Öğretmen Akademisi Vakfı’nın GÜZ DÖNEMİ (2011–2012) eKampüs internet sitesi üzerinden Sayın Yusuf Ziya GÜLDERE’nin verdiği Sosyal Bilgiler dersini almaktayım. Bu ders doğrultusunda; Yasemin ERDİNÇ ve Ela TOPÇU öğretmenlerimle beraber “Rotamız Milli Beraberlik, Parolamız Tam Bağımsızlık” etkinliğini planladık. Etkinliğimizin temelini Yasemin öğretmenimizin yaratıcı zekâsı atmıştır. Biz bu sağlam temel üzerine Ela öğretmenimle birlikte birkaç kat atma şansı bulduk. Etkinliğimizi geliştirirken çevre şartları, okul imkânları, sınıf düzeyleri gibi ihtimalleri düşünerek, çok boyutlu olarak tasarladık. Planladığımız etkinliği sınıfımda uyguladım Yorumlarınızla bu etkinliğe katkılarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler…
ÖĞRETMEN AKADEMİSİ VAKFI
SOSYAL BİLGİLER DERSİ
"Rotamız Milli Beraberlik, Parolamız Tam Bağımsızlık"
Hazırlayanlar: Yasemin Erdinç /Ahmet Gündüz / Ela Topçu
Ders: T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük
Kazanım: Mustafa Kemal'in Millî Mücadele'nin hazırlık döneminde yaptığı çalışmalan millî bilincin uyandırılması, millî birlik ve beraberliğin sağlanması açısından değerlendirir.
Süre: 80 dk.
İŞLENİŞ:
I- Merak Uyandırma
1. İhtimal: Bir ipe mandallarla kâğıtlar asılır. Kâğıtlarda İstanbul, Bandırma Vapuru, Samsun, Havza, Amasya-Amasya Genelgesi-Erzurum-Erzurum Kongresi- Sivas-Sivas Kongresi, Amasya Görüşmeleri – Ankara yazılmıştır. Sınıfa girince bu ip tahtanın olduğu tarafa bir uçtan bir uca asılır. Öğrencilere “bu ipi buraya niçin asmış olabilirim?” sorusu yöneltilir. Gelen cevaplardan sonra bu derste M. Kemal’in Milli Mücadele’yi başlattığı sürecin işleneceği belirtilir.
2. İhtimal: Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’dan Ankara’ya kadar yaptığı yolculuğunun rotasını gösteren slâyt, gençlik marşı eşliğinde izletilir. Öğrencilere “bu slâyttan edindiğiniz izlenimler nelerdir?” sorusu yöneltilir. Gelen cevaplardan sonra bu derste M. Kemal’in Milli Mücadele’yi başlattığı sürecin işleneceği belirtilir.

"bir tahta ve bir sınıf yeter!"
Bugünkü Cumhuriyet gazetesinin pazar ekini okurken bir tahta ve bir sınıf yeter başlıklı haber dikkatimi çekti. Haberi okuduktan sonra internette biraz araştırma yaptım ve bazı bilgilere ulaştım. Bunları sizinle paylaşmak istedim...

Tüm dünyada konuşulan “Bütüncül Beyin Öğretimi” metodunun uygulayıcısı Felsefe Profesörü James Christopher Biffle, çocuklara eğlenerek öğretmenin yollarını gösteriyor....
Bütünleyici beyin öğretimi metodu nedir?
‘Bütüncül Beyin Öğretimi’nin amacı öğrencilerin beynin tamamını kullanarak ve eğlenerek bilgileri kalıcı bir biçimde öğrenmelerini sağlamaktır.
yazının bu bölümü benim çok dikkatimi çekti bu yüzden paylaşmak istedim.
Bu metodu uygulamak için nasıl koşullar gerekiyor?
Metodu uygulamak için bir tahta ve bir sınıf yeterli… Bu metodu geliştirirken özellikle kalabalık devlet okullarını düşündüm. Sınıflar kalabalık oldukça bu sistemin etkinliği de artar. Çünkü öğrencilerin birbiri ile iletişimine dayanan bu sistemde öğrenci sayısı arttıkça açığa çıkan enerji de artıyor.
yazının tamamını okumak isterseniz aşağıdaki linki tıklayınız...
http://www.hurriyetaile.com/egitim-bolumu/uzman-gorusleri/ogrenmede-tekrar-otoyolu-uygulamasi_11595.html
internet sitesi..
www.wholebrainteaching.com
örnek görüntüler...
http://www.youtube.com/watch?v=JJw9mzCtWbk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=dfS6aNdG0k4&feature=related
bu konuda yorumlarınızı, görüşlerinizi ve katkılarınızı bekliyorum...
Sosyal Bilgiler Dostları - 8. Sınıf TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük - "Kim, Kiminle Birlikte?" etkinliği
Öğretmen Akademisi Vakfı’nın 1. DÖNEM (2011–2012) eKampüs internet sitesi üzerinden Sayın Yusuf Ziya GÜLDERE’nin verdiği Sosyal Bilgiler dersini almaktayım. Bu ders doğrultusunda öncelikle ikişerli gruplara(Yasemin ERDİNÇ-Ahmet GÜNDÜZ) ayrıldık. Grubumuzla beraber bir ders etkinliği planladık. Planladığımız etkinliği sınıfımızda uyguladık. Olumlu veya olumsuz yönleri üzerinde fikir alış verişi yaptık.
Aşağıda Yusuf Ziya GÜLDERE ve Serap BENİBOL öğretmenlerimizin yönlendirmeleriyle, Yasemin ERDİNÇ öğretmenimle beraber hazırladığımız “Kim, Kiminle Birlikte?” etkinliğini görmektesiniz. Yorumlarınızla bu etkinliğe katkılarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler…
ÖĞRETMEN AKADEMİSİ VAKFI
SOSYAL BİLGİLER DERSİ
Kim, Kiminle Birlikte?
Hazırlayanlar : Yasemin Erdinç /Ahmet Gündüz
DERS: 8. Sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük
ÜNİTE ADI: Milli Uyanış:Yurdumuzun İşgaline Tepkiler – 2.Ünite
KAZANIM: I. Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin durumunu, topraklarının paylaşılmasını ve işgali açısından değerlendirir. (7. sınıf “ Ülkeler Arası Köprüler” ünitesinin 1. kazanımı “20. yüzyılın başında Osmanlı Devleti ve Avrupa ülkelerinin siyasî ve ekonomik yapısıyla I. Dünya Savaşı’nın sebep ve sonuçlarını ilişkilendirir.” kazanımı ile ilişkilendirme yapılacaktır. 1. kazanım)
SÜRE: 40 dk
MATERYALLER: Video ses kaydı /görüntüleri , Devletlerle ilgili bilgi kartları
İŞLENİŞ:
A) MERAK UYANDIRMA(5 dk)
Tahtaya aşağıdaki tablodaki devletlerin adlarının yazılı olduğu büyük bir kağıt asılır/projeksiyon cihazı varsa bu tablo (Bu dengede durmayan bir terazi şekli de olabilir.) perdeye yansıtılır(Devlet isimleri yanında I. Dünya Savaşı ile ilgili çeşitli görseller de bulunur).Öğrencilere, “Burada yazanlar size ne ifade ediyor?” sorusu yöneltilir.
İngiltere
Fransa
Rus Çarlığı
ABD
İtalya
Sırbistan
Karadağ Belçika
Japonya
Yunanistan
|