1.Sınıf - 1. Hafta Neler Yapmalıyız?
Selamlaşma; “ Günaydın, Nasılsınız? Teşekkür ederim.” Konuşma diyaloğunun gerçekleştirilmesi.
İsimlikler ile kendi isimlerini söyleme-bulma, arkadaşının ve öğretmeninin ismini söyleme çalışmalarına devam edilmesi. (Kendini ifade edebilme, kendini ve başkasını tanıtabilme. Topluluk önünde konuşabilme)
Uyum haftasında başladığımız, gazete kâğıtlarını yırtma-koparma, hamur yapma, hamurdan şekiller kâğıttan toplar yapmaya devam edilmesi.(Bu çalışmalar sırasında sözsüz müzik dinletilmesi)
Oyun ve sayışma tekerlemelerin birlikte söylenmesi(1. Grup harflerin “e, l, a, t” bulunduğu ve öğrencilerin söylemeye zorlandıkları belirlenen seslerin olduğu tekerlemeler).
Kağıt toplar ile küçük ve büyük grup atma-tutma oyunları, İstop, hedefi vurma, elden ele top taşıma vb.
Serbest çizgi çalışmaları;
Malzemeler: Atık A4 kâğıtları, pastel boya, kurşun kalem, kırmızı kalem, kuru boyalar, hazırlanmış kâğıtlar.
Bilek ve parmak çalıştırma hareketlerinin(temrinlerinin) yaptırılması. Kalem tutma çalışmaları. Arkadaşına kalem verme ve alma çalışması yaparlarken, “Fazla kalemin var mı? Lütfen kalemini verir misin? Teşekkür ederim.” Cümlelerini kullanmalarının gözlenmesi. Nasıl istersin? Ne söylersin? Soruları ile konuşmalarının sağlanması.
Yazma çalışması: I.Grup harflere hazırlık; ( E, L, A, T- e, l, a, t) harflerinin yazımını kolaylaştıracak serbest çizgi çalışmaları(tavşan kulağı yukarıda, tavşan kulağı aşağıda, trenin dumanı, kelebeğin üçması, küçük-büyük pamuk bulut, deniz dalgası, ay, top, şemsiye,...)
Atık A4 kâğıtların kalemlerin dağıtılması, serbest çizgi çalışmalarının bireysel olarak yapılması, yapılanların tahtada sergilenmesi. Yardım isteyen öğrencilere yardım edilmesi veya arkadaşından yardım istemesinin sağlanması.
Sayma: Kâğıttan topların, bireysel, grup ve topluca sayılması. Çalışmaların gözlemlenmesi eksikleri tamamlamaları için sorular sorulması.
ÖNEMLİ : Öğrencilerinize; “Kurallar” sınıfta ve okula nelere dikkat etmeleri ve nasıl yapılacağının söylenmesi, gösterilmesi, uygulamalarının yapılması ve yaptıkları üzerinden yaparsak/yapmazsak neler olabileceği üzerinden konuşulması. Çalışmaların resimlenmesi ve yapılması istenilen davranışların resimleri duvara asılması (hatırlamalarını sağlamak için). Sınıf içindeki olumlu davranışları önemsenmesi ve öne çıkarılması edilmesi. Sınıf içinde kullanacağınız uyarıcıları tanıtın. "Kukulalar, zil, marakas, tef vb."
Sıralamayı istediğiniz gibi yapabilir ve uygulayabilirsiniz. Uygulamalar için zaman belirlemek mümkün olmuyor bazı durumlar sürenin uzamasına neden olabiliyor. Okulun ilk günleri olduğunu anımsayın.
Kolay gelsin
Farklı çizgi çalışmaları oluşturabşilirsiniz, ç,zgilerin yaşamdan olması, öğrencilerin resimler üzerinde konuşmalarını ve yazma işlemini kolaylaştırır.
Sağlıcakla...
iki aşamlı bir çalışma ellerin çizilmesi ve ellerin çizgi çalışması haline getirilmesi.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...