Sınıfta Teknoloji: Gamification - Oyunlaştırma
Gamification İngilizce game (oyun) ve education (eğitim) kelimelerinin birleştirilmesiyle oluşturulmuş yeni bir akımın adı aslında. Türkçeye tam çevirisi olamayacağı için oyunlaştırma gibi kelimeler kullanılıyor.
Asıl amaç oyun öğlerini kullanarak etkinliklerle eğitim ortamı oluşturmak. Tam olarak örneklerinin ortaya çıkması zaman alacak gibi görünse de bazı örnekler çok ilgi çekici.
örnek vermek gerekirse Kahoot bu uygulamalardan biri. Sınıfta teknoloji kullanımında her öğrencinin veya bir grup öğrencinin kendi tablet, bilgisayar veya telefonları ile oynayabileceğiniz bir tür oyun ortamı sunuyor.
Öğretmen olarak siz Kahoot’a önceden girip en fazla 4 seçenekli sorular oluşturuyorsunuz veya var olanlardan birini seçiyorsunuz. Türkçe etkinlik sayısı biraz az ama ileride artacaktır.
Örnek olarak ben bir tane hazırladım.
https://play.kahoot.it/#/k/b306d67e-bd89-46df-8132-b24c3ba557db/intro
Sınıfta linki açtığınız zaman şöyle bir safa gelecek sayfanın üzerinde yazan numara öğrencilerin giriş yapabilmeleri için gerekli pin kodu.
Öğrenciler https://kahoo.it adresine girdiklerinde ise aşağıdaki gibi bir ekranla karşılaşacaklar.
Pin numarasını girdiklerinde bir isim belirleyin yazısı çıkacak. İsmi girdiklerinde ise oyuna başlamaya hazır olacaklar. Oyunu başlattığınızda sorular gelmeye başlayacak. Sorular her zaman öğretmen ekranında görülüyor, cevapların şekilleri ise öğrencideki aletlerde
Alim Keskin'in hazırladığı kulanım video
Görüntülenme Sayısı:Google.Apis.Requests.RequestError User does not have sufficient permissions for this profile. [403] Errors [ Message[User does not have sufficient permissions for this profile.] Location[ - ] Reason[insufficientPermissions] Domain[global] ]
Volkan Hocam, teknolojiye hakim olmak, onu mesleki tecrübelerde kullanmak amaçlara ulaşmada çok etkili bir yöntem.Paylaşımınız çok güzel ve ufuk açıcı...Teşekkürler...
Mustafa MUĞULBEYLİ
18.5.2015
Bir İngilizce öğretmeni olarak çokfaydalanacağımı dusunuyorum. Teşekkürler
kamuran sungur
8.7.2015