OKUL EL KİTABI
KENDİ OKULUMA AİT HAZIRLAMIŞ OLDUĞUM OKUL EL KİTABI TASLAĞI.
www.zaferkonakilkokulu.meb.k12.tr |
OKUL EL KİTABI |
2015 |
Değerli Veliler ve Sevgili Öğrenciler…
Bu el kitabı, sizlere akademik programlarımız, değerlendirme süreçlerimiz, günlük programlarımız ve okulun işleyişi ile ilgili bilgiler sunmak için hazırlanmıştır.
Değişime ve gelişime açık, kendine güvenen, katılımcı bireyler yetiştirmeyi gaye edinen, Şht.Zafer KONAK İlkokulu olarak; içinde yaşadığımız toplumun gereği bir takım hak ve sorumluluklarımız bulunmaktadır.
Okuldaki eğitim ve öğretim faaliyetlerinin genel amacı bir ülkenin geleceği olan çocukların bilgi, beceri ve davranış olarak sağlıklı ve verimli şekilde yetişmelerini sağlamaktır.
Amacımız, öğrencilerin dengeli, sorumlu ve içinde yaşadıkları topluma ve dünyaya duyarlı olmalarını sağlamak için onları kendilerine güvenmeye, dürüst olmaya ve başkalarına saygı duymaya teşvik eden ve bu duyguları aşılayan, sürekli gelişen bireyler olmasını sağlamaktır.
Aile içinde başlayan toplumsallaşma sürecinin okulumuzda da sağlıklı bir şekilde devam ettirilebilmesi için, öğrencilerimizin okul kültürünün bir parçası olarak, aynı amaçlar çerçevesinde birleştiğimiz ve yürüdüğümüz bu yolda hep birlikte iletişim halinde olmak ve koordineli çalışmak arzusundayız.
Hazırladığımız bu kitapçık, öğrencilerimize ve siz değerli velilerimize rehber olacaktır.
Gayemiz; iyi İnsan, iyi Vatandaş, iyi Meslek Adamı Yetiştirmektir.
Uzm.Öğr.Murat MINDIZ
Okul Müdürü
İÇİNDEKİLER
- Vizyonumuz............................................................................................................7
- Misyonumuz...........................................................................................................7
- Velinin Hakları........................................................................................................8
- Velinin Sorumlulukları............................................................................................8
- Öğrencinin Hakları.................................................................................................9
- Öğrencinin Sorumlulukları.....................................................................................9
- 1-Kurum Kimlik Bilgileri………………………………………………………..…………………………….10
- 2-Kurumun Genel Özellikleri…………………….…………………………………………………………11
- 3-Personel Bilgileri...…………………………………………………………………………………………..12
3.1. Öğretmen Norm Kadro Bilgileri……………………………………………………………………….14
3.2. Kurumda Çalışan Personel Sayısı………………………………………………………………………14
3.3 Okul Organizasyon Şeması.....................................................................................15
3.4 Personel Listesi.......................................................................................................16
- 4-Öğrenci Bilgileri…………………………………………………………………………………………………19
4.1. Şube ve Öğrenci Sayıları…………………………………………………………………………………..19
4.2. Öğrencilere İlişkin Veriler…………………………………………………………………………………19 - 5-Bina ve Arsa Bilgileri………………………………………………………………………………………….21
5.1. Teknolojik Düzey……………………………………………………………………………………………….22 - 6-Kurullar ve Komisyonlar…………………………………………………………………………………….22
- 7-Kurumun Sosyal-Sportif Faaliyetleri………………………………………………………………….24
- 8-Kurumun Sorunları ve Çözüm Önerileri…………………………………………………………….25
- 9-Bunları Biliyor musunuz?....................................................................................26
- 10-İletişim..............................................................................................................33
VİZYONUMUZ
Evrensel eğitim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda kurumsallaşmış bir okul kimliğine sahip olmak.
MİSYONUMUZ
Atatürkçü düşünce sistemini davranış haline getirmiş, insan haklarına saygılı, demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti´nin, insan hak ve özgürlüklerini evrensel standartlara uydurmasını, geliştirmesini ve korumasını bilen, lider özelliklerine sahip, kendisi, ailesi ve çevresiyle barışık, başkalarıyla iyi ilişkiler kuran, hoşgörülü, paylaşmayı bilen, dürüst, erdemli, mutlu, Vatanına bağlı, gençler yetiştirmektir. Şehit Zafer Konak İlkokulu olarak amacımız okul çevresine ve öğrencilerimize güvenli bir ortamda nitelikli eğitim vermektir. |
VELİNİN HAKLARI
- Çocuğumun eğitimiyle ilgili tüm konularda bilgilendirmek
- Adil ve saygılı davranışlarla karşılanmak
- Çocuğuma okul ortamında nitelikli kaynaklar eğitim ve fırsatlar sunulacağını bilmek
- Okul yönetimine katılmak
VELİNİN SORUMLULUKLARI
- Okul duyuru ve yayınlarını takip edeceğim.
- Aile ortamında fiziksel ve psikolojik şiddete izin vermeyeceğim
- Çocuğumun disiplin kurallarına uyması için gereken önlemleri alacağım
- Okulun düzenleyeceği aile eğitim seminerlerine katılacağım
- Çocuğumun okula giderken o günkü derslere araç ve gereçlerini götürmesini takip edeceğim
- Çocuğumun uyku ve dinlenme saatlerine dikkat edeceğim
- Okul gelişim yönetim ekibi ve okul aile birliği seçimlerine ve toplantılarına katılacağım
- Evde o gün okulda yaptıklarını paylaşarak günün değerlendirilmesini çocuğumla birlikte yapacağım
- Çocuğumun kılık kıyafetine her zaman özen göstermesine sağlayıp düzenli olarak takip edeceğim
- Okumaya, araştırmaya daha fazla zaman ayırması için tv seyretme oyun oynama saatlerine yardımcı olacağım
- Bilgi edinmek ve toplamak amacıyla gönderilen her türlü anket ve formu doldurup zamanında geri getireceğim.
