Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
SAKİN OL (HAYAT BİLGİSİ)

SAKİN OL (HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

KONU:SAKİN OL

KAZANIM:Duygularını kontrol ederek uygun biçimde ifade eder.

UYARI:Öfke,mutluluk,korku ve üzüntü duyguları üzerinde durulacaktır.

SÜRE:40+40 dakika

 

MERAK UYANDIRMA:'' EVLİ MUTLU ÇOCUKLU '' şarkısı ile derse başlandı.

kucuk_DSCF0131.JPG

İLGİYİ ODAKLAMA:Şarkıda hangi duygulardan söz edilebilir?(Sevinç. mutluluk....)

Aklınıza gelen başka hangi duygular var ?(Cevaplar tahtaya listeleme yöntemiyle yazdırıldı.)

kucuk_DSCF0134.JPG

ÖĞRENME DENEYİMİ:Her gruba bir duygu verildi(öfke,mutluluk,korku,üzüntü).Bu duyguyu ifade eden bir MASKE yapmaları istendi.

kucuk_DSCF0135.JPG

Ders kitabındaki görseller incelendi.Görsellerde anlatılan duygu hangi grubun maskesi ile ifade ediliyorsa o gruptaki öğrenciler maskelerini taktılar.

kucuk_DSCF0145.JPGkucuk_DSCF0148.JPG

Görsellerdeki olaylar DRAMA yolu ile canlandırma yaptırıldı.

kucuk_DSCF0140.JPG

kucuk_DSCF0141.JPG

Duygularımızı kontrol etmemizi sağlayabilecek '' TRAFİK IŞIKLARI '' tekniği öğretildi.Tekniğin uygulama esaslarını içeren bir şiir tahtaya yazıldı(şiiri öğrenciler oluşturdular).Şiiri RAP MÜZİK şeklinde yorumladılar.

Duygularımızı kontrol edebilmek için başka neler yapabiliriz?Sorusunun cevapları alındı.

Her gruba bir '' ÖRNEK OLAY KARTI '' verildi.Kartların üzerinde bir örnek olay ve altında:

Buradaki olay nedir?

.......' ya öfkesini yenebilmesi için neler önerirsiniz?

kucuk_DSCF0153.JPGkucuk_DSCF0155.JPG

DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Kartlarda yer alan olaylarla ilgili çalışmalarını sınıfa sunmaları sağlandı.

kucuk_DSCF0156.JPGkucuk_DSCF0158.JPG

ÇALIŞMAMIZ BAŞARILI BİR ŞEKİLDE GERÇEKLEŞTİRİLMİŞ SIRA KUTLAMAYA GELMİŞTİ.

22 Mart 2011 Salı 13:37 14 Yorum

GÖRÜYOR,DUYUYOR,DOKUNUYORUM(HAYAT BİLGİSİ)

GÖRÜYOR,DUYUYOR,DOKUNUYORUM(HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

KONU:GÖRÜYOR,DUYUYOR,DOKUNUYORUM

KAZANIM:ÇEŞİTLİ ORTAMLARDA BAŞKALARIYLA İLETİŞİM KURARKEN HANGİ DUYU ORGANLARINDAN YARARLANDIĞINI AÇIKLAR

UYARI:İLETİŞİMİN SADECE SÖZEL OLMADIĞINI,SÖZSÜZ UNSURLAR DA İÇERDİĞİNİ BİLİR.

KAVRAM:ORTAM

SÜRE:40+40 DAK.

MERAK UYANDIRMA:Öğrencilerden bir gün önceden göz bağlamak için malzeme getirmeleri istendi.(Merak bir gün önceden başlamıştı.)

Bu malzemeleri çıkarıp gözlerini bağlamaları,bağladıktan sonra birbirleriyle istedikleri konularda konuşmaları istendi.

kucuk_DSCF0557.JPGkucuk_DSCF0563.JPG

Kısaca ne hissettikleri konuşuldu.(Engelli insanların duygularını farketmeleri sağlandı)

İLGİYİ ODAKLAMA:İnsanların karşılarındaki kişilere duygu ve düşüncelerini aktarmalarına bizler ne isim veriyoruz?(İLETİŞİM cevabı alındı.)

İletişim kurarken hangi organlarımızdan yararlandık?(KULAK,EL,BURUN cevapları alındı.)

Bu organlara ne isim veriyoruz?(DUYU ORGANLARI cevabı alındı)

ÖĞRENME DENEYİMİ:Duyu organlarımız deyince aklınıza neler geliyor?Grupça AKIL HARİTALARIyla anlatalım.

kucuk_DSCF0565.JPGkucuk_DSCF0567.JPGkucuk_DSCF0574.JPGkucuk_DSCF0577.JPGkucuk_DSCF0576.JPG

Akıl haritaları üzerinde 5 duyu organı görüldü.

Bu duyu organlarının iletişimde nasıl kullanıldığı konuşuldu.Taklitler yaptırıldı.

