Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
"Bütün,Yarım, Çeyrek" Kesirler - Etkinlik 5 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

"Bütün,Yarım, Çeyrek" Kesirler - Etkinlik

 "Bütün, Yarım, Çeyrek" kavramını nasıl öğretebiliriz?

 https://vimeo.com/199656385

Bazı yerlerde açılmadığı için üsteki yüklemeyi yaptım.

https://www.youtube.com/watch?v=Z-0OejAseTQ

 

Etkinlik adı:Kesir (Bütün, yarım, çeyrek)

Araçlar: A4 kâğıdı, Boya kalemi, “Geometrik şekiller”

Amaç: Tam, yarım ve çeyrek kavramını öğrenir.

Nasıl işleriz; Öğrencilere etkinlik için hazırlanan malzemeleri  (A4 Kâğıdı, boya kalemi )sıralarının üzerine koymaları söylenir.

1.Aşama: (Bütün)

Öğrencilere; Bu kâğıdı benden isteseniz nasıl istersiniz? Sorusu sorulup konuşmaları sağlanır. Bütün kavramını buldurmak için; önlerinde bulunan kâğıt için, ‘Parçalanmış mı? Buruşmuş mu? Yırtılmış mı?' gibi sorular sorulur.

Bütün ” kavramını kendi ifadeleri ile açıklamaları sağlanır.

2.Aşama: ( Yarım)

A4 kâğıdının yatay olarak önlerinde düzeltmeleri istenir. Kâğıdın bir yan kenarından tutarak diğer yan kenarının üzerine gelecek şekilde ikiye katlamaları istenir. İki kenarın aynı hizada olması gerektiği söylenir, aynı hizaya getirilen iki kenar birleştirilir. Kâğıdın orta kısmı elimizle düzeltilerek bir kenar oluşturulur. Kâğıdın bir yüzeyi boyanır. Kâğıdın tamamı açılarak kâğıdı incelemeleri istenir.

Öğrencilere;

  • Buraya kadar neler yaptık? Kim anlatmak ister?
  • Kâğıdı neden katladık?
  • Katlayınca neler oldu?
  • Kâğıdı açtığımızda neler gördük?
  • Kaç parçaya ayrılmış?
  • Boyadığınız parçayı; Ben, sizden nasıl isteyebilirim?
  • Ne elde etmiş olduk?
  • Bu her bir parçaya ne diyebiliriz?
  • Bir bütünde kaç yarım parça vardır?

 Sorular sorularak konuşmaları sağlanır.

“ Yarım” kavramını kendi ifadeleri ile açıklamaları sağlanır.

3.Aşama: ( Çeyrek)

A4 kâğıdını katlanmış olarak önlerine getirmeleri istenir. Kâğıdın kısa kenarından tutarak diğer kısa kenarının üzerine gelecek şekilde ikiye katlamaları istenir. İki kenarın aynı hizada olması gerektiği söylenir, aynı hizaya getirilen iki kenar birleştirilir. Kâğıdın orta kısmı elimizle düzeltilerek bir kenar oluşturulur. Kâğıdın yeni oluşan yüzeyini boyamaları istenir.  Kâğıdın tamamı açılarak kâğıdı incelemeleri istenir.

Öğrencilere;

  • Buraya kadar neler yaptık? Kim anlatmak ister?
  • Kâğıdı neden katladık?
  • Katlayınca neler oldu?
  • Kâğıdı açtığımızda neler gördük?
  • Kaç parçaya ayrılmış?
  • Boyadığınız parçayı; Ben, sizden nasıl isteyebilirim?
  • Ne elde etmiş olduk?
  • Bu herbir parçaya ne diyebiliriz?
  • Bir bütünde kaç çeyrek parça vardır?
  •  Sorular sorularak konuşmaları sağlanır.

“ Çeyrek” kavramını kendi ifadeleri ile açıklamaları sağlanır.

Öğrencilere, çalışma tamamlandıktan sonra bu çalışmayı daha farklı nasıl yapabilirsiniz? Sorusu sorularak konuşmaları sağlanır. İkili veya dörtlü gruplar halinde çalışılır. Çalışmalarını küçük ve büyük grupta anlatmaları istenir.

Not: Boyanmış yerlere okuma yazma öğrendikten sonra bütün, yarım, çeyrek olarak yazdırılabilir.

Ne işimize yarar; 

Çevresinde bulunan nesneleri bütün, yarım,çeyrek kavramlarına göre karşılaştırabilir. Yiyeceği bir şeyi isterken veya paylaşırken öğrendiği kavramlarını kullanır. Geometrik şekilleri tanımasına yardımcı olur.

Simetri oluşturma, kâğıt katlama becerisi gelişir.

Değerlendirme;

  • Yemekte ekmeğin ne kadarını yiyebildin?
  • Kesilmiş olarak verilen, Geometrik şekillerin yarım ve çeyreklerinin buldurulup, boyanması.
  • Farklı yaptığı çalışmayı anlatması.

Öğrenciler nasıl sorular sorabilir? Olası cevaplar neler olabilir?

  • Başka kalem ile boyasam olur mu?
  • Katladığım yerleri de çizebilir miyim?
  • Olmuş mu? Sorusuna  -Sence? / Yaptığını arkadaşına anlatmak ister misin?/Arkadaşının nasıl yaptığını dinlemek ister misin?/ Daha farklı nasıl yapabilirsin?/ Yaptığını diğer arkadaşlarının duyması için bize anlatmak ister misin?

Bu etkinliğe ilişkin önerilerinizi yorum olarak yazar mısınız?

Önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.

İyi çalışmalar.

  • Bir sonra ki etkinlik; “Geometrik Şekiller ile (bütün, yarım, çeyrek) kavramı”

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

Ders Planı

1 >> Matematik >> Doğal Sayılar >> Yarım ve bütün arasındaki iliskiyi açıklar.