Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
YAPTIRDIĞINI ANLARIM (HAYAT BİLGİSİ)

YAPTIRDIĞINI ANLARIM (HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:3

TEMA:OKUL HEYECANIM

SÜRE:40+40 DAKİKA HAYAT BİLGİSİ

40 DAKİKA MATEMATİK

40 DAKİKA MÜZİK

40+40 DAKİKA TÜRKÇE

40 DAKİKA SERBEST OKUMA

KAZANIM:A.3.23. Tüketici olarak sahip olduğu hakları bilir ve bilinçli tüketici davranışları sergiler.

BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Kaynakları etkili kullanma(bilinçli tüketici olma)

ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME:İnsan Hakları ve Vatandaşlık(52):Tüketici olarak haklarını bilir ve kullanır.

KAVRAM: hak

DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLER:

TÜRKÇE:

TEMA:ÜRETİM,TÜKETİM VE VERİMLİLİK

KONU:EKİN'İN HEYECANI

5.Tür Yöntem ve Tekniklere Uygun Okuma

1.Serbest okuma yapar.

GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU

Görsel Okuma

2.Grafik ve tablo ile verilenleri yorumlar.

13.Karikatürde verilen mesajı algılar.

14.Bilgi toplamak amacıyla bilişim teknolojilerinden yararlanır.

Görsel Sunu

1.Sunuma hazırlık yapar

2.Sunum yöntemini belirler

5.Duygu,düşünce ve izlenimlerini drama,tiyatro,müzikli oyun,kukla vb. yollarla sunar.

6.Sunularında gerçek nesne ve modelleri kullanır.

7.Sunularında içeriğe uygun görseller seçer ve kullanır.

MATEMATİK:

ÖĞRENME ALANI:VERİ

Alt Öğrenme Alanı:Şekil Grafiği,Tablo

KAZANIMLAR:

1.Bir problemle ilgili veri toplar

2.Şekil grafiğini oluşturur.

3.Şekil grafiğini yorumlar.

MÜZİK:

ÖĞRENME ALANI:B.Müziksel Algı ve Bilgilendirme

B.4.KAZANIM:Müzikleri uygun hız ve gürlükte seslendirir.

 YÖNTEM VE TEKNİKLER:Soru-cevap,beyin fırtınası,örnek olay,gösteri,grup çalışması,sorun çözme,tartışma,canlandırma

ARAÇ-GEREÇLER:Alış-veriş içerikli broşürler,renkli kartonlar,makas,yapıştırıcı,konu ile ilgili hikaye kitapları,çizgi romanlar,yiyecek ve içecek malzemeleri,ambalajları,renkli kalemler,ders kitapları,

kucuk_DSCF0123.JPG

kucuk_DSCF0124.JPG 30 Kasım 2011 Çarşamba 16:40 21 Yorum

OKULDA ACİL DURUM (HAYAT BİLGİSİ)

OKULDA ACİL DURUM (HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:3

KONU:Okulda Acil Durum

KAZANIM:A.3.19. Okulda bir kaza ya da acil durum meydana geldiğinde neler yapılması gerektiğini ifade eder.

BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Türkçeyi doğru ve etkili kullanma,güvenlik ve korunmayı sağlama(sağlık ve güvenlik kurallarına,prosedürlerine uyma)

KİŞİSEL NİTELİK:Yardımseverlik üzerinde durulacaktır.

ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME:Rehberlik ve Psikolojik Danışma(2):Acil ve kriz durumlarında nasıl davranılacağını bilir.

KAVRAM: Kaza

ARAÇ GEREÇ:Ders kitabı,A4 kağıtları,renkli kalemler,kareli defter,tıbbi malzemeler(pamuk,batikon,oksijenli su,sargı bezi v.b)

DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME:

KİŞİSEL BAKIMIMIZI YAPARKEN(HAYAT BİLGİSİ)

KİŞİSEL BAKIMIMIZI YAPARKEN(HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

KONU:KİŞİSEL BAKIMIMIZI YAPARKEN

SINIF:3

TEMA:OKUL HEYECANIM

KAZANIM:A.3.16.Kişisel bakımını yaparken kaynakları tutumlu kullanır.

BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Kaynakları etkili kullanma(Bilinçli tüketici olma)

ARA DİSİPLİNLERLE İLŞKİLENDİRME:İnsan hakları ve vatandaşlık(33):Kaynakların verimli kullanılması ve bilinçli tüketilmesi gerektiğini kabul eder.

KAVRAM:Tutumluluk

DİĞER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME:

TÜRKÇE

TEMA:ÜRETİM,TÜKETİM VE VERİMLİLİK

KAZANIM:YAZMA (3.TÜR,YÖNTEM VE TEKNİKLERE UYGUN YAZMA)8. ŞİİR YAZAR

MATEMATİK:Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini gerektiren problemleri çözer ve kurar.

SÜRE:40+40 DAK.HAYAT BİLGİSİ

              40 DAK. TÜRKÇE

               40 DAK. MATEMATİK

MERAK UYANDIRMA:Öğrencilerden ayağa kalkmaları istendi.Müzik çalınacağı,müzik çalarken sınıfta dolaşmaları,müzik durduğunda karşılarındaki kişilere o kişinin özellikleri ile ilgili olarak olumlu ifadeler söylemeleri istendi.

kucuk_DSCF0879.JPG

İLGİYİ ODAKLAMA:Oyunda arkadaşlarının söyledikleri ile ilgili ne hissttikleri,hangi özelliklerinden bahsedildiği konuşuldu.

