Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
BARIŞA UÇAN KAĞITTAN TURNALAR (8. EİÖK POSTER KABUL-2011)

BARIŞA UÇAN KAĞITTAN TURNALAR (8. EİÖK POSTER KABUL-2011)

BARIŞA UÇAN KÂĞITTAN TURNALAR

Eğitimde İyi Örnekler Konferansı (9 Nisan 2011)

Seda ALTAY

Metin ALTUNKAYNAK

Doğankent Celil Çavuşoğlu İlköğretim Okulu, Yüreğir, ADANA

" Japonya'ya atom bombasının atılmasından on yıl sonra, yayılan radyasyonun etkisiyle lösemiye yakalanan ve 644 tane turna kuşu katladıktan sonra  hayatını kaybeden 12 yaşındaki Sadako Sasaki'nin anısına...." 

ÖZET:

               Bu çalışmada, öğrencilere savaşın olumsuz etkileri ve barışın evrensel gerekliliğiyle ilgili duyuşsal farkındalık kazandırmak amaçlanmıştır. Çalışmaya Adana Yüreğir Doğankent Celil Çavuşoğlu İlköğretim Okulu 4/D sınıfından 16 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere, her hafta “Sadako ve Kâğıttan Bin Turna Kuşu” adlı kitaptan bir bölüm okunmuştur. Bu kitap, Hiroşima'ya atom bombası atılmasından 10 yıl sonra kan kanserinden yaşamını kaybeden Sadako‘nun günlüklerinden derlenerek yazılmıştır. Öğrenciler, kitabın okunan bölümleriyle ilgili barış günlüklerine yazılar yazıp, resimler çizmişlerdir. Çalışmanın sonunda origami ile barış için kâğıttan turna kuşları katlamış, kâğıt turnaların kanatlarına barış mesajları yazmış ve dünya çocuklarının ortak duygusunu paylaşmışlardır. “Bu bizim çığlığımız, bu bizim duamız: Dünyada barış”.

AMAÇ:

           Çalışmanın amacı; savaşın çevre ve insanlar üzerinde bıraktığı olumsuz etkiler ile barışın ülkemiz ve dünyamız için ne kadar önemli-gerekli olduğuyla ilgili öğrencilerde farkındalık yaratmak, onlara barışçıl duygular kazandırmaktır. Bu çalışmayla aynı zamanda barış eğitiminde yurt içinde ve yurt dışında yayınlanmış etkileyici görsel ve yazılı kaynaklardan yararlanılabileceğine, farklı disiplinler arası yaratıcı etkinliklerle barış kavramının somutlaştırılabileceğine dikkat çekmek te amaçlanmıştır.

GEREKÇE:

          Geçmiş yıllardan günümüze kadar büyük devlet adamları, ünlü düşünürler ve yazarların barış ile ilgili söylemiş oldukları sözlerin çokluğu ve ortak noktaları barışın ne kadar önemli bir kavram olduğu konusunda günümüze ışık tutmuştur. Atatürk, “Yurtta barış, dünyada barış” sözüyle dünya barışının hem ülkemiz hem de dünyadaki diğer ülkelerin çabasıyla sağlanacağını vurgulamak istemiştir. Marthin Luther King'in “Kuşlar gibi uçmasını, balıklar gibi yüzmesini öğrendik. Ancak bu arada çok basit bir sanatı unuttuk; kardeş olarak yaşamayı.” sözü ise her türlü gelişmeye ayak uydurabilen insanoğlunun barış ve kardeşlik içinde yaşama konusunda yetersiz kaldığına dikkat çekmektedir.

   &

TÜKETİMDEN ÜRETİME (Sevgililer Günü Origami Süslemeleri)

TÜKETİMDEN ÜRETİME (Sevgililer Günü Origami Süslemeleri)

          Yeni Yıl, Sevgililer Günü, Anneler Günü, Dünya Kadınlar Günü, Babalar Günü ve daha nice günler çoğu zaman kapitalizmin birer getirisi ve tüketim çılgınlığı olarak yorumlanmaktadır.

          Geçen hafta öğrencilerimle yaptığım Sevgililer Günü’ne yönelik Origami Süslemeleri aslında özel günler için emeğimizle güzel hediyeler ve süslemeler üretebileceğimizi gösterdi bizlere. Öğrencilerimin yaptıkları çalışmaları sizlerle de paylaşmak istedim. Çalışma albümümüzü aşağıdaki linkten ya da albümden takip edebilirsiniz...(Albümün açılması yaklaşık 2 dk. sürüyor.)

http://files.ekampus.orav.org.tr/Download.ashx?FID=10820

 

 

HAYALİMDEKİ OYUNCAK

HAYALİMDEKİ OYUNCAK

            Bundan önceki görev yaptığım okul bir köy okuluydu. Uçsuz bucaksız ormanların, dev dağların arasında, düzenli ulaşımı olmayan bir köy okulu… Bunlarla birlikte köyde her açıdan imkânlar çok kısıtlıydı. Yine de köy, el değmemiş doğasıyla ve gözleri ışıl ışıl parlayan öğrencileriyle çok zengindi. Bunu, öğrencilerimle yaptığım “Hayalimdeki Oyuncak” çalışması ile daha da iyi anlamıştım.

