Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

OKUL EL KİTABI

KENDİ OKULUMA AİT HAZIRLAMIŞ OLDUĞUM OKUL EL KİTABI TASLAĞI.

www.zaferkonakilkokulu.meb.k12.tr

OKUL EL KİTABI

 2015

 

                Değerli Veliler ve Sevgili Öğrenciler…

Bu el kitabı, sizlere akademik programlarımız, değerlendirme süreçlerimiz, günlük programlarımız ve okulun işleyişi ile ilgili bilgiler sunmak için hazırlanmıştır.

  Değişime ve gelişime açık, kendine güvenen, katılımcı bireyler yetiştirmeyi gaye edinen, Şht.Zafer KONAK İlkokulu  olarak; içinde yaşadığımız toplumun gereği bir takım hak ve sorumluluklarımız bulunmaktadır.

 Okuldaki eğitim ve öğretim faaliyetlerinin genel amacı bir ülkenin geleceği olan çocukların bilgi, beceri ve davranış olarak sağlıklı ve verimli şekilde yetişmelerini sağlamaktır.

  Amacımız, öğrencilerin dengeli, sorumlu ve içinde yaşadıkları topluma ve dünyaya duyarlı olmalarını sağlamak için onları kendilerine güvenmeye, dürüst olmaya ve başkalarına saygı duymaya teşvik eden ve bu duyguları aşılayan, sürekli gelişen bireyler olmasını sağlamaktır.

             Aile içinde başlayan toplumsallaşma sürecinin okulumuzda da sağlıklı bir şekilde devam ettirilebilmesi için, öğrencilerimizin okul kültürünün bir parçası olarak, aynı amaçlar çerçevesinde birleştiğimiz ve yürüdüğümüz bu yolda hep birlikte iletişim halinde olmak ve koordineli çalışmak arzusundayız.

Hazırladığımız bu kitapçık, öğrencilerimize ve siz değerli velilerimize rehber olacaktır.

Gayemiz; iyi İnsan, iyi Vatandaş, iyi Meslek Adamı Yetiştirmektir.

 

 

 

 Uzm.Öğr.Murat MINDIZ

                                                                                                                                      Okul Müdürü
İÇİNDEKİLER

  1. Vizyonumuz............................................................................................................7
  2. Misyonumuz...........................................................................................................7
  3. Velinin Hakları........................................................................................................8
  4. Velinin Sorumlulukları............................................................................................8
  5. Öğrencinin Hakları.................................................................................................9
  6. Öğrencinin Sorumlulukları.....................................................................................9
  7. 1-Kurum Kimlik Bilgileri………………………………………………………..…………………………….10
  8. 2-Kurumun Genel Özellikleri…………………….…………………………………………………………11
  9. 3-Personel Bilgileri...…………………………………………………………………………………………..12
    3.1. Öğretmen Norm Kadro Bilgileri……………………………………………………………………….14
    3.2. Kurumda Çalışan Personel Sayısı………………………………………………………………………14

3.3 Okul Organizasyon Şeması.....................................................................................15

3.4 Personel Listesi.......................................................................................................16

  1. 4-Öğrenci Bilgileri…………………………………………………………………………………………………19
    4.1. Şube ve Öğrenci Sayıları…………………………………………………………………………………..19
    4.2. Öğrencilere İlişkin Veriler…………………………………………………………………………………19
  2. 5-Bina ve Arsa Bilgileri………………………………………………………………………………………….21
    5.1. Teknolojik Düzey……………………………………………………………………………………………….22
  3. 6-Kurullar ve Komisyonlar…………………………………………………………………………………….22
  4. 7-Kurumun Sosyal-Sportif Faaliyetleri………………………………………………………………….24
  5. 8-Kurumun Sorunları ve Çözüm Önerileri…………………………………………………………….25
  6. 9-Bunları Biliyor musunuz?....................................................................................26
  7. 10-İletişim..............................................................................................................33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VİZYONUMUZ

 

  Evrensel eğitim ve öğretim ilkeleri doğrultusunda kurumsallaşmış bir okul kimliğine sahip olmak.

 

 

 

MİSYONUMUZ

Atatürkçü düşünce sistemini davranış haline getirmiş, insan haklarına saygılı, demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti´nin, insan hak ve özgürlüklerini evrensel standartlara uydurmasını, geliştirmesini ve korumasını bilen, lider özelliklerine sahip, kendisi, ailesi ve çevresiyle barışık, başkalarıyla iyi ilişkiler kuran, hoşgörülü, paylaşmayı bilen, dürüst, erdemli, mutlu, Vatanına bağlı, gençler yetiştirmektir. Şehit Zafer Konak İlkokulu olarak amacımız okul çevresine ve öğrencilerimize güvenli bir ortamda nitelikli eğitim vermektir.

 

 

 

VELİNİN HAKLARI

  1. Çocuğumun eğitimiyle ilgili tüm konularda bilgilendirmek
  2. Adil ve saygılı davranışlarla karşılanmak
  3. Çocuğuma okul ortamında nitelikli kaynaklar eğitim ve fırsatlar sunulacağını bilmek
  4. Okul yönetimine katılmak

 

VELİNİN SORUMLULUKLARI

  1. Okul duyuru ve yayınlarını takip edeceğim.
  2. Aile ortamında fiziksel ve psikolojik şiddete izin vermeyeceğim
  3. Çocuğumun disiplin kurallarına uyması için gereken önlemleri alacağım
  4. Okulun düzenleyeceği aile eğitim seminerlerine katılacağım
  5. Çocuğumun okula giderken o günkü derslere araç ve gereçlerini götürmesini takip edeceğim
  6. Çocuğumun uyku ve dinlenme saatlerine dikkat edeceğim
  7. Okul gelişim yönetim ekibi ve okul aile birliği seçimlerine ve toplantılarına katılacağım
  8. Evde o gün okulda yaptıklarını paylaşarak günün değerlendirilmesini çocuğumla birlikte yapacağım
  9. Çocuğumun kılık kıyafetine her zaman özen göstermesine sağlayıp düzenli olarak takip edeceğim
  10. Okumaya, araştırmaya daha fazla zaman ayırması için tv seyretme oyun oynama saatlerine yardımcı olacağım
  11. Bilgi edinmek ve toplamak amacıyla gönderilen her türlü anket ve formu doldurup zamanında geri getireceğim.

