Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
4006 TÜBİTAK BİLİM FUARI / PARLAYAN YILDIZLAR ŞENLİĞİ 5 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

4006 TÜBİTAK BİLİM FUARI / PARLAYAN YILDIZLAR ŞENLİĞİ

3 HAZİRAN 2009 YILINDAN...........

2013 .......

4006 TÜBİTAK BİLİM FUARI PROJESİ......

http://www.ttmk.org.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=89:4006&catid=1:latest-news&Itemid=41

  PARLAYAN YILDIZLAR ŞENLİĞİNDE TEK FARK PROJESİNİ ÇOCUĞUN ANNESİYLE ( YA DA BABASIYLA ) SERGİLEMESİ.....

 

PROJE EKİBİ : AYŞEN ÖZNACAR - SAFİYE AYLA BARAN - İLHAN YILMAZ

 

KATILIM

Adana Valisi Sayın İlhan Atış

Adana Seyhan Kaymakamı Sayın İsmail Hakkı Develi

Adana İl Milli Eğitim Müdürü Sayın Abdulgafur Büyükfırat

Adana Seyhan İlçe Milli Eğitim Müdürü Sayın Recep İnce

Adana İl Emniyet Müdürü

Sabancı Üniversitesi Proje Koordinatörü Sayın Neyyir Berktay ( Bu Proje İçin Özel Olarak Geldi )

86 proje 267 öğrenci 267 veli

1500 kişi.......

 

PARLAYAN YILDIZLAR ŞENLİĞİ

 

Çocukların eğitiminde kabul edilen temel ilkelerden biri öğretmen, öğrenci, yönetici ve ailenin/velinin eğitim sürecinde birlikte yer alması ilkesidir. İşleyen bütün sistemlerde sevgi ve motivasyon sistemin sorunlarını çözen en önemli anahtarlardır. İnsan davranışlarına yön vermek isteyen hemen herkesin başvuracağı en güçlü yöntem motivasyon olarak görülmektedir. Yapılan şenlikle Öğrenci, Öğretmen ve Velinin motivasyonunu artırmak ve eğitim sürecinde veli işbirliği ile başarının arttırılması amaçlanmaktadır.

Değişik kaynaklardan aktarıldığına göre; Öğrencilerin başarısızlık nedenleri genellikle ailelerin eğitime olan ilgisizlikleri, öğrencilerin motivasyon eksikliği ve ilgisizliği, okulla ilgili sorunlar, öğretmenin niteliği ile ilgili sorunlar, programla ilgili sorunlar ve sistemle ilgili sorunlar olmak üzere altı başlık altında toplanmıştır. Bazı araştırmalarda;

Nasıl bir okul? Sorusuna; Okul aile işbirliğinin yeni proje ve uygulamalarla geliştirildiği, sosyal ve kültürel etkinliklerin yapıldığı, veli-öğretmen ve okul işbirliğinin teşvik edilmesi gerektiği belirtilmiştir.

 

Nasıl Bir Öğretmen? Sorusuna; öğrencilerinin zekâ alanlarını keşfedip onları geliştirici etkinlikler düzenleyen, öğrencisine güven veren, her öğrencisinin mevcut kapasitesini kabul edip onu geliştirmeye çalışan bir öğretmen olması gerektiği belirtilmiştir.

 

Nasıl Bir Veli? Sorusuna; Okulda ve dışında da çocuklarıyla ilgilenen, kendi yaşam ortamını iyileştiren, okuldaki toplantılara katılan ve öğretmenlerle görüşen, çocuğa düzenli beslenme alışkanlığı kazandıran, eğitim üzerinde destek ve kontrolünü arttırmak isteyen, sonuç olarak eğitimi bir değer olarak görüp eğitime önem veren veli istenmektedir

 

Eğitimdeki başarı ancak eğitim paydaşlarının kendi üstlerine düşen sorumluluğu yerine getirmeleri ile mümkündür. Ailelerin ilgilerinin öğrenci başarısında önemli olduğu vurgulanmalı ve velinin motivasyonun artması ile eğitim sürecine dâhil olacağı ve başarının artacağı göz ardı edilmemelidir.