            Öğrencilerim 5. sınıftaydı. Onlara verdiğim bir çalışmada hayallerindeki oyuncağı tasarlamalarını istemiştim. Öğrencilerin hem maddi durumları iyi değildi, hem de karton, mukavva…vb. malzemeleri yaşadıkları köyde bulmaları imkansızdı. Bütün bunlara rağmen öğrencilerim köyün doğal zenginliğinden yararlanarak muhteşem oyuncaklar tasarladılar. Ormandan topladıkları kalın ağaç kabuklarını yontarak, onlara şekiller vererek oyuncaklarını yaptılar. Sonuç, muhteşemdi. Bu çalışma, beni çok etkilemişti.

          Tasarladıkları oyuncaklar arasında köydeki kültürel öğelerden izler vardı: tahta kaşık, soba, ekmek tahtası gibi… Traktörsüz köy olmaz tabi ki, tasarladıkları oyuncaklar arasında traktör de vardı. Bunun dışında araba, uçak… Belki de hiç binemedikleri ulaşım araçlarıydı… Bu araçlarla bir gün seyahat etmeyi hayal etmişlerdi belki de… Tasarladıkları oyuncak bilgisayar, fotoğraf makinesi, cep telefonu ise onların teknolojiye olan merakını yansıtıyor olabilirdi. Tasarladıkları oyuncaklarla öğrencilerimin hayal dünyalarına derin ve anlamlı bir yolculuk yapmıştım …

19 Şubat 2011 Cumartesi 22:07 18 Yorum

MATEMATİK DERSİ İÇİN KİNESTETİK-DOKUNSAL MATERYALLER

MATEMATİK DERSİ İÇİN KİNESTETİK-DOKUNSAL MATERYALLER

         Beşinci sınıf "GEOMETRİK ŞEKİLLER" ve "HAYATIMIZDAKİ SAYILAR" üniteleri için hazırlanmış olduğum kinestetik-dokunsal materyalleri aşağıdan açıklamaları ve resimleri ile takip edebilirsiniz.

1)Altıgen Parçalar:

           Öğrenciler, bireysel ya da grupça değişik boyutlarda ve değişik renkte kartonlardan kesilmiş düzgün altıgen parçalarını kullanarak değişik şekiller oluştururlar.

2)Kare Parçalar:

         Öğrenciler, bireysel ya da grupça değişik boyutlarda ve değişik renkte kartonlardan kesilmiş kare parçalarını kullanarak farklı şekiller oluştururlar.

3)Üçgen Parçalar:

          Öğrenciler, bireysel ya da grupça değişik boyutlarda ve değişik renkte kartonlardan kesilmiş üçgen parçalarını kullanarak farklı şekiller oluştururlar.

4)Daire Parçaları:

         Öğrenciler, bireysel ya da grupça değişik boyutlarda ve değişik renkte kartonlardan kesilmiş daire parçalarını kullanarak farklı şekiller oluştururlar.

5)Şekil Çarkı:

            Öğrenci çarkı çevirir, okun üzerine geldiği eşkenar üçgen, kare, dikdörtgen düzgün altıgen, düzgün yedigen, eşkenar dörtgen, paralelkenar, yamuk şeklini özellikleriyle tanıtır ya da drama yöntemiyle şeklin rolünü canlandırabilir.

6)Sayı Flaş Kartları:

           Öğrenci, renkli kartonlardan okunuşları ve rakamlarla yazılışları hazırlanan sayıları eşleştirir.

7)Şekil Desenli Halı:

          Büyük ebatlarda hazırlanan renkli bir mukavva üzerine eşkenar dörtgen, düzgün beşgen, eşkenar üçgen, kare, dikdörtgen, düzgün sekizgen, düzgün altıgen, yamuk ve paralelkenardan desenler yapılır. Üzeri de jelâtinle kaplanır. Sınıfta müzik açılır, öğrenciler halı üzerindeki şekillerde dans eder ve müzik kesilince hangi şeklin üzerinde dururlarsa o, şekli anlatırlar ya da o şeklin rolünü canlandırırlar.

ORIGAMI WONDERS

ORIGAMI WONDERS

           Yaklaşık üç yıldır kâğıt katlama sanatı origami ile uğraşıyorum. Yaklaşık bir aydır ise öğrencilerimle birlikte Polonya, Romanya ve Türkiye ortaklı ORIGAMI WONDERS (ORİGAMİ HARİKALARI) etwinning projesi üzerinde çalışıyoruz. Geçen haftaki etkinliğimiz CHRISTMAS DECORATIONS (CHRISTMAS SÜSLEMELERİ) idi. Ortaklarımız öğrencilerimin çalışmalarını çok beğendiler. Bu çalışmaları sizlerle de paylaşmakistiyorum.