Yılı Sonu Etkinlikleri 8 Basit Çalışma
Her öğretim yılı sonunda öğretmenlerin birçoğu duygularını kontrol etmekte zorluklar yaşarlar. Yaklaşan yaz tatilinin planlarının yapılması veya yapılamaması. Öğrencileri hakkında düşüncelerini gerçekleşmesi veya gerçekleşmemesinden dolayı yaşanan üzüntü. Yıl sonu idari görevleri tamamlama telaşı. Aynı öğrenme ortamında kullanılmasından dolayı gerekli gereksiz malzemelerin nasıl ayrıştırılacağı, sınıfı bir sonraki öğretim yılına hazırlama kurgusu. Öğretim yılı sonuna yaklaşırken öğretmenlerin kendilerini bitkin hissetmeleri.
Bu zor öğretim yılı sonunda eğlenceli ve anlamlı etkinlikleri hazırlamak zaman gerektirir. Bazen aceleyle notları tamamlarken öğrencilerin sizi rahatsız etmemesi için bir çizgi film koymak işin en kolayıdır.
Okulun son günlerini daha eğlenceli hale getirmek için aşağıdaki etkinlikleri uygulamanızı öneririm. Hem planlaması kolay hem de sizlerin diğer işlerinizi halletmeniz için zaman ayırmanızı sağlayacaktır.
Yıl Sonu Etkinlikleri
1. Öğrencilerin Gelecek Yıla Mektubu
Öğrencilerin gelecek yıl bu sınıfta okuyacak ve bir üst sınıfta olacak öğrencilere önerilerde bulundukları bir mektup yazmalarını istemek.
Nasıl bir sınıf hayal ediyorlar, sınıf içinde birbirlerine nasıl davranmaları gerektiği, derslerin nasıl işlenebileceği gibi konularda kendilerine ve öğretmenlerine öneriler yazmaları istenebilir.
Öğrenciler yazma etkinliğinde öğretmenler, düşüncelerini organize etmelerine yardımcı olarak gelecek yıl bu sınıfta olacak öğrenciler için iyi bir model olabilmek adına bir mektup yazmaları sağlanabilir. Bu çalışma ile aynı zamanda öğretmen olarak, kendiniz ve yaptığınız öğretim hakkında bilgi sahibi olursunuz.
2. Yılın Yansıması Soruları
Öğrencilerin kendilerine sorular sorarak geçmiş öğretim yılı yansıtmalarını sağlamak. Bu çalışmada öğrencilerin kendilerine yönelttikleri soruların yansıtma soruları olmaları konusunda rehberlik ediyor olmalıyız.
Örneğin:
- Eğer, okulda bir şey değiştirmek isteseydin, neyi değiştirmek isterdin?
- Hoşunuza giden okuduğunuz 3 kitap ismi nedir?
- Bu yıl en iyi yaptığınız şeyler nelerdir?
- Bu yıl yaparken en çok zorlandığınız şeyler nelerdir?
- Derslerin daha güzel geçmesi için neler olmalı?
- Arkadaşlarınızla birlikte yaptığınız en güzel şeyler nelerdir?
- Öğretmeninizden bir şey istediğinizi düşünün, sizi yanıtlarken neyi farklı yapmasını isterdiniz?
- Öğretmeninizin sizden bir şeyler istediği zamanları düşünün, yine bir şey istemiş olsa bu defa neyi farklı yapardınız?
- Bu yıl bu okuldaki birilerinin sizin için yaptığı en güzel şey neydi?
Bir öğretim yılının yansıtılmasına ilişkin soruları kendiniz veya öğrencilerinizle birlikte çoğaltabilirsiniz?
Öğrencilere sorgulanmak üzere herhangi bir yöntemi konuşan ve yansıtan öğrencilerin olması, gayet iyi olur. Bu aşamada belki de canlandırmalardan / dramatizasyondan yararlanabilirsiniz.
3. Gelecek Yıl Okunacak Sınıfa Alan Gezisi
Öğrenciler ile birlikte gelecek eğitim-öğretim yılında devam edeceğiniz sınıf kademesine bir ziyaret yapabilirsiniz. Eğer 2. sınıf iseniz 3. sınıflardan birisini ziyaret etmek gibi. Bu çalışmayı bir üst sınıftan sınıfınıza konuk çağırarak da gerçekleştirebilirsiniz. Örneğin, bir 3. sınıf öğrencisi almak gibi.
Öğrencilerinize bir sonraki sınıftaki öğrenciler ile konuşmaları için fırsat sağlamak. Öğrencilerin dersler ve sınıf kuralları üzerinde konuşmalarının sağlanması. O sınıfın fiziksel yönden incelenmesi, gözlemlenmesi. O sınıftaki öğrencilerin, kendilerinin fiziksel, duygusal olarak incelenmesi, gözlemlenmesi. Yapılan gözlem ve incelemelerinin daha sonra kendi sınıflarına geldiklerinde konuşulması daha verimli olacaktır.