 

 

 

ÖĞRENCİNİN HAKLARI

 

  1. Düşüncelerini ifade etmek
  2. Güvenli bir ortamında bulunma
  3. Bireysel farklılıklara saygı
  4. Kendisine ait değerlendirme sonuçlarını zamanında öğrenme ve ilgilerle tartışabilme
  5. Özel bilgilerinin gizliliğinin sağlanması
  6. Okul kurallarının uygulanmasında tüm öğrencilere eşit davranılması
  7. İhtiyaç duyduğu konularda sorumluluk alma
  8. Akademik ve kişisel gelişimini destekleyecek ders dışı etkinliklere katılma
  9. Okul yönetiminde temsil etme ve edilme

 

ÖĞRENCİNİN SORUMLULUKLARI

  1. Okulda bulunan kişisel haklarını ve kişisel farklılıklarına saygı göstereceğim
  2. Ders dışı etkinliklere katılarak ve bu etkinliklerden en iyi şekilde yararlanacağım
  3. Okul kurallarına uyacağım
  4. Sınıfla belirlediğimiz kurallara uyacağım
  5. Hiçbir şekilde kaba kuvvete ve baskıya başvurmayacağım
  6. Okul yönetimine katkıda bulunacağım
  7. Kılık kıyafetime her zaman özen göstereceğim
  8. Derslerde dersin akışını ve düzenini bozacak davranışlarda bulunmayacağım

 

 

 

 

 

  1. Kurum Kimlik Bilgileri

 

 

 

 

 

  1. Bulunduğu Yer

Duroğlu Beldesi

  1. Kurumun Resmî Adı

Şht.Zafer KONAK İlkokulu

  1. Adresi

Duroğlu Beldesi Merkez-GİRESUN

  1. Telefon

0454-253 53 47

  1. Belgegeçer

0454-253 53 47

  1. E-posta Adresi

717240@meb.k12.tr

  1. Seviyesi

İlkokul

  1. Öğretim Şekli

Tam Gün

  1. Öğretime Başlama Yılı

1939

  1. Kurum Kodu

92898460

  1. Yabancı Dili

İngilizce

  1. Okul Müdürü

Murat MINDIZ

  1. Müdür Yardımcısı

Ünal YILDIZ

 

 

 

 

 

 

  1. Kurumun Genel Özellikleri

 

 

 

 

  1. Tarihçesi

1938 yılında Pınarçukuru , Barçaçakırlı ve Konacık Köyü sakinleri tarafından Duroğlu Mahallesine ahşap , 2 Katlı, 3 derslikli ,1 müdür odası 1 öğretmenler odası ve salondan oluşan Konacık İlköğretim Okulu inşa edilmiştir.Bu yıllarda eğitim- öğretime 1939 yılında tek öğretmenle başlanmıştır.

Okul binası köylüler tarafından yapılmıştır. Arsa ve bahçesi de köy sakinlerinden Mustafa ÖZDEMİR adlı hayırsever tarafından verilmiş ve tapusu köy tüzel kişiliğine geçirilmiştir.

İlk yıllarda ihtiyaca karşılık veren okul daha sonraki yıllarda ihtiyacı karşılayamaz duruma gelmiştir.1961-1962 eğitim öğretim yıllarında Milli eğitim ve öğrenci velilerinin maddi katkıları ile yapılan tadilatla 5 dersliğe çıkarılmıştır. İlerleyen senelerde 5 derslik de ihtiyacı karşılayamaz duruma gelince 1964-1965 eğitim öğretim yılında okulun zemin katına öğrenci velilerinin katkılarıyla 2 derslik daha yapılmıştır.

Okul binasının ahşap olması sebebiyle zamanla meydana gelen yıpranma sonucu Giresun Milli Eğitim Müdürlüğü’ne müracaatlar gerçekleştirilmiştir. Başvurular sonucu onarımın mümkün olmadığının anlaşılması üzerine köy muhtarı Ali ÇENGEL’in girişimleriyle Giresun Valiliği’ne müracaat edilmiştir. Bu girişimin sonucunda 1976 yılı mali bütçesine yapımı için ödenek ayrılarak 1976 yılında 3 katlı 12 derslikli beton bina yapılmış ve hizmete açılmıştır.

Konacık İlköğretim Okulu’nun ortaokul kısmı 1969-1970 eğitim öğretim yılında geçici binalarda hizmete açılmıştır.1982-1983 eğitim öğretim yılında ilkokul ve ortaokul birleştirilmiş ve Konacık İlköğretim Okulu adı altında hizmet vermiştir.

2005 yılında Duroğlu Şehit Jandarma Onbaşı Zafer Konak İlköğretim Okulu adıyla eğitim-öğretim veren okulumuzun adı 2007 yılında da Şehit Zafer Konak İlköğretim Okulu olarak değişmiştir.

2012 yılından itibaren Şehit Zafer Konak Ortaokulu ve Şehit Zafer Konak İlkokulu olmak üzere iki ayrı binada eğitim öğretime devam edilmektedir.

 

2014 yılında İlkokul kısmına Müdür ve Müdür Yardımcısı atanmıştır.

 

 

  1. Bina ve Arsa Bilgileri

 

Bina Mülkiyeti

BELEDİYE

KİRA DURUMU

KİRA ÖDEMİYOR

ISINMA DURUMU

KALORİFERLİ

YAKIT TÜRÜ

KÖMÜR

ARŞİV

1

ÇOK AMAÇLI SALON

1

ANASINIFI

1

DERSLİK SAYISI

10

KANTİN

1

YEMEKHANE

1

KÜTÜPHANE

1

WC SAYISI

4

LAVABO SAYISI

7

MUTFAK

1

MÜDÜR ODASI

1

  1. Okulun Eğitim Öğretim alanı

 

 

Bina alanı

Bahçe alanı

TOPLAM

554 m2

750 m2

1304 m2

 

 

          

 

  1. Derslik Sayısı

 10

  1. Ana Sınıfı Derslik Sayısı

 2 (Kullanılan:1)

  1. Özel Eğitim Sınıfı Derslik Sayısı

-

  1. İşlik ve Atölyeler

-

  1. Diğer Alanlar

 

  1. Isınma Şekli, Elektrik ve Su Durumu

Katı yakıtlı Kalorifer,Belediye elektrik ve su aboneliği.

  1. Güvenlik ve Hijyen

-

  1. Yatılılık ve Bursluluk Durumu

-

  1. Kayıt Kabul Şartları

49-60 ay Anaokulu

60-66 ay arası İlkokul 1.sınıf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Personel Bilgileri

3.1. Öğretmen Norm Kadro Bilgileri

 

 

 

 

Sıra No

Branş Adı

Ders Saati

Norm Kadro

Kadrolu

Sözleşmeli

Aylıksız İzinde

Ücretli/ Görevlendirme

TOPLAM

Norm İhtiyaç/ Fazlalık

1

Okul Müdürü

 

1

1

 

 

 

1

 

2

Müdür Yardımcısı

 

1

1

 

 

 

1

 

3

Okul Öncesi Öğret.