Koridorun duvarlarına  5 ayrı yere A3 kağıtları asıldı.Her kağıdın üzerine bir duyu organının ismi yazıldı.Her gruba bir renk kalem verildi.Her grup bir kağıdın önüne geçti.(Bu duyu organı olmasaydı hayatımız nasıl olurdu sorusuna yönelik)Duygularını 3 dakika süresince HİÇ KONUŞMADAN  bu kağıtlara yazı,resim,şiir,slogan şeklinde yazmaları istendi.3 dakika sonunda gruplar saat şeklinde yer değiştirdi.Böylelikle grupların 5 duyu organı ile de çalışmaları sağlanmış oldu.

kucuk_DSCF0568.JPGkucuk_DSCF0570.JPGkucuk_DSCF0573.JPG

Yapılan çalışmalar tahtaya asılıp keyifle okundu.Bu çalışmada nasıl bir iletişim kurduğumuz konuşuldu.SÖZSÜZ İLETİŞİM cevapları üzerine sözsüz iletişime 

BİZİM AİLE EL ELE(HAYAT BİLGİSİ DERS AKIŞ ÖRNEĞİ)

BİZİM AİLE EL ELE(HAYAT BİLGİSİ DERS AKIŞ ÖRNEĞİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

KAZANIM:Aile içindeki yardımlaşmayı gözlemleyerek,aile içinde üstlenebileceği görevlerle ilgili yeni fikirler üretir.

SÜRE:40+40+40 DAKİKA

İLİŞKİLİ OLDUĞU DERSLER:TÜRKÇE(YAZIM KURALLARI)

                                       MATEMATİK(TABLO KONUSU)

MERAK UYANDIRMA:Öğrencilerin meraklı bakışları altında tahtaya OĞUZ adlı çocuğun hikayesi yazıldı.

OĞUZ:Sabah kalkar.Elini,yüzünü yıkar.Annesi,babası ve ablası kahvaltıyı hazırlar.Oğuz da oturup yer.Annesi üstünü giydirip,çantasını hazırlar,okula gönderir.Anne,baba ve abla akşamyemeğini hazırlarken o çizgi film izler.Baba,anne ve abla alış-veriş paketlerini taşırken Oğuz birşeyler atıştırmakla meşgul olur.Odasını annesine toplatır.

kucuk_DSCF0500 (2).JPG

kucuk_DSCF0499 (2).JPG

İLGİYİ ODAKLAMA:Oğuz'la ilgili ne düşünüyorsunuz?Sorusuna cevaplar alındı.

kucuk_DSCF0501 (2).JPG

Verilen cevaplar tahtaya yazıldı.Özellikle sorumluluk ve yardımlaşma kelimeleri üzerinde duruldu.

ÖĞRENME DENEYİMİ:Evinizde yardımlaşmayı gerektiren hangi işler var?Diye sorulup gelen cevaplar tahtada listelendi.Öğrenciler de kendilerine verilen A4 kağıtlarına bu işleri listelediler.

kucuk_DSCF0502.JPG

Öğrencilerden listeleme yaptıkları kağıtların yanına bir tablo çizmeleri,ailedeki bireyleri bu tablonun sütunlarına yazmaları ve kim hangi işleri yapıyorsa o işin önündeki numaraları tablolara kodlamaları istendi.

kucuk_DSCF0508 (2).JPGkucuk_DSCF0509 (2).JPGkucuk_DSCF0510 (2).JPGkucuk_DSCF0511 (2).JPG

kucuk_DSCF0504 (2).JPG

Evlerinde kimlerin kimlere yardım ettiği üzerinde duruldu.

*Tahtada ortak bir tablo oluşturuldu.

kucuk_DSCF0503 (2).JPG

Tablonun anlattıkları konuşuldu,yazıldı.

*Özellikle annenin yüklendiği işler öğrencilerin dikkatini çekti.

*Öğrenci çalışma kitabındaki etkinlikler yaptırıldı.

DENEYİMİN PAYLAŞIMI:*Ailede yardımlaşma konusunda ne düşünüyorsunuz?

                      &nb

EVDE KURALLAR VAR(hayat bilgisi ders akış örneği)

EVDE KURALLAR VAR(hayat bilgisi ders akış örneği)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

KONU:EVDE KURALLAR VAR

KAZANIM:EVDE UYULMASI GEREKEN KURALLARIN BELİRLENMESİNE YARDIMCI OLUR

SINIF:2

SÜRE:40+40 DAK.

MERAK UYANDIRMA:''TÜRK MALI'' adlı diziye ait bir videonun ilk 1.5 dakikası kullanıldı.

Turk_Malı'nın_Videoları.mp4

kucuk_DSCF0475.JPG

video ile ilgili ne düşündükleri soruldu.Bu evdeki kurallarla ilgili ne söylenebilir sorusu üzerine görüşler alındı.

