Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
1.Sınıf "II. Hafta Ne Yapalım?" 7 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

1.Sınıf "II. Hafta Ne Yapalım?"

Merhaba;

"Bazı öğrencilerin temel becerilerinin gelişmediğini, okula, arkadaşlarına ve öğretmenine alışma sürecinde olduğunu anımsayalım."

Hayat Bilgisi

İsimlikler ile kendi isimlerini söyleme-bulma, arkadaşının ve öğretmeninin ismini söyleme çalışmalarına devam edilmesi. (Kendini ifade edebilme, kendini ve başkasını tanıtabilme. Topluluk önünde konuşabilme)

Selamlaşma; “ Günaydın, Nasılsınız? Teşekkür ederim.” Konuşma diyaloğunun gerçekleştirilmesi.

Kazanım: Fiziksel özelliklerini fark ederek kendini tanır ve ifade eder.

  • Sınıf içinde farklı nesneleri bulmaları ve tarif etmeleri istenir. (Çanta, defter, kalem, makas, cetvel, vb)
  • Farklı fiziksel özelliklere sahip şahıs fotoğrafları gösterilir, gösterilen fotoğraflarda neler gördüklerini anlatmaları sağlanır.
  • Her bir öğrencinin yanındaki arkadaşının fiziksel(dış görünüşü) incelemesini isteyin, ikili gruplar halinde tahtada birbirlerinin fiziksel özelliklerini anlatmalarını isteyin.
  • Daha sonra da kendisinin fiziksel özelliklerini anlatması istenir.

Bu Kim Oyunu
Çocuklar, yarım halka biçiminde ( yere ta da iskemleye ) otururlar. 
Öğretmen sorar : 
"-Ben kara gözlü, kıvırcık saçlı bir kız görüyorum; kim bu ?" 
Çocuklar, öğretmenin bakmakta olduğu çocuğa bakarak, sorduğu kızın kim olduğunu bulurlar, adını söylerler. 
Aynı oyun, çocukların aşağıda gösterilen başka özellikleri sorularak da oynanır : 
a) Göz renkleri ve biçimleri ( mavi, kahverengi, yeşil, kara, ela, iri, küçük…vb ) 
b) Yüz biçimleri ( yuvarlak, uzun…vb ) 
c) Saç rengi ve biçimi ( kara, sarı, kahverengi, kıvırcık, düz, dalgalı ; uzun, kısa…vb ) 
Bu tür oyunlar, usandırmamak koşuluyla, arkadaşlarının çeşitli özelliklerini ( ve bu arada renkleri ) çocuklar öğreninceye kadar sürdürülür. 

Hazırlık Çalışmaları

Malzemeler; Gazete, dergi, makas,

Amaç: Parmak kaslarını, küçük kasları geliştirmek.

Uyum haftasında başladığımız, gazete kâğıtlarını yırtma-koparma, hamur yapma, hamurdan şekiller kâğıttan toplar yapmaya devam edilmesi.

Bu hafta gazete kağıtlarını makas ile kırpma ve şeritler halinde kesme çalışmalarının yapılması.

Dergi ve gazetelerden renkli olan bölümlerin kesilerek ayrı ayrı biriktirilmesi” renkleri tanıma çalışmasında kullanılmak üzere.

 (Bu çalışmalar sırasında sözsüz klasik müzik dinletilmesi. Sınıftaki sesin ne kadar olmasını isterseniz müziğin sesini ona göre ayarlayın.)

 Oyun ve sayışma tekerlemelerin birlikte söylenmesi(1. Grup harflerin “e, l, a, t”bulunduğu ve öğrencilerin söylemeye zorlandıkları belirlenen seslerin olduğu tekerlemeler).

  •  Elim sen de, senin elin kim de? El ele el ele verin çocuklar, kol kola kol kola girin çocuklar.
  • Tren gelir hoş gelir, odaları boş gelir. Tren gitti top oyunu bitti.
  • Leylek leylek lekirdek, hani bana çekirdek, çekirdeğin içi yok. Ela’nın topu yok.
  • Terlik attım tutan yok, telli kızın terliği çok.

İstediğiniz şekilde düzenleme yapabilirsiniz.

Kağıt toplar ile küçük ve büyük grup atma-tutma oyunları, İstop, hedefi vurma, elden ele top taşıma vb.

Serbest çizgi çalışmaları;

Amaç: Okunaklı, işlek ve güzel yazı yazma becerisini geliştirmek.