 

1

1

 

 

 

1

 

4

Sınıf Öğretmenliği

 

5

5

 

 

 

5

 

5

Türkçe

 

 

 

 

 

 

 

 

6

İlköğretim Matematik

 

 

 

 

 

 

 

 

7

Fen ve Teknoloji

 

 

 

 

 

 

 

 

8

Sosyal Bilgileri

 

 

 

 

 

 

 

 

9

Yabancı Dil (İngilizce)

 

1

-

 

 

 

0

1

10

Din Kül. Ve Ah. Bilgisi

 

1

-

 

 

 

0

1

11

Teknoloji ve Tasarım

 

 

 

 

 

 

 

 

12

Müzik

 

 

 

 

 

 

 

 

13

Görsel Sanatlar

 

 

 

 

 

 

 

 

14

Beden Eğitimi

 

 

 

 

 

 

 

 

15

Bilişim Teknolojileri

 

 

 

 

 

 

 

 

16

Rehber Öğretmen

 

 

 

 

 

 

 

 

TOPLAM

 

10

8

 

 

 

8

2

 

Kadrolu

Aylıksız

İzinde

Sözleşmeli

Görevlendirme

Ücretli

Toplam

İhtiyaç

Yönetici

2

 

 

 

 

2

-

Öğretmen

6

 

 

 

 

6

2

Hizmetli

 

 

1

 

 

1

-

Memur

 

 

 

 

 

 

 

TOPLAM

8

 

1

 

 

9

2

3.2. Kurumda Çalışan Personel Sayısı

 

ŞHT.ZAFER KONAK İLKOKULU ORGANİZASYON ŞEMASI

OKUL MÜDÜRÜ

OGYE

ÖĞRETMENLER
KURULU

TKY KURUM TEMSİLCİSİ

MÜDÜR
YARDIMCISI

SINIF
ÖĞRETMENLERİ

ŞUBE
ÖĞRETMENLERİ

ZÜMRE
ÖĞRETMENLERİ

KULÜP ÖĞRETMENLERİ

YARDIMCI PERSONEL

OKUL  AİLE BİRLİĞİ

SINIF  AİLE BİRLİĞİ

ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ

VELİ TEMSİLCİSİ

 

 

 

ŞHT.ZAFER KONAK İLKOKUL PERSONEL LİSTESİ

 

 

 

OKUL MÜDÜRÜ

Murat MINDIZ

Uzman Sınıf Öğretmeni

EYTPE Yüksek Lisans

 

 

 

 

MÜDÜR YRD.

Ünal YILDIZ

 Sınıf Öğretmeni

Lisans

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANASINIFI ÖĞRETMENİ

Yasemin İLERİ DOĞAN

Anasınıfı Öğretmeni

Lisans

 

1/A

SINIF ÖĞRETMENİ

Hüseyin ÇAKIR

Sınıf Öğretmeni

Ön Lisans

 

2/A

SINIF ÖĞRETMENİ

Semra SEÇER

Sınıf Öğretmeni

Lisans

3/A

SINIF ÖĞRETMENİ

Şafak GEZMİŞ

Sınıf Öğretmeni

Lisans

 

 

 

 

 

 

4/A

SINIF ÖĞRETMENİ

Mustafa SUCU

Sınıf Öğretmeni

Ön Lisans

 

4/B

SINIF ÖĞRETMENİ

Ülkü ÖZTÜRK

Sınıf Öğretmeni

Ön Lisans

 

 

HİZMETLİ

Celal BAY

Yrd.Hizmetli

İlkokul

 

 

HİZMETLİ

Aysel OKUMUŞ

Yrd.Hizmetli

İlkokul

 

2015 Yılı İtibariyle Öğretmenlerin Eğitim Durumu

Sıra

Eğitim Düzeyi

Sayı

Yüzde

1

Ön Lisans

3

37,5

2

Lisans

4

50

3

Yüksek Lisans

1

12,5

 

 

 

 

  1. Öğrenci Bilgileri

4.1. Şube ve Öğrenci Sayıları

 

 

 

 

 

 


1. Sınıf

2. Sınıf

3. Sınıf

4. Sınıf

Ana Sınıfı

TOPLAM

Şube Sayısı

1

1

1

2

1

6

Öğrenci Sayısı

15

20

22

34

11

102

 

 

4.2. Öğrencilere İlişkin Veriler

 

 

 

Yıllara Göre Sınıf Mevcutları

 

İlköğretim 1. Kademe Ortalama Sınıf Mevcutları

İlköğretim 1. Kademe Ortalama Sınıf Mevcutları

 

2011-2012

2012-2013

2013-2014

2014-2015

2011-2012

2012-2013

2013-2014

2014-2015

 

 

 

 

102

 

 

 

102

 

 

 

Öğrenci Sayısına İlişkin Bilgiler

 

2011-2012

2012-2013

2013-2014

2014-2015

 

Kız

Erkek

Kız

Erkek

Kız

Erkek

Kız

Erkek

Öğrenci Sayısı

 

 

 

 

 

 

44

58

Toplam Öğrenci Sayısı

 

 

 

 

 

 

102

 

 

 

 

 

 

İlköğretim 1. Kademe Karşılaştırmalı Öğretmen/Öğrenci Durumu

Öğretmen

Öğrenci

Okul

İl

Türkiye

Toplam Öğretmen Sayısı

Toplam Öğrenci Sayısı

Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı

Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı

Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı

6

102

17

21

25

 

 

Sınıf Tekrarı Yapan Öğrenci Sayısı

Öğretim Yılı

Toplam Öğrenci Sayısı

Sınıf Tekrarı Yapan Öğrenci Sayısı

2012-2013

98

0

2013-2014

95

0

2014-2015

102

0

 

 

Devamsızlık Nedeniyle Sınıf Tekrarı Yapan Öğrenci Sayısı

Öğretim Yılı

Toplam Öğrenci Sayısı

Devamsızlık Nedeniyle Sınıf Tekrarı Yapan Öğrenci Sayısı

2012-2013

98

0

2013-2014

95

0

2014-2015

102

0

 

 

Ödül ve Cezalar

 

2013-2014 1. Dönem

2013-2014 2. Dönem

2014-2015 1. Dönem

Onur Belgesi Alan Öğrenci Sayısı

 

