Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
MUTLU YILLAR

MUTLU YILLAR

 

Mutlu Yıllar

Bu gün dünyayı istediğin bir renge boya
Rengârenk batan günü al karşına
Bir renk de kendinden kat
Çocuklar gibi saf, temiz ve berrak
Kapat gözlerini bir hikâye yarat
Vazgeçme hissedilir biraz da sıcaklığını kat
Kalbindeki elleri bırakma sıkıca tut
Çünkü varlıktır sevgiye en güzel kanıt
Yalnızlığın saltanatını sür, sür ama
Birikmiş sevginden, herkese bir parça ver
Bir tebrik, bir arama bin umuttur insana
Mutlu yıllar, mutlu yıllar sana …

Can YÜCEL

"ANADOLU BEŞİK" 6. Sınıf Sosyal Bilgiler DOSTLARI

"ANADOLU BEŞİK" 6. Sınıf Sosyal Bilgiler DOSTLARI

Sosyal Bilgiler Dostları Merhaba...

Hazırlamış olduğum "Anadolu Beşik" adlı etkinliği geçen hafta 6. sınıflarda uyguladım.Yorumlarınızla bu etkinliğe katkılarınızı bekliyorum.

Şimdiden teşekkürler…   

 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ

"ANADOLU BEŞİK"

 Ders: Sosyal Bilgiler

Sınıf: 6

Kazanım: Anadolu ve Mezopotamya’da yaşamış ilk uygarlıkların yerleşme ve ekonomik faaliyetleri ile sosyal yapıları arasındaki etkileşimi fark eder.

Süre: 80 dk.

İŞLENİŞ

I- MERAK UYANDIRMA :

"ROCK SINIFI" adlı müzik albümünden, "İlk Çağda Anadolu Uygarlıkları / Replikas, Cahit Berkay " adlı  şarkı dinletildi. http://www.youtube.com/watch?v=HnmUt-PVOH8

Sosyal Bilgiler Dostları - 8. Sınıf TC İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük “Rotamız Milli Beraberlik, Parolamız Tam Bağımsızlık” etkinliği

Sosyal Bilgiler Dostları - 8. Sınıf TC İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük “Rotamız Milli Beraberlik, Parolamız Tam Bağımsızlık” etkinliği

Öğretmen Akademisi Vakfı’nın GÜZ DÖNEMİ (2011–2012) eKampüs internet sitesi üzerinden Sayın Yusuf Ziya GÜLDERE’nin verdiği Sosyal Bilgiler dersini almaktayım. Bu ders doğrultusunda; Yasemin ERDİNÇ ve Ela TOPÇU öğretmenlerimle beraber “Rotamız Milli Beraberlik, Parolamız Tam Bağımsızlık” etkinliğini planladık. Etkinliğimizin temelini Yasemin öğretmenimizin yaratıcı zekâsı atmıştır. Biz bu sağlam temel üzerine Ela öğretmenimle birlikte birkaç kat atma şansı bulduk. Etkinliğimizi geliştirirken çevre şartları, okul imkânları, sınıf düzeyleri gibi ihtimalleri düşünerek, çok boyutlu olarak tasarladık.  Planladığımız etkinliği sınıfımda uyguladım Yorumlarınızla bu etkinliğe katkılarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler…   

ÖĞRETMEN AKADEMİSİ VAKFI

SOSYAL BİLGİLER DERSİ

"Rotamız Milli Beraberlik, Parolamız Tam Bağımsızlık"

Hazırlayanlar: Yasemin Erdinç /Ahmet Gündüz / Ela Topçu

 Ders: T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük

Kazanım: Mustafa Kemal'in Millî Mücadele'nin hazırlık döneminde yaptığı çalışmalan millî bilincin uyandırılması, millî birlik ve beraberliğin sağlanması açısından değerlendirir.

Süre: 80 dk.

İŞLENİŞ:

 I- Merak Uyandırma

1. İhtimal: Bir ipe mandallarla kâğıtlar asılır. Kâğıtlarda İstanbul, Bandırma Vapuru, Samsun, Havza, Amasya-Amasya Genelgesi-Erzurum-Erzurum Kongresi- Sivas-Sivas Kongresi, Amasya Görüşmeleri – Ankara yazılmıştır. Sınıfa girince bu ip tahtanın olduğu tarafa bir uçtan bir uca asılır. Öğrencilere “bu ipi buraya niçin asmış olabilirim?” sorusu yöneltilir. Gelen cevaplardan sonra bu derste M. Kemal’in Milli Mücadele’yi başlattığı sürecin işleneceği belirtilir.

2. İhtimal: Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’dan Ankara’ya kadar yaptığı yolculuğunun rotasını gösteren slâyt, gençlik marşı eşliğinde izletilir. Öğrencilere “bu slâyttan edindiğiniz izlenimler nelerdir?” sorusu yöneltilir. Gelen cevaplardan sonra bu derste M. Kemal’in Milli Mücadele’yi başlattığı sürecin işleneceği belirtilir.