ÖĞRENCİNİN HAKLARI
- Düşüncelerini ifade etmek
- Güvenli bir ortamında bulunma
- Bireysel farklılıklara saygı
- Kendisine ait değerlendirme sonuçlarını zamanında öğrenme ve ilgilerle tartışabilme
- Özel bilgilerinin gizliliğinin sağlanması
- Okul kurallarının uygulanmasında tüm öğrencilere eşit davranılması
- İhtiyaç duyduğu konularda sorumluluk alma
- Akademik ve kişisel gelişimini destekleyecek ders dışı etkinliklere katılma
- Okul yönetiminde temsil etme ve edilme
ÖĞRENCİNİN SORUMLULUKLARI
- Okulda bulunan kişisel haklarını ve kişisel farklılıklarına saygı göstereceğim
- Ders dışı etkinliklere katılarak ve bu etkinliklerden en iyi şekilde yararlanacağım
- Okul kurallarına uyacağım
- Sınıfla belirlediğimiz kurallara uyacağım
- Hiçbir şekilde kaba kuvvete ve baskıya başvurmayacağım
- Okul yönetimine katkıda bulunacağım
- Kılık kıyafetime her zaman özen göstereceğim
- Derslerde dersin akışını ve düzenini bozacak davranışlarda bulunmayacağım
|
|
Duroğlu Beldesi |
|
Şht.Zafer KONAK İlkokulu |
|
Duroğlu Beldesi Merkez-GİRESUN |
|
0454-253 53 47 |
|
0454-253 53 47 |
|
717240@meb.k12.tr |
|
İlkokul |
|
Tam Gün |
|
1939 |
|
92898460 |
|
İngilizce |
|
Murat MINDIZ |
|
Ünal YILDIZ |
|
|
1938 yılında Pınarçukuru , Barçaçakırlı ve Konacık Köyü sakinleri tarafından Duroğlu Mahallesine ahşap , 2 Katlı, 3 derslikli ,1 müdür odası 1 öğretmenler odası ve salondan oluşan Konacık İlköğretim Okulu inşa edilmiştir.Bu yıllarda eğitim- öğretime 1939 yılında tek öğretmenle başlanmıştır.
2014 yılında İlkokul kısmına Müdür ve Müdür Yardımcısı atanmıştır.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
10 |
|
2 (Kullanılan:1) |
|
- |
|
- |
|
|
|
Katı yakıtlı Kalorifer,Belediye elektrik ve su aboneliği. |
|
- |
|
- |
|
49-60 ay Anaokulu 60-66 ay arası İlkokul 1.sınıf |
|
3.1. Öğretmen Norm Kadro Bilgileri |
Sıra No |
Branş Adı |
Ders Saati |
Norm Kadro |
Kadrolu |
Sözleşmeli |
Aylıksız İzinde |
Ücretli/ Görevlendirme |
TOPLAM |
Norm İhtiyaç/ Fazlalık |
1 |
Okul Müdürü |
|
1 |
1 |
|
|
|
1 |
|
2 |
Müdür Yardımcısı |
|
1 |
1 |
|
|
|
1 |
|
3 |
Okul Öncesi Öğret. |
|
1 |
1 |
|
|
|
1 |
|
4 |
Sınıf Öğretmenliği |
|
5 |
5 |
|
|
|
5 |
|
5 |
Türkçe |
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
İlköğretim Matematik |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Fen ve Teknoloji |
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Sosyal Bilgileri |
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Yabancı Dil (İngilizce) |
|
1 |
- |
|
|
|
0 |
1 |
10 |
Din Kül. Ve Ah. Bilgisi |
|
1 |
- |
|
|
|
0 |
1 |
11 |
Teknoloji ve Tasarım |
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
Müzik |
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
Görsel Sanatlar |
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
Beden Eğitimi |
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
Bilişim Teknolojileri |
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
Rehber Öğretmen |
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
|
10 |
8 |
|
|
|
8 |
2 |
|
Kadrolu |
Aylıksız İzinde |
Sözleşmeli |
Görevlendirme |
Ücretli |
Toplam |
İhtiyaç |
Yönetici |
2 |
|
|
|
|
2 |
- |
Öğretmen |
6 |
|
|
|
|
6 |
2 |
Hizmetli |
|
|
1 |
|
|
1 |
- |
Memur |
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
8 |
|
1 |
|
|
9 |
2 |
3.2. Kurumda Çalışan Personel Sayısı |
ŞHT.ZAFER KONAK İLKOKULU ORGANİZASYON ŞEMASI
OKUL MÜDÜRÜ |
OGYE |
ÖĞRETMENLER |
TKY KURUM TEMSİLCİSİ |
MÜDÜR |
SINIF |
ŞUBE |
ZÜMRE |
KULÜP ÖĞRETMENLERİ |
YARDIMCI PERSONEL |