 

-

Teşekkür Belgesi Alan Öğrenci Sayısı

 

 

17

Takdir Belgesi Alan Öğrenci Sayısı

 

 

32

Disiplin Cezası Alan Öğrenci Sayısı

 

 

0

 

 

  1. Bina ve Arsa Bilgileri

 

 

 

Birimin Adı

Sayısı/Özelliği

Müdür Odası

1

Müdür Yardımcısı Odası

1

Öğretmenler Odası

1

Anasınıfı

2 (Ortaokul binasında)

Yemekhane

1

Kantin

1

Kütüphane

1 (Ortaokul binasında)

Çok Amaçlı Salon

1

Arşiv

1 (Ortaokul binasında)

Derslik Sayısı

10 (Kullanılan:5)

Kazan Dairesi

1

Spor Odası

1

WC sayısı

4

Lavabo sayısı

7

 

 

5.1. Teknolojik Düzey

 

Okulumuz Ortaokuldan ayrıldıktan sonra ilk müdür 08/12/2014 tarihinde atanmış ve 19/01/2015 tarihinde müdür yardımcısı atamasıyla yönetim kurulumunu tamamlamıştır.Bu tarihten itibaren ortaokul ile beraber kullanılan bölüm,araç-gereç,oda,sınıf ve evrakların ayrılma çalışmaları başlamıştır.

Araç-Gereçler

2014

2015

İhtiyaç

Masaüstü Bilgisayar

 

5

2

Dizüstü Bilgisayar

 

0

2

Yazıcı

 

2

1

Tarayıcı

 

1

1

Tepegöz

 

-

-

Projeksiyon

 

5

2

Televizyon

 

-

-

İnternet Bağlantısı

 

1

-

Fen Laboratuarı

 

-

-

Bilgisayar Laboratuarı

 

-

-

Faks

 

1

-

Video

 

-

1

DVD Player

 

-

1

Fotoğraf Makinesi

 

-

1

Kamera

 

-

1

Okulun İnternet Sitesi

 

1

-

 

  1. Kurul ve Komisyonlar

 

 

 

 

Zümre Öğretmenler Kurulu

1. Sınıf

 

2. Sınıf

 

3. Sınıf

 

4. Sınıf

 

İngilizce

 

Din Kül.

 

Anasınıfı

 

 

 

Muayene-Teslim Alma-Sayım Komisyonu

Başkan (Müd. Yard.)

 

Öğretmen

 

Öğretmen

 

 

Satın Alma Kurulu

Başkan (Müd. Yard.)

 

Öğretmen

 

Öğretmen

 

 

Değer Tespit Komisyonu

Başkan (Müd. Yard.)

 

Öğretmen

 

Öğretmen

 

 

 

Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu

Başkan (Müd. Yard.)

 

Sınıf Öğretmeni

 

Sınıf Öğretmeni

 

Okul Aile Bir. Başk.

 

Öğrenci Kur. Başk.

 

 

Okul Aile Birliği Temsilcileri

Müdür

 

Müdür Yardımcısı

 

Öğretmen

 

Veli

 

Veli

 

Veli

 

Veli

 

 

Okul Gelişim Yönetim Ekibi

Okul Müdürü

 

Müdür Yardımcısı

 

P.D ve Rehber Öğret.

 

Okulöncesi Öğretmeni

 

Öğretmen 1.sınıf

 

Öğretmen 2.sınıf

 

Öğretmen 3.sınıf

 

Öğretmen 4.sınıf

 

Öğretmen 4.sınıf

 

Okul-Aile Bir. Başk.

 

Veli

 

Veli

 

Öğrenci

 

Öğrenci

 

Muhtar

 

Destek Ekibi

 

 

Öğrenci Meclisi Kurulu

Öğretmen

 

Öğrenci

 

Öğrenci

 

 

Okullarda Şiddeti Önleme Komisyonu

Başkan (Müdür)

 

Sınıf Öğretmeni 1.2.3.4

 

Okulöncesi  Öğretmeni

 

 

Rehberlik Hizmetleri Yürütme Komisyonu

Başkan (Müdür)

 

Müdür Yardımcısı

 

Danışman Öğretmen

 

Danışman Öğretmen

 

1. Sınıf Öğret. Tem.

 

2. Sınıf Öğret. Tem.

 

3. Sınıf Öğret. Tem.

 

4. Sınıf Öğret. Tem.

 

Okul Aile Bir. Tem.

 

Okul Öğrenci Tem.

 

 

Öğrenci Kurulu

Müdür Yardımcısı

 

Danışman Öğretmen

 

1/A Öğrenci

 

2/A Öğrenci

 

3/A Öğrenci

 

4/A Öğrenci

 

 

Yazı İnceleme Komisyonu

Başkan (Müdür Yard.)

 

Sınıf Öğretmeni 1.2.3.4

 

 

Stratejik Plânlama Ekibi

Başkan (Müdür)

 

Müdür Yard.

 

Sınıf Öğretmeni 1.2.3.4

 

 

 

 

Web Yayın Komisyonu

Başkan (Müdür Yard.)

 

Sınıf Öğretmeni 4.

 

 

Okul Risk Takip Kurulu (RİTA)

Okul Müdürü

 

Sınıf Öğretmeni 1.2.3.4

 

Öğrenci Meclisi Tem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Kurumun Sportif – Sosyal Faaliyetleri

 

 

 

Sosyal-Kültürel ve Tanıtım Programları

 

 

 

 

 

1.sınıflar Oryantasyon Programı(Eylül'ün ilk haftası)

Okulöncesi Anasınıfı Oryantasyon Programı(Eylül'ün ilk haftası)

 

Gezi İnceleme Programları

 

 

 

 

 

 

Ders gezileri(sınıf,ünite,konu düzeyi)

Kurum gezileri (ünite.konu düzeyi)

Milli Bilinç gezileri (Çanakkale,Sarıkamış)

Okul gezileri (yıl sonu)

Tören ve Kutlama Programları

 

 

 

 

 

 

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı

Belirli gün ve haftalar

Eğitici Faaliyetler

 

 

 

 

 

 

 

 

Yıl sonu sergileri (Anasınıfı)

Resim sergileri

Duvar gazetesi

Afet ve Acil Durum Tatbikatı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.Kurumun Sorunlar ve Çözüm Yolları

SORUNLAR

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

 

 

ü  Donanım Eksikliği (Bilgisayar,araç-gereç,projeksiyon vb.)

