Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Sınıfta Teknoloji: Gamification - Oyunlaştırma 3 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Sınıfta Teknoloji: Gamification - Oyunlaştırma

Gamification İngilizce game (oyun) ve education (eğitim) kelimelerinin birleştirilmesiyle oluşturulmuş yeni bir akımın adı aslında. Türkçeye tam çevirisi olamayacağı için oyunlaştırma gibi kelimeler kullanılıyor.

Asıl amaç oyun öğlerini kullanarak etkinliklerle eğitim ortamı oluşturmak. Tam olarak örneklerinin ortaya çıkması zaman alacak gibi görünse de bazı örnekler çok ilgi çekici.

örnek vermek gerekirse Kahoot bu uygulamalardan biri. Sınıfta teknoloji kullanımında her öğrencinin veya bir grup öğrencinin kendi tablet, bilgisayar veya telefonları ile oynayabileceğiniz bir tür oyun ortamı sunuyor.

Öğretmen olarak siz Kahoot’a önceden girip en fazla 4 seçenekli sorular oluşturuyorsunuz veya var olanlardan birini seçiyorsunuz. Türkçe etkinlik sayısı biraz az ama ileride artacaktır.

Örnek olarak ben bir tane hazırladım.

https://play.kahoot.it/#/k/b306d67e-bd89-46df-8132-b24c3ba557db/intro

Sınıfta linki açtığınız zaman şöyle bir safa gelecek sayfanın üzerinde yazan numara öğrencilerin giriş yapabilmeleri için gerekli pin kodu.

Öğrenciler https://kahoo.it adresine girdiklerinde ise aşağıdaki gibi bir ekranla karşılaşacaklar.

 

Pin numarasını girdiklerinde bir isim belirleyin yazısı çıkacak. İsmi girdiklerinde ise oyuna başlamaya hazır olacaklar. Oyunu başlattığınızda sorular gelmeye başlayacak. Sorular her zaman öğretmen ekranında görülüyor, cevapların şekilleri ise öğrencideki aletlerde

.

Alim Keskin'in hazırladığı kulanım video

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...