1.Sınıf “IV Hafta Neler Yapalım?”
Merhaba;
"Bazı öğrencilerin tatil dönüşü bazı çalışmaları unutmuş olabileceğini, bazılarının hala temel becerilerinin gelişmediğini, okula, arkadaşlarına ve öğretmenine alışma sürecinde olduğunu anımsayalım."
İsimlikler ile kendi isimlerini söyleme-bulma, arkadaşının ve öğretmeninin ismini söyleme çalışmalarına devam edilmesi. (Kendini ifade edebilme, kendini ve başkasını tanıtabilme. Topluluk önünde konuşabilme)
"Kız ve Erkek isimlikleri farklı renklerden oluşturulması sınıfta kaç kız kaç erke olduğuna ilişkin grafik oluşturmada kullanılabilir."
Selamlaşma; “ Günaydın, Nasılsınız? Teşekkür ederim.” Konuşma diyaloğunun gerçekleştirilmesi.
Öğrencilerinize tatilde neler yaptığınızı anlatın. Öğrencilerinizin de neler yaptıklarını anlatmalarını sağlayın. Anlatılanlardan bazı durumların canlandırmasını yaptırın. (Sınıfınızda şeker bulundurmanızın yararı olabilir.)
Hayat Bilgisi
KONU: Bakımlıyım, sağlıklıyım.
KAZANIM: Kişisel bakımını sağlamak için yapabileceklerini belirler.
KİŞİSEL NİTELİKLER: Kişisel niteliklerden öz saygı üzerinde durulacak. Okula gelmeden önceki ve okuldaki kişisel bakım üzerinde durulacaktır.
Merak Uyandırma: Öğrencilere aşağıdaki videolardan seçilen biri seyrettirilir.
Sabah kalkınca; https://www.youtube.com/watch?v=g7ykO5xKUg8
https://www.youtube.com/watch?v=gJiyIO4EbeY
Temizlik; https://www.youtube.com/watch?v=kBwttcbHC0A
https://www.youtube.com/watch?v=Lo7c1oBoXfg
https://www.youtube.com/watch?v=8FGA-56fMmc
Bilmece;
Bilmece bildirmece el üstünde kaydırmaca.
Tekerleme:
Sağ elimde beş parmak,
Sol elimde beş parmak
Say bak, say bak, say bak.
Hepsi eder on parmak.
Sen de istersen saymak
Say bak, say bak, say bak.
Hepsi eder on parmak.
Bu tekerleme aynı zamanda şarkı olarak öğretilir. Matematik dersinde ritmik sayma ile ilişkilendirilir.
İlgiye odaklama: Öğrencilerinize seyretikleri video ve kişisel bakımla ilgili hazırladığınız resim kartlarını gösterin, kitaplardan ve bulduğunuz görsellerden yararlanarak sorular sorun ve cevaplamalarını sağlayın.
Neler görüyorsunuz? Gördüklerinizi anlatır mısınız?
Neler yapıyorlar? Sizler nasıl yapıyorsunuz?
Öğrenme deneyimi: Resimleri incelemeleri hangi durumu kendilerinin ne zaman yaptıklarını birbirilerine ikili, dörtlü gruplar oluşturarak anlatmalarını sağlayın.
Sunum için, çalışma kâğıdındaki resimleri makas ile kesmelerini, kestikleri resimleri A4 kâğıdına uygun sıra ile yapıştırmalarını isteyin.
Deneyim paylaşımı: Hazırladıkları kâğıtları küçük ve büyük grup içinde anlatmalarını isteyin. Çalışmalarını panoda sergilemelerini sağlayın.
Çalışma Kâğıdı,
http://ekampus.orav.org.tr/file/48439/IV HAFTA Resim.docx
Türkçe ( ilkokuma-yazma)
Amaç: Seslerin okunuşunu ve yazılışını öğrenir. Okunaklı ve güzel yazı yazma becerisi kazanır.
E- e – L - l seslerinin okunuş ve yazılışları tekrar edilir. Seslerden hece ve kelimeler türetilir. ( el, ele, elle ) gazete ve dergi başlıklarından “E-L-e-l” harfleri kesilerek bir kutuda toplanır. Toplanan harfler ile Bireysel, ikili ve grup ile hece ve kelimeler oluşturma çalışması yaptırılır.
A – a – T - t seslerini tanıma okuma ve yazma çalışmaları yaptırılır. Seslerden hece ve kelimeler türetilir. ( el, al, Ela, Talat, at, Ata, ala, ele, elle, atlet, vb ) gazete ve dergi başlıklarından sırası geldikçe verilen “A - a – T – t ” harfleri kesilerek bir kutuda toplanır. Toplanan harfler ile Bireysel, ikili ve grup ile hece ve kelimeler oluşturma çalışması yaptırılır. Oluşturulan heceler, kelimeler cümleler okunur ve yazdırılır. Yazma sırasında öğrencilerin sesleri söylemelerine, söylediğini yazmasına, kalemin rahat ve düzgün tutmasına, kâğıdı doğru tutması ve kırıştırmadan kullanmasına dikkat edilmesi,
İzlenecek Videolar:
A sesi https://www.youtube.com/watch?v=hmw05533CzY
T sesi https://www.youtube.com/watch?v=5PvZL-FXHqw
Çalışma Kağıtları:
http://ekampus.orav.org.tr/file/48440/A - a harfi.pdf
http://ekampus.orav.org.tr/file/48441/T- t harfi (2).pdf
http://ekampus.orav.org.tr/file/48442/E - e harfi.pdf
http://ekampus.orav.org.tr/file/48443/L - l harfi.pdf
Kelime – Hece – Harf Kartonu
E - e | A - a | L - l | T - t |
el | al | ele | at |
ala | ata | ||
lala |
her öğrenci için ayrı ayrı A4 büyüklüğünde kartondan hazırlanır. öğrenilen harfler, oluşturulan hece ve kelimler öğrencilere ezbere kratondaki boşluklara yazdırılır. Daha sonrz kartondan okuma ve kelime bulma çalışmaları sırasında kullanılır.
Matematik
Çevrelerindeki nesnelerin saydırılması belirtilen kadarının gösterilmesi.
Rakamların Yazılışı
1 rakamı http://ekampus.orav.org.tr/file/48444/1 Rakamı.pdf
2 rakamı http://ekampus.orav.org.tr/file/48445/2 Rakamı.pdf
3 rakamı http://ekampus.orav.org.tr/file/48446/3 Rakamı.pdf
** Bu sene uyum haftasında bazı okullara ulaşmayan kitapçıkların Linkleri aşağıdadır.
İşinize yarayacağı düşüncesindeyim. Faydalanmanızı öneririm .
http://ttkb.meb.gov.tr/dosyalar/kitaplar/1sinif_ogretmenkitabi.pdf
http://ttkb.meb.gov.tr/dosyalar/kitaplar/1sinif_calismakitabi_I.pdf
http://ttkb.meb.gov.tr/dosyalar/kitaplar/1sinif_calismakitabi_II.pdf
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Ders Planı
1 >> HAYAT BİLGİSİ >> OKUL HEYECANIM >> A.1.8. Kişisel bakımını sağlamak için yapabileceklerini belirler.
1 >> Matematik >> Doğal Sayılar >> Rakamları okur ve yazar.
1 >> Türkçe >> Dinlediğini Anlama >> 17. Duyduğu seslerle harfleri eşleştirir.