ÖĞRENME DENEYİMİ:KİŞİSEL BAKIM konulu akıl haritaları yaptırıldı.(Ne bildikleri öğrenilip,yeni bilgiler onun üzerine inşa edildi.)

kucuk_DSCF0883.JPGkucuk_DSCF0884.JPGkucuk_DSCF0885.JPG

Akıl haritalarında çıkan başlıklar tahtada listelendi.Kişisel bakım araçları ve yapılan işler olarak gruplandı.

Ders kitabındaki ilgili sayfa incelendi.

kucuk_DSCF0918.JPG

Kişisel bakımınızı yaparken hangi kaynakları kullanıyoruz?Konulu beyin fırtınası yapıldı.

Tahtada listelenen kişisel bakım araç-gereçleri ve yapıla işlerin hangi kaynaklarla ilgili olduğunu grupça çıkarmaları istendi.

kucuk_DSCF0886.JPGkucuk_DSCF0887.JPG

Evlerinden getirdikleri su,elektirik ve doğalgaz,yakıt faturalarını çıkarmaları ve incelemeleri istendi.Okulun faturaları incelendi.

kucuk_DSCF0888.JPGkucuk_DSCF0890.JPGkucuk_DSCF0893.JPGkucuk_DSCF0894.JPGkucuk_DSCF0895.JPG

Faturaların uçtuğu fikrinde birleştik ve kısa bir canlanma oyunu oynadık.

17 Kasım 2011 Perşembe 12:20 5 Yorum

HAYAT BİLGİSİ DOSTLARI

HAYAT BİLGİSİ DOSTLARI

  3 Kasım Perşembe akşamı saat 19.30'da ülkemizin çeşitli şehirlerinde görev yapan meslektaşlarımızla Etkinlik Temelli Hayat Bilgisi dersinde buluştuk.

   Sosyal Bilgiler dersinden misafirlerimiz de vardı.

  Hafta içerisinde işlediğimiz ve güncelerde paylaştığımız ders planlarını Yapılandırıcı Yaklaşım ışığında inceledik. Neleri güzel yaptığımızı ,neleri daha farklı yapabileceğimizi,kullandığımız yöntem ve teknikleri konuştuk.

  Keyifli,keyifli olduğu  kadar da verimli bir çalışma oldu.Katkı yapan tüm meslektaşlarımıza sonsuz teşekkürler...

  Bir sonraki paylaşımımız 17 Kasım Perşembe saat 19.30'da...

 

ATATÜRK'ÜN ÖĞRENİM HAYATI(HAYAT BİLGİSİ)

ATATÜRK'ÜN ÖĞRENİM HAYATI(HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

KONU:ATATÜRK'ÜN ÖĞRENİM HAYATI

SINIF:3

SÜRE:40+40 DAKİKA(HAYAT BİLGİSİ)

40+40 DAKİKA TÜRKÇE

TEMA:OKUL HEYECANIM

KAZANIM:A.3.22.Atatürk'ün öğrenim hayatı hakkında araştırma yaparak edindiği bilgileri yazılı,sözlü veya görsel yollarla ifade eder.

BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Araştırma,Türkçe'yi doğru,etkili ve güzel kullanma.

DİĞER DERSLERLE İLiŞKİLENDİRME:A.3.22.numaralı kazanım için Türkçe dersi ''Görsel Okuma ve Görsel Sunu''öğrenme alanı:Görsel Sunu(Kazanım 8):Bilgi,duygu ve düşüncelerini sunmak amacıyla bilişim teknolojilerinden yararlanır.

ARAÇ GEREÇ:Ders kitabı,A4 kağıtları,A3 kağıtları,ispirtolu kalemler,bilgisayarlar,yazıcı...

YÖNTEM VE TEKNİKLER:Soru cevap,görsel okuma,beyin fırtınası

MERAK UYANDIRMA:''ATATÜRK ÇİÇEKLERİ'' adlı şarkı söyletildi.

kucuk_DSCF0811.JPG

İLGİYİ ODAKLAMA:Okul koridorunda 5 ayrı yere A3 kağıtları yapıştırıldı.Her gruba tek bir ispirtolu kalem verildi.Birbirleriyle konuşmadan ''ATATÜRK DEYİNCE AKLIMIZA NE GELİYOR''yazmaları istendi.Gruplar istasyon şeklinde dönerek çalıştılar.Çalışmalar bitince tahtaya asılıp okundu.

kucuk_DSCF0779.JPGkucuk_DSCF0780.JPGkucuk_DSCF0781.JPG

kucuk_DSCF0782.JPGkucuk_DSCF0783.JPGkucuk_DSCF0785.JPGkucuk_DSCF0797.JPG

ÖĞRENME DENEYİMİ:Atatürk'ün öğrenim hayatı ile ilgili ön bilgileri alındı.

Atatürk'ün okula,okumaya,bilime verdiği önem gündeme geldi.Matematiğe,Türk diline,spora verdiği önem de konuşuldu.Bu konular da gruplara paylaştırıldı.

Gruplara araştırma yapıp,rapor hazırlamaları için iki ders süre verildi.Okulun bütün imkanları bu çalışma için seferber edildi.

kucuk_DSCF0789.JPGkucuk_DSCF0790.JPG