 

 

 

 

ü  e-talep modülünde sisteme girilen ihtiyaçların onaylanması ve karşılanması

 

 

 

ü  Okul içi onarım talebi

ü  İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Özel İdare bütçesi yoluyla

 

 

 

ü  İngilizce ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni eksikliği

ü  Normu olan ilgili derslere Bakanlığımız tarafından atama yapılması

 

 

ü  Anasınıfı malzeme ve materyal eksikliği

 

ü  İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.Bunları Biliyor musunuz?

Ders yılı süresi ve haftalık ders programı

MADDE 5 – (1) Okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumlarında ders yılı süresinin 180 iş gününden az olmaması esastır.

Etkinlik, ders, etüt ve dinlenme süreleri

MADDE 6 – (1) Okul öncesi eğitim kurumlarında;

a) Okul öncesi eğitim kurumlarında günde ellişer dakikalık aralıksız 6 etkinlik saati süre ile ikili eğitim yapılır. Ancak, ana sınıflarında kayıt alanındaki tüm çocukların kayıtlarının yapılmasına rağmen, ikili eğitim için grup oluşturacak sayıda çocuk bulunamadığı takdirde okulun öğretim şekline uygun olarak normal eğitim de yapılabilir.

b) Bir gruptaki çocuk sayısının 10’dan az, 20’den fazla olmaması esastır. Çocuk sayısı fazla olduğu takdirde ikinci grup oluşturulur. Ancak, her bir grubun azami çocuk sayısı dolmadan yeni grup oluşturulamaz. Tek ana sınıfı ve uygulama sınıflarında ise sınıf kapasitesi dikkate alınarak çocuk sayısı 25’e kadar çıkarılabilir. Eğitim ve öğretim yılı içinde çocuk sayısı 10’un altına düşen gruplar öncelikli olarak diğer gruplarla birleştirilir. Bunun mümkün olmaması durumunda bu gruplar eğitim ve öğretim yılı sonuna kadar eğitimine devam eder.

(2) İlköğretim kurumlarında;

a) Bir ders saati süresi 40 dakikadır. Okul yönetimince teneffüsler için en az 10 dakika ayrılır.

b) Normal öğretim yapılan okullarda yemek ve dinlenme için en az 40, en çok 90 dakika süre verilir. Bu süre okul yönetimince okul çevresinin şartlarına göre düzenlenir, il/ilçe millî eğitim müdürlüğüne bilgi verilir. İkili öğretim yapılan ilköğretim kurumlarında sabahçı ve öğlenci grup öğrencilerinin çıkış ve girişleri arasında en fazla 30 dakikalık süre ayrılır.

Resmî tatil günleri

MADDE 8 – (1)  Okulların hafta sonu, yarıyıl ve yaz tatili dışındaki resmî tatil günleri 17/3/1981 tarihli ve 2429 sayılı Ulusal Bayram ve Genel Tatiller Hakkında Kanun ile 16/4/2012 tarihli ve 2012/3073 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Ulusal ve Resmî Bayramlar ile Mahalli Kurtuluş Günleri, Atatürk Günleri ve Tarihi Günlerde Yapılacak Tören ve Kutlamalar Yönetmeliği hükümlerine göre belirlenir ve yıllık çalışma takviminde belirtilir.

Kayıt zamanı ve kayıt yaşı

MADDE 11 – (1) Okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumlarında yeni kayıtlar, haziran ayının üçüncü haftasının ilk iş gününde başlar. Kayıt işlemi, 25/4/2006 tarihli ve 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu hükümlerince oluşturulan ulusal adres veri tabanındaki adres bilgileri esas alınarak, e-Okul sistemi üzerinden yapılır. Kayıt işlemleri sırasında herhangi bir belge talep edilmez

(5) Okul öncesi eğitim kurumlarında okula kayıt:

a) Anaokulu ve uygulama sınıflarına, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibarıyla 36 ayını tamamlayan ve 66 ayını doldurmayan çocukların kaydı yapılır.

b) Ana sınıflarına, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibarıyla 48 ayını dolduran ve 66 ayını doldurmayan çocuklar kaydedilir. Ancak bir grup oluşturabilecek kadar çocuk bulunmayan okullarda 36-47 ay arası çocuklar da ana sınıfına kaydedilebilir.

c) (Değişik: 23/10/2014 tarihli ve 29154 sayılı R.G.) Velisinin yazılı talebi veya sağlık raporu doğrultusunda ilkokula kaydı bir yıl ertelenen çocuklar okul öncesi eğitim kurumlarına öncelikle kaydedilir.

e) Çocuğun aday kaydı e-Okul sistemi üzerinden alınır. Kesin kaydı yapılan çocukların velilerine Acil Durumlarda Başvuru Formu EK-1doldurtularak Sözleşme EK-2 imzalanır.

f) Kayıtlarda bir sonraki eğitim ve öğretim yılında zorunlu eğitime başlayacak çocuklar ile okulun bulunduğu kayıt alanındaki çocuklara öncelik tanınır. Başvurunun kontenjandan fazla olması durumunda veliler huzurunda kura çekimi yapılır.

(6) İlkokula kayıt:

a) İlkokulların birinci sınıfına, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibarıyla 66 ayını dolduran çocukların kaydı yapılır. Gelişim yönünden ilkokula hazır olduğu anlaşılan 60-66 ay arası çocuklardan, velisinin yazılı isteği bulunanlar da ilkokul birinci sınıfa kaydedilir.

b) Okul müdürlükleri, yaşça kayıt hakkını elde eden çocuklardan 66, 67 ve 68 aylık olanları velisinin vereceği dilekçe; 69, 70 ve 71 aylık olanları ise ilkokula başlamaya hazır olmadıklarını belgeleyen sağlık raporu ile okul öncesi eğitime yönlendirebilir veya kayıtlarını bir yıl erteleyebilir.

c) Nüfusa gerçek yaşından büyük veya küçük yazılmış olanların yaşlarının düzeltilmesi okul yönetimince velilerinden istenir. Bu öğrencilerden velisi üç ay içinde girişimde bulunmadığı veya bu işleri yapmadığı takdirde gereği yapılmak üzere il/ilçe millî eğitim müdürlüğüne bildirilir.

ç) Mecburi ilköğretim çağında olup herhangi bir sebeple okula kaydı yapılmamış okuma yazma bilmeyen çocukların kayıtları birinci sınıfa yapılır.

Nakil

MADDE 12 – (1) Okul yönetimi, bu Yönetmeliğin 10 uncu ve 11 inci maddelerinin ilgili hükümlerindeki şartları taşıyan öğrencinin naklini, öğrenci velisinin başvurusu üzerine e-Okul sisteminde gerçekleştirir.