  

 

"bir tahta ve bir sınıf yeter!"

"bir tahta ve bir sınıf yeter!"

Bugünkü Cumhuriyet gazetesinin pazar ekini okurken bir tahta ve bir sınıf yeter başlıklı haber dikkatimi çekti. Haberi okuduktan sonra internette biraz araştırma yaptım ve bazı bilgilere ulaştım. Bunları sizinle paylaşmak istedim...

Tüm dünyada konuşulan “Bütüncül Beyin Öğretimi” metodunun uygulayıcısı Felsefe Profesörü James Christopher Biffle, çocuklara eğlenerek öğretmenin yollarını gösteriyor....

Bütünleyici beyin öğretimi metodu nedir?

‘Bütüncül Beyin Öğretimi’nin amacı öğrencilerin beynin tamamını kullanarak ve eğlenerek bilgileri kalıcı bir biçimde öğrenmelerini sağlamaktır.

yazının bu bölümü benim çok dikkatimi çekti bu yüzden paylaşmak istedim.

Bu metodu uygulamak için nasıl koşullar gerekiyor?

Metodu uygulamak için bir tahta ve bir sınıf yeterli… Bu metodu geliştirirken özellikle kalabalık devlet okullarını düşündüm. Sınıflar kalabalık oldukça bu sistemin etkinliği de artar. Çünkü öğrencilerin birbiri ile iletişimine dayanan bu sistemde öğrenci sayısı arttıkça açığa çıkan enerji de artıyor.

yazının tamamını okumak isterseniz aşağıdaki linki tıklayınız...

http://www.hurriyetaile.com/egitim-bolumu/uzman-gorusleri/ogrenmede-tekrar-otoyolu-uygulamasi_11595.html

internet sitesi.. 

www.wholebrainteaching.com

örnek görüntüler...

http://www.youtube.com/watch?v=JJw9mzCtWbk&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=dfS6aNdG0k4&feature=related

bu konuda yorumlarınızı, görüşlerinizi ve katkılarınızı bekliyorum...

Sosyal Bilgiler Dostları - 8. Sınıf TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük - "Kim, Kiminle Birlikte?" etkinliği

Sosyal Bilgiler Dostları - 8. Sınıf TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük - "Kim, Kiminle Birlikte?" etkinliği

Öğretmen Akademisi Vakfı’nın 1. DÖNEM (2011–2012) eKampüs internet sitesi üzerinden Sayın Yusuf Ziya GÜLDERE’nin verdiği Sosyal Bilgiler dersini almaktayım. Bu ders doğrultusunda öncelikle ikişerli gruplara(Yasemin ERDİNÇ-Ahmet GÜNDÜZ) ayrıldık. Grubumuzla beraber bir ders etkinliği planladık. Planladığımız etkinliği sınıfımızda uyguladık. Olumlu veya olumsuz yönleri üzerinde fikir alış verişi yaptık.

Aşağıda Yusuf Ziya GÜLDERE ve Serap BENİBOL öğretmenlerimizin yönlendirmeleriyle, Yasemin ERDİNÇ öğretmenimle beraber hazırladığımız “Kim, Kiminle Birlikte?” etkinliğini görmektesiniz. Yorumlarınızla bu etkinliğe katkılarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler…  

ÖĞRETMEN AKADEMİSİ VAKFI

SOSYAL BİLGİLER DERSİ

Kim, Kiminle Birlikte?

Hazırlayanlar : Yasemin Erdinç /Ahmet Gündüz

 DERS: 8. Sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük

ÜNİTE ADI: Milli Uyanış:Yurdumuzun İşgaline Tepkiler – 2.Ünite

KAZANIM: I. Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin durumunu, topraklarının paylaşılmasını ve işgali açısından değerlendirir. (7. sınıf “ Ülkeler Arası Köprüler” ünitesinin 1. kazanımı “20. yüzyılın başında Osmanlı Devleti ve Avrupa ülkelerinin siyasî ve ekonomik yapısıyla I. Dünya Savaşı’nın sebep ve sonuçlarını ilişkilendirir.”  kazanımı ile ilişkilendirme yapılacaktır. 1. kazanım)

SÜRE: 40 dk

MATERYALLER: Video ses kaydı /görüntüleri , Devletlerle ilgili bilgi kartları

 İŞLENİŞ:

A)    MERAK UYANDIRMA(5 dk)

Tahtaya aşağıdaki tablodaki devletlerin adlarının yazılı olduğu büyük bir kağıt asılır/projeksiyon cihazı varsa bu tablo (Bu dengede durmayan bir terazi şekli de olabilir.) perdeye yansıtılır(Devlet isimleri yanında I. Dünya Savaşı ile ilgili çeşitli görseller de bulunur).Öğrencilere, “Burada yazanlar size ne ifade ediyor?” sorusu yöneltilir.

İngiltere

               Fransa

Rus Çarlığı

                    ABD

                              İtalya

         Sırbistan

    Karadağ            Belçika

              Japonya    

 Yunanistan