SINIFTA UYGULANABİLECEK BİR RUTİN ÖRNEĞİ
Bir öğretmene en çok ne zaman, nerede konuşuyorsun deseler yanıtı sınıf ya da okul olacaktır herhalde. Hatta kimi zaman bağırdığını söyleyecektir. Bazen diyecektir öyle bir hale geliyor ki; gürültüden bağırmak zorunda kalıyorum susturabilmek için onları. Yoksa beni dinlemeyecekler… Duymuyorlar ki kendi gürültülerinden…!
Sınıflarımızda bazı durumlarda ses düzeyi artar. Ses düzeyi arttığında veya o an için farklı ve işitilmesi gereken bir şey söylemek istediğimizde genelde “arkadaşlar, çocuklar, vb” şekillerde seslenerek dikkat çekmeye çalışırız. Bazen uzun bir süre bekleriz sınıf içinde sessizliğin sağlanması için. Bu durum gerçekleşmeyince seslenmelerimizi birkaç kez tekrarlarız. Oysa ki yalnızca 40 dakikamız var her ders için; ya sessizlik sağlanmazsa…
Sessizlik sağlamak için ne yapmalıyız?
Sınıfımızda sessizliği sağlamak için küçük bir uygulama, bir rutin örneği paylaşmak istiyorum…
Önce;
Öğrencilerin her biri için hazırlanmış olan yönerge kartlarını dağıtın(Yönerge kartlarını metnin alt bölümünde bulabilirsiniz. Öğrenci sayınız kadar çoğaltabilirsiniz).
Sonra;
Beşten geriye doğru sayarken neler yapılacağını birlikte okuyun.
Daha sonra;
Uygulama kısmında ise elinizi yukarıya kaldırın yüksek sesle 5 deyin ne yapmaları gerektiğini uygulatın. Ardından 4, 3, 2, ve 1 diyerek her aşamada neler yapmaları gerektiğini uygulatın. Öğrencilerinizi gözlemleyin ve her bir aşamayı doğru olarak yapmalarını sağlayın.
Zaman tanıyın;
Öğrencileriniz bu süreci öğreninceye kadar tekrar edin.
Bakalım sınıfınızda neler olacak?
SESSİZLİK İÇİN BEŞ SANİYE 5. Durun. 4. Yüzünüzü bana Çevirin. 3. Sessiz Olun. 2. Eliniz deki her şeyi Bırakın. 1. Benim söyleyeceklerimi dikkatlice Dinleyin.
|
|
SESSİZLİK İÇİN BEŞ SANİYE 5. Durun. 4. Yüzünüzü bana Çevirin. 3. Sessiz Olun. 2. Eliniz deki her şeyi Bırakın. 1. Benim söyleyeceklerimi dikkatlice Dinleyin. |
|
|
|
SESSİZLİK İÇİN BEŞ SANİYE 5. Durun. 4. Yüzünüzü bana Çevirin. 3. Sessiz Olun. 2. Eliniz deki her şeyi Bırakın. 1. Benim söyleyeceklerimi dikkatlice Dinleyin.
|
|
SESSİZLİK İÇİN BEŞ SANİYE 5. Durun. 4. Yüzünüzü bana Çevirin. 3. Sessiz Olun. 2. Eliniz deki her şeyi Bırakın. 1. Benim söyleyeceklerimi dikkatlice Dinleyin. |
|
|
|
SESSİZLİK İÇİN BEŞ SANİYE 5. Durun. 4. Yüzünüzü bana Çevirin. 3. Sessiz Olun. 2. Eliniz deki her şeyi Bırakın. 1. Benim söyleyeceklerimi dikkatlice Dinleyin.
|
|
SESSİZLİK İÇİN BEŞ SANİYE 5. Durun. 4. Yüzünüzü bana Çevirin. 3. Sessiz Olun. 2. Eliniz deki her şeyi Bırakın. 1. Benim söyleyeceklerimi dikkatlice Dinleyin. |
|
|
|
SESSİZLİK İÇİN BEŞ SANİYE 5. Durun. 4. Yüzünüzü bana Çevirin. 3. Sessiz Olun. 2. Eliniz deki her şeyi Bırakın. 1. Benim söyleyeceklerimi dikkatlice Dinleyin.
|
|
SESSİZLİK İÇİN BEŞ SANİYE 5. Durun. 4. Yüzünüzü bana Çevirin. 3. Sessiz Olun. 2. Eliniz deki her şeyi Bırakın. 1. Benim söyleyeceklerimi dikkatlice Dinleyin. |
|
|
|
SESSİZLİK İÇİN BEŞ SANİYE 5. Durun. 4. Yüzünüzü bana Çevirin. 3. Sessiz Olun. 2. Eliniz deki her şeyi Bırakın. 1. Benim söyleyeceklerimi dikkatlice Dinleyin.
|
|
SESSİZLİK İÇİN BEŞ SANİYE 5. Durun. 4. Yüzünüzü bana Çevirin. 3. Sessiz Olun. 2. Eliniz deki her şeyi Bırakın. 1. Benim söyleyeceklerimi dikkatlice Dinleyin. |
http://ekampus.orav.org.tr/file/45413/5saniye_yonerge.doc
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER..
MUHAMMED YILDIRIM
30.4.2014
Uygulamadan sonra geri bildirim verirsen sevinirim. Yenileri yolda...
Yusuf Ziya Güldere
30.4.2014
benzer bir uygulamayı yaklaşık 4 yıldır yapıyorum . yaklaşık 20 saniyede sınıf hiç bağırmadan 1 noktasına ulaşıyor. hem de 60 lı 70 li sayılarla...
benim rutinim de de sağ el açık bir şekilde havaya kalktığında bu dikkatli bir şekilde dinleme ve ortaya çıkan sesten(gürültüden) rahatsız olma anlamı taşıyor. Aynı şekilde öğrencilerin de bu şekilde ellerini havaya kaldırma özgürlükleri var. ilk başlarda oyun gibi algılasalar da sonradan oturuyor . şu an sınıf buna adapte olmuş ve uyguluyor durumda.
MUHAMMED YILDIRIM
30.4.2014
El işaretleri ile konuşma.
Yusuf Ziya Güldere
30.4.2014
yenilerini de merakla bekliyoruz)))
MUHAMMED YILDIRIM
30.4.2014
Sizlerinde desteğiyle çok şeyler olacak.
Yusuf Ziya Güldere
24.7.2014
Üstad, izninle hem sanal ortamda hem de sohbet ortamlarında paylaşmak istiyorum... İLAÇ GİBİ..
Burhan BAYRAK
30.4.2014
Paylaştıkça çoğalır. Üstad.
Yusuf Ziya Güldere
24.7.2014
cepteeeeeee:))
Baysan Banu Uzun
2.5.2014
Paylaşımınız için teşekkürler Hocam...
Mustafa Küçük
5.5.2014
güzel bir uygulama . Aslında temel olan şey öğrenciyi boş bırakmamak, etkin ve katılımcı olmalı.
Ömer Karabay
18.7.2014
Amacımız; öğrenciye neler kazandıracağımızı önceden planlamak ve eğitim felsefemizi belirmek değil mi?
Yusuf Ziya Güldere
24.7.2014