OKUL AİLE BİRLİĞİ |
SINIF AİLE BİRLİĞİ |
ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ |
VELİ TEMSİLCİSİ |
ŞHT.ZAFER KONAK İLKOKUL PERSONEL LİSTESİ
OKUL MÜDÜRÜ |
Murat MINDIZ |
Uzman Sınıf Öğretmeni EYTPE Yüksek Lisans |
MÜDÜR YRD. |
Ünal YILDIZ |
Sınıf Öğretmeni Lisans |
ANASINIFI ÖĞRETMENİ |
Yasemin İLERİ DOĞAN |
Anasınıfı Öğretmeni Lisans |
1/A SINIF ÖĞRETMENİ |
Hüseyin ÇAKIR |
Sınıf Öğretmeni Ön Lisans |
2/A SINIF ÖĞRETMENİ |
Semra SEÇER |
Sınıf Öğretmeni Lisans |
3/A SINIF ÖĞRETMENİ |
Şafak GEZMİŞ |
Sınıf Öğretmeni Lisans |
4/A SINIF ÖĞRETMENİ |
Mustafa SUCU |
Sınıf Öğretmeni Ön Lisans |
4/B SINIF ÖĞRETMENİ |
Ülkü ÖZTÜRK |
Sınıf Öğretmeni Ön Lisans |
HİZMETLİ |
Celal BAY |
Yrd.Hizmetli İlkokul |
HİZMETLİ |
Aysel OKUMUŞ |
Yrd.Hizmetli İlkokul |
2015 Yılı İtibariyle Öğretmenlerin Eğitim Durumu |
|||
Sıra |
Eğitim Düzeyi |
Sayı |
Yüzde |
1 |
Ön Lisans |
3 |
37,5 |
2 |
Lisans |
4 |
50 |
3 |
Yüksek Lisans |
1 |
12,5 |
|
4.1. Şube ve Öğrenci Sayıları |
|
1. Sınıf |
2. Sınıf |
3. Sınıf |
4. Sınıf |
Ana Sınıfı |
TOPLAM |
Şube Sayısı |
1 |
1 |
1 |
2 |
1 |
6 |
Öğrenci Sayısı |
15 |
20 |
22 |
34 |
11 |
102 |
4.2. Öğrencilere İlişkin Veriler |
Yıllara Göre Sınıf Mevcutları |
|
||||||||||||||
İlköğretim 1. Kademe Ortalama Sınıf Mevcutları |
İlköğretim 1. Kademe Ortalama Sınıf Mevcutları |
|
|||||||||||||
2011-2012 |
2012-2013 |
2013-2014 |
2014-2015 |
2011-2012 |
2012-2013 |
2013-2014 |
2014-2015 |
|
|||||||
|
|
|
102 |
|
|
|
102 |
|
|||||||
Öğrenci Sayısına İlişkin Bilgiler |
|||||||||||||||
|
2011-2012 |
2012-2013 |
2013-2014 |
2014-2015 |
|||||||||||
|
Kız |
Erkek |
Kız |
Erkek |
Kız |
Erkek |
Kız |
Erkek |
|||||||
Öğrenci Sayısı |
|
|
|
|
|
|
44 |
58 |
|||||||
Toplam Öğrenci Sayısı |
|
|
|
|
|
|
102 |
İlköğretim 1. Kademe Karşılaştırmalı Öğretmen/Öğrenci Durumu |
||||
Öğretmen |
Öğrenci |
Okul |
İl |
Türkiye |
Toplam Öğretmen Sayısı |
Toplam Öğrenci Sayısı |
Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı |
Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı |
Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı |
6 |
102 |
17 |
21 |
25 |
Sınıf Tekrarı Yapan Öğrenci Sayısı |
||
Öğretim Yılı |
Toplam Öğrenci Sayısı |
Sınıf Tekrarı Yapan Öğrenci Sayısı |
2012-2013 |
98 |
0 |
2013-2014 |
95 |
0 |
2014-2015 |
102 |
0 |
Devamsızlık Nedeniyle Sınıf Tekrarı Yapan Öğrenci Sayısı |
||
Öğretim Yılı |
Toplam Öğrenci Sayısı |
Devamsızlık Nedeniyle Sınıf Tekrarı Yapan Öğrenci Sayısı |
2012-2013 |
98 |
0 |
2013-2014 |
95 |
0 |
2014-2015 |
102 |
0 |
Ödül ve Cezalar |
|||
|
2013-2014 1. Dönem |
2013-2014 2. Dönem |
2014-2015 1. Dönem |
Onur Belgesi Alan Öğrenci Sayısı |
|
|
- |
Teşekkür Belgesi Alan Öğrenci Sayısı |
|
|
17 |
Takdir Belgesi Alan Öğrenci Sayısı |
|
|
32 |
Disiplin Cezası Alan Öğrenci Sayısı |
|
|
0 |
|
Birimin Adı |
Sayısı/Özelliği |
Müdür Odası |
1 |
Müdür Yardımcısı Odası |
1 |
Öğretmenler Odası |
1 |
Anasınıfı |
2 (Ortaokul binasında) |
Yemekhane |
1 |
Kantin |
1 |
Kütüphane |
1 (Ortaokul binasında) |
Çok Amaçlı Salon |
1 |
Arşiv |
1 (Ortaokul binasında) |
Derslik Sayısı |
10 (Kullanılan:5) |
Kazan Dairesi |
1 |
Spor Odası |
1 |
WC sayısı |
4 |
Lavabo sayısı |
7 |
|
|
5.1. Teknolojik Düzey |
Okulumuz Ortaokuldan ayrıldıktan sonra ilk müdür 08/12/2014 tarihinde atanmış ve 19/01/2015 tarihinde müdür yardımcısı atamasıyla yönetim kurulumunu tamamlamıştır.Bu tarihten itibaren ortaokul ile beraber kullanılan bölüm,araç-gereç,oda,sınıf ve evrakların ayrılma çalışmaları başlamıştır.