(2) Nakiller ders yılı başında başlar ve ders yılı sonuna 15 iş günü kalıncaya kadar devam eder. Ancak doğal afet, sağlık ve ailenin adres değişikliği gibi nedenlerde bu süre aranmaz.

(3) İller arası nakillerde en çok beş günlük süre devamsızlıktan sayılmaz.

(4) Okula naklen gelen ve giden öğrencilerin listesi, e-Okul sisteminden ders yılı sonunda alınarak dosyasında saklanır.

(8) Yeni okul açılması veya kayıt alanının değiştirilmesi sebebiyle farklı okullara devam etmek zorunda kalan kardeşlerin nakilleri, velinin isteği doğrultusunda kardeşlerden birinin okuluna yapılır.

(9) Anne ve babanın ikisinin de çalışması ve istemeleri hâlinde öğrencinin nakli belgelendirilmesi şartı ile anne veya babasının çalıştığı adresin kayıt alanındaki okula yapılır.

(10) İlköğretim kurumlarında sınıf mevcutları otuzun altında kalan okulların boş kontenjanları eylül ayının ilk iş gününde e-Okul sisteminde ilan edilir. Bu okullara kayıt alanı dışından öğrencisini nakil ettirmek isteyen velilerin başvuruları 15 Eylül tarihine kadar e-Okul sistemi üzerinden alınır.  Başvurunun boş kontenjandan fazla olması durumunda, nakil gelecek olanlar e-Okul sistemi üzerinden kura çekilerek belirlenir ve nakilleri yapılır.

(12) Taşıma kapsamına alınan okullarda öğrenim gören öğrenciler, e-Okul sistemi üzerinden taşıma merkezi olarak belirlenen ilköğretim kurumlarına naklen kaydedilir.

Öğrenci velisi

MADDE 17 – (1) Eğitim ve öğretim süresince her öğrencinin bir velisi bulunur.  Öğrenci velisi, öğrencinin anne, baba veya yasal sorumluluğunu üstlenen kişidir.

Devam, devamsızlığın izlenmesi ve izin verme

MADDE 18 – (1) Okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumlarında çocukların devamsızlıkları, e-Okul sistemine işlenir ve öğretmenler ile yöneticiler tarafından takip edilir.

(2) Okul öncesi eğitim kurumlarında;

a) Kayıtları yapılan çocukların kuruma günlük eğitimi aksatmayacak şekilde devam etmelerinin sağlanması esastır. Ancak özel eğitim gerektiren çocukların sosyal uyum ve gelişim özelliğine göre günlük devam sürelerinde esneklik sağlanır.

b) Özürsüz olarak aralıksız 10 gün okula devam etmeyen çocuğun velisi okul müdürlüğünce yazı ile uyarılır. Bu uyarıya rağmen özürsüz olarak aralıksız 30 gün okula devam etmeyen ve devam ettiği hâlde üst üste iki aylık ücreti yatırılmayan çocukların kaydı silinir. Bu durum veliye yazılı olarak bildirilir.

c) Aylık aidatını zamanında ödemeyen, geçmiş aylardan borcu kalan ve devamsızlık nedeniyle okulla ilişiği kesildiği hâlde okula devam ettirilen çocukların ücreti, veli ile yapılan sözleşme hükümleri çerçevesinde tahsil edilir.

(3) İlköğretim kurumlarında öğrencilerin okula devamları zorunludur.

a) İlköğretim kurumlarına kaydedilen mecburi ilköğretim çağındaki öğrencilerin velileri ile okul yönetimleri, il/ilçe millî eğitim müdürlükleri, maarif müfettişleri, muhtarlar ve mülki amirler 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanununun ilgili hükümleri gereğince çocukların okula devamını sağlamakla yükümlüdürler.

b) Normal ve ikili öğretim yapılan okullarda ilk derse girdiği hâlde sonraki bir veya daha fazla derse özürsüz olarak girmeyen öğrencinin durumu velisine ivedilikle bildirilir ve devamsızlığı yarım gün sayılır.

c) İlköğretim kurumlarındaki öğrencilerden, okulun bulunduğu yerleşim biriminin dışına çıkan, adresi bulunmayan ve okulu olmayan bir yere gidenlerin durumu, okul yönetimince e-Okuldaki devam bölümüne zamanında işlenir. Öğrencilerin devamsızlıkları, e-Okul sistemi üzerinden okul yönetimlerince sürekli takip edilir.

ç) Yurt dışına giden öğrencilerin yurt dışı adresi, okul yönetimince e-Okul sistemine işlenir. Bakanlıkça yurt dışındaki okullara devamlarının sağlanmasıyla ilgili tedbirler alınır. Bu durumdaki veya yurt dışında adresi tespit edilemeyen öğrencilerin kayıtları, yaşları öğrenim çağı dışına çıkıncaya kadar e-Okul sisteminde pasif hâle getirilir.

d) Öğrencinin geçerli mazereti ve velinin başvurusu üzerine okul yönetimi tarafından bir öğretim yılı içerisinde 15 güne kadar izin verilebilir.

(4) Bulaşıcı bir hastalık nedeniyle okula devam edemeyen çocuklar, sakınca olmadığına ilişkin sağlık kuruluşlarından alınacak rapor ile kuruma devam edebilirler.

Öğrenim çağı dışına çıkan öğrenciler

MADDE 19 – (1) İlköğretim kurumlarına kayıtlı öğrencilerden;

a) Mecburi ilköğretim çağı dışına çıkan ilkokul öğrencileri, ders yılı sonuna kadar öğrenimlerine devam ettirilir. Bu öğrencilere öğretim yılı sonunda Öğrenim Belgesi EK-3 verilerek yaygın eğitime yönlendirilir.

b) Mecburi öğrenim çağını bitirdiği ders yılı sonuna kadar ortaokul veya imam-hatip ortaokulu öğrenimlerini tamamlayamayan öğrenciler öğrenimlerini tamamlamak üzere en çok iki eğitim ve öğretim yılı daha okullarına devam ettirilir. Bu iki yıllık uzatma sonunda da ortaokul veya imam-hatip ortaokulu öğrenimini tamamlayamayanlara ders yılı sonunda öğrenim durumunu gösterir Öğrenim Belgesi EK-3 düzenlenir ve bu öğrencilerin kayıtları e-Okul sistemi üzerinden Açık Öğretim Ortaokuluna yapılır.

c) Mecburi öğrenim çağı dışına çıkan ve iki yıl daha öğrenim görmesine imkân verilerek 8 inci sınıfa geçen ortaokul veya imam-hatip ortaokulu öğrencilerinin o eğitim ve öğretim yılı ders kesimi sonuna kadar okula devamları sağlanır. Ders yılı sonunda başarılı olanlara Öğrenim Belgesi EK-3 düzenlenir. Başarısız olanlara da Öğrenim Belgesi EK-3 düzenlenerek kayıtları e-Okul sistemi üzerinden Açık Öğretim Ortaokuluna yapılır.

 Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi

a) Ders yılı, ölçme ve değerlendirme bakımından birbirini tamamlayan iki dönemden oluşur.

b) Başarının ölçülmesi ve değerlendirilmesinde öğretim programlarında belirtilen amaçlar ile kazanımlar esas alınır. Ölçülecek kazanımın özelliğine göre ilgili dersin öğretim programında yer alan ölçme ve değerlendirme esaslarına uyulur.

c) Kaynaştırma yoluyla eğitimlerine devam eden öğrenciler için; Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Birimi tarafından bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlanır ve bu öğrencilerin başarıları, bu programda yer alan amaçlara göre değerlendirilir.

(2) İlkokul 1, 2 ve 3 üncü sınıflarda öğrencilerin başarısı; gelişim düzeyleri dikkate alınarak öğretmen rehberliğinde gerçekleştirilen ders etkinliklerine katılımları ile öğretim programlarında belirtilen ölçme ve değerlendirme ilkelerine göre tespit edilir. Karnede “çok iyi”, “iyi” ve “geliştirilmeli” şeklinde gösterilir.

(3) İlkokul 4 üncü sınıfta öğrenci başarısı; sınavlar ile ders etkinliklerine katılım çalışmalarından alınan puanlara göre değerlendirilir.

Puanla değerlendirme

MADDE 21 – (1) İlkokul 4 üncü sınıf ile ortaokul ve imam-hatip ortaokulunda dönem puanı, yıl sonu puanı ve yıl sonu başarı puanı 100 tam puan üzerinden belirlenir. Yüzlük puan sisteminde 0-44,99 puanlar başarısız, 45,00 ve üzeri puanlar başarılı olarak değerlendirilir.

(2) 2007-2008 Eğitim ve Öğretim Yılından önce beşlik not sistemine göre belirlenen ağırlıklı not ortalamaları, 100’lük sisteme çevrilirken ağırlıklı not ortalamasına 1,00 eklenir ve çıkan sayı elli bölü üç ile çarpılır. Bölme işlemi virgülden sonra dört basamak yürütülür.

Ölçme ve değerlendirmenin niteliği ve sayısı

MADDE 22 – (1) İlkokul 4 üncü sınıf ile ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında öğrencilere;

a) Haftalık ders saati üç ve üçten az olan derslerde iki, üçten fazla olan derslerde ise üç sınav yapılır. Sınavların zamanı, en az bir hafta önceden öğrencilere duyurulur. Bir sınıfta/şubede bir günde yapılacak sınav sayısı 8 inci sınıfta üçü, diğer sınıflarda ikiyi geçemez. Sınavların süresi bir ders saatini aşamaz.

b) Öğretmenlerce yapılan sınavlarda farklı soru tiplerine yer verilir. Soruların konulara göre dağılımı yapılırken ağırlığın bir önceki sınavdan sonra işlenen konulardan olmak kaydıyla geriye doğru azalan bir oranda ve dönem başından beri işlenen konulardan seçilir.

c) Sınavlardan önce, sorularla birlikte cevap anahtarı da hazırlanır ve sınav kâğıtları ile birlikte saklanır. Cevap anahtarında her soruya verilecek puan, ayrıntılı olarak belirtilir. Sınav soruları, imkânlar ölçüsünde çoğaltılarak öğrencilere dağıtılır.

ç) Kopya çeken öğrencinin sınavı geçersiz sayılır ve puanla değerlendirilmez. Ancak, dönem puanının hesaplanmasında aritmetik ortalama alınırken sınav sayısına dâhil edilir. Ayrıca bu durum, ders öğretmenince okul yönetimine bildirilir.

(2) Ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında öğrencilere ders yılında istedikleri ders veya derslerden bireysel ya da grup çalışması şeklinde öğretmen rehberliğinde en az bir proje hazırlatılır. Projeler verildikleri dönemde değerlendirilir. Proje vermeyen öğrencinin proje notu sıfır olarak değerlendirilir.

(3) Öğrencilere, her dönemde seçmeli dersler dâhil bütün derslerden en fazla beş defa olmak üzere ders etkinliklerine katılım puanı verilir.

(4) Rehberlik ve sosyal etkinlikler puanla değerlendirilmez.

Ölçme ve değerlendirmeye katılmayanlar

MADDE 23 – (1) Öğretmenler tarafından yapılan sınavlara herhangi bir nedenle katılamayan veya projesini zamanında teslim edemeyen öğrencinin durumu velisine bildirilir. Veli, öğrencisinin sınava katılamama veya projesini zamanında teslim edememe gerekçesini, en geç beş iş günü içinde okul yönetimine yazılı olarak bildirir. Merkezî sistem ortak sınavına girmeyen öğrencilerin bilgileri, aynı gün okul müdürlüğünce e-Okul sistemine işlenir.

(2) Öğretmenler tarafından yapılan sınavlara katılmayan ve okul yönetimince özrü uygun görülen öğrenciler, ders öğretmeninin belirleyeceği bir zamanda önceden öğrenciye duyurularak dersin niteliğine göre yapılacak değerlendirme etkinliğine alınır. Bu ölçme değerlendirme etkinliği, sınıfta diğer öğrencilerle ders işlenirken yapılabileceği gibi ders dışında da yapılabilir. Öğrenciler, projelerini öğretmenin belirleyeceği süre içinde teslim eder.

(3) Merkezî sistem ortak sınavlarına katılamayanların durumu okul yönetimince mazeret sınavından önce karara bağlanır. Özrü uygun görülen öğrenciler için Bakanlıkça belirlenen tarih ve merkezlerde mazeret sınavı yapılır.

(4) Geçerli özrü olmadan öğretmenler tarafından yapılan sınavlar ile merkezî sistemle yapılan ortak sınava katılmayan veya projesini zamanında teslim etmeyen öğrencilerin durumları puanla değerlendirilmez. Ancak dönem puanı ve ortaöğretime yerleştirmeye esas puan hesaplamalarında sınav ve proje adedi tam olarak alınır.