İLGİYİ ODAKLAMA:Evlerinde kural olup olmadığını belirlemek için yapışkanlı kağıtlara isim yazıp tahtadaki uygun yere yapıştırmaları istendi.

kucuk_DSCF0474.JPG

Evinizdeki bu kurallar nasıl oluşturuldu?Kuralları kim koydu?diye sorulup ismlerini yazdıkları kağıtları tahtadaki ilgili yere yapıştırmaları istendi.

kucuk_DSCF0478.JPG

Tahtadaki durum incelenip konuşuldu.

Sizce hangisi doğru?(Birlikte oluşturduk cevabı doğru bulundu)

Neden böyle olmalı?diye sorulduğunda bize sorulmadan kural konulursa uymak istemeyiz,o evde biz de yaşıyoruz gibi cevaplar geldi.

''KAZANIM'' tahtaya yazıldı.

kucuk_DSCF0482.JPG

ÖĞRENME DENEYİMİ:Önceden hazırlanan yarım kartonlar öğrencilere dağıtıldı.Bu kartonlara evlerindeki kuralları listeleyerek yazmaları istendi.

kucuk_DSCF0479.JPG

Önceden hazırlanan üçgen kağıtlara(evin çatısı olacak şekilde hazırlandı.)bu kurallardan bir tanesini resimlemeleri ve kartonlarına evin çatısı olacak şekilde yapıştırmaları istendi.

kucuk_DSCF0481.JPG

Çalışmalarını dolaplarına asıp sergilemeleri sağlandı.

Kazanım konuşuldu.Bu konudaki fikirlerini söylemeleri istendi.

Evlerinde kurallar koyulurken katkıları olmayan arkadaşlarının ne yapmaları gerektiği konuşuldu.

DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Evde kuralları belirlerken katkıda bulunmasının önemi söylettirildi.

Söylediklerini yapışkanlı kağıtlara yazıp hazırladıkları kartonların üzerine asmaları sağlandı.

kucuk_DSCF0483.JPGkucuk_DSCF0484.JPGkucuk_DSCF0485.JPG

Eğlenceli,keyifli ve rengarenk bir çalışma oldu.Bana yine fotoğraflamak kaldı.

 

OYUNCAK HİKAYESİ (MATEMATİK DERS AKIŞ ÖRNEĞİ)

OYUNCAK HİKAYESİ (MATEMATİK DERS AKIŞ ÖRNEĞİ)

DERS:MATEMATİK

KONU:PARALARIMIZ

KAZANIM:PARALARIMIZI TANIR

SINIF:2

SÜRE:80 DAKİKA

ARAÇ GEREÇ:OYUNCAK PARALAR,OYUNCAKLAR,ETİKETLER

İLİŞKİLİ OLDUĞU KONULAR:TOPLAMA,ÇIKARMA

İLİŞKİLİ OLDUĞU DERSLER:HAYAT BİLGİSİ(nezaket kelimelerini kullanma),TÜRKÇE

MERAK UYANDIRMA:Öğrencilerimden bir gün önceden en sevdikleri oyuncakları sınıfa getirmelerini istedim.(Merak bir gün önceden başladı Göz kırp).Ders başladığında bu oyuncakları masalarının üzerine çıkarmalarını söyledim.Çıkardılar,merakla birbirlerinin oyuncaklarını 1-2 dakika inceledikten sonra ne yapacağımızı sordular.Oyuncakçı dükkanı açacağımızı belirttim.

Herbirine birer etiket verip üzerine oyuncaklarının olabileceği fiyatları yazmalarını ve üzerine yapıştırmalarını istedim.

İLGİYİ ODAKLAMA:Şimdi alışveriş yapmak için neye ihtiyacımız var? diye sordum.''PARA'' YA dediler.

kucuk_DSCF0385.JPG

ÖĞRENME DENEYİMİ:Bir gün önceden hazırladığım yapay paraların bulunduğu kağıtları dağıttım.Bu paraları kesip çıkarmalarını istedim.25kr,50kr,1 TL,5 TL,10 TL,20 TL,50 TL,100 TL ve 200 TL' lik paraları eğlenerek kestiler,oynadılar,hep birlikte incelediler.

Masaları gezerek oyuncakların fiyatlarına göz attılar.Beğendikleri oyuncakları satın aldılar.Bu arada hesap yaptılar,topladılar,çıkardılar,para üstü verdiler.

Ders kitabındaki etkinlikleri doldurdular.

kucuk_DSCF0387.JPGkucuk_DSCF0388.JPGkucuk_DSCF0389.JPG

DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Birbirlerine paraların renkleri,boyları,önünde ne var,arkasında ne var gibi sorular yönelttiler,anlattılar.

10 TL ile ne alabiliriz?Kantinde ayranın fiyatı ne kadardır?Bunun için hangi paraları verirsin gibi sorular yönelttiler.

kucuk_DSCF0391.JPGkucuk_DSCF0392.JPGkucuk_DSCF0393.JPG

Yine RENGARENK bir çalışma oldu.OYUNCAK HİKAYESİ filminde gibiydik.