YAPTIRDIĞINI ANLARIM (HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:3
TEMA:OKUL HEYECANIM
SÜRE:40+40 DAKİKA HAYAT BİLGİSİ
40 DAKİKA MATEMATİK
40 DAKİKA MÜZİK
40+40 DAKİKA TÜRKÇE
40 DAKİKA SERBEST OKUMA
KAZANIM:A.3.23. Tüketici olarak sahip olduğu hakları bilir ve bilinçli tüketici davranışları sergiler.
BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Kaynakları etkili kullanma(bilinçli tüketici olma)
ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME:İnsan Hakları ve Vatandaşlık(52):Tüketici olarak haklarını bilir ve kullanır.
KAVRAM: hak
DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLER:
TÜRKÇE:
TEMA:ÜRETİM,TÜKETİM VE VERİMLİLİK
KONU:EKİN'İN HEYECANI
5.Tür Yöntem ve Tekniklere Uygun Okuma
1.Serbest okuma yapar.
GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU
Görsel Okuma
2.Grafik ve tablo ile verilenleri yorumlar.
13.Karikatürde verilen mesajı algılar.
14.Bilgi toplamak amacıyla bilişim teknolojilerinden yararlanır.
Görsel Sunu
1.Sunuma hazırlık yapar
2.Sunum yöntemini belirler
5.Duygu,düşünce ve izlenimlerini drama,tiyatro,müzikli oyun,kukla vb. yollarla sunar.
6.Sunularında gerçek nesne ve modelleri kullanır.
7.Sunularında içeriğe uygun görseller seçer ve kullanır.
MATEMATİK:
ÖĞRENME ALANI:VERİ
Alt Öğrenme Alanı:Şekil Grafiği,Tablo
KAZANIMLAR:
1.Bir problemle ilgili veri toplar
2.Şekil grafiğini oluşturur.
3.Şekil grafiğini yorumlar.
MÜZİK:
ÖĞRENME ALANI:B.Müziksel Algı ve Bilgilendirme
B.4.KAZANIM:Müzikleri uygun hız ve gürlükte seslendirir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER:Soru-cevap,beyin fırtınası,örnek olay,gösteri,grup çalışması,sorun çözme,tartışma,canlandırma
ARAÇ-GEREÇLER:Alış-veriş içerikli broşürler,renkli kartonlar,makas,yapıştırıcı,konu ile ilgili hikaye kitapları,çizgi romanlar,yiyecek ve içecek malzemeleri,ambalajları,renkli kalemler,ders kitapları,
MERAK UYANDIRMA:Marketlere veya alışveriş merkezlerine ait broşürleri çıkarıp incelemeleri istendi.(Öğrencilerden bir gün önceden çeşitli marketlere,alışveriş merkezlerine ait broşürler getirmeleri istenmişti.)
İLGİYİ ODAKLAMA:Broşürlerle ilgili ne düşündükleri soruldu.(Fiyatlardan,farklı fiyatlardan,kampanyalardan konuşuldu.)
Alışveriş yapan insanlara ne isim verebiliriz? sorusu üzerine beyin fırtınası yapılıp TÜKETİCİ cevabı alındı.
ÖĞRENME DENEYİMİ:
*Tüketici kime denir?
*Bilinçli Tüketici kime denir?
*Tüketici hakları nelerdir?
Konu başlıkları gruplara dağıtıldı.Okulun bütün imkanlarını kullanarak bu konularda araştırma yapıp sonuçlarını rapor haline getirmeleri ve istendi.Bu çalışmanın sunum amaçlı yapılacağı belirtildi.
Araştırma sonuçlarını kendi aralarında tartıştılar.
Sunum yöntemlerini belirlediler,planlamalarını yaptılar.
Sunumlar yaptırıldı.
Sunumlar sonunda edindikleri bilgileri çantalarındaki ürünler üzerinde incelediler.
Ders kitabındaki metin okundu.Oradaki örnek olayda yaşanan soruna(Bir giyim mağazasından bana tişört aldık.Tişörtü severek giydim.Bir süre sonra annem tişörtü yıkadı.Tişörtü yıkadıktan sonra renginin çok solduğunu farketti.İlk yıkamada böyle olmaması gerekiyordu.) TÜKETİCİ HAKLARI ışığında çözüm ürettiler.
Türkçe kitabındaki metinle ilgili grafiği inceleyip,yorumladık.
Evlerinin haftalık alışverişlerinde alınan beş ürünü tablo ve grafikle gösterdiler.
Türkçe kitabındaki karikatürde verilen mesajı algılama çalışması yapıldı.
SERBEST OKUMA SAATİ:Bilinçli Tüketicilikle ilgili hikayelerin olduğu kitaplar,dergiler dağıtıldı.Bireysel ve küçük gruplarla okumalar yaptırıldı.
Konuyla ilgili posterler hazırlandı.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Poster sunumları yaptırıldı.
Öğrenciler yakındaki bir markete götürülerek öğrendikleri ışığında alışveriş yapmaları sağlandı.
Aldığımız ürünleri değerlendirdik
Müzik dersinde öğrendikleri ışığında yazdıkların şiiri müziklendirip;
UYGUN HIZ VE GÜRLÜKTE söyleme çalışması yaptık.