Ölçme ve değerlendirme sonuçlarının duyurulması

MADDE 25 – (1) Sonuçlar; sınavların yapıldığı, projelerin teslim edildiği tarihten başlayarak en geç 10 iş günü içinde öğrencilere bildirilir. Sınav kâğıtları, incelenmek üzere öğrencilere dağıtılır ve varsa yapılan ortak hatalar sınıfta açıklandıktan sonra geri alınarak bir eğitim ve öğretim yılı saklanır. Projeler öğretmen tarafından değerlendirildikten sonra öğrenciye iade edilir ve öğrenci tarafından ders yılı sonuna kadar saklanır. Ders etkinliklerine katılım, sınav ve projeye verilen puanlar, e-Okul sisteminin ilgili bölümüne işlenir.

(2) Öğrencilerin hazırladıkları projelerin değerlendirilmesinde kullanılan dereceli puanlama ölçekleri de bir yıl saklanır.

Sınıf  Geçme

 

Öğretmen puan çizelgesi

MADDE 26 – (1) İlkokul 4 üncü sınıf ile ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında öğretmenler, her ders için öğrencilere verdikleri puanları e-Okul sistemindeki Öğretmen Puan Çizelgesine zamanında işler. Her dönem sona ermeden beş gün önce okul yönetimince, e-Okul sisteminden çıktısı alınan Öğretmen Puan Çizelgesi ilgili öğretmenlerle birlikte kontrol edilerek imzalanır ve okul müdürü tarafından onaylanarak dosyasında saklanır.

Bir dersin dönem, yıl sonu ve ağırlıklı puanı

MADDE 27 – (1) İlkokul 4 üncü sınıfta bir dersin dönem puanı; öğrencinin sınavlar ve ders etkinliklerine katılımından aldığı puanların aritmetik ortalaması ile belirlenir.

(3) Bir dersin yıl sonu puanı;

a) Birinci ve ikinci dönem puanlarının aritmetik ortalamasıdır. Aritmetik ortalama hesaplanırken bölme işlemi virgülden sonra dört basamak yürütülür. Yıl sonu puanı hesaplanırken yarım ve yarımdan büyük kesirler tama yükseltilir.

b) Öğrencilerden;

1) Herhangi bir dersten iki dönemde de puanı olmayanların yetiştirme programından aldığı puan,

2) Her iki dönemde veya dönemin birinde uygulamalı herhangi bir derste sağlık durumları veya bedensel engelleri nedeniyle sağlık raporunda belirtilen faaliyetleri yapamayanların bu dersin öğretim programında yer alan temel becerilere yönelik faaliyetlere katılımları değerlendirilerek verilen dönem puanlarının aritmetik ortalaması, o dersin yıl sonu puanı sayılır.

(4) Dersin yıl sonu puanı ile o dersin haftalık ders saati sayısının çarpımından elde edilen puan, o dersin ağırlıklı puanıdır.

(5) 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu gereğince okula devamları sağlananlar ile yurt dışında bulunması, sağlık durumu ya da tutuklu olması nedenleriyle okula devam edemeyen öğrencilerden en az bir dönem puanı almış olanların başarı durumları belirlenirken, okula devam eden öğrenciler gibi işlem yapılır. Bu puan, aynı zamanda yıl sonu puanı olarak değerlendirilir.

Davranışlar

MADDE 29 – (1) İlköğretim kurumlarında;

a) Ders yılının her döneminde öğrencilerin davranışları, Davranış Puanı Ölçütleri EK-4’de verilen ölçütler kullanılarak ilkokullarda sınıf öğretmeni, ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında ise şube rehber öğretmeni tarafından aynı sınıfta ders okutan diğer öğretmenlerin de görüşleri alınarak "(1) Geliştirilmeli", "(2) İyi", "(3) Çok iyi"; şeklinde değerlendirilir.

b) Değerlendirme sonuçları e-Okul sistemine işlenir ve çıktısı alınan çizelge, öğretmen tarafından dönem sona ermeden 5 (beş) gün önce okul yönetimine teslim edilir.

Gelişim raporu ile öğrenci karnesi

MADDE 30 – (1) Okul öncesi eğitim kurumlarında Okul Öncesi Eğitim Programı doğrultusunda hazırlanan çocuğa yönelik Gelişim Raporu, her dönem sonunda e-Okul sistemine işlenerek bir örneği veliye verilir. Gelişim raporuna pedagojik olmayan ve gizliliği gerektiren bilgiler işlenmez.

(2) İlköğretim kurumlarında;

a) Öğrencilere, e-Okul sistemindeki bilgiler esas alınarak her dönem sonunda karne verilir. Karnede, öğrencinin derslerdeki başarısı ile sosyal etkinlik çalışmaları ve okula devam durumu gösterilir. İlkokul karnesinde davranış ölçütlerine göre öğrencilerin gelişim düzeylerine de yer verilir.

b) Öğrenci karneleri e-Okul sisteminde yer alan puan çizelgeleri bilgilerine göre birinci ve ikinci dönem sonunda düzenlenir. Öğrencilere dağıtılan karneler geri alınmaz. Karnelerde elektronik imza kullanılabilir.

Öğrenci başarısının değerlendirilmesi

MADDE 31 – (1) İlkokullarda öğrencilere sınıf tekrarı yaptırılmaması esastır.

Ancak; istenilen yeterlik düzeyine ulaşamamış ilkokul öğrencilerine, velinin yazılı talebi üzerine, okul müdürü ve ilgili sınıf öğretmeninin kararıyla ilkokul öğrenimi süresinde bir defaya mahsus olmak üzere sınıf tekrarı yaptırılabilir. Okula hiç devam etmeyen öğrenciler ve ilkokul haftalık zorunlu ders saati sayısı kadar değerlendirilmesi yapılamayan/puanı girilmeyen öğrenciler ile bu Yönetmeliğin 27 nci maddesinin beşinci fıkrasında belirtilen mazeretler dışında okula en az bir dönem devam etmeyen öğrencilere sınıf tekrarı yaptırılır.

 

 

 

 

 

 

 

10.İletişim

Kurumun Resmî Adı

Şht.Zafer KONAK İlkokulu

Adresi

Duroğlu Beldesi Merkez-GİRESUN

Telefon

0454-253 53 47

Belgegeçer

0454-253 53 47

E-posta Adresi

717240@meb.k12.tr

Web Adresi

zaferkonakilkokulu.meb.k12.tr.

Facebook Adresi

www.facebook.com/pages/Duroğlu-ŞhtZafer-KONAK-İlkokulu

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...