4. Yazın Yapılacak İşler Listesi
Öğrencilerin yaz aylarında nasıl bir yerde ve nasıl bir tatil geçirmelerine ilişkin hayal kurmaları istenir.
Hayal ettikleri bu yerde tatil geçirirken yanlarında neler bulundurmak istedikleri. Nasıl bir kitap okumaları, nasıl bir araştırma veya inceleme yapmaları gerektiği, ne tür oyunlar, şarkılar ve resimler hazırlamalarına ilişkin bireysel planlama yapması ve yapılacak işlerin listesinin hazırlaması istenir.
5. A’dan Z’ye Bir Yılımız
Öğrencilerden, öğretim yılı boyunca öğrenilen şeylerin her birisini alfabenin bir harfi ile yazmaları istenir.
Bu etkinlik için hiçbir hazırlığa gerek yoktur. Ders yılı içinde de yapabileceğiniz bir etkinlik olduğu için deneyim kazandıklarından rahatlıkla yapabileceklerdir.
Bazı harflerin kolaylıkla doldurulduğunu göreceksiniz? Ç: Çarpma, M: Mektup,… Ancak bazı harfler için biraz daha fazla yaratıcılık gerektiğini göreceksiniz.
Bu eğlenceli bir aktivitedir ve sınıfla birlikte de yapılabilir. Ayrıca öğrenciler bireysel ve küçük gruplar halinde de bu etkinliği yapabilirler.
6. Yılın Başlangıcı ile Yılın Sonunu Karşılaştırın Yansıma
Öğrencilerinize bireysel olarak A4 kâğıt üzerine çizilmiş olan Venn Şemasını veriniz. Öğrencilerin bireysel olarak yılın başlangıcında neleri yapabildiklerini, yılın sonunda neleri yapabildiklerini bir süre hayal etmelerini, hayal ettiklerini birbirlerine anlatmalarını daha sonra anlattıklarını A4 şemasına yazmalarını isteyin.
Bu etkinlik sürecinde; Öğrencilerin, kendinin ve arkadaşlıklarının davranışlarının nasıl değiştiğini, neler öğrendikleri ve bunlarla birlikte daha güzel olan şeylerin hepsini düşünmelerini isteyin.
Öğrencilerin, bu çalışmada neleri iyi yapmış olduklarını, ilerlemelerini ve daha iyi nasıl geliştiklerine ilişkin yansıtmalarına fırsat verir.
Nasıl Yapılır: Venn şeması tamamladıktan sonra, öğrencileriniz bu bilgileri kullanarak öğretim yılı boyunca kendinde oluşan değişiklikler hakkında kısa bir paragraf yazmaları veya resim yapmalarını isteyebilirsiniz.
Daha sonra büyük grup ile çalışarak sınıfınızın Venn şemasını doldurabilirsiniz. Venn şemasında yazılanlara bakarak, kendisine ilişkin kısa bir yazı yazmaları veya resim yapmaları istenebilir.
7. Bu Yılın En iyi İlk 10 listesi
Öğrencilerinizle birlikte yıl boyunca okulda yaptığınız ve onların en iyi yaptıkları 10 şeyin bir listesinin oluşturulmasını isteyebilirsiniz. Bu etkinlik bireysel, küçük grup etkinliği veya sizin ihtiyaçlarınıza bağlı olarak bütün sınıf etkinliği olabilir.
Bu etkinlik aynı zamanda üzerinde yalnızca 1’den 10’a kadar rakamların olduğu bir kâğıt veya bir levha kullanılarak öğrenciler tarafından tamamlanabilir.
8. Bir Dersin Grup Olarak Canlandırılması
Öğrencilerinizi gruplar haline gelmelerini isteyin. Bu yıl içinde en keyif aldıkları bir anı grup olarak nasıl canlandıracaklarını düşünmelerini ve hazırlanmalarını isteyin. Bu canlandırmalarda ders, oyun, şarkı, resim,… onlara fikir veren başlıklar olabilir. Öğrencilerinizin hazırlamış oldukları çalışmayı grup olarak sınıfa sunmalarını sağlayın. Sunum sonrasında sunumla ilgili izleyenlerin ve kendilerinin konuşmalarını sağlayın.