Araç-Gereçler |
2014 |
2015 |
İhtiyaç |
Masaüstü Bilgisayar |
|
5 |
2 |
Dizüstü Bilgisayar |
|
0 |
2 |
Yazıcı |
|
2 |
1 |
Tarayıcı |
|
1 |
1 |
Tepegöz |
|
- |
- |
Projeksiyon |
|
5 |
2 |
Televizyon |
|
- |
- |
İnternet Bağlantısı |
|
1 |
- |
Fen Laboratuarı |
|
- |
- |
Bilgisayar Laboratuarı |
|
- |
- |
Faks |
|
1 |
- |
Video |
|
- |
1 |
DVD Player |
|
- |
1 |
Fotoğraf Makinesi |
|
- |
1 |
Kamera |
|
- |
1 |
Okulun İnternet Sitesi |
|
1 |
- |
|
Zümre Öğretmenler Kurulu |
|
1. Sınıf |
|
2. Sınıf |
|
3. Sınıf |
|
4. Sınıf |
|
İngilizce |
|
Din Kül. |
|
Anasınıfı |
|
Muayene-Teslim Alma-Sayım Komisyonu |
|
Başkan (Müd. Yard.) |
|
Öğretmen |
|
Öğretmen |
|
Satın Alma Kurulu |
|
Başkan (Müd. Yard.) |
|
Öğretmen |
|
Öğretmen |
|
Değer Tespit Komisyonu |
|
Başkan (Müd. Yard.) |
|
Öğretmen |
|
Öğretmen |
|
Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu |
|
Başkan (Müd. Yard.) |
|
Sınıf Öğretmeni |
|
Sınıf Öğretmeni |
|
Okul Aile Bir. Başk. |
|
Öğrenci Kur. Başk. |
|
Okul Aile Birliği Temsilcileri |
|
Müdür |
|
Müdür Yardımcısı |
|
Öğretmen |
|
Veli |
|
Veli |
|
Veli |
|
Veli |
|
Okul Gelişim Yönetim Ekibi |
|
Okul Müdürü |
|
Müdür Yardımcısı |
|
P.D ve Rehber Öğret. |
|
Okulöncesi Öğretmeni |
|
Öğretmen 1.sınıf |
|
Öğretmen 2.sınıf |
|
Öğretmen 3.sınıf |
|
Öğretmen 4.sınıf |
|
Öğretmen 4.sınıf |
|
Okul-Aile Bir. Başk. |
|
Veli |
|
Veli |
|
Öğrenci |
|
Öğrenci |
|
Muhtar |
|
Destek Ekibi |
|
Öğrenci Meclisi Kurulu |
|
Öğretmen |
|
Öğrenci |
|
Öğrenci |
|
Okullarda Şiddeti Önleme Komisyonu |
|
Başkan (Müdür) |
|
Sınıf Öğretmeni 1.2.3.4 |
|
Okulöncesi Öğretmeni |
|
Rehberlik Hizmetleri Yürütme Komisyonu |
|
Başkan (Müdür) |
|
Müdür Yardımcısı |
|
Danışman Öğretmen |
|
Danışman Öğretmen |
|
1. Sınıf Öğret. Tem. |
|
2. Sınıf Öğret. Tem. |
|
3. Sınıf Öğret. Tem. |
|
4. Sınıf Öğret. Tem. |
|
Okul Aile Bir. Tem. |
|
Okul Öğrenci Tem. |
|
Öğrenci Kurulu |
|
Müdür Yardımcısı |
|
Danışman Öğretmen |
|
1/A Öğrenci |
|
2/A Öğrenci |
|
3/A Öğrenci |
|
4/A Öğrenci |
|
Yazı İnceleme Komisyonu |
|
Başkan (Müdür Yard.) |
|
Sınıf Öğretmeni 1.2.3.4 |
|
Stratejik Plânlama Ekibi |
|
Başkan (Müdür) |
|
Müdür Yard. |
|
Sınıf Öğretmeni 1.2.3.4 |
|
Web Yayın Komisyonu |
|
Başkan (Müdür Yard.) |
|
Sınıf Öğretmeni 4. |
|
Okul Risk Takip Kurulu (RİTA) |
|
Okul Müdürü |
|
Sınıf Öğretmeni 1.2.3.4 |
|
Öğrenci Meclisi Tem. |
|
|
Sosyal-Kültürel ve Tanıtım Programları
|
v 1.sınıflar Oryantasyon Programı(Eylül'ün ilk haftası) v Okulöncesi Anasınıfı Oryantasyon Programı(Eylül'ün ilk haftası)
|
Gezi İnceleme Programları
|
v Ders gezileri(sınıf,ünite,konu düzeyi) v Kurum gezileri (ünite.konu düzeyi) v Milli Bilinç gezileri (Çanakkale,Sarıkamış) v Okul gezileri (yıl sonu) |
Tören ve Kutlama Programları
|
v 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı v 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı v Belirli gün ve haftalar |
Eğitici Faaliyetler
|
v Yıl sonu sergileri (Anasınıfı) v Resim sergileri v Duvar gazetesi v Afet ve Acil Durum Tatbikatı |
8.Kurumun Sorunlar ve Çözüm Yolları |
SORUNLAR |
ÇÖZÜM ÖNERİLERİ |
ü Donanım Eksikliği (Bilgisayar,araç-gereç,projeksiyon vb.)
|
ü e-talep modülünde sisteme girilen ihtiyaçların onaylanması ve karşılanması |
ü Okul içi onarım talebi |
ü İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Özel İdare bütçesi yoluyla |
ü İngilizce ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni eksikliği |
ü Normu olan ilgili derslere Bakanlığımız tarafından atama yapılması |
ü Anasınıfı malzeme ve materyal eksikliği
|
ü İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından |
|
|
|
|
9.Bunları Biliyor musunuz? |
Ders yılı süresi ve haftalık ders programı
MADDE 5 – (1) Okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumlarında ders yılı süresinin 180 iş gününden az olmaması esastır.
Etkinlik, ders, etüt ve dinlenme süreleri
MADDE 6 – (1) Okul öncesi eğitim kurumlarında;
a) Okul öncesi eğitim kurumlarında günde ellişer dakikalık aralıksız 6 etkinlik saati süre ile ikili eğitim yapılır. Ancak, ana sınıflarında kayıt alanındaki tüm çocukların kayıtlarının yapılmasına rağmen, ikili eğitim için grup oluşturacak sayıda çocuk bulunamadığı takdirde okulun öğretim şekline uygun olarak normal eğitim de yapılabilir.
b) Bir gruptaki çocuk sayısının 10’dan az, 20’den fazla olmaması esastır. Çocuk sayısı fazla olduğu takdirde ikinci grup oluşturulur. Ancak, her bir grubun azami çocuk sayısı dolmadan yeni grup oluşturulamaz. Tek ana sınıfı ve uygulama sınıflarında ise sınıf kapasitesi dikkate alınarak çocuk sayısı 25’e kadar çıkarılabilir. Eğitim ve öğretim yılı içinde çocuk sayısı 10’un altına düşen gruplar öncelikli olarak diğer gruplarla birleştirilir. Bunun mümkün olmaması durumunda bu gruplar eğitim ve öğretim yılı sonuna kadar eğitimine devam eder.
