Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Uyum Haftası Başlıyor. 2.Gün ne yapmalıyım? 5 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Uyum Haftası Başlıyor. 2.Gün ne yapmalıyım?

2. Gün

Araçlar; İsimlikler, eski gazeteler,  koli veya kağıt bant.

Öğrencilerin okul bahçesinden serbest düzende sınıfa alınması.

Öğrencilerin isimlerini söyleterek ve tokalaşarak karşılanması.

Adını ve soyadını yeni öğrendiği bir arkadaşı ile yanyana oturması.

U – O düzeninde oturmaya devam edilmesi.

Öğrencilerin hepsi adını ve soyadını söylemesi, öğretmenin gözleminde tahtadaki ismini bulup ters çevirmesi(kendisini tanıtan öğrencinin alkışlanması).

Öğretmen tarafından, gazete kağıtlarından bir sayfa alınır, buruşturularak top yapılır.

Yapılan toplar bantlar ile açılmaması için bant ile yapıştırılır(Her bir öğrenci için bir top yapılır. Kağıt topları daha sonra sayma işinde kullanabilirsiniz). 

Hazırlanan topları karşılıklı olarak önce oturarak,  sonra ayakta beşer defa birbirlerine atmaları yeterli olur.

Başlangıç topuna işaret konulur. Hazırladıkları topları herkes yanındaki arkadaşına vererek topları elden ele vererek başlangıç topunun yerine gelmesi ile oyun sona erer.

Topu (ad-soyad)  kime verdin, (ad-soyad)kimden aldın? (ad-soyad)Ayşe Çınar ne tarafında oturuyor? (ad-soyad) Ali Fırtına ne tarafında oturuyor? Soruları sorularak cevaplamaları sağlanır.

Öğrenci yaptığı topu önce kendi adı ve soyadını söylemesi sonra da topu atacağı arkadaşının adını ve soyadını söylemesi ile elindeki, kendi hazırladığı topu, arkadaşına atması ile devam eder.

İkinci defa gazetelerden top yapmalarını ve yapıştırmalarını söyleyin(önce yapabilenleri, yardım alanları ve yardım edenleri gözlemleyin).

Sırası ile öğrencilerinizle önce üçerli sonra beşerli gruplar oluşturun isim söyleme oyunu oynatın.

İsimliklerin düzeltilmesi, öğrenci masaları kullanılmadan sıraların U şeklinde grup halinde oturacakları şekilde düzenlenmesi.

Günün sonunda; "İyi günler, seninle tanışmak benim için bir onurdu, yarın seni burada bekliyorum." diyerek, tokalaşarak ayrılınır.

 

Velilerin yazmış oldukları mektupları toplayın ve akşam incelemeyi ihmal etmeyin. Bazı sorularınız cevapları orada olabilir.

3. gün gelirken getirmeleri için;

Velilerinize

  • Okuldan ve Sizden Beklentileri nelerdir?
  • Bu beklentilerini neler engeller?
  • Bu engeller ne yaparlarsa  ortadan kalkar?

Soruları olan kağıtları verin ve yarına kadar doldurmalarını isteyin.

Sizin veliniz olmak o kadar da kolay değil... :)

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...