 

Çocuklarımızın her birinin ilgileri öğrenme şekil ve düzeyleri farklıdır. “HER ÇOCUK FARKLIDIR VE HER ÇOCUK ÖĞRENMEYİ ÖĞRENİR” öğrenme ortamını, kendilerini ifade edebilecekleri ve çeşitli ürünler ortaya koyacakları EĞLENCELİ BİR ŞENLİĞE dönüştürerek;  öğrenci başarısında önemli etkileri olan öğretmen ve velilerin de proje kapsamında aktif hale getirilmesi amaçlanmıştır.

Şenlik Kılavuzu İçin:Parlayan Yıldızlar Şenliği Ana Proje.doc

 

PARLAYAN YILDIZLAR ŞENLİĞİ İLE NELER KAZANDIK?

1- NEYYİR BERKTAY, OKULUMUZUN PARLAYAN YILDIZLARINA GÖKYÜZÜNDEKİ YILDIZLARI DAHA İYİ GÖZLEMLEYEBİLMELERİ İÇİN TELESKOP HEDİYE ETTİ……

2- SEYHAN KAYMAKAMI İSMAİL HAKKI DEVELİ OKULUMUZUN KIZ VOLEYBOL TAKIMINA SPOR MALZEMELERİ HEDİYE ETTİ……

3- SEYHAN KAYMAKAMI İSMAİL HAKKI DEVELİ OKULUMUZDAN 40 ÖĞRENCİNİN ANKARA’YI VE ANITKABİR’İ GÖRMESİNİ SAĞLADI ……

BUNLAR MADDİ YÖNDEN KAZANÇLARDI .........

BUNDAN DAHA ÖNEMLİSİ:

1-ÖĞRENCİLERDE OLUŞAN ÖZGÜVEN,

2-YAPTIĞI BİR ÇALIŞMAYI  BİR ÇOK KİŞİNİN ÖNÜNDE SUNMASI,

3-YETENEK ALANININ TESBİT EDİLMESİNİN SAĞLANMASI,

4-ANNESİ İLE BİRLİKTE TAKIM OLMALARINI SAĞLAMAK,

5-ANNE OLARAK ÇOCUĞUNA NASIL YARDIMCI OLUNACAĞINI FARK ETTİRİLMESİ,

6-ÇOCUKLARIN YAPARAK-YAŞARAK-EĞLENEREK-ÖĞRENEK EĞİTİM SÜRECİNİN İÇERİSİNE ÇEKİLMESİNİ SAĞLAMAK,

7-ÖĞRENCİLERE ŞENLİK HAVASINDA YAPTIKLARI ÇALIŞMALARI SUNMALARI İÇİN FIRSAT VERİLMELERİ,

8-ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ-VELİ İŞBİRLİĞİNİN SAĞLANMASI,

9-ÖĞRETMENLERİN İYİ GÖZLEM YAPMALARINI SAĞLAMAK,

10-ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ-VELİ'NİN MOTİVASYONLARININ SAĞLANMASI,

11-ÖĞRETMENLERİMİZİN PROJE AŞAMALARINI-PROJE BAŞVURULARININ (ULUSAL-ULUSLAR ARASI) NASIL YAPILACAĞININ FARK ETTİRİLMESİ,

12-EN ÖNEMLİSİ ÇOK UZAKLARDAYMIŞ GİBİ GÖRÜNEN HAYAL KABUL EDİLENLERİN;  İSTENİLİRSE - TAKIM OLUNCA YAPILABİLECEĞİNİN GÖSTERİLMESİ

.....................................................................................................................................................................



SADECE BİRKAÇ RESİM......

  

PARYALAN YILDIZLAR ŞENLİĞİNDEN SONRA PARLAYAN YILDIZLARI ORTAYA ÇIKMASINI SAĞLAYAN KAŞİF ÖĞRETMENLERİMİZE DAVUL - ZURNA EŞLİĞİNDE SERTİFİKALARI DAĞITILDI....

 

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...