(2) İlköğretim kurumlarında;
a) Bir ders saati süresi 40 dakikadır. Okul yönetimince teneffüsler için en az 10 dakika ayrılır.
b) Normal öğretim yapılan okullarda yemek ve dinlenme için en az 40, en çok 90 dakika süre verilir. Bu süre okul yönetimince okul çevresinin şartlarına göre düzenlenir, il/ilçe millî eğitim müdürlüğüne bilgi verilir. İkili öğretim yapılan ilköğretim kurumlarında sabahçı ve öğlenci grup öğrencilerinin çıkış ve girişleri arasında en fazla 30 dakikalık süre ayrılır.
Resmî tatil günleri
MADDE 8 – (1) Okulların hafta sonu, yarıyıl ve yaz tatili dışındaki resmî tatil günleri 17/3/1981 tarihli ve 2429 sayılı Ulusal Bayram ve Genel Tatiller Hakkında Kanun ile 16/4/2012 tarihli ve 2012/3073 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Ulusal ve Resmî Bayramlar ile Mahalli Kurtuluş Günleri, Atatürk Günleri ve Tarihi Günlerde Yapılacak Tören ve Kutlamalar Yönetmeliği hükümlerine göre belirlenir ve yıllık çalışma takviminde belirtilir.
Kayıt zamanı ve kayıt yaşı
MADDE 11 – (1) Okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumlarında yeni kayıtlar, haziran ayının üçüncü haftasının ilk iş gününde başlar. Kayıt işlemi, 25/4/2006 tarihli ve 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu hükümlerince oluşturulan ulusal adres veri tabanındaki adres bilgileri esas alınarak, e-Okul sistemi üzerinden yapılır. Kayıt işlemleri sırasında herhangi bir belge talep edilmez
(5) Okul öncesi eğitim kurumlarında okula kayıt:
a) Anaokulu ve uygulama sınıflarına, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibarıyla 36 ayını tamamlayan ve 66 ayını doldurmayan çocukların kaydı yapılır.
b) Ana sınıflarına, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibarıyla 48 ayını dolduran ve 66 ayını doldurmayan çocuklar kaydedilir. Ancak bir grup oluşturabilecek kadar çocuk bulunmayan okullarda 36-47 ay arası çocuklar da ana sınıfına kaydedilebilir.
c) (Değişik: 23/10/2014 tarihli ve 29154 sayılı R.G.) Velisinin yazılı talebi veya sağlık raporu doğrultusunda ilkokula kaydı bir yıl ertelenen çocuklar okul öncesi eğitim kurumlarına öncelikle kaydedilir.
e) Çocuğun aday kaydı e-Okul sistemi üzerinden alınır. Kesin kaydı yapılan çocukların velilerine Acil Durumlarda Başvuru Formu EK-1doldurtularak Sözleşme EK-2 imzalanır.
f) Kayıtlarda bir sonraki eğitim ve öğretim yılında zorunlu eğitime başlayacak çocuklar ile okulun bulunduğu kayıt alanındaki çocuklara öncelik tanınır. Başvurunun kontenjandan fazla olması durumunda veliler huzurunda kura çekimi yapılır.
(6) İlkokula kayıt:
a) İlkokulların birinci sınıfına, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibarıyla 66 ayını dolduran çocukların kaydı yapılır. Gelişim yönünden ilkokula hazır olduğu anlaşılan 60-66 ay arası çocuklardan, velisinin yazılı isteği bulunanlar da ilkokul birinci sınıfa kaydedilir.
b) Okul müdürlükleri, yaşça kayıt hakkını elde eden çocuklardan 66, 67 ve 68 aylık olanları velisinin vereceği dilekçe; 69, 70 ve 71 aylık olanları ise ilkokula başlamaya hazır olmadıklarını belgeleyen sağlık raporu ile okul öncesi eğitime yönlendirebilir veya kayıtlarını bir yıl erteleyebilir.
c) Nüfusa gerçek yaşından büyük veya küçük yazılmış olanların yaşlarının düzeltilmesi okul yönetimince velilerinden istenir. Bu öğrencilerden velisi üç ay içinde girişimde bulunmadığı veya bu işleri yapmadığı takdirde gereği yapılmak üzere il/ilçe millî eğitim müdürlüğüne bildirilir.
ç) Mecburi ilköğretim çağında olup herhangi bir sebeple okula kaydı yapılmamış okuma yazma bilmeyen çocukların kayıtları birinci sınıfa yapılır.
Nakil
MADDE 12 – (1) Okul yönetimi, bu Yönetmeliğin 10 uncu ve 11 inci maddelerinin ilgili hükümlerindeki şartları taşıyan öğrencinin naklini, öğrenci velisinin başvurusu üzerine e-Okul sisteminde gerçekleştirir.
(2) Nakiller ders yılı başında başlar ve ders yılı sonuna 15 iş günü kalıncaya kadar devam eder. Ancak doğal afet, sağlık ve ailenin adres değişikliği gibi nedenlerde bu süre aranmaz.
(3) İller arası nakillerde en çok beş günlük süre devamsızlıktan sayılmaz.
(4) Okula naklen gelen ve giden öğrencilerin listesi, e-Okul sisteminden ders yılı sonunda alınarak dosyasında saklanır.
(8) Yeni okul açılması veya kayıt alanının değiştirilmesi sebebiyle farklı okullara devam etmek zorunda kalan kardeşlerin nakilleri, velinin isteği doğrultusunda kardeşlerden birinin okuluna yapılır.
(9) Anne ve babanın ikisinin de çalışması ve istemeleri hâlinde öğrencinin nakli belgelendirilmesi şartı ile anne veya babasının çalıştığı adresin kayıt alanındaki okula yapılır.
(10) İlköğretim kurumlarında sınıf mevcutları otuzun altında kalan okulların boş kontenjanları eylül ayının ilk iş gününde e-Okul sisteminde ilan edilir. Bu okullara kayıt alanı dışından öğrencisini nakil ettirmek isteyen velilerin başvuruları 15 Eylül tarihine kadar e-Okul sistemi üzerinden alınır. Başvurunun boş kontenjandan fazla olması durumunda, nakil gelecek olanlar e-Okul sistemi üzerinden kura çekilerek belirlenir ve nakilleri yapılır.