DEĞERLENDİRME:Öğrencilere öz değerlendirme formları dağıtıldı.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Harikasınız Murat hocam,geçen yıl manav tezgahı açtığınızı hatırlıyorum,marketçiliğe transfer oldunuz işler iyi galibaaa:)))
Baysan Banu Uzun
1.12.2011
Çalışıyoruz işte:)).Market,manav geziyoruz.
Murat KAÇAR
1.12.2011
İyi şeyler her zaman paylaşılmalı...
Yusuf Ziya Güldere
1.12.2011
HAYAT PAYLAŞINCA GÜZEL...
Murat KAÇAR
2.12.2011
La la la laaaa lalalaaaaa:)
Baysan Banu Uzun
3.12.2011
:))Şarkıyı tamamlamışsın Banu Hocam...Ne güzel eğitim,mutluluk,şarkılar...Nice keyifli paylaşımlara...
Murat KAÇAR
3.12.2011
Murat Hocam kalfaları iyi eğitmiş :))) İşler o yüzden iyi.
Ayşe Kandemir
6.12.2011
Murat Hocam Fotoğrafları incelediğimde sınıf ortamında başlayan ders, bilgi teknoloji sınıfında devam ediyor. Daha sonra bir market bölümü var. Şimdi bu çalışmayı arkadaşlarla paylaşacağız. Bu üç bölümü kaç saatlik planlama olarak almalarını açıklamak gerekirse, nasıl bir cevap verelim.
VEYSEL PARLAK
1.12.2011
Veysel Hocam, kendi uygulamamda kullandığım süreleri yukarıda tema adının altına ekledim.Kolaylıklar diliyorum.
Murat KAÇAR
2.12.2011
Veysel Öğretmenim,
Öğrenmenin süresini belirlemek mümkün mü? Bu palnlar bizim, nereye, nasıl gideceğimizi bilmek içindir... herkesin planlaması öğrenme ortamına göre farklılıklar gösterebilir.
Yusuf Ziya Güldere
1.12.2011
Kesinlikle haklısınız hocam. (Bu tür tasarımlar henüz yaygın olmadığı için eleştirel yaklaşımlar sergilenebiliyor. Doyurucu cevap verebilme açısından sorulmuş bir soru olarak değerlendirilmesini ümit ediyorum. Model alınma yerine direk alınıp uygulanmak istenmesi zannedersem sıkıntıyı oluşturan sebep)
VEYSEL PARLAK
1.12.2011
Sevgili Murat,
Değer derslerle ilişkilendirme ve bütün halinde sürecin oluşturulması, olabilirliğini ortaya koyduğu çok rahat görülebiliyor. (Gözlem) Market ve manav gezmeden, gezerken öğrencilerin, neleri gözlemlemelerini nasıl sağladın? Bunun için önceden bir araç geliştirdin mi? Market ve manav gezisi yerine kaznımlara uygun bir video çekimi yapılıp birlikte seyredilebilir miydi? Bu video seyredilirkin bazı yerlerde durdurulup sorular sorularak konumaları ve yaşamla ilişkilendirmeye ilişkin sorular sorulabilir miydi? Çalışmalarını paylaşımın ve paylaşımlarınla bizleri yüreklendirmen, ışığı sürekli parlayan bir eğitim lideri olma özelliğiniz ayrı bir yanınız...
Emeğine sağlık öğretmenim...İyiki varsın
Yusuf Ziya Güldere
1.12.2011
Sevgili Yusuf Hocam...Alışverişe gitmeden önce yaptıkları posterlerde orada neleri gözlemleyecekleri ile ilgili yol haritası çıkmıştı.Öz değerlendirme formunun maddelerini öğrencilerle birlikte gözden geçirdiğimizde de neleri gözlemleyecekleri ile ilgili ipuçları vardı.Kamera çekimi güzel fikir.Özellikle öğrencileri götürmenin zor olduğu durumlarda kullanabileceğimiz bir yöntem....Yüreklendirici sözleriniz ve önerileriniz için sonsuz teşekkürler ediyorum.
Murat KAÇAR
2.12.2011
Öğretmenim çok güzel olmuş
Yaman Ünlü
1.12.2011
Birlikte başardık Yaman...
Murat KAÇAR
2.12.2011
Öğretmenim bizim sınıf bir konuda aynı anda nerdeyse çoğu dersi işliyoruz.Bu konularda aynı anda türkçe,görsel sanatlar,hayat bilgisi ve müzik derslerini işledik.Ben bu konudan çok zevk aldım.
Yusuf NALBANT
3.12.2011
Ben de çok keyif aldım Yusuf.Bir kazanımda dört mevsimi yaşar gibi.Hepsi ayrı bir güzeldi.Birlikte daha nice güzel derslere...İyi ki varsınız...
Murat KAÇAR
3.12.2011
Teşekkürler öğretmenim
İlkay BAKIN
27.5.2012
sayın hocam, bu çeşit etkin çalışmalarınızı taktirle karşılıyorum, umarım bu özverili çalışmalarınızın ve emeğinizin karşılığını ileride bizlerde çocuklarımızda görürüz. her şey için teşekkürler.
Tuncay ATALAYIN
11.12.2011
öğretmenim intarnete yüklediğiniz her konuda yusufun çok uzun yorumları var şaşıyoru
cansu krtul
13.12.2011
öğretmenim çok güzel olmuş
Yaman ünlü
8.1.2012