TEKRAR MERHABA
ARKADAŞLAR TEKRAR MERHABA....
24 EKİM DE İLÇEMDE BİR BAŞKA OKULA GÖREVLENDİRİLDİM...CUMA GÜNÜ GİTTİĞİMDE 1.SINIF OLDUĞUNU ÖĞRENDİM VE O GÜN SINIFA GİRDİM...ELAT GRUBU BİTMİŞ AMA HİÇ BİR ŞEY YOK...EN ÖNEMLİSİ DE KURALLAR HİÇ YOKTU....BENDE ÖNCELİKLE TEKRAR HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE KURALLARA GERİ DÖNDÜM...BU ARADA SINIFIM 35 TANE MİNİ Mİ MİNİ ŞEKER Mİ ŞEKER KELEBEKLERİMDEN OLUŞUYOR...:)
DAHA DA GÜZEL ÇALIŞMALARDA BULUŞMAK DİLEĞİYLE...
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:1
KONU:OKULUMUZDAKİ KURALLAR
KAZANIM:A.1.10.Okul ve sınıf kurallarını belirleme çalışmalarına katılır ve bu kurallara uyar…
SÜRE:40 DAKİKA
GEREKLİ MATERYALLER:RENKLİ KARTONLAR, KURALLARI ANLATMADA YARARLANACAK FOTOGRAF FOTOKOBİSİ, BOYALI KALEMLER, KÜÇÜK KAĞITLAR, YAPRAKLAR, KOLİ BANTI, PLASTİK TABAK, KEÇELİ KALEMLER VE TAHTA KALEMLERİ…..
OKUL KURALLARI ŞARKISI…
MERAK UYANDIRMA:
Sınıfa öğrencilerden önce girilip onların dikkat edecekleri bir yere küçük fotoğraflar ve renkli kartonlar konulur....
Okul kuralları şarkısı açılır…
http://ekampus.orav.org.tr/file/48972/42.Konu_Okul_Kurallari.mp3
İLGİYİ ODAKLAMA:
Bunların ne oldu soruldu? (Öğrencilerin düşüncelerini doğru ya da yanlış olduğunu düşünmeden rahat konuşmalarını sağlayacak ortam hazırlanır. )Düşünceleri tek tek alınır….
Şarkının neyi anlatmış olacağı soruldu ve bu gün işlenecek konumuzun ne olduğu üzerine konuşuldu…
ÖĞRENME DENEYİMİ:
Hangi takımı tuttukları soruldu….cevaplar dinlendi…sınıfımızın da 1-A Takımı olduğu anlatıldı…Takım olarak neler yapabileceğimiz ve takımın önemi öğrencilere soru sorma ve yönlendirme ile bulduruldu..
Konu ile ilgili oluşturulan kartlar üzerinden konuşuldu……(Kartlardaki kız ve erkek öğrencilere işlenen Ela Lale Talat Ata gibi isimler verilerek pekiştirme yapıldı…) ÖRNEK…Lale’nin çöpü çöp kutusuna atması….Kalemini unutan Ela ya Talat ın kalem vermesi DRAMA ettirildi…Birbirimizle konuşurken hangi kelimeleri kullanmamız gerekti oyunlarla anlatıldı…Birlikte oynandı…Her oynanan kart pano da yerini aldı….
En son ders kartlara birlikte bakılacağı ve acaba kartların gülen çiçeğe mi yoksa suratı asık çiçeğe mi gideceğine hep birlikte karar verileceği söylendi….Bunun içinde öğrencilerden yardım istendi…Teneffüslerde bir başka öğrenciyi gözlemlemeleri istendi…Ne yapacakları nelere nasıl bakacakları NET olarak örneklerle anlatıldı.
Hayat Bilgisi kitabımızdan yararlanarak dersimiz işlendi…
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:
En son ders kartlar tek tek okunarak buna takım olarak uyup uymadığımız soruldu…ve kartlar uygun çiçeklere asıldı…
SONUÇ…..İLK GÜNE GÖRE FENA DEĞİL NEDERSİNİZ…EN ÖNEMLİ DÜRÜSTÜK…BU GÜN DÜRÜSTLÜK KAZANDI…J
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...