(12) Taşıma kapsamına alınan okullarda öğrenim gören öğrenciler, e-Okul sistemi üzerinden taşıma merkezi olarak belirlenen ilköğretim kurumlarına naklen kaydedilir.
Öğrenci velisi
MADDE 17 – (1) Eğitim ve öğretim süresince her öğrencinin bir velisi bulunur. Öğrenci velisi, öğrencinin anne, baba veya yasal sorumluluğunu üstlenen kişidir.
Devam, devamsızlığın izlenmesi ve izin verme
MADDE 18 – (1) Okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumlarında çocukların devamsızlıkları, e-Okul sistemine işlenir ve öğretmenler ile yöneticiler tarafından takip edilir.
(2) Okul öncesi eğitim kurumlarında;
a) Kayıtları yapılan çocukların kuruma günlük eğitimi aksatmayacak şekilde devam etmelerinin sağlanması esastır. Ancak özel eğitim gerektiren çocukların sosyal uyum ve gelişim özelliğine göre günlük devam sürelerinde esneklik sağlanır.
b) Özürsüz olarak aralıksız 10 gün okula devam etmeyen çocuğun velisi okul müdürlüğünce yazı ile uyarılır. Bu uyarıya rağmen özürsüz olarak aralıksız 30 gün okula devam etmeyen ve devam ettiği hâlde üst üste iki aylık ücreti yatırılmayan çocukların kaydı silinir. Bu durum veliye yazılı olarak bildirilir.
c) Aylık aidatını zamanında ödemeyen, geçmiş aylardan borcu kalan ve devamsızlık nedeniyle okulla ilişiği kesildiği hâlde okula devam ettirilen çocukların ücreti, veli ile yapılan sözleşme hükümleri çerçevesinde tahsil edilir.
(3) İlköğretim kurumlarında öğrencilerin okula devamları zorunludur.
a) İlköğretim kurumlarına kaydedilen mecburi ilköğretim çağındaki öğrencilerin velileri ile okul yönetimleri, il/ilçe millî eğitim müdürlükleri, maarif müfettişleri, muhtarlar ve mülki amirler 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanununun ilgili hükümleri gereğince çocukların okula devamını sağlamakla yükümlüdürler.
b) Normal ve ikili öğretim yapılan okullarda ilk derse girdiği hâlde sonraki bir veya daha fazla derse özürsüz olarak girmeyen öğrencinin durumu velisine ivedilikle bildirilir ve devamsızlığı yarım gün sayılır.
c) İlköğretim kurumlarındaki öğrencilerden, okulun bulunduğu yerleşim biriminin dışına çıkan, adresi bulunmayan ve okulu olmayan bir yere gidenlerin durumu, okul yönetimince e-Okuldaki devam bölümüne zamanında işlenir. Öğrencilerin devamsızlıkları, e-Okul sistemi üzerinden okul yönetimlerince sürekli takip edilir.
ç) Yurt dışına giden öğrencilerin yurt dışı adresi, okul yönetimince e-Okul sistemine işlenir. Bakanlıkça yurt dışındaki okullara devamlarının sağlanmasıyla ilgili tedbirler alınır. Bu durumdaki veya yurt dışında adresi tespit edilemeyen öğrencilerin kayıtları, yaşları öğrenim çağı dışına çıkıncaya kadar e-Okul sisteminde pasif hâle getirilir.
d) Öğrencinin geçerli mazereti ve velinin başvurusu üzerine okul yönetimi tarafından bir öğretim yılı içerisinde 15 güne kadar izin verilebilir.
(4) Bulaşıcı bir hastalık nedeniyle okula devam edemeyen çocuklar, sakınca olmadığına ilişkin sağlık kuruluşlarından alınacak rapor ile kuruma devam edebilirler.
Öğrenim çağı dışına çıkan öğrenciler
MADDE 19 – (1) İlköğretim kurumlarına kayıtlı öğrencilerden;
a) Mecburi ilköğretim çağı dışına çıkan ilkokul öğrencileri, ders yılı sonuna kadar öğrenimlerine devam ettirilir. Bu öğrencilere öğretim yılı sonunda Öğrenim Belgesi EK-3 verilerek yaygın eğitime yönlendirilir.
b) Mecburi öğrenim çağını bitirdiği ders yılı sonuna kadar ortaokul veya imam-hatip ortaokulu öğrenimlerini tamamlayamayan öğrenciler öğrenimlerini tamamlamak üzere en çok iki eğitim ve öğretim yılı daha okullarına devam ettirilir. Bu iki yıllık uzatma sonunda da ortaokul veya imam-hatip ortaokulu öğrenimini tamamlayamayanlara ders yılı sonunda öğrenim durumunu gösterir Öğrenim Belgesi EK-3 düzenlenir ve bu öğrencilerin kayıtları e-Okul sistemi üzerinden Açık Öğretim Ortaokuluna yapılır.
c) Mecburi öğrenim çağı dışına çıkan ve iki yıl daha öğrenim görmesine imkân verilerek 8 inci sınıfa geçen ortaokul veya imam-hatip ortaokulu öğrencilerinin o eğitim ve öğretim yılı ders kesimi sonuna kadar okula devamları sağlanır. Ders yılı sonunda başarılı olanlara Öğrenim Belgesi EK-3 düzenlenir. Başarısız olanlara da Öğrenim Belgesi EK-3 düzenlenerek kayıtları e-Okul sistemi üzerinden Açık Öğretim Ortaokuluna yapılır.
Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
a) Ders yılı, ölçme ve değerlendirme bakımından birbirini tamamlayan iki dönemden oluşur.
b) Başarının ölçülmesi ve değerlendirilmesinde öğretim programlarında belirtilen amaçlar ile kazanımlar esas alınır. Ölçülecek kazanımın özelliğine göre ilgili dersin öğretim programında yer alan ölçme ve değerlendirme esaslarına uyulur.
c) Kaynaştırma yoluyla eğitimlerine devam eden öğrenciler için; Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Birimi tarafından bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlanır ve bu öğrencilerin başarıları, bu programda yer alan amaçlara göre değerlendirilir.