Öğrencileriniz ile birlikte geçireceğiniz, öğretim yılının son günleri keyifli olsun. Sevgiyle…
Görüntülenme Sayısı:Google.Apis.Requests.RequestError User does not have sufficient permissions for this profile. [403] Errors [ Message[User does not have sufficient permissions for this profile.] Location[ - ] Reason[insufficientPermissions] Domain[global] ]
yusuf ziya abi.sağol.değişik bir çalışma.haftaya 5. maddeyi yapacağım.muğla-seydikemer-kadıköy ilkokulu-saygılarımla
mustafa doğanay arık
3.6.2016
Üstat; Z raporu alarak muhasebeleşmekle kalmıyor, giderler çıktıktan sonra kalanla yatırım planları için temel verileri de görüyoruz. gizli müfredat olarak çaktırmadan öğrencilerin kendilerini yönetme ve kariyer planı yapmaları da cabası. eline yüreğine sağlık.
Sedat Subaşı
8.6.2016
Teşekkür ederim. Herkesin bir türlü muhasebe yapması gerekir öyle veya böyle. Hani ağaç yaşken eğilir derler ya... Tekrar teşekkür ederim.
Yusuf Ziya Güldere
9.6.2016
Son hafta için şahane etkinlikler, aklına sağlık can hocam :)
Buket Akyol
9.6.2016
Merhaba Öğretmenim, Cebimizde olanları ortaya koyalım dedik. Aslında bunları hepimiz biliyoruz. Uygulanması dileğiyle...
Yusuf Ziya Güldere
10.6.2016
Bu yıl en iyi yaptığınız şeyler nelerdir?Çarpma ve bölme...
- Bu yıl yaparken en çok zorlandığınız şeyler nelerdir?Çarpma ve bölme öğretmenim.Öğrenene kadar çok zorlandım.Öğrendikten sonra da çok iyi yaptım.
- Bu yıl bu okuldaki birilerinin sizin için yaptığı en güzel şey neydi?Arkadaşımın kalem vermesi,yiyeceğini paylaşması ve de en önemlisi beni oyuna almaları..
Oyunun ve paylaşma önemli demek ki 8 yaşındaki çocuklar için.Yıl boyunca kim ne verdiyse,hangi arkadaşı oyuna aldıysa ortaya çıktı.Sınıfın yardımsever ve sevilen öğrencileri de belirlendi konuşurken.Bir isim çok geçince:
-Arkadaşınızı neden çok seviyorsunuz?Çevik,spor yapıyor,çalışkan,oyuna alıyor,sevimli,saçları çok güzel,yakışıklı,annesi sınıfa yiyecek getiriyor,paylaşmayı seviyor...
Günceniz için teşekkür ederim .2-E sınıfı olarak karne gününe kadar etkinlikleri uygulamaya devam edeceğiz.
Esin Tufan Özbay
10.6.2016
Merhaba Öğretmenim, uygulamalarınızı paylaştığınız için teşekkür ederim.
Yusuf Ziya Güldere
10.6.2016
Yusuf Hocam Merhaba,
Önerileriniz öğrencilerin öz düzenleme becerilerini geliştirmeye yönelik güzel fırsatlar sunuyor. Üstelik eğlenceli, pratik ve uygulanabilir.
Kaleminize sağlık.
Sonnur Özel
10.6.2016
Teşekkürler
Bisgen
14.6.2016
İlginize ben teşekkür ederim.
Yusuf Ziya Güldere
14.6.2016
Yusuf Hocam,kesinlikle ilham verici bir paylaşım.Sizin gibi öğretmenlerin varlığı insana şevk ve heyecan veriyor.Teşekkürler...
Bülent Pişkin
14.6.2016
Şevk ve heyecanınızın devamlı olması dileğiyle. Paylaşmak güzel şeydir.
Yusuf Ziya Güldere
14.6.2016
Değerli katkılarınız için çok teşekkür ederim..
Yazgı
15.6.2016
Çoğu zamanlar ne yapsak diye çok düşündüğüm oluyor .Bize yol gosteriyorsunuz ışık oluyorsunuz iyiki varsınız.
Linda
16.6.2016
Paylaşımınızdaki etkinliklerin tümünü yapmak isterdim.Engel ise ,velilerin öğrencileri okula göndermeyişi.Liselilerin sınava hazırlanmak için okula gitmeyişleri bizleri de etkiliyor.Ya da ninelerin torunlarını alıp köylerine gitmeleri...Yıllardır bu durum devam etmekte.Çözüm=?
Esin Tufan Özbay
5.9.2016
Merhaba Esin Öğretmenim, İsterseniz bunları sene başında da yapabilirsiniz? Başlıkları değiştirip sene başına uyarlayın. Öğrencilerinize uygulayın. Bakalım sonuç ne olacak?
Yusuf Ziya Güldere
5.9.2016
Teşekkür ederim Yusuf öğretmenim.
ESİN TUFAN ÖZBAY
5.9.2016