Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
ÜZÜMLÜ-ÇİKOLATALI-CEVİZLİ KURABİYE 7 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

ÜZÜMLÜ-ÇİKOLATALI-CEVİZLİ KURABİYE

DERS:HAYAT BİLGİSİ - TÜRKÇE 

SINIF:2

KONU:YEMEKTEYİZ....BUĞDAY....

KAZANIM:B.2.9. Yemek yerken uyulması gereken görgü kurallarının nedenlerini açıklar

Okuduklarını zihninde canlandırır.

Okuduklarında ne, nerede, ne zaman, nasıl, niçin, ve kim sorularına cevap verir.

Bir etkinliğin veye işin aşamalrını anlatan yönergeleri uygular.

Metinde verilen ipuçlarından hareketle karşılaştığı yeni kelimelerin anlmlrını thmin eder.

Sayfa düzenine ve temizliğine dikkat eder. Yazılarında sözlükten yararlanır. Matematiksel ifadeleri doğru yazar.

Ara Disiplin Kazanımları=İşbirliği yapmayı sever- İletişi sırasında göz teması kurar-Olaylar karşısında yaşadığı duygu ve düşüncelerini belirler-Günlük yaşam becerileri geliştiri( temizlik-beslenme vb.)

SÜRE:40+40 DAKİKA

GEREKLİ MATERYALLER:Plastik tabaklar, peçete, kurabiye malzemeleri....

 MERAK UYANDIRMA: 

Sınıfa öğrencilerden önce girilip onların dikkat edecekleri bir yere kurabiye malzemelri ve fırın konur. Masanın üzerine çukur bir tabak, mutfak önlüğü....

 

İLGİYİ ODAKLAMA:

Bunların ne olduğu ve neler yapılacağı soruldu? 

Bir öğrenciye masadaki malzemeler saydırıldı, başka bir öğrenciye fırın kapağı açtırıldı.....Bunlarla neler yapılacağı ve neden yapılacağı tartışıldı....Bu gün pasta yapacağımızı ama ne yapacağımızı bilmiyorlardı....Evet cevap bu olunca bir sevinç çığlığı geldi....

 

Sınıfımızca (veli-öğrenci) yaptığımız projeyle bağlantılı olarak okuduğumuz kitaplar doğrultusunda (11. Kitapta SÜT’te sınıfımızda sütün yoğurda yolculuğunu aşama aşama yapıp son derste afiyetle ypatığımız yoğrurdu yemiştik...)

Şimdi de 12. Kitap BUĞDAY’da buğdayın-un-kurabiye oluş yolculuğunu görecek hatta bizzat uygulayacak ve sonra da afiyetle yiyecektik...

 

ÖĞRENME DENEYİMİ:

Okuduğumuz kitap BUĞDAY doğrultusunda sorular soruldu.....

Şimdi bir yemek programı çekimi yapacaktık..Sıra buna gelmişti...TV böyle bir program seyredip seyretmedikleri soruldu....Sonra peki şimdi biz ne yapalım dedim...Öğretmenim o zaman bu tarifi yazalım dediler...

Türkçe defterleri açıldı....

Kitabımızın adı=Buğday

Pastamızın adı=Üzümlü-Cevizli-Çikolatalı Kurabiye

Malzemeler= Masadakileri sırasıyla yazdık..Bu arada sb’nin su bardağı olduğunu

Çk’nin çay kaşığı olduğunu 500 gramı...un ile nişasta arasındaki fark....koku için vanilya-limon ve portakal kabuğu-tarçın kullanılacağı....kabartma tozunun kurabiyeleri kabarttığı....bilgileri verildi....

 

HİJYEN nedir..ne yapmalıyız....Sorusuyla tartıştık....Ellerimi sabunladım...

Yapılışı=Malzemeler karıştırılmaya başlandı....Kıvamı nasıl anlayacağımızı sordum...Bakın hala hamur elime yapışıyor....Yapışmaması için ne yaparım...KULAK MEMESİ.....EVET ÇOK GÜLDÜK..AMA NE OLDUĞUNU ÖĞRENDİK....))))))))

Hamur hazırdı...Sıra onlara gelmişti....Şimdi de Hijyen sırası onlardaydı....Eller güzelce ilk önce kızlar sabunladı....Kurabiyelerini yapıp üzerlerini istedikleri gibi –çikolata-ceviz-üzüm- süslediler...

Sonra sıra erkeklere geldi...İlk önce eller.....)))....Sonra kurabiye yapımı...Süsüleme....

Sonra hep birlikte fırına verdik....

Sınıfa...hatta yan sınıfa.... mis gibi kokular yayıldı....

Bu sırada Kurabiyelerin güzel kabarmaları  için onlara Türkçe kitabındaki serbest okuma parçası olan “KUTU KUTU PENSE”yi sırasıyla okuduk...

 

Kurabiyelerimiz pişmek üzereydi....Hayat Bilgisinden “ YEMEKTEYİZ” adlı konumuza geçtik...Önceden getirmelerini söylediğim tabak ve peçetelerini çıkarmaları istendi...TV çekimi devam ediyordu....Sofralarını kurmaları istendi...Sonra yemek yerken neler yapmalıyız...nelere dikkat etmeliyiz...tatışılarak.....görgü kuralları işlendi...

ÜZÜMLÜ-CEVİZLİ-ÇİKOLATALI KURABİYELERİMİZ pişmişti....Hep birlikte yapmıştık...Şimdi onları afiyetle yiyecektik....Komşumuz GÜLAY Öğretmenimizi de davet  ettik....

MATEMATİK DERSİNDE KONU İLE BAĞLANTILI OLARAK 2 ve 3 basamaklı sayıların okunması..adet...tane..paket...para konuları işlendi....

 

DENEYİMİN PAYLAŞIMI: 

Kümelerden  bugün neler öğrendiklerini yazı ya da resimle anlatmaları istendi...5 dakikalık bir süre tanındı...Süre bitiminden sonra kümeler yazdıklarını ya da çizdiklerini paylaştılar.....

ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRMEDE....:

TÜRKÇE

Okuduklarını zihninde canlandırır.

Okuduklarında ne, nerede, ne zaman, nasıl, niçin, ve kim sorularına cevap verir.

Bir etkinliğin veye işin aşamalrını anlatan yönergeleri uygular.

Metinde verilen ipuçlarından hareketle karşılaştığı yeni kelimelerin anlamlarını tahmin eder.

Sayfa düzenine ve temizliğine dikkat eder. Yazılarında sözlükten yararlanır. Matematiksel ifadeleri doğru yazar.

Ara Disiplin Kazanımları=İşbirliği yapmayı sever- İletişi sırasında göz teması kurar-Olaylar karşısında yaşadığı duygu ve düşüncelerini belirler-Günlük yaşam becerileri geliştiri( temizlik-beslenme vb.)

GÖRSEL SUNU: Grup içinde duygu ve düşüncelerini paylaşır ve grupla çalışma sırasında arkadaşlarıyla işbirliği içerisinde çalışır.

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...