(2) İlkokul 1, 2 ve 3 üncü sınıflarda öğrencilerin başarısı; gelişim düzeyleri dikkate alınarak öğretmen rehberliğinde gerçekleştirilen ders etkinliklerine katılımları ile öğretim programlarında belirtilen ölçme ve değerlendirme ilkelerine göre tespit edilir. Karnede “çok iyi”, “iyi” ve “geliştirilmeli” şeklinde gösterilir.
(3) İlkokul 4 üncü sınıfta öğrenci başarısı; sınavlar ile ders etkinliklerine katılım çalışmalarından alınan puanlara göre değerlendirilir.
Puanla değerlendirme
MADDE 21 – (1) İlkokul 4 üncü sınıf ile ortaokul ve imam-hatip ortaokulunda dönem puanı, yıl sonu puanı ve yıl sonu başarı puanı 100 tam puan üzerinden belirlenir. Yüzlük puan sisteminde 0-44,99 puanlar başarısız, 45,00 ve üzeri puanlar başarılı olarak değerlendirilir.
(2) 2007-2008 Eğitim ve Öğretim Yılından önce beşlik not sistemine göre belirlenen ağırlıklı not ortalamaları, 100’lük sisteme çevrilirken ağırlıklı not ortalamasına 1,00 eklenir ve çıkan sayı elli bölü üç ile çarpılır. Bölme işlemi virgülden sonra dört basamak yürütülür.
Ölçme ve değerlendirmenin niteliği ve sayısı
MADDE 22 – (1) İlkokul 4 üncü sınıf ile ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında öğrencilere;
a) Haftalık ders saati üç ve üçten az olan derslerde iki, üçten fazla olan derslerde ise üç sınav yapılır. Sınavların zamanı, en az bir hafta önceden öğrencilere duyurulur. Bir sınıfta/şubede bir günde yapılacak sınav sayısı 8 inci sınıfta üçü, diğer sınıflarda ikiyi geçemez. Sınavların süresi bir ders saatini aşamaz.
b) Öğretmenlerce yapılan sınavlarda farklı soru tiplerine yer verilir. Soruların konulara göre dağılımı yapılırken ağırlığın bir önceki sınavdan sonra işlenen konulardan olmak kaydıyla geriye doğru azalan bir oranda ve dönem başından beri işlenen konulardan seçilir.
c) Sınavlardan önce, sorularla birlikte cevap anahtarı da hazırlanır ve sınav kâğıtları ile birlikte saklanır. Cevap anahtarında her soruya verilecek puan, ayrıntılı olarak belirtilir. Sınav soruları, imkânlar ölçüsünde çoğaltılarak öğrencilere dağıtılır.
ç) Kopya çeken öğrencinin sınavı geçersiz sayılır ve puanla değerlendirilmez. Ancak, dönem puanının hesaplanmasında aritmetik ortalama alınırken sınav sayısına dâhil edilir. Ayrıca bu durum, ders öğretmenince okul yönetimine bildirilir.
(2) Ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında öğrencilere ders yılında istedikleri ders veya derslerden bireysel ya da grup çalışması şeklinde öğretmen rehberliğinde en az bir proje hazırlatılır. Projeler verildikleri dönemde değerlendirilir. Proje vermeyen öğrencinin proje notu sıfır olarak değerlendirilir.
(3) Öğrencilere, her dönemde seçmeli dersler dâhil bütün derslerden en fazla beş defa olmak üzere ders etkinliklerine katılım puanı verilir.
(4) Rehberlik ve sosyal etkinlikler puanla değerlendirilmez.
Ölçme ve değerlendirmeye katılmayanlar
MADDE 23 – (1) Öğretmenler tarafından yapılan sınavlara herhangi bir nedenle katılamayan veya projesini zamanında teslim edemeyen öğrencinin durumu velisine bildirilir. Veli, öğrencisinin sınava katılamama veya projesini zamanında teslim edememe gerekçesini, en geç beş iş günü içinde okul yönetimine yazılı olarak bildirir. Merkezî sistem ortak sınavına girmeyen öğrencilerin bilgileri, aynı gün okul müdürlüğünce e-Okul sistemine işlenir.
(2) Öğretmenler tarafından yapılan sınavlara katılmayan ve okul yönetimince özrü uygun görülen öğrenciler, ders öğretmeninin belirleyeceği bir zamanda önceden öğrenciye duyurularak dersin niteliğine göre yapılacak değerlendirme etkinliğine alınır. Bu ölçme değerlendirme etkinliği, sınıfta diğer öğrencilerle ders işlenirken yapılabileceği gibi ders dışında da yapılabilir. Öğrenciler, projelerini öğretmenin belirleyeceği süre içinde teslim eder.
(3) Merkezî sistem ortak sınavlarına katılamayanların durumu okul yönetimince mazeret sınavından önce karara bağlanır. Özrü uygun görülen öğrenciler için Bakanlıkça belirlenen tarih ve merkezlerde mazeret sınavı yapılır.
(4) Geçerli özrü olmadan öğretmenler tarafından yapılan sınavlar ile merkezî sistemle yapılan ortak sınava katılmayan veya projesini zamanında teslim etmeyen öğrencilerin durumları puanla değerlendirilmez. Ancak dönem puanı ve ortaöğretime yerleştirmeye esas puan hesaplamalarında sınav ve proje adedi tam olarak alınır.
Ölçme ve değerlendirme sonuçlarının duyurulması
MADDE 25 – (1) Sonuçlar; sınavların yapıldığı, projelerin teslim edildiği tarihten başlayarak en geç 10 iş günü içinde öğrencilere bildirilir. Sınav kâğıtları, incelenmek üzere öğrencilere dağıtılır ve varsa yapılan ortak hatalar sınıfta açıklandıktan sonra geri alınarak bir eğitim ve öğretim yılı saklanır. Projeler öğretmen tarafından değerlendirildikten sonra öğrenciye iade edilir ve öğrenci tarafından ders yılı sonuna kadar saklanır. Ders etkinliklerine katılım, sınav ve projeye verilen puanlar, e-Okul sisteminin ilgili bölümüne işlenir.
