

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Merhaba Esin Öğretmenim,
    Söyledikleriniz öğretmenlik yapmak için değil öğretmen olmak için yeterli diyorsanız mesele yok. Ya sonrası okulları ve sınıfı siz benden daha iyi bilirsiniz. Oralarda nasıl ders işlendiğini, öğrenciler nasıl yaklaşım gösterildiğini. "Uzaktan davulun sesi güzel gelir derler." Oralarda dik durabilmek ve o duruşu devam ettirebilmek ayrı bir maharettir. o maharetti de diploma veya KPSS ile veriyorlarsa mesele yok.
    O zaman eğitimde sorun yok diyebiliyorsak eğitimle ilgili yayınlanan raporların  hepsi geçersiz.
    Biliyorum diyen kendini geliştirir mi? Öğretmenlik sürekli öğrenme ve kendini yenilemektir.
    Kaç öğretmen bulunduğu ortama yönelik eylem araştırması yapmıştır?
    Kaç öğretmenin mesleğine ilişkin vizyonu vardır?
    Bu vizyonun ne kadarını öğrencilerine aktarabilmiştir?
    Sahi okuldan alınan diplomanın geçerlilik süresi ne kadardır?
    Edinilen bilginin geçerlilik süreci ne kadardır?
    Sorular çok sorulara verilecek yanıtları beklemekteyim...

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Ne güzel saymışsınız işte dereye köprü yapmaya çalıştıkça ayağımıza takılan taşları. Neredeyse her yıl değişen sınavlara, müfredata,... karşın neden bizim diplomalar yenilenmiyor? Kudretten mi öğretmeniz biz? Mesela ilköğretimlerle çalışmaya başladığımdan beri üniversite yerleştirme sistemine yabancılaştım, fikrim var bilgim yok artık. Eh ortaöğretim yerleştirmelerine dair her sene yeni fikirler edinmek durumundayız, malum şartlar böyle :) Süreç denilip denilip de eğitim fakültesi mezununun bile 4 oturumla öğretmen yapılabildiği bir durumda katıldığım eğitimlerin yıllık bazda ortalamasına göre yargılanıyorsam, her bulduğum eğitime katıldığım için eleştiriliyorsam benim de verecek bir yanıtım yok... Susarım... Göreve başladığımda bir aksaklık karşısında duygulandığım zaman bir şube müdürü karşısına oturturken beni "Öğretmenim, gel otur şöyle. İdealistsin bak sen daha, geçer, üzülme!" demişti. O son oldu benim için, niye geçsindi ki... Her karşıma çıkan öğrenci aynısı mı olacaktı ilkinin. Yerler, isimler, dersler,... hepsi değişecek ama neydi hep aynı kalacak olan? Bildiklerim mi, öğreneceklerim mi?

    | cevapla |0 defa beğenildi.

Yorum Yap

İsim*

email*Sizi bilgilendirmek için kullanılacak

Yorumu Ekle