“Serbest çizgi ve küçük kas geliştirme çalışmalarının önemsenmemesi ileride yazılarını düzeltmek için daha çok zaman harcanmasına neden olabileceğini anımsayalım.”

Malzemeler: Atık A4 kâğıtları, pastel boya, kurşun kalem, kırmızı kalem, kuru boyalar, hazırlanmış kâğıtlar. Makas, dergi. İmkânlarınız varsa oyun hamuru ile çalışmalar yaptırabilirsiniz.

Bilek ve parmak çalıştırma hareketlerinin(temrinlerinin) yaptırılması. 

Kalem tutma çalışmaları.  Arkadaşına kalem verme ve alma çalışması yaparlarken, “Fazla kalemin var mı? Lütfen kalemini verir misin? Teşekkür ederim.” Cümlelerini kullanmalarının gözlenmesi. Nasıl istersin? Ne söylersin? Soruları ile konuşmalarının sağlanması.

Kâğıt Katlama (Origami)

Öğrencilerinize, atık A4 kâğıtlarını dağıtın, dik bir şekilde tutmalarını isteyin. Kâğıdın üst tarafını alt taraf doğru katlamalarını sol üst köşenin sol at köşeye, sağ üst köşenin sağ alt köşeye gelecek şekilde katlamalarını isteyin. Katlama işlemini tamamlatın. Kâğıdı açtırın ve tekrar aynı işlemi öğrenciler rahatlıkla yapıncaya kadar yaptırın. Aynı işlemin tersini yaptırın. Aşağıda yukarıya doğru katlama. Daha sonrada sağdan sola, soldan sağa doğru katlamaları yaptırın. ( Geometrik şekilleri ve kesirleri daha kolay kavramalarını sağlayacak. El ve düşünme becerileri gelişecektir.)

 

Yazma çalışması:1. grup harflere hazırlık; ( E, L, A, T- e, l, a, t) harflerinin yazımını kolaylaştıracak serbest çizgi çalışmaları(tavşan kulağı yukarıda, tavşan kulağı aşağıda, trenin dumanı, kelebeğin uçması, küçük-büyük, pamuk bulut, deniz dalgası, ay, top, şemsiye,...)

 

Yapacağınız çalışmalara başlamadan önce havada, sırada, el, parmak, burun, göz vb. ile yaptırılır. Aynı çalışmalar kalemle havada yazdırıldıktan sonra atık A4 kâğıtların dağıtılması, serbest çizgi çalışmalarının bireysel olarak yapılması, yapılanların tahtada sergilenmesi. Yardım isteyen öğrencilere yardım edilmesi veya arkadaşından yardım istemesinin sağlanması.

Matematik

Sayma: 

Kâğıttan topların, bireysel, grup ve topluca sayılması. Çalışmaların gözlemlenmesi eksiklerini tamamlamaları için sorular sorulması.

Örüntü oluşturma.

Oyunun oynanması; Sınıftaki öğrenci sayısını kadar iki ve üç çeşit renkli kağıtlar hazırlanması.”30 öğrenci için iki çeşit 15 mavi-15 sarı kağıt, üç çeşit 10 sarı-10 mavi-10 kırmızı kağıt hazırlayın. Öğrencilere önce iki rengi dağıtın. Aynı renkler yanyana gelmeden çember şeklinde dizilmelerini sağlayın.  Daha sonra renklerin adlarını söyleyerek bir arada toplanmalarını isteyin ve renk grupları oluşunca; tekrar aynı örüntüyü oluşturmalarını isteyin. Yanındaki arkadaşlarının isimlerini söylemelerini isteyin.

 

Öğrencilerinize; “Kurallar” sınıfta ve okula nelere dikkat etmeleri ve nasıl yapılacağının söylenmesi, gösterilmesi, uygulamalarının yapılması ve yaptıkları üzerinden yaparsak/yapmazsak neler olabileceği üzerinden konuşulması.

Çöp kutusunun içine çöp atan, parmak kaldıran, sırasında oturan çocukların resmi çekilip sınıf panolarına asılabilir. Çalışmaların resimlenmesi ve yapılması istenilen davranışların resimlerinin duvara asılması (hatırlamalarını sağlamak için). Sınıf içindeki olumlu davranışların önemsenmesi ve öne çıkarılmasına dikkat edilmesi. Sınıf içinde kullanacağınız uyarıcıları tanıtın. "Kuklalar, zil, marakas, tef vb."

 

 

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

Ders Planı

1 >> HAYAT BİLGİSİ >> OKUL HEYECANIM >> A.1.1. Fiziksel özelliklerini fark ederek kendini tanır ve tanıtır.