(2) Öğrencilerin hazırladıkları projelerin değerlendirilmesinde kullanılan dereceli puanlama ölçekleri de bir yıl saklanır.
Sınıf Geçme
Öğretmen puan çizelgesi
MADDE 26 – (1) İlkokul 4 üncü sınıf ile ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında öğretmenler, her ders için öğrencilere verdikleri puanları e-Okul sistemindeki Öğretmen Puan Çizelgesine zamanında işler. Her dönem sona ermeden beş gün önce okul yönetimince, e-Okul sisteminden çıktısı alınan Öğretmen Puan Çizelgesi ilgili öğretmenlerle birlikte kontrol edilerek imzalanır ve okul müdürü tarafından onaylanarak dosyasında saklanır.
Bir dersin dönem, yıl sonu ve ağırlıklı puanı
MADDE 27 – (1) İlkokul 4 üncü sınıfta bir dersin dönem puanı; öğrencinin sınavlar ve ders etkinliklerine katılımından aldığı puanların aritmetik ortalaması ile belirlenir.
(3) Bir dersin yıl sonu puanı;
a) Birinci ve ikinci dönem puanlarının aritmetik ortalamasıdır. Aritmetik ortalama hesaplanırken bölme işlemi virgülden sonra dört basamak yürütülür. Yıl sonu puanı hesaplanırken yarım ve yarımdan büyük kesirler tama yükseltilir.
b) Öğrencilerden;
1) Herhangi bir dersten iki dönemde de puanı olmayanların yetiştirme programından aldığı puan,
2) Her iki dönemde veya dönemin birinde uygulamalı herhangi bir derste sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle sağlık raporunda belirtilen faaliyetleri yapamayanların bu dersin öğretim programında yer alan temel becerilere yönelik faaliyetlere katılımları değerlendirilerek verilen dönem puanlarının aritmetik ortalaması, o dersin yıl sonu puanı sayılır.
(4) Dersin yıl sonu puanı ile o dersin haftalık ders saati sayısının çarpımından elde edilen puan, o dersin ağırlıklı puanıdır.
(5) 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu gereğince okula devamları sağlananlar ile yurt dışında bulunması, sağlık durumu ya da tutuklu olması nedenleriyle okula devam edemeyen öğrencilerden en az bir dönem puanı almış olanların başarı durumları belirlenirken, okula devam eden öğrenciler gibi işlem yapılır. Bu puan, aynı zamanda yıl sonu puanı olarak değerlendirilir.
Davranışlar
MADDE 29 – (1) İlköğretim kurumlarında;
a) Ders yılının her döneminde öğrencilerin davranışları, Davranış Puanı Ölçütleri EK-4’de verilen ölçütler kullanılarak ilkokullarda sınıf öğretmeni, ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında ise şube rehber öğretmeni tarafından aynı sınıfta ders okutan diğer öğretmenlerin de görüşleri alınarak "(1) Geliştirilmeli", "(2) İyi", "(3) Çok iyi"; şeklinde değerlendirilir.
b) Değerlendirme sonuçları e-Okul sistemine işlenir ve çıktısı alınan çizelge, öğretmen tarafından dönem sona ermeden 5 (beş) gün önce okul yönetimine teslim edilir.
Gelişim raporu ile öğrenci karnesi
MADDE 30 – (1) Okul öncesi eğitim kurumlarında Okul Öncesi Eğitim Programı doğrultusunda hazırlanan çocuğa yönelik Gelişim Raporu, her dönem sonunda e-Okul sistemine işlenerek bir örneği veliye verilir. Gelişim raporuna pedagojik olmayan ve gizliliği gerektiren bilgiler işlenmez.
(2) İlköğretim kurumlarında;
a) Öğrencilere, e-Okul sistemindeki bilgiler esas alınarak her dönem sonunda karne verilir. Karnede, öğrencinin derslerdeki başarısı ile sosyal etkinlik çalışmaları ve okula devam durumu gösterilir. İlkokul karnesinde davranış ölçütlerine göre öğrencilerin gelişim düzeylerine de yer verilir.
b) Öğrenci karneleri e-Okul sisteminde yer alan puan çizelgeleri bilgilerine göre birinci ve ikinci dönem sonunda düzenlenir. Öğrencilere dağıtılan karneler geri alınmaz. Karnelerde elektronik imza kullanılabilir.
Öğrenci başarısının değerlendirilmesi
MADDE 31 – (1) İlkokullarda öğrencilere sınıf tekrarı yaptırılmaması esastır.
Ancak; istenilen yeterlik düzeyine ulaşamamış ilkokul öğrencilerine, velinin yazılı talebi üzerine, okul müdürü ve ilgili sınıf öğretmeninin kararıyla ilkokul öğrenimi süresinde bir defaya mahsus olmak üzere sınıf tekrarı yaptırılabilir. Okula hiç devam etmeyen öğrenciler ve ilkokul haftalık zorunlu ders saati sayısı kadar değerlendirilmesi yapılamayan/puanı girilmeyen öğrenciler ile bu Yönetmeliğin 27 nci maddesinin beşinci fıkrasında belirtilen mazeretler dışında okula en az bir dönem devam etmeyen öğrencilere sınıf tekrarı yaptırılır.
10.İletişim |
Kurumun Resmî Adı |
Şht.Zafer KONAK İlkokulu |
Adresi |
Duroğlu Beldesi Merkez-GİRESUN |
Telefon |
0454-253 53 47 |
Belgegeçer |
0454-253 53 47 |
E-posta Adresi |
717240@meb.k12.tr |
Web Adresi |
zaferkonakilkokulu.meb.k12.tr. |
Facebook Adresi |
www.facebook.com/pages/Duroğlu-ŞhtZafer-KONAK-